Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

eddy135

Ik poets gekraste CD's weleens met auto cleaner.
Maar ja, is geen audio-grade hè`... :dry:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HTip

:D Krijg je ze daarmee aan de praat?

Citaat van: eddy135 op december 11, 2009, 17:36:03
Ik poets gekraste CD's weleens met auto cleaner.
Maar ja, is geen audio-grade hè`... :dry:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ik heb laast nog een DVD (DVD+R) even gepolijst met tandpasta, gewoon met m'n vinger over de kras gewreven, en dat hielp goed!
Je houdt wel wat hele kleine krasjes over (logisch, want polijsten is eigenlijk schuren), maar dat zal ook wel te verhelpen zijn.
Dus als je een haperende disc hebt, kan je dat ook eens proberen.
Zilverpoets schijnt volgens Wikipedia ook goed te helpen.

Btw, ik zeg niet dat dit een verantwoorde methode is, maar bij een gebrand CDtje kan je 't best eens proberen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Citaat van: celerontje op december 11, 2009, 20:10:15
Ik heb laast nog een DVD (DVD+R) even gepolijst met tandpasta, gewoon met m'n vinger over de kras gewreven, en dat hielp goed!
Je houdt wel wat hele kleine krasjes over (logisch, want polijsten is eigenlijk schuren), maar dat zal ook wel te verhelpen zijn.

Btw, ik zeg niet dat dit een verantwoorde methode is, maar bij een gebrand CDtje kan je 't best eens proberen.
En welk merk gebruik je dan? het schijnt dat paradontax de beste resultaen opleverd, maar zendium is ook al goed. (klinkt wat helderder) :clapping: ;D

Even zonder gekkigheid..ga ik toch ook eens proberen dan. Baadt het niet, dan schaadt het niet. ;)

@Philip.
De SACD speelde toch weer?! Dan kan je die van Eye in the Sky toch ook daarmee behandelen? Dan hoef je geen nieuwe te kopen. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op december 11, 2009, 20:35:09
En welk merk gebruik je dan? het schijnt dat paradontax de beste resultaen opleverd, maar zendium is ook al goed. (klinkt wat helderder) :clapping: ;D
ROFLOL :D

@Philip.
De SACD speelde toch weer?! Dan kan je die van Eye in the Sky toch ook daarmee behandelen? Dan hoef je geen nieuwe te kopen. :)
Met de SACD is het inderdaad goed gekomen. Maar Eye in the Sky heb ik inmiddels 2 keer behandeld en het is nog niet gelukt. Wellicht dat het komt doordat het een HDAD is. Dit is een dubbelzijdige DVD, waarbij zijde 1 in alle DVD-spelers kan worden afgespeeld (PCM 2.0 96/24) en de andere zijde alleen in DVD-A spelers geluid levert (PCM 2.0 192/24). Beide lagen zijn dus reflecterend. Nu ik dit opschrijf zit ik te denken dat de fout misschien wel aan de andere zijde zit. Wanneer een reflecterende laag licht doorlaat krijgt de laser niet het signaal terug. Ik zal de andere zijde eens behandelen en kijken of het daarmee verholpen is.

En anders koop ik toch echt een nieuwe, want die DVD-A is schitterend :o De beste weergave van Eye in the Sky die ik ooit heb gehoord!
Showcase - Topic

celerontje

Prodent. ;D
Ik zou het niet zomaar aanraden voor een dure CD, maar met een gefikte kan je best even testen. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

tiptop

Citaat van: HTip op december 11, 2009, 20:45:09
ROFLOL :D
Met de SACD is het inderdaad goed gekomen. Maar Eye in the Sky heb ik inmiddels 2 keer behandeld en het is nog niet gelukt. Wellicht dat het komt doordat het een HDAD is. Dit is een dubbelzijdige DVD, waarbij zijde 1 in alle DVD-spelers kan worden afgespeeld (PCM 2.0 96/24) en de andere zijde alleen in DVD-A spelers geluid levert (PCM 2.0 192/24). Beide lagen zijn dus reflecterend. Nu ik dit opschrijf zit ik te denken dat de fout misschien wel aan de andere zijde zit. Wanneer een reflecterende laag licht doorlaat krijgt de laser niet het signaal terug. Ik zal de andere zijde eens behandelen en kijken of het daarmee verholpen is.

