Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

Citaat van: HTip op december  4, 2009, 15:06:12
Met name de hypotheekaftrek is in Nederland veel beter geregeld.
Coming soon:
Harry Potter and the Mortgage Deductibility

All good things come to an end...

:D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

:D :D :D

Waar haal je die uitspraken toch allemaal vandaan? :clapping:

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Deze week ook nog weer een paar leuke tweaks binnengekregen. Peter van Hifisupply kan blijkbaar alles leveren van Mapleshade Records. Dus naast SilClear nu ook Optrix en Mikrosmooth in huis.

Met Optrix wordt een onzichtbare laag op de disk(CD, SACD, DVD, DVD-A, etc) aangebracht, waardoor de laser makkelijker het oppervlak kan lezen. Het reinigt ook de disk van vuil, vingerafdrukken, etc. Disks met fouten (overslaan, niet spelen) zouden ook weer probleemloos moeten spelen. Ik heb helaas een paar testexemplaren, waarvan ik hoop dat die na behandeling weer helemaal klinken zoals het hoort en beter. Want Optrix belooft nòg betere vocals, schonere hoge tonen en strakkere bassen. Natuurlijk ben ik erg benieuwd, maar in de gebruikshandleiding staat dat je met soft tissue de vloeistof moet verdelen. Ik had de angst dat dat ging krassen, dus de vraag vanmorgen aan Peter voorgelegd. Inmiddels al antwoord gekregen (hoezo snel? :o :clapping:) en met bijv. Page is dat geen probleem.

Met Mikrosmooth worden alle oneffenheden in disks behandeld. Je kan daarbij denken aan krassen, maar ook de door het productieproces niet volledig vlak opgeleverde disks. Een CD lijkt glad, maar onder een microscoop zou je kunnen schrikken van de onregelmatigheden in het reflecterende oppervlak, waardoor hoorbare jitter ontstaat.

Beide behandelingen zijn complementair en ik ga ze allebei proberen op een paar "probleem"-CD's. Eerst Optrix en daarna Mikrosmooth. Dus als de tijd het toelaat ga ik dit weekend een testje doen...

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op december  5, 2009, 16:37:37
Je lijkt nog meer in de weer dan audioloog ;D
:D Ik blijf wel weg (tenminste voorlopig ;)) uit de apparatuur... :D

Het blijkt trouwens dat Mikrosmooth eerst moet en daarna Optrix. Ik heb de HDAD van Alan Parsons Project - Eye in the sky behandeld, omdat die overslaat tijdens Sirius en dat is helaas niet verholpen. Maar ik had wel in de verkeerde volgorde de producten aangebracht. Dat heb ik nu hersteld na natuurlijk alles eerst verwijderd te hebben met afwasmiddel. Daarnaast heb ik de SACD van Dire Straits - Brothers in arms twee keer. De ene heb ik nu behandeld met Mikrosmooth en daarna Optrix, precies zo het in de handleiding staat. De andere heb ik onbehandeld gelaten en is dus prima materiaal voor een vergelijkende test...

Vooraf ga ik ook nog het totale signaalpad demagnetiseren met de DeMagic DVD, zodat ik een optimale uitgangssituatie heb voor de test.
Showcase - Topic

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Citaat van: HTip op december  5, 2009, 17:16:28
:D Ik blijf wel weg (tenminste voorlopig ;)) uit de apparatuur... :D

Het blijkt trouwens dat Mikrosmooth eerst moet en daarna Optrix. Ik heb de HDAD van Alan Parsons Project - Eye in the sky behandeld, omdat die overslaat tijdens Sirius en dat is helaas niet verholpen. Maar ik had wel in de verkeerde volgorde de producten aangebracht. Dat heb ik nu hersteld na natuurlijk alles eerst verwijderd te hebben met afwasmiddel. Daarnaast heb ik de SACD van Dire Straits - Brothers in arms twee keer. De ene heb ik nu behandeld met Mikrosmooth en daarna Optrix, precies zo het in de handleiding staat. De andere heb ik onbehandeld gelaten en is dus prima materiaal voor een vergelijkende test...

Vooraf ga ik ook nog het totale signaalpad demagnetiseren met de DeMagic DVD, zodat ik een optimale uitgangssituatie heb voor de test.
Wederom benieuwd :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Snowmaster

Soms denk ik dat er bijna geen tweakers op het forum zitten......

Ik ben trouwens klaar met mijn conclusie over de meterkastzekeringen en zal die binnenkort wegschrijven.
Heb sinds 2 weken ook een demagnetizer waarop ik de schijfjes leg (kabels kan ook) en een ander forumlid komt nog langs om zijn plexiglas voetjes te vergelijken met mijn finite elementen (ceraball) en neemt ook zijn supercontactgoedje mee.  Net zoiets als silclear maar het werkt iets "schoner" omdat het heel dun is.

Ben dus heel benieuwd naar het "gesmeer" op de CD en DVD's. Ik moet zeggen dat het mij haast te ver gaat net als mijn demagnetizer en ik heb ook al zo'n klankdoek, maar heb meestal geen zin om te behandelen.
Dat betekent dat mijn gevoelsgrens is bereikt, want ik wil eigenlijk vaste verbeteringen en geen gedoe.

