Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Citaat van: HTip op januari  8, 2010, 13:02:04
Da's inderdaad wat veel :P Ik had een keer gelezen dat Crystal Cable werd aangeraden voor ALR/Jordan, maar ik snap nu waarom ;)
Ze zijn zeker wel goed hoor :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: HTip op januari  8, 2010, 15:34:53
Dat mag dan ook wel :D

Je zal de kost moeten geven die dat bedrag niet waard zijn :'(

Ik heb een keer een taralabs van 20 euro/mtr vergeleken met een Taralabs van 4700 euro/ 2 x 3 mtr :o

Vrijwel geen verschil! Een klein beetje meer dynamiek, iets minder scherp in het hoog. Voor de rest kon ik geen verschil ontdekken.

Neem je dan een Siltech van 1500euro/2  x 2,5 mtr. Die kan het nog waard zijn. Daar gebeurd echt iets in positieve zin. En Crystal ook. Alles klinkt vrijer, losser, dynamischer, sneller. Meer ongedwongen en natuurlijk zeg maar.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Dat klopt natuurlijk ook weer. Prijs is niet zaligmakend :unsure: Maar ik denk wel dat ik t.o.v. mijn W&M Black Magic wel nog winst kan behalen. Dat was ook het idee van Bjorn toen hij de SMS afstelde...

Het heeft trouwens niets met de HT te maken, maar o wat was het lekker buiten 8) Heerlijke wandeling door de sneeuw gemaakt. Op sommige plaatsen lag door de wind meer dan een meter :o Is natuurlijk ook uitstekend voor de conditie :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: HTip op januari 10, 2010, 15:46:56
Dat klopt natuurlijk ook weer. Prijs is niet zaligmakend :unsure: Maar ik denk wel dat ik t.o.v. mijn W&M Black Magic wel nog winst kan behalen. Dat was ook het idee van Bjorn toen hij de SMS afstelde...

Het heeft trouwens niets met de HT te maken, maar o wat was het lekker buiten 8) Heerlijke wandeling door de sneeuw gemaakt. Op sommige plaatsen lag door de wind meer dan een meter :o Is natuurlijk ook uitstekend voor de conditie :thumbs-up:
Lekker zeg.  :)
Hier sneeuwde het nogal met een pittig windje. Niet echt lekker om doorheen te lopen. Morgen ben ik met Thomas de hele dag. Dan ga ik kijken om een uurtje buiten te zijn. :)

HTip

Voordat ik van de pagina val ;)

Citaat van: HTip op januari  8, 2010, 09:56:03
Van Raymen nog een paar bordjes voor in de HT gekregen :thumbs-up:

Het zijn RVS-bordjes met DTS en THX, die natuurlijk weer een mooi plaatsje gaan krijgen in de HT 8)

Jullie hadden nog wat foto's tegoed ;)

Nu nog een mooi plaatsje aan de muur uitzoeken...
Showcase - Topic

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Dat zijn mooie bordjes Philip met een hoog 'hebbe' gehalte!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Thanks guys! We zijn nu bezig met het ophangen. Eén bordje hangt al, nu effe eten en zometeen de 2e.

Vanavond komen vrienden weer een film kijken, dus we moeten weer... :P :devil:
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op januari  8, 2010, 13:02:04
Da's inderdaad wat veel :P Ik had een keer gelezen dat Crystal Cable werd aangeraden voor ALR/Jordan, maar ik snap nu waarom ;)

Laat het nou net zo zijn dat ik Crystal cable een keer op demo heb gehad. Laat het nu ook zijn dat ik ook de ALR/Jordan Note serie heb  :pompom: :pompom: De Crystal Cable speak standard had ik op demo. Zit tussen de Reference en Micro.

Ik heb ook de NordOst Heimdall en Frey en Baldur getest. Baldur viel gelijk af.