En anders koop ik toch echt een nieuwe, want die DVD-A is schitterend :o De beste weergave van Eye in the Sky die ik ooit heb gehoord!
Dat zou dan idd de oplossing kunnen zijn. :)

Citaat van: celerontje op december 11, 2009, 21:10:49
Prodent. ;D
Ik zou het niet zomaar aanraden voor een dure CD, maar met een gefikte kan je best even testen. ;)

Neenee, prodent moet je idd niet voor je dure CD's gebruiken! Dan moet je dus echt wel paradontax hebben. Schuurd minder! ;D

Toevallig heb ik hier ook nog prodent en sensodyne. ga ik alle twee eens proberen. :thumbs-up:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op december 12, 2009, 12:32:01
Dat zou dan idd de oplossing kunnen zijn. :)
Ik heb de andere zijde nu ook behandeld zoals ik beschreven heb. Het is een verschil, want de DVD-A zijde slaat nog wel over, maar minder en de pauzes zijn korter. Het lijkt er dus op dat de DVD-V zijde ook invloed heeft op het gedrag van de foutcorrectie.

Ik ga het hele proces nog één keer helemaal opnieuw doen en kijken of ik het helemaal kan verhelpen. Ik ben in ieder geval blij met de vorderingen :thumbs-up:
Showcase - Topic

Snowmaster

Gisteren even gekeken naar contactverbeteraars. Ik heb Silclear, DeoxIt en iets knetterduurs in handen gehad. Alle drie waren ze getest door klanten en de Deox Gold (voordien schoonmaken met Deox rood aanbevolen) werd het prettigst bevonden. 
Dit kwam omdat er geen gesmeer en geen resten zijn en het betaalbaar is.
Misschien voor een volgende keer?

Graag wil ik even terug naar de Demagic DVD. Hoe kan een DVD nu het zaakje demagnetiseren?
Wat gebeurt er en hoe kan dat nu ? 

Vanavond ga ik met een ander forumlid op zijn Lexicons het volgende testen :
DeoxIt, vlakdraadzekering, demagnetizeerder, Kemp Plug (schuman), Quiet plug, Furutech Gold met Belden, een exotische stroomkabel van €450,-, acril voetjes en infinite ceraballs.  Strak programma want ik wil het niet laat maken  ;D

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Citaat van: Snowmaster op december 12, 2009, 18:00:49
Gisteren even gekeken naar contactverbeteraars. Ik heb Silclear, DeoxIt en iets knetterduurs in handen gehad. Alle drie waren ze getest door klanten en de Deox Gold (voordien schoonmaken met Deox rood aanbevolen) werd het prettigst bevonden. 
Heb je ook Deox Gold icm SilClear geprobeerd? Want dat is het beste van 2 werelden. Is iets wat ik heel misschien in de toekomst nog een keer ga proberen.

DeoxIt, vlakdraadzekering, demagnetizeerder, Kemp Plug (schuman), Quiet plug, Furutech Gold met Belden, een exotische stroomkabel van €450,-, acril voetjes en infinite ceraballs.  Strak programma want ik wil het niet laat maken  ;D
Gaaf 8) Je hoeft het niet laat te maken. Kan ook vroeg zijn ;)

Graag wil ik even terug naar de Demagic DVD. Hoe kan een DVD nu het zaakje demagnetiseren?
Vond het ook wonderlijk, maar ik weet zeker dat het werkt. Mijn schoonvader heb ik de DeMagic CD gegeven en hij hoorde direct verschil. En hij is echt niet zo kritisch als ik :unsure: :D Het is een gepatenteerd signaal door Densen ontwikkeld. Je wilt er echt niet naar luisteren, want het is niet om aan te horen :o Je kan het zelfs gebruiken om apparatuur, kabels, speakers, etc. in te spelen.

