Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

advr

gisteravond mijn stuurbuisje van de AI500 van Silclear voorzien. Zoals verwacht moet dat even opwarmen. Aan het einde vand e avond hoor je dan toch weer dingen op een cd die je nooit zo duidelijk gehoord hebt. Het zijn gewoon bekende cd's die je al jaren draait en door en door kent, althans dat denk je.  :P
op de lp van Jan Akkermans (North Sea 2007 opname) klinkt het dan weer fabelachtig. Sowieso is Jan Akkerman nog steeds een van de beste gitaristen van de wereld, zoniet de beste. :-X

zekeringen is weer een heel ander verhaal. Ik heb nu 2 audio groepen, eentje met een oude (edoch wel AHP) Neozed stop en en de andere groep met zo'n klankmodule van AHP/Siemens. ik heb daar verder geen experimenten mee uitgevoerd. Weet niet of ik daar wel zin in heb.

Furutech heeft nu ook zekeringen. heb wel goede ervaringen met Furutech, misschien vervang ik de AHP zekeringen in mijn apparatuur door de Furutech variant. eens kijken wat dat doet. ;D

het blijft natuurlijk een heerlijke hobby. :xmas:

Ad.

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Staaled

Citaat van: advr op november 20, 2009, 07:38:20
gisteravond mijn stuurbuisje van de AI500 van Silclear voorzien. Zoals verwacht moet dat even opwarmen. Aan het einde vand e avond hoor je dan toch weer dingen op een cd die je nooit zo duidelijk gehoord hebt. Het zijn gewoon bekende cd's die je al jaren draait en door en door kent, althans dat denk je.  :P
op de lp van Jan Akkermans (North Sea 2007 opname) klinkt het dan weer fabelachtig. Sowieso is Jan Akkerman nog steeds een van de beste gitaristen van de wereld, zoniet de beste. :-X

zekeringen is weer een heel ander verhaal. Ik heb nu 2 audio groepen, eentje met een oude (edoch wel AHP) Neozed stop en en de andere groep met zo'n klankmodule van AHP/Siemens. ik heb daar verder geen experimenten mee uitgevoerd. Weet niet of ik daar wel zin in heb.

Furutech heeft nu ook zekeringen. heb wel goede ervaringen met Furutech, misschien vervang ik de AHP zekeringen in mijn apparatuur door de Furutech variant. eens kijken wat dat doet. ;D

het blijft natuurlijk een heerlijke hobby. :xmas:

Ad.

Ad,

je zou eens de pinnen van je element kunnen proberen.
Bij mij bracht dat een fors verschil.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

advr

Citaat van: Hipster op november 20, 2009, 09:48:44
Ad,

je zou eens de pinnen van je element kunnen proberen.
Bij mij bracht dat een fors verschil.

daar kom ik heel moeilijk bij en moet ik het element los halen.  :-\
ik speel eigenlijk met alle componenten behalve mijn LP12. die laat ik onderhouden door Audio Excellence en dat laat ik zo :P die is me te dierbaar. :dozingoff:
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Staaled

Citaat van: advr op november 20, 2009, 09:53:56
daar kom ik heel moeilijk bij en moet ik het element los halen.  :-\
ik speel eigenlijk met alle componenten behalve mijn LP12. die laat ik onderhouden door Audio Excellence en dat laat ik zo :P die is me te dierbaar. :dozingoff:
Kan me zo voorstellen.

Maar de RCA pluggen? ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Snowmaster

Citaat van: advr op november 20, 2009, 07:38:20

Furutech heeft geen eigen zekeringen. Zij hebben in Duitsland een produkt samen met Padis voor €20,-. Ditzelfde produkt werd in Nederland onder de naam Furutech verkocht voor €48,- en nu verlaagd naar €40,-. Furutech Nederland zegt dat het voor de meerprijs cryogeen behandeld is.  Tsja.. ::).
Voor de meterkast heeft Furutech/Padis (nog) geen zekering in het grote formaat.

Een zekering in je apparaat vervangen stelt eigenlijk niets voor. Iedereen kan dit, maar het druist vaak in tegen je gevoel en een beetje vertrouwen moet zelf wel hebben. Als je gewoon goed oplet, kan het ook niet verkeerd gaan bij een "echte HT-er"  ;).

