Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: HTip op januari 16, 2010, 13:49:58
Vanavond komen vrienden weer een film kijken, dus we moeten weer... :P :devil:

Gisteravond moesten we er inderdaad weer aan geloven en wéér een film kijken :D

Het is Iron Man geworden. Was voor ons bijna een jaar geleden, maar blijft voor ons de ultieme actiefim met veel (subtiele) humor en een goed verhaal. Om van het beeld en geluid nog maar te zwijgen. Verschil met vorige keer is het grotere scherm en dat is op de 2e rij toch wel een hele verbetering 8)

Erg leuke avond dus en ook nog iets nieuws gezien... Na de aftiteling (die we normaal nooit kijken, maar we nog even bleven kletsen) was een heel kort stukje wat het begin van Iron Man 2 zou kunnen zijn ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: Madhouse op januari 17, 2010, 00:23:17
Tja, we hebben het niet allemaal zo goed als jij! Maar voortaan eerst op de toon letten he  ;)

Jaja, zo was die van mij ook ;) Als je wil kan je het al snel beter hebben dan ik hoor ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Madhouse

Citaat van: tiptop op januari 17, 2010, 13:09:59
Jaja, zo was die van mij ook ;) Als je wil kan je het al snel beter hebben dan ik hoor ;)

Heb wel wat dingen in de planning staan hoor waar ook andere kabels bij horen  ;)
Ik hoef niet beter als jij, dat word me te moeilijk  :tongue2:.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Citaat van: HTip op januari 17, 2010, 12:09:00
Na de aftiteling (die we normaal nooit kijken, maar we nog even bleven kletsen) was een heel kort stukje wat het begin van Iron Man 2 zou kunnen zijn ;)
Haha, ben je lekker laat mee! :P
Trouwens, Iron Man 2 verschijnt van 't zomer in de bios!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op januari 17, 2010, 15:13:52
Haha, ben je lekker laat mee! :P
Trouwens, Iron Man 2 verschijnt van 't zomer in de bios!
:D Ik kijk eigenlijk nooit de aftiteling, tenzij er leuke dingen in gebeuren, zoals bloopers of andere dingen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Heb in de AB een macro toegevoegd waarmee je de film kan pauzeren en hervatten met mogelijkheid van verschillende bron.

Pauze: BD/DVD op pauze, beamer hide on, licht aan van voren naar achteren
Hervatten: Licht uit van achteren naar voren, beamer hide off en BD/DVD op play

Vanavond tijdens de film ga ik 'm testen... Tenminste als we een film gaan kijken ;)
Showcase - Topic

HTip

O ja, ik heb ook nog mijn avatar aangepast. Dan klopt het allemaal weer een beetje meer met hoe het nu uitziet :P
Showcase - Topic

tiptop

Citaat van: HTip op januari 17, 2010, 15:30:51
:D Ik kijk eigenlijk nooit de aftiteling, tenzij er leuke dingen in gebeuren, zoals bloopers of andere dingen...
Hoe weet je dat dat er in zit als je het nooit kijkt ;D

Daarom wacht ik meestal ook. En om weer even uit mijn roes te komen :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op januari 17, 2010, 18:15:29
Hoe weet je dat dat er in zit als je het nooit kijkt ;D

Daarom wacht ik meestal ook. En om weer even uit mijn roes te komen :)
:D

Of een aftiteling interessant genoeg is om te kijken kan je vrij snel zien. Het komt ook wel eens voor dat we een acteur willen weten of welke artiest een bepaald muziekstuk zingt. En voor dat laatste dan moet je vaak helemaal tot het eind kijken ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op januari 17, 2010, 16:37:24
Heb in de AB een macro toegevoegd waarmee je de film kan pauzeren en hervatten met mogelijkheid van verschillende bron.