Ik heb een paar reviews gevonden:
- http://www.densen.dk/Dvdmagic/HiFi%20World%20sep%202005.pdf
- http://www.densen.dk/Dvdmagic/Densen%20DVD%20Magic%20rev.pdf

Gelukkig hoef ik het niet te snappen om het te laten werken :D
Showcase - Topic

tiptop

Dat zijn een hoop zaken voor 1 avond :P :o

In ieder geval veel plezier 8)

HTip

Gisteravond even al het tweaken vergeten en een heerlijk filmavondje met de familie gehad. Er zijn 2 films in de BD-speler geweest. De avond hebben we besloten met Bruce Almighty. Blijft een erg leuke film, maar het beeld en geluid was niet heel erg goed. Dat mocht natuurlijk de pret niet drukken, want wij waren waarschijnlijk de enige die dit opviel ;)

De avond was gestart met Nightmare before Christmas. Een erg leuke en mooie film/musical die perfect op kerstavond kan gekeken worden. Het beeld en geluid was ècht van referentiekwaliteit! Prachtig gewoon :o Dat vond trouwens iedereen, maar wij in het bijzonder, omdat wij natuurlijk iets regelmatiger daar zitten. Alhoewel wij op de achterste rij aan de buitenkant zaten (bezoek krijgt altijd de beste plaatsen ;)) was de surroundbeleving prima aanwezig. Er zitten zoveel details in de film, dat we zeker niet alles hebben gezien. Dat gaat dus nog een keer gebeuren op kerstavond, maar dan wel op de sweetspot! :P
Showcase - Topic

HTip

Ik heb nog een vraag gepost in een ander topic. Ik stel hem ook even hier...

Citaat van: HTip op december 13, 2009, 12:45:38
Ik heb er misschien overheen gelezen, maar ik vroeg me af of het draaien in high lamp mode de levensduur van de lamp beïnvloed. Ik heb een JVC HD1 met iets meer dan 500 uur erop zitten en ik heb gisteren een test gedaan met high lamp mode en dat geeft, door de hogere lichtopbrengst, meer diepte in het beeld.

In de handleiding staat dat het enige verschil in modes het vermogen is, 170W (normal) en 200W (high). En dat het geen verschil uitmaakt in de levensduur van de lamp. Is dat zo?

Iemand enig idee? We gaan nu weer een film kijken en ook samen kijken naar het verschil in normal en high power...
Showcase - Topic

celerontje

Als je op high-power gaat kijken, zal je daarvoor een aparte kalibratie moeten doen.
Btw, omdat je meer licht hebt, zie je fouten in beeld ook beter... :-\

denoontje

Citaat van: celerontje op december 11, 2009, 20:10:15

Tandpasta hier ookwel gebruikt.
Cd's van uit de bib ofzo dieoversoegen deden het daardna niet meer.
Wel opleten welke tanpasta, want we hebben u ook een prodent die heel ruw is.

Autopoets/polish zal okwel goedgaan denk ik
Rustig inwrijven. uitwrijven en afspoelen

HTip

Citaat van: celerontje op december 13, 2009, 16:04:20
Als je op high-power gaat kijken, zal je daarvoor een aparte kalibratie moeten doen.
Btw, omdat je meer licht hebt, zie je fouten in beeld ook beter... :-\
Ik heb in het andere topic antwoord van Frank gekregen. Conclusie: Ik laat 'm mooi op normal staan en vraag Garmt bij de volgende calibratie (over slechts 500 uur :D) of hij in beide modes de calibratie wil doen en wil opslaan in 2 aparte user settings. Dan kan ik t.z.t. switchen tussen de 2.
Showcase - Topic

HTip

Ik ben overigens bijna klaar met de 1-op-1 vergelijking tussen Dire Straits - Brothers in Arms op SACD. Binnenkort zal ik de resultaten posten...
Showcase - Topic

tiptop

Benieuwd :)

Straks ga ik ook een cdtje poetsen. Ook dat zal me benieuwen. :)

HTip

Het heeft weer iets langer geduurd dan ik had gehoopt, maar wat in het vat zit verzuurt niet ;)