Maar......laat maar horen  :)

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Citaat van: Snowmaster op december  5, 2009, 22:11:00
Soms denk ik dat er bijna geen tweakers op het forum zitten......
Ik was vroeger ook geen tweaker, maar heb vanaf mijn eerste goede set wel gelet op de kwaliteit van kabels. Niet zoals nu maar het was wel een teken ;)

Sinds de bouw van de HT heb ik de volgende echte tweaks uitgevoerd:
- bouwen aparte stroomgroep met audiograde componenten, kabel en verdeeldoos
- demping van componenten met Vibrapods en tegenwoordig ook Vibracones
- audiorack met speciale voorzieningen (gedempte buizen, chips tegen verstoring, ...)
- SilClear
- Mikrosmooth en Optrix

En dat praat ik nog niet over de interlinks, speakerkabels, stroomkabels, etc... En binnenkort komt daar waarschijnlijk nog zekeringen bij :D
Showcase - Topic

HTip

Ik ben trouwens klaar met mijn conclusie over de meterkastzekeringen en zal die binnenkort wegschrijven.
Heb sinds 2 weken ook een demagnetizer waarop ik de schijfjes leg (kabels kan ook) en een ander forumlid komt nog langs om zijn plexiglas voetjes te vergelijken met mijn finite elementen (ceraball) en neemt ook zijn supercontactgoedje mee.  Net zoiets als silclear maar het werkt iets "schoner" omdat het heel dun is.
Ben heel benieuwd naar je conclusies over de meterkastzekeringen en het supercontactgoedje. Is dat toevallig DeoxIt?
Showcase - Topic

HTip

Ben dus heel benieuwd naar het "gesmeer" op de CD en DVD's. Ik moet zeggen dat het mij haast te ver gaat net als mijn demagnetizer en ik heb ook al zo'n klankdoek, maar heb meestal geen zin om te behandelen.
Dat betekent dat mijn gevoelsgrens is bereikt, want ik wil eigenlijk vaste verbeteringen en geen gedoe.

Maar......laat maar horen  :)
Citaat van: tiptop op december  5, 2009, 19:51:44
Wederom benieuwd :)
Ik ben er helaas nog niet aan toegekomen, maar alles ligt klaar voor de test. De DeMagic DVD voor het demagnetiseren van het totale signaalpad heb ik er wel ingehad, maar verder dan dat is het niet gekomen. Zoals gezegd kan ik door de 2 exemplaren van de SACD van Dire Straits - Brothers in Arms een direct vergelijk doen. Ik ben wel erg benieuwd naar het resultaat, dus nog even geduld. Dat moet ik ook hebben :D
Showcase - Topic

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Snowmaster

Citaat van: HTip op december  9, 2009, 23:21:57
Ben heel benieuwd naar je conclusies over de meterkastzekeringen en het supercontactgoedje. Is dat toevallig DeoxIt?

Yep.  Heb je er ervaring mee of weet je er meer van?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Citaat van: Snowmaster op december 10, 2009, 20:23:26
Yep.  Heb je er ervaring mee of weet je er meer van?
Dat niet, maar het komt uit dezelfde lijn als SilClear. SilClear zou ook nog beter werken als het contactpunt vooraf behandeld is met DeoxIt.
Showcase - Topic

Pim!

En ga je ook nog is de toevoerkabels van je stroom audio-grade maken?  :bigsmile:

Snowmaster

Mannen......dit is al de tweede keer dat hier de term audiograde wordt gebruikt.

Wat bedoelen je daar toch mee ?    :withstupid:

tiptop

Citaat van: Snowmaster op december 10, 2009, 21:22:00
Mannen......dit is al de tweede keer dat hier de term audiograde wordt gebruikt.

Wat bedoelen je daar toch mee ?    :withstupid:
Gewoon een term om aan te geven dat je ipv het gewone standaard stroomgeneuzel vervangt voor meer audiofiel verantwoord materiaal ;)

Snowmaster

Citaat van: tiptop op december 11, 2009, 10:23:25
Gewoon een term om aan te geven dat je ipv het gewone standaard stroomgeneuzel vervangt voor meer audiofiel verantwoord materiaal ;)

Oooh......dus ik ben audiograde en mijn vrouw niet  :-X....... :D :D :D,

HTip

Citaat van: Pim! op december 10, 2009, 21:19:18
En ga je ook nog is de toevoerkabels van je stroom audio-grade maken?  :bigsmile:
Als bedoelt tot de meterkast dan kan dat helaas niet. Vanaf de verdeelgroep tot de HT is het allemaal wel audiograde ;)

Ik heb even een oude post opgehaald (staat op pagina 87)

De groepenkast met geheel rechtsonder de Siemens CFC

De rail waar de audiofiele groep op aangesloten is. De Belden kabel heb ik ook gebruikt om de rail op de zekering aan te sluiten.