Als ik mag adviseren :

1. Start in de meterkast met Siemens of AHP klangmodule omdat daar de beste zekeringen voor zijn.
2. Bepaal bij deze zekering eerst de beste stroomrichting
3. Vervang vervolgens een zekering van CD, DVD of decoder. 
    Meestal hebben deze apparaten een glaszekering van 1.6 A traag. Een vervangend exemplaar van Hifi Tuning 3 (!)
    of Furutech /Padis kost ca. € 20,-.  Beide zekeringen kennen een iets ander karakter.
    De Furutech/Padis (rodium) is ietsje koeler en gecontroleerder. De Hifi Tuning 3 (zilver) is net als Furutech/Padis ook     
    duidelijk beter dan AHP (goud) , maar iets warmer in beeld en geluid dan de Furutech/Padis.
    Ik neig zelf naar Furutech/Padis als de zekering met meeste controle, maar het zal waarschijnlijk ook van de set
    afhangen. AHP is beter dan een standaard glaszekering maar komt in dit vergelijk duidelijk niet mee.

Bij een bronspeler hoor en zie je meestal het makkelijkst de vooruitgang. Gun de nieuwe zekering een paar uurtjes inspeeltijd.
Voor twijfelaars :  bestel alsjeblieft zo'n zekering, het kost je slechts € 20,- en je zult mij gaan snappen.
Als je twee apparaten met een 1.6A traag hebt, dan zou ik een Hifi Tuning 3 en een Furutech/Pads bestellen.
Je kunt dan mooi kijken welke het best in je set past. Vergeet niet ook de juiste richting te bepalen.
Let niet op het geld , want voor dit geld bestaat er echt geen vergelijkbare verbetering.

De radio staat nu weer een uurtje aan en de richting is duidelijk herkenbaar van de zekering in de Klangmodule.
Ik weet het nu zeker : hij zat verkeerd om !   
Dit betekent dat ik nu ga beginnen aan de volgende stap :  of richting bepalen van zekering in de decoder of het plaatsen van de Furutech/Padis in de KRP 500.  Het vervangen van de zekering in de KRP500 is alleen stap één, maar het bepalen van de juiste richting in het scherm, is een hele andere :P. Met een beetje pech moet hij 3x van de muur en 3 x open. 

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

advr

HTip

Citaat van: Snowmaster op november 20, 2009, 14:34:02
Omdat ik nu wel erg off topic ga, heb ik een nieuwe geopend onder de reviews.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=94473.0

Thanks! Ga de discussie daar verder volgen :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ben weer een stapje verder...

Gisteren heb ik mijn set opnieuw afgesteld, omdat ik het vermoeden had dat het wat ontregeld was door de behandeling van o.a. de zekering met SilClear. Het vermoeden was juist, want ik heb het volume van alle speakers met ca. 8dB :o moeten verlagen. Dat duidt er volgens mij op dat er door de SilClear minder verlies aan vermogen optreedt, maar ik kan het verkeerd hebben :unsure: Daarnaast bleek dat de center en de rears ook niet meer het gelijke volume hadden dan de fronts, terwijl alle speakers op 75dB waren ingesteld. Het lijkt er dus dat er een verschil is in bi-wiring en bi-amping.

In ieder geval is de bubble weer helemaal aanwezig :pompom: Ik heb de openingsscene van The Mummy Return opnieuw bekeken en nu onderschrijf ik wel de reviews. De rears zijn weer veel meer één met het geluid. Gisteravond deel 2 van POTC gezien en WOW :o :o :o wat een geluid!!

Me weer helemaal heppie :happy:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Je bevindingen en ervaringen maken me toch wel enthousiast!
In onze set wil ik ook wel eea gaan uitproberen als ik weer meer tijd vrij heb. Volgens mij zijn er bij ons ook stappen te maken.

HTip

Citaat van: Sonic Circle op november 23, 2009, 11:06:02
Je bevindingen en ervaringen maken me toch wel enthousiast!
In onze set wil ik ook wel eea gaan uitproberen als ik weer meer tijd vrij heb. Volgens mij zijn er bij ons ook stappen te maken.
Ook in onze set zijn nog steeds stappen te maken. Ik vraag me af waar de verbeteringen allemaal stoppen? De verleiding bij de positieve resultaten is wel erg groot om nog andere dingen uit te proberen. Zoals zekeringen, vloeistoffen voor CD's en DVD's te verbeteren, bekabeling, etc.