Review van CD-verbeteringen: Mikrosmooth en Optrix

Deel 2 - De vergelijking

Na de de voorbereiding is het nu tijd voor de vergelijking. De gebruikte apparatuur is gelijk aan de test met SilClear. Ik heb zowel naar de stereo- als de surroundtrack geluisterd. Wat me elke keer opvalt is dat in de surroundmix meer informatie zit. Ik vraag me af of dat in de mix zit, of dat het in de speaker verloren gaat. Ik doel dan op subtiele details van gitaren, keyboards, etc. Ik heb elk nummer afzonderlijk vergeleken, maar die ga ik niet afzonderlijk bespreken, dus Why worry ;)

Wanneer ik de onbehandelde CD afspeel ben ik niet ontevreden met de klank, maar dat kan ook eigenlijk niet anders, want ik ben erg tevreden met mijn huidige set. Dus ik ben erg benieuwd of ik de grote verschillen ga merken die op de site van MapleShade Records staat geschreven. Maar wanneer ik de behandelde CD in de speler stop en de eerste klanken de ruimte vullen valt meteen op dat het geluid schoner klinkt. Ik heb meerdere keren gewisseld tussen de onbehandelde en behandelde SACD, want ik wilde zeker weten dat wat ik hoorde niet totaal een suggestie was.

Een geluidsbeleving beschrijven blijf ik moeilijk vinden, maar ik ga weer een poging wagen. De vocals klinken natuurlijker, het timbre is duidelijker aanwezig. Dit geldt ook voor de background vocals die in de surrounds zijn gepositioneerd. De ruimtelijkheid er is groter en door het holografisch geluidsbeeld heb je het gevoel dat je midden in het geluid zit. Zeker bij deze ruimtelijke surround soundtrack.

De aanslag van gitaren is mooier afgerond, vooral bij de akoestische gitaren. Hierdoor is het geluid gedetailleerder. De hihat is sneller en bekkens faden mooier uit. Bassen, zowel basdrum als -gitaar, zijn droger en minder "boomy" en daardoor sneller. Het geluid is sprankelender en de afzonderlijke instrumenten zijn duidelijker te onderscheiden.

Het lijkt erop dat het niveau van verbeteringen gelijk is aan de upgrade van de stroomkabel van de BD-speler. Ik ervaar nl. dezelfde verbeteringen. Ik vraag me dan ook af of ik de W&M Tornado nog moet vervangen door een Furutech stroomkabel.

Conclusie is dat Mikrosmooth en Optrix inderdaad een verschil brengt en niet Money for nothing is geweest, maar dat ik ondanks de duidelijke winst huiverig ben om bepaalde SACD's/DVD-A te behandelen. Want als het fout gaat zijn bepaalde disks moeilijk te vervangen. Dus mijn gehele collectie behandelen is So far way. Ben benieuwd of mijn Brother in arms dezelfde ervaringen hebben. Dus mochten jullie het willen proberen, het is zeker de moeite waard met minder goed klinkende CD's...

EDIT: link naar deel 1 werkte niet...
Showcase - Topic

HTip

De link naar deel 1 werkte niet, dus die heb ik aangepast...
Showcase - Topic

tiptop

Mooi aan elkaar gekoppeld hoor, die dire straits titels 8) :thumbs-up:

Leuk verslagje. En toch weer verbazend dat bepaalde producten nog zoveel winst kunnen opleveren. :) :worship:

Vandeweek de tandpasta test gedaan. (prodent). En verdorie zeg! Een CD die ik als test-cd gebruikte omdat bijna geen speler deze kon uitspelen, kan nu de prullebak in.
Hij doet het nu gewoon in mijn cd-transport ;D 1 nummer bleef altijd bij 1'45" hangen of viel hij uit. Nu speelde hij helemaal door met alleen een paar tikken op 3'30".

Dus geen dure spulletjes, alleen wat tandpasta. Nu nog afwachten of het effect blijft. :turn:

Robbert54

mooi verslagje weer. toch apart dat er blijkbaar nog zoveel te tweaken valt. je bent dus eigenlijk nooit klaar!

tandpasta is toch eigenlijk ook een soort polijstmiddel??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

MLCinema

Ik ben echt geen non believer of wat dan ook. Maar dit moet ik een keer horen denk ik voordat ik begrijp wat het effect nu precies is. Wel mooi beschreven Philip!
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5