En de groep van dichtbij

De groep komt uit in de Rittal verdeeldoos. Voor het oog is die bekleed met plakvilt. De adapter is van de Marantz RC5400 AB en is nu aangesloten op de pilaar (de oplader heeft weinig baat bij goede stroom :biggrin:
Showcase - Topic

HTip

Showcase - Topic

Snowmaster

Ik snap hem niet.

Je hebt vanaf meterkast tot je set toch alles vervangen?  Volgens mij loopt er een Belden naar je Rittal of niet?
Wat heb je dan overgeslagen?

Heb je hem buiten de aardlek om?  (ik wel stiekem  :-X )

tiptop

Citaat van: Snowmaster op december 11, 2009, 13:51:22
Oooh......dus ik ben audiograde en mijn vrouw niet  :-X....... :D :D :D,
Dus jij vindt je vrouw gewoon geneuzel? :o ;D

HTip

Citaat van: Snowmaster op december 11, 2009, 14:55:02
Ik snap hem niet.

Je hebt vanaf meterkast tot je set toch alles vervangen?  Volgens mij loopt er een Belden naar je Rittal of niet?
Wat heb je dan overgeslagen?
Klopt helemaal! Alleen het gedeelte vanaf de meter tot de meterkast niet. Sommigen beweren dat het aanpassen van de stroom achter de meter geen zin heeft :music: Op zich klinkt dat logisch, maar we horen echt een groot verschil met elke aanpassing in de stroomvoorziening die we doen. En daar gaat het natuurlijk om.

Citaat van: Snowmaster op december 11, 2009, 14:55:02
Heb je hem buiten de aardlek om?  (ik wel stiekem  :-X )
Absoluut niet, want in het geval van een (electrische) brand keert de verzekeraar niet uit als de installatie niet voldoet aan de Belgische NEN-norm. Dat vind ik iets te groot risico ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: tiptop op december 10, 2009, 10:08:32
Ik wacht nog steeds op een review :sneaky2: ;D
:D Ik ben nu aan het luisteren. Kan ik het afschakelen van alle stress combineren met de test ;)

Review van CD-verbeteringen: Mikrosmooth en Optrix

Deel 1 - Voorbereidingen

Zoals gezegd heb ik 2 SACD's van Dire Straits. Eén sloeg over en klonk af en toe niet helemaal zuiver. Omdat het één van mijn favoriete CD's is, heb ik toen een nieuwe gekocht (koopje op amazon ;)). Omdat over Optrix gezegd wordt dat het overslaan kan repareren, heb ik deze CD behandeld. Nu natuurlijk in de goede volgorde.

Dus eerst behandeld met MikroSmooth. Dat is een soort polish die je met redelijk wat kracht moet uitsmeren over de complete CD. Ik moet zeggen dat ik dat redelijk spannend vond, maar ik had niets te verliezen. Na het uitsmeren zag de CD er niet uit :crazy: en je hebt een gevoel dat het nooit meer goed komt... De volgende stap is het afspoelen met lauw stromend water. Indien nodig kan je met de vingers het residu wegwrijven. Tot slot met een zachte tissue gedroogd en de behandeling met Mikrosmooth is afgerond. Het opschrijven duurt overigens langer dan de behandeling :D Het hele proces duurt minder dan 2 minuten...

Nog niet in de speler gestopt, omdat Mikrosmooth niet het overslaan verhelpt. Dus nu met Optrix aan de gang. Heel nauwgezet de handleiding gevolgd en in het begin denk je 'Wow, dat is ingewikkeld en moeilijk'. De praktijk is gelukkig anders. De behandeling gaat in 3 stappen. Eerst met een volledige spray iedere helft van de speelzijde goed inspuiten en verdelen met zachte tissue. Daarna drogen met een nieuw stuk zacht tissue. Dan het totale speeloppervlak met 3 sprays inspuiten. Ook weer goed verdelen (geen druk uitoefenen!) met weer nieuwe tissue. Daarna weer drogen. Wat nu nog resteert is de labelzijde. Deze met één spray inspuiten en verdelen. Dit laatste gaat de statische electriciteit tegen. Ook dit duurt weer langer om op te schrijven :D

Gewapend met een behandelde en een onbehandelde SACD naar de HT. Ter voorbereiding het hele systeem gedemagnetiseerd met de DeMagic DVD. Wie dat nog nooit heeft gedaan, ik kan het zeker aanraden. Maar dat behandel ik misschien nog een andere keer. Nu eerst de vergelijking...

Allereerst was ik benieuwd of de SACD die oversloeg normaal afspeelde. Niet specifiek geluisterd naar de kwaliteit van de muziek, maar op zoek gegaan naar de passages die niet lekker gingen. Wat schetst mijn verbazing. Geen enkele hik van de CD. Daar was ik dus erg blij mee. Dat geeft wel aan hoe beschadigd de HDAD van Eye in the Sky is, want die slaat nog steeds over :( Is trouwens ook een favoriet, dus ik denk dat ik opnieuw bestel. De eerste test was dus geslaagd :thumbs-up:

Op naar de volgende test. De echte vergelijking...
Showcase - Topic