Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Citaat van: HTip op december  2, 2009, 15:49:04
Met inschrijfdatum bedoel je natuurlijk M&G part III ;) Die kan ook zonder de foyer :D

Heb er ook heel zin om aan te beginnen, maar volgend jaar staan helaas andere zaken op het programma. Zonnepanelen op het dak, een 2e garage ook met zonnepanelen op het dak. Volgend jaar is het laatste jaar van subsidies en belastingvermindering.
Zoiets. Zonnepanelen en een 2e garage? ik zou gewoon eerst het binnenwerk verrichten :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: celerontje op december  2, 2009, 17:29:58
Misschien vergeten ze wel helemaal om in 2011 die subsidie stop te zetten?
Volgens mij hebben ze 't druk met andere zaken in de Belgische politiek. :D :D :D
Citaat van: The Vampire op december  2, 2009, 17:50:20
zelfs dat maakt niks uit in 2012 vergaat de wereld toch, dus pure geldverspilling ;)
:D Eigenlijk was het alleen dit jaar nog, maar een waar weken geleden is het verlengd tot 2010. Geen idee of dat volgend jaar ook weer gebeurd, dus doen we het volgend jaar ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: eddy135 op december  2, 2009, 17:44:20
Goed bezig, Philip! :)

Ga je voor het predikaat: eerste klimaatneutrale HT op het forum? ;)

LOL :laugh: Da's misschien iets te veel van het goede, maar misschien alles wat niet met apparatuur te maken heeft (verlichting, gordijnen, verwarming :unsure:) en daarnaast het warme water zou denk ik wel kunnen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: tiptop op december  2, 2009, 18:23:42
Zoiets. Zonnepanelen en een 2e garage? ik zou gewoon eerst het binnenwerk verrichten :P
Een 2e garage willen we al wat langer, zodat de auto van Annet ook binnen kan slapen en we daarnaast een ruimere oprit hebben. In hetzelfde gebouw komt dan ook een ruimte voor alle tuingereedschap en fietsen. Dan is de kelder weer helemaal vrij van rommel :P :D

En een nieuwe M&G organiseren is zeker weer erg leuk. Kamidoblitz staat als het goed is al op de inschrijflijst, jij nu ook weer ;)
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op december  2, 2009, 19:14:32
LOL :laugh: Da's misschien iets te veel van het goede, maar misschien alles wat niet met apparatuur te maken heeft (verlichting, gordijnen, verwarming :unsure:) en daarnaast het warme water zou denk ik wel kunnen...
Inderdaad LOL, want de enige ''klimaatneutrale'' apparatuur is HELEMAAL GEEN APPARATUUR! :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Citaat van: HTip op december  2, 2009, 19:19:07
En een nieuwe M&G organiseren is zeker weer erg leuk. Kamidoblitz staat als het goed is al op de inschrijflijst, jij nu ook weer ;)
Zet mij er ook op, mits op de M&G de nieuwe wand gereed is en ik weer kan spelen met ''de elektronisch beweegbare lappen stof die niet bij de algemene naam genoemd mogen worden'' :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: celerontje op december  2, 2009, 19:22:49
Zet mij er ook op, mits op de M&G de nieuwe wand gereed is en ik weer kan spelen met ''de elektronisch beweegbare lappen stof die niet bij de algemene naam genoemd mogen worden'' :D :D :D
Is goed, maar het ligt aan het moment van de M&G of de wand klaar is en de lappen stof weer kunnen bewegen :P ;D

In het geval dat er teveel gegadigden zijn, krijgen die nog nooit zijn geweest voorrang ;)
Showcase - Topic

dijle

Citaat van: HTip op december  2, 2009, 19:10:22
:D Eigenlijk was het alleen dit jaar nog, maar een waar weken geleden is het verlengd tot 2010. Geen idee of dat volgend jaar ook weer gebeurd, dus doen we het volgend jaar ;)

Euh, Philippe, de regeling van 450 Euro per groencertificaat is niet verlengd voor gans 2010.  Alleen installaties die dit jaar al een (voorlopige) keuring gehad hebben, maar pas afgewerkt kunnen worden in 2010 (door tekort aan materialen) krijgen nog het 450 Euro certificaat, indien ze definitief gekeurd zijn voor eind maart (dacht ik).  Qua belastingsaftrek verandert er niets in 2010 tov. 2009.  Je weet toch dat er wel extra eisen bijkomen vanaf 2010 (oa.  dakisolatie)?