Pauze: BD/DVD op pauze, beamer hide on, licht aan van voren naar achteren
Hervatten: Licht uit van achteren naar voren, beamer hide off en BD/DVD op play

Vanavond tijdens de film ga ik 'm testen... Tenminste als we een film gaan kijken ;)
Macro werkt bijna helemaal goed! De pauzes tussen de commando's is iets te kort, waardoor het niet erg geleidelijk gaat. En bij het hervatten van de film gaat licht wel uit, maar in de verkeerde richting. Kleine aanpassingen en dan werkt alles ;)

Heb hierdoor wel nog een ander idee gekregen. Zit eraan te denken om de gehele bediening een stuk eenvoudiger te maken, zodat je niet naar de afzonderlijke apparaatschermen hoeft te gaan, tenzij nodig.
Showcase - Topic

celerontje

Ben je geinspireerd door Audioloog?
Want hij heeft ook zo'n soort macro in zijn AV gezet! ;D

Trouwens, heb je al wat verder nagedacht over de Light Manager Pro waar ik je laatst wat info over stuurde?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: celerontje op januari 17, 2010, 22:38:11
Ben je geinspireerd door Audioloog?
Want hij heeft ook zo'n soort macro in zijn AV gezet! ;D
Ik had al eerder dat soort macro's in gedachten, maar ik wist niet hoe ik ze kon integreren in de bediening. Maar als je elke keer met de pauze dezelfde handelingen uitvoert, dan komt de ICT'er in me boven en gaat programmeren :D

Citaat van: celerontje op januari 17, 2010, 22:38:11
Trouwens, heb je al wat verder nagedacht over de Light Manager Pro waar ik je laatst wat info over stuurde?
Heb het wel gelezen, maar verder nog niks mee gedaan. Zag er wel interessant uit, maar zoals ik het nu heb geprogrammeerd werkt het ook ;)
Showcase - Topic

celerontje

Klopt, maar met die Light Manager Pro heb je met een paar muisklikken een perfect werkende macro, en 't werkt veel betrouwbaarder. (je AB hoeft bijna niks te doen, dat kastje voert z'n macro uit na het ontvangen van 1 IR commando.)
Nog een voordeel: Met een beetje geknutsel kan je via een een knopje buiten je HT ALLE verlichting exact naar wens aanzetten met 1 druk op de knop, ook al zit alles op een andere huiscode)

't Is maar een suggestie hoor, maar 't lijkt me wel verrekte handig in jouw HT! :smile:

En nee, ik heb GEEN aandelen in die tent! ;D ;D ;D

HTip

Wanneer je het zo beschrijft zou dat inderdaad een uitkomst zijn van buiten de HT. Als je daarmee dan ook makkelijker een macro kan uitvoeren, dan is het misschien toch iets om over na te denken.

Bedankt voor de tip!
Showcase - Topic

celerontje

Je moet 't zoals ik al zei wel met een beetje geknutsel doen, maar als je dit IR printje neemt http://www.tauntek.com/irmimic-learning-ir-remote-control-transmitter.htm
en daar de 2 juiste IR commando's inzet, (aan en uit) wat vrij eenvoudig is, en vervolgens met 3 draadjes naar een dubbele pulsdrukschakelaar buiten je HT gaat, ben je er al! :smile:

HTip

Citaat van: celerontje op januari 17, 2010, 23:01:42
Je moet 't zoals ik al zei wel met een beetje geknutsel doen, maar als je dit IR printje neemt http://www.tauntek.com/irmimic-learning-ir-remote-control-transmitter.htm
en daar de 2 juiste IR commando's inzet, (aan en uit) wat vrij eenvoudig is, en vervolgens met 3 draadjes naar een dubbele pulsdrukschakelaar buiten je HT gaat, ben je er al! :smile:
Dat heeft toch een iets te hoog knutselgehalte voor mij. Dan druk ik toch net zo lief op de 4 KAKU-schakelaars buiten de HT. De macro hoeft alleen te werken in de HT...
Showcase - Topic

celerontje

Komop, meer dan een paar draadjes aan elkaar knopen is het niet! ;D

HTip

Citaat van: celerontje op januari 18, 2010, 10:30:17
Komop, meer dan een paar draadjes aan elkaar knopen is het niet! ;D
En een behuizing voor de printplaat... ;)
Showcase - Topic

celerontje

Gewoon in één zo'n ''opstapje'' verstoppen! ;)

eddy135

...ja, en een voedinkje erbij... enz enz
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Maximus_Aurelius

Ik zag dat het nog niet tersprake was gekomen over eventuele andere kabelmerken ;)

Zelf heb ik met de volgende merken kabels goede tot hele goede ervaringen mee op mijn ALR/Jordan note LS.