Veel plezier met tweaken. Kunnen we ervaringen uitwisselen :thumbs-up:
Showcase - Topic

Robbert54

Citaat van: HTip op november 23, 2009, 11:12:49
Ook in onze set zijn nog steeds stappen te maken. Ik vraag me af waar de verbeteringen allemaal stoppen? De verleiding bij de positieve resultaten is wel erg groot om nog andere dingen uit te proberen. Zoals zekeringen, vloeistoffen voor CD's en DVD's te verbeteren, bekabeling, etc.

ja, zeg nooit dat je klaar bent met je bios, leuk om te lezen dat ik lang niet de enige ben die perfectionistisch is ;D maar volgens mij is dat dan ook een deel van onze hobby! :clapping:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Al dit soort verbeteringen zijn procentueel maar kleine stapjes.  Maar als je al die tweakjes bij elkaar optelt, dan gaat je set er echt flink op vooruit.
Ik ga vanavond kraamschudden bij een ander forumlid.
Heb nog even overwogen om zijn jonge dochter te verrassen met silclear of een zekeringetje, maar het wordt toch maar Jip en Janneke  :D

ChrisV

Ik kan mij een uitgebreide discussie op audioasylum.com herinneren waar de meeste posters uiteindelijk oordeelden dat producten als Sylclear uiteindelijk niet zo handig zijn. Het goedje geeft in eerste instantie een verbetering, maar na verloop van tijd zou het eerder vervuilen dan helpen. Het verwijderen schijnt ook soms lastig te zijn.

Deze berichten zijn voor mij reden geweest hier niets mee te doen. 

tiptop

Citaat van: HTip op november 23, 2009, 11:12:49

Top dat het goed werkt bij jouw 8)

Hier ben ik zolangzamerhand wel een beetje aan het einde. Ik weet dat het beter kan, maar zo mis ik niks meer. :)

Kan ik mijn geld even voor andere zaken gaan gebruiken. :pompom: mijn vrouw ook weer blij ;D ;)
Het is nu toch ook te druk met de kleine en zo.

Misschien als er een leuk bedragje gewonnen wordt in de staatsloterij, :xmas:, dan koop ik in een keer ook een set voor de eerste 10 jaar. :inlove:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op november 24, 2009, 11:16:25
Top dat het goed werkt bij jouw 8)

Hier ben ik zolangzamerhand wel een beetje aan het einde. Ik weet dat het beter kan, maar zo mis ik niks meer. :)

Kan ik mijn geld even voor andere zaken gaan gebruiken. :pompom: mijn vrouw ook weer blij ;D ;)
Het is nu toch ook te druk met de kleine en zo.
Ik zou ook een keer moeten stoppen, maar de verleiding om een verbetering te vinden is op dit moment te groot :unsure: Vooral in het probleemgebied (diepe bassen) heb ik stappen gemaakt en met de toekomstige basstraps kan het helemaal perfect worden. Of in ieder geval zo goed als in onze ruimte mogelijk is ;)

Citaat van: tiptop op november 24, 2009, 11:16:25
Misschien als er een leuk bedragje gewonnen wordt in de staatsloterij, :xmas:, dan koop ik in een keer ook een set voor de eerste 10 jaar. :inlove:
:D
Showcase - Topic

HTip

Nog een leuke kleine aanwinst te melden. Originele borden van "Dolby Digital" en "DTS" die een mooi plaatsje krijgen in de HT.

Foto's volgen...

Showcase - Topic

Valkyrie

Citaat van: HTip op november 25, 2009, 22:49:43
Nog een leuke kleine aanwinst te melden. Originele borden van "Dolby Digital" en "DTS" die een mooi plaatsje krijgen in de HT.

Foto's volgen...

De platen die je van Jaco overgenomen hebt?
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

tiptop

Foto's volgen...

Nice :thumbs-up:

Leuk dat soort details :) Gefeliciteerd. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Foto's volgen...

het zijn de details die het maken!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Showcase - Topic

HTip

Citaat van: tiptop op november 26, 2009, 15:52:46
Nice :thumbs-up:

Leuk dat soort details :) Gefeliciteerd. :)
Citaat van: The Vampire op november 26, 2009, 16:56:13
het zijn de details die het maken!
Thanks! Het zijn inderdaad de details die de HT helemaal afmaken, nu nog de rest van de afwerking ;)
Showcase - Topic

HTip

Kon natuurlijk niet wachten om de borden in de HT te zien, dus vanavond meteen opgehangen. Was vrij snel gebeurd, want we zijn inmiddels wel moeilijker klusjes gewend :D

Het DTS-bord hangt op de deur en zal straks een leuk effect geven als de foyer klaar is. Het Dolby Digitalbord heeft een plaatsje aan de achterwand gekregen, zodat een spotje het mooi belicht. Maar kijk zelf maar...

Showcase - Topic

Davey

Wat een verschrikkelijk gaaf theater heb je toch  :headbanging:

Robbert54

Woonkamer HT
Stereo