Trouwens, als je niet begin 2010 bestelt/plaatst, maar nog verdere prijsdalingen van het materiaal in 2010 afwacht, denk ik dat het mss nog niet zo'n grote ramp is dat de groencertificaten in prijs en duur dalen: je investering zal immers ook lager zijn ...

tiptop

Citaat van: HTip op december  2, 2009, 19:27:53
Is goed, maar het ligt aan het moment van de M&G of de wand klaar is en de lappen stof weer kunnen bewegen :P ;D

In het geval dat er teveel gegadigden zijn, krijgen die nog nooit zijn geweest voorrang ;)
Wat is teveel? Ik zit wel op de grond hoor :P

Maar die lappen stof mogen lekker aan de kant blijven hangen ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Citaat van: tiptop op december  3, 2009, 20:56:23
Stelde je mijn spelerij destijds niet op prijs? ???

:D

Fabian92

Grootse plannen zo te zien. Wel lekker als je zo'n investering kan doen die zich redelijk snel terugbetaald  :thumbs-up:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

tiptop

Citaat van: celerontje op december  3, 2009, 21:01:44

Het droeg iig niet bij aan de rust en ontspanning. Geeft niet, je had je lolletje :angel:

Maar nu doen we het anders :devil: Celerontje vast gebonden aan een stoel. beker met een rietje voor de versnapering en alles komt goed ;D

celerontje

Citaat van: tiptop op december  3, 2009, 21:21:15
Het droeg iig niet bij aan de rust en ontspanning. Geeft niet, je had je lolletje :angel:
Heb je die dikke SVS sub niet opgemerkt ofzo? :o

Maar nu doen we het anders :devil: Celerontje vast gebonden aan een stoel. beker met een rietje voor de versnapering en alles komt goed ;D
In het leger en bij de Politie niet geleerd wat de gevolgen hiervan zullen zijn? :devil:

HTip

Citaat van: dijle op december  3, 2009, 10:30:38
Euh, Philippe, de regeling van 450 Euro per groencertificaat is niet verlengd voor gans 2010.  Alleen installaties die dit jaar al een (voorlopige) keuring gehad hebben, maar pas afgewerkt kunnen worden in 2010 (door tekort aan materialen) krijgen nog het 450 Euro certificaat, indien ze definitief gekeurd zijn voor eind maart (dacht ik).  Qua belastingsaftrek verandert er niets in 2010 tov. 2009.  Je weet toch dat er wel extra eisen bijkomen vanaf 2010 (oa.  dakisolatie)?

Trouwens, als je niet begin 2010 bestelt/plaatst, maar nog verdere prijsdalingen van het materiaal in 2010 afwacht, denk ik dat het mss nog niet zo'n grote ramp is dat de groencertificaten in prijs en duur dalen: je investering zal immers ook lager zijn ...
Bedankt voor de tips :thumbs-up:

Citaat van: Fabian92 op december  3, 2009, 21:17:59
Grootse plannen zo te zien. Wel lekker als je zo'n investering kan doen die zich redelijk snel terugbetaald  :thumbs-up:
Ik heb nog wat onderzoek gedaan. Als we het volgend jaar in gebruik nemen dan kunnen we de volgende premies verwachten:

zonnepanelen
- groenestroomcertificaten aan 350 euro per 1000 kWh opgewekte elektriciteit gedurende 20 jaar vanaf de inwerkingstelling van de installatie. Voorwaarde is dat het dak geïsoleerd is (is bij ons gebeurd) en dat het huis voor 1-1-2006 op het lichtnet is aangesloten.
- 15% van de gemeente met een max. van €500.
- 40% belastingvermindering met een max. van €3600. Indien het huis ouder is dan 5 jaar, dan kan het restbedrag in de volgende 3 belastingjaren in mindering worden gebracht. In praktijk betekent dat voor ons dat waarschijnlijk 40% van de totale investering via de belasting terugverdiend wordt.

zonneboiler
- €75 per m2 van de overheid met een maximum €1500.
- 40% belastingvermindering met een max. van €3600. Indien het huis ouder is dan 5 jaar, dan kan het restbedrag in de volgende 3 belastingjaren in mindering worden gebracht. In praktijk betekent dat voor ons dat waarschijnlijk 40% van de totale investering via de belasting terugverdiend wordt.

Of je op beide investeringen de belastingvermindering mag toepassen moet ik nog uitzoeken. Met de zonneboiler kan de CV-ketel helemaal uit in de zomerperiode. Dit zou ca. 500 liter mazout (stookolie) per jaar besparen.