- Black&White serie , ook in combi met Marantz. Bezit zelf de 1202  :pompom:
- Silent Wire LS8 , LS12 , LS16. , ook in combi met Marantz.

Je kunt ook de Front LS met iets betere of anders gezegd dikkere serie bekabelen.Dikkere niet letterlijk nemen  :tongue2: en de rears met kleienere serie.
Voorbeeld:
Front LS - Black&White 1108 of 1302 , Rears 502 of 1002. Center kun je zelfde nemen als de front of rears.
Black&White serie staat bekend om een hele goede prijs kwaliteits verhouding.

En zo is er nog een  merk waar ik hele goede ervaringen mee heb(Gaat hoogwaarschijnlijk mijn Black&White 1202 opvolgen). Het is een kleine firma die ontzettend goede kabels maakt. Er is een serie die ik zelfs beter vind dan de Heimdall , Frey. De prijs is ook vele malen beter dan de NordOst Norse serie.
Alleen getest op mijn stereo setup , helaas weet ik niet wat het doet in combi met Marantz.Dit kon ik niet testen omdat er spades aanzaten en mijn Marantz Receiver kan geen spades aan   :crazy:
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

tiptop

Ik ben laatst ook naar de macro gegaan, maar toen ik terug kwam moest ik nog steeds alles onafhankelijk van elkaar bedienen met aparte afstandsbedieningen :huh2: ;D

Blij dat het redelijk goed werkt, Philip. Altijd zo'n geknutsel met die dingen :bored:

HTip

Citaat van: eddy135 op januari 18, 2010, 18:06:19
...ja, en een voedinkje erbij... enz enz
Juist! En dan wordt het DIY-klusje opeens een project :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 20, 2010, 13:34:47
Ik zag dat het nog niet tersprake was gekomen over eventuele andere kabelmerken ;)

Zelf heb ik met de volgende merken kabels goede tot hele goede ervaringen mee op mijn ALR/Jordan note LS.

- Black&White serie , ook in combi met Marantz. Bezit zelf de 1202  :pompom:
- Silent Wire LS8 , LS12 , LS16. , ook in combi met Marantz.

Je kunt ook de Front LS met iets betere of anders gezegd dikkere serie bekabelen.Dikkere niet letterlijk nemen  :tongue2: en de rears met kleienere serie.
Voorbeeld:
Front LS - Black&White 1108 of 1302 , Rears 502 of 1002. Center kun je zelfde nemen als de front of rears.
Black&White serie staat bekend om een hele goede prijs kwaliteits verhouding.

En zo is er nog een  merk waar ik hele goede ervaringen mee heb(Gaat hoogwaarschijnlijk mijn Black&White 1202 opvolgen). Het is een kleine firma die ontzettend goede kabels maakt. Er is een serie die ik zelfs beter vind dan de Heimdall , Frey. De prijs is ook vele malen beter dan de NordOst Norse serie.
Alleen getest op mijn stereo setup , helaas weet ik niet wat het doet in combi met Marantz.Dit kon ik niet testen omdat er spades aanzaten en mijn Marantz Receiver kan geen spades aan   :crazy:
Bedankt weer! Het is fijn om te weten dat ik opties heb. Zitten al deze kabels in een vriendelijker prijsklasse dan de Crystal Cable?
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: tiptop op januari 21, 2010, 15:26:55
Ik ben laatst ook naar de macro gegaan, maar toen ik terug kwam moest ik nog steeds alles onafhankelijk van elkaar bedienen met aparte afstandsbedieningen :huh2: ;D

Blij dat het redelijk goed werkt, Philip. Altijd zo'n geknutsel met die dingen :bored:
Het programma werkt prima, moet alleen de timing een beetje fine-tunen. In de tussentijd ben ik verder gegaan met het idee dat je bij het filmkijken veel van de AB niet gebruikt. Dus heb ik schermen gemaakt met de basisbediening en de macro's geïntegreerd.

De basisbediening kan allemaal met de hard-buttons. In het scherm staan de macro's. Moet het nog testen, maar het lijkt erop dat het gaat werken...
Showcase - Topic