De Crystal cable liet de klank vloeien hoe het is. Wat me opviel is iets te weinig dynamiek , maar is voor mij geen probleem.Maar zul je wat grotere ruimte moeten vullen dan kan dit een bepalende factor worden.Ook vond ik met bepaalde muziekgenre's de details en plaatsing beter kon.Maar je vind bijna nooit iets waar alles perfect gaat.
NordOst Heimdall is analytischer en legt meer detail neer. In combi met mijn Lindemann 832 is dit wel een hele mooie combi.
Frey gaat een stapje verder met de dynamiek en is beter in weergave van midden en hoog.Wordt fijn los van elkaar weergegeven. Persoonlijk vind ik het prijsverschil tussen de frey en Heimdall niet waard. De verschillen vind ik klein.We praten over de nieuwprijs ;)

Let op dit is wel getest met andere apparatuur als wat jij hebt.Marantz waar ik ook bekend mee ben (Ht set) heeft een warmere klankkleur dan Lindemann.De Crystal Cable vind ik matchen maar NordOst vind ik vanaf de Heimdall iets beter matchen met ALR.Maar dit is persoonlijk.
Mijn ervaring is wel dat men combi marantz ALR/Jordan note serie geen kabel ertussen moet doen die een warmere klankkleur heeft.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Wij zijn volgens mij de enigen op dit forum die ALR/Jordan hebben en kennen ;) Was vergeten dat jij kabels had getest. Bedankt voor de samenvatting :thumbs-up: Weet je ook iets van de prijs per meter? Ik heb redelijk wat nodig en dan kan het een aardige investering worden...

Voor je beeldvorming: FL 11m, C 9m, FR 7m, SR, 3m en SL 6m oftewel 36m :o
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op januari 16, 2010, 13:49:58
Thanks guys! We zijn nu bezig met het ophangen. Eén bordje hangt al, nu effe eten en zometeen de 2e.

Het andere bordje hangt nu ook en meteen een paar foto's gemaakt...

Zo nu snel omkleden, want we gaan zo uit eten :P
Showcase - Topic

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

HTip

Citaat van: Raymen op januari 16, 2010, 16:56:23
Netjes......... :o
Thanks! Op de achtermuur na, staat of hangt nu overal iets van jouw vakmanschap ;)
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op januari 16, 2010, 16:49:42
Wij zijn volgens mij de enigen op dit forum die ALR/Jordan hebben en kennen ;) Was vergeten dat jij kabels had getest. Bedankt voor de samenvatting :thumbs-up: Weet je ook iets van de prijs per meter? Ik heb redelijk wat nodig en dan kan het een aardige investering worden...

Vergeten is menselijk  :laugh:

Weet je dan zeker dat je met Crystal Cable wilt beginnen wanneer ik zo de lengtes zie. Dat wordt een hele grote investering.
Moet er wel bij zeggen dan CC nieuw soort kabel op de markt heeft gebracht. In Duitsland is hij getest geworden.(Stereoplay 10/09) Crystal Cable Silver-gold special 2x3meter 660euro.

Even wat prijzen(2009) van Crystal Cable.De ondergenoemde prijzen zullen wel veranderd zijn door prijsverhogingen. :nopompom:

CrystalSpeak  Piccolo per meter € 175  , Met splitters 2x2m = € 849 - diameter (mm) 1.7

CrystalSpeak  Micro per meter € 250 , met splitters 2x2m = € 1499 - diameter (mm) 1.9

CrystalSpeak Standard per meter € 400 , met splitters 2x2m = € 2199 - diameter (mm) 2.2

CrystalSpeak Reference per meter € 600 , met splitters 2x2m = € 3299 - diameter (mm) 2.9

CrystalSpeak Ultra per meter   € 900 , met splitters 2x2m = € 5249 - diameter (mm) 2x2.9

CrystalSpeak Dreamline per meter € 1.500 ,  met splitters 2x2m = € 9500 - diameter (mm) 2x3.0

mm betekent milimeters.

🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

:D

Wow! :o Dat gaat me dan toch wel een beetje te ver :nopompom:

Ga me dit jaar eens verdiepen in kabels. Misschien eens mailen met Karl-Heinz Fink, de ontwerper van de Note-serie ;)
Showcase - Topic

Peter O

Citaat van: HTip op januari 16, 2010, 16:49:42

Ga je niet voor gelijke lengtes voor je beide fronts en beide rears? Wordt toch wel vaak geadviseerd?
Doe ik zelf overigens ook niet hoor, maar ik doe dan ook weer niet aan aparte stroomgroepen en smeerseltjes op cd's etc.  :-\

Madhouse

Citaat van: HTip op januari 16, 2010, 17:09:46

Wow! :o Dat gaat me dan toch wel een beetje te ver :nopompom:

Ga me dit jaar eens verdiepen in kabels. Misschien eens mailen met Karl-Heinz Fink, de ontwerper van de Note-serie ;)

Hee, anders neem je toch een simpel messing kabeltje van de rol? Kost 2euro de meter, dus hakt er niet zo in......ooooo shit ik ben aan het vloeken in de kerk....  ;D :tongue2:

tiptop

Citaat van: Madhouse op januari 16, 2010, 18:36:39
Hee, anders neem je toch een simpel messing kabeltje van de rol? Kost 2euro de meter, dus hakt er niet zo in......ooooo shit ik ben aan het vloeken in de kerk....  ;D :tongue2:
Nee hoor..gewoon niet zo'n goed advies. gezien jou signature hoor je het verschil toch niet bij jou thuis. :devil:

Robbert54

Citaat van: tiptop op januari 16, 2010, 21:46:48
Nee hoor..gewoon niet zo'n goed advies. gezien jou signature hoor je het verschil toch niet bij jou thuis. :devil:
:laugh:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Tja, we hebben het niet allemaal zo goed als jij! Maar voortaan eerst op de toon letten he  ;)

Sonic Circle

Wel tussen de regels door lezen Madhouse ;).

Ziet er goed uit Philip!

HTip

Citaat van: Peter O op januari 16, 2010, 17:31:30
Ga je niet voor gelijke lengtes voor je beide fronts en beide rears? Wordt toch wel vaak geadviseerd?
Klopt helemaal! Ik zou dat ook wel willen, maar is niet te doen met mijn huidige opstelling en kabel. Het audiorack wil ik perse achter hebben (vanwege de lampjes en displays) en kan door de 2e rij stoelen niet in het midden. Daarbij is de W&M Black Magic maatje tuinslang en die buigt niet zo makkelijk dat ik 4m (verschil in lengte tussen FL en FR) ergens kan wegstoppen. Ik heb op zich wel genoeg ruimte in de kabelgoot, maar dan moet de kabel van FR eerst richting C en dan weer terug. Dan liggen er 4 tuinslangen in en dat wordt iets teveel ;)

Citaat van: Peter O op januari 16, 2010, 17:31:30
Doe ik zelf overigens ook niet hoor, maar ik doe dan ook weer niet aan aparte stroomgroepen en smeerseltjes op cd's etc.  :-\
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op januari 16, 2010, 18:36:39
Nee hoor...
Citaat van: Madhouse op januari 17, 2010, 00:23:17
Tja, ...

Jongens, geen ruzie maken onder het vechten. Tiptop maakte volgens mij gewoon een geintje, kijk maar daar het duiveltje. En een gewoon koperdraadje is inderdaad vloeken in de kerk :P :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Sonic Circle op januari 17, 2010, 00:32:21
Ziet er goed uit Philip!
Bedankt Marius! Het blijft erg leuk om af en toe iets te veranderen aan de inrichting. Als je de foto's van een jaar geleden vergelijkt met nu, dan is er toch wel veel veranderd :pompom:

Vindt het een stuk rustiger ogen. Geen lossen schijfjes of hoesjes meer op de grond. Rekken ogen identiek en die bordjes maken het helemaal af :thumbs-up:
Showcase - Topic