Nu ik dit allemaal opschrijf lijken we wel gek om het niet te doen :unsure: :D
Showcase - Topic

HTip

Wat is teveel? Ik zit wel op de grond hoor :P
:D Meer dan 4 :P :D Op de grond is de beeldbeleving nog wel goed, maar geluidstechnisch is die plek niet aan te bevelen ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op december  3, 2009, 21:01:44

Citaat van: celerontje op december  3, 2009, 21:31:16
Heb je die dikke SVS sub niet opgemerkt ofzo? :o
In het leger en bij de Politie niet geleerd wat de gevolgen hiervan zullen zijn? :devil:

Ik zet gewoon de groep uit die de electriciteit levert van de voorkant :D

En de SVS laat zich pas horen als we erom vragen :P
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op december  3, 2009, 23:22:33
Bedankt voor de tips :thumbs-up:
Ik heb nog wat onderzoek gedaan. Als we het volgend jaar in gebruik nemen dan kunnen we de volgende premies verwachten:

zonnepanelen
- groenestroomcertificaten aan 350 euro per 1000 kWh opgewekte elektriciteit gedurende 20 jaar vanaf de inwerkingstelling van de installatie. Voorwaarde is dat het dak geïsoleerd is (is bij ons gebeurd) en dat het huis voor 1-1-2006 op het lichtnet is aangesloten.

zonneboiler
- €75 per m2 van de overheid met een maximum €1500.

Of je op beide investeringen de belastingvermindering mag toepassen moet ik nog uitzoeken. Met de zonneboiler kan de CV-ketel helemaal uit in de zomerperiode. Dit zou ca. 500 liter mazout (stookolie) per jaar besparen.

Nu ik dit allemaal opschrijf lijken we wel gek om het niet te doen :unsure: :D
Haven't you heard of the phrase ''If it sounds too good to be true, it probably is'' :D

Even flauw. ;D

Even als motivatie; 't volgende lied:

celerontje

Citaat van: HTip op december  3, 2009, 23:28:50
Ik zet gewoon de groep uit die de electriciteit levert van de voorkant :D
Ik weet ook wel hoe een omlaagstaande groepschakelaar eruit ziet! :P

HTip

Citaat van: celerontje op december  3, 2009, 23:32:34
Ik weet ook wel hoe een omlaagstaande groepschakelaar eruit ziet! :P
Dat kan op meerdere manieren ;) Ik kan ook de kabel die in de kabelgoot ligt afkoppelen :D
Showcase - Topic

celerontje

Of ik neem een verlengsnoer mee en sluit dat gordijn wel op een ander stopcontact aan. :D (jaaahaaa, met pinaarde! :P)

HTip

Citaat van: celerontje op december  3, 2009, 23:42:48
Of ik neem een verlengsnoer mee en sluit dat gordijn wel op een ander stopcontact aan. :D (jaaahaaa, met pinaarde! :P)
Je denkt waarschijnlijk, de aanhouder wint, maar dan moet je wel mogen komen natuurlijk :P ;D
Showcase - Topic

celerontje

HTip

Citaat van: celerontje op december  3, 2009, 23:56:00
En anders? :D
Ik heb je adres! :P
:D Moet je er alleen nog geraken met trein, bus, etc. :D

Maar even serieus, wanneer de nieuwe wand weer helemaal klaar is gaan de gordijnen natuurlijk weer dicht. Dan blijft het scherm schoon en klinkt surroundmuziek weer iets beter ;)
Showcase - Topic

dijle

Citaat van: HTip op december  3, 2009, 23:22:33
Of je op beide investeringen de belastingvermindering mag toepassen moet ik nog uitzoeken.

Je mag in totaal 3600 Euro per jaar aftrekken, dus niet én 3600 Euro voor de panelen én 3600 Euro voor de boiler. Je mag de facturen wel combineren en zo spreiden over de vier jaren.  VB:  Je schaft panelen aan voor 20.000 € en een zonneboiler voor 10.000 €.  Je zou dus in totaal  (20.000 + 10.000)*0.40 = 12.000 € mogen aftrekken, gespreid over vier jaren:

1e jaar:  3600 € (12.000 - 3600 = 8400 € nog over te dragen)
2e jaar:  3600 € (8400 - 3600 = 4800 € nog over te dragen)
3e jaar:  3600 € (4800 - 3600 = 1200 € nog over te dragen)
4e jaar:  1200 €

Ik dacht dat jij in Nederland werkte?  Ik weet niet hoe dat belastingtechnisch zit, maar heb ergens iets opgevangen dat dat problemen zou kunnen opleveren ivm deze belastingsvermindering, in dit krantenartikel wordt er iets over vermeld.

HTip

Bedankt voor het duidelijk rekenvoorbeeld en het artikel! :thumbs-up:

Het zou ook een keer eenvoudig zijn... :unsure: ;) :D

Ik zal me nog wat meer verdiepen in de regelgeving. Ik werk inderdaad in Nederland en ik kan per jaar kiezen of ik als binnenlands- of buitenlandsbelastingplichtige aangifte wil doen. Dat maakt het wel heel erg ingewikkeld, want dan moet ik berekenen wat het gunstigst is. Met name de hypotheekaftrek is in Nederland veel beter geregeld. Daarentegen is de subsidie in België weer beter geregeld. Heb ik weer wat te doen... ;)
Showcase - Topic