Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Snowmaster

Citaat van: advr op november 17, 2009, 14:43:01
hoe bepaal je de richting van de zekeringen? ;)

Ik zie een knipoog, maar ik snap je niet  :unsure:.

Je hebt nul en fase. Sommige zekeringen hebben een stroomrichting, anderen hebben geen aanduiding maar zijn er wel gevoelig voor. Ik heb ze er indertijd meestal "op de gok" ingestopt.  Bij de meeste zekeringen is het verschil meetbaar maar dat is voor mij niet weggelegd  ;). Het is voor mij alleen van belang of het hoorbaar is.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

tiptop

Citaat van: Snowmaster op november 17, 2009, 14:20:35
Ben zelf nu bezig met klemkracht van de contacten, upgrade in de zekeringen, goede richting van de zekeringen, lichtnet ontstoren en software verbetering.
Gewoon zoeken naar zinvolle tweaks dus.

Er ligt hier nog ergens een selfmade Furutech/Belden 4mm netsnoer dat direct erg "slecht"klonk.
Heb daar even geen zin in en heb nu spijt van mijn drang om Furutech eens te proberen.

Komende dagen ontvang ik nog een paar betere zekeringen en die gaan in mijn Pio scherm.
Ben benieuwd welke het beste is. (heb nu wel een vooroordeel  ;) )

Er is niks mis met furutech hoor!
Misschien de combinatie met belden, manier van vastzetten, combinatie met je apparatuur, enz... Om dan meteen te zeggen dat het dus het furutechgedeelte is, vind ik wel erg kort door de bocht ::)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Snowmaster

Citaat van: tiptop op november 17, 2009, 19:31:41
Misschien de combinatie met belden, manier van vastzetten, combinatie met je apparatuur, enz... Om dan meteen te zeggen dat het dus het furutechgedeelte is, vind ik wel erg kort door de bocht ::)

Natuurlijk is er niets mis met Furutech.  Maar soms probeer ik nog wel eens iets en daarom heb ik een door audiofielen bejubelde combi gekocht. Het was een impulsaankoop  :lookaround:. Maar er zit korting op dus geen probleem  ;).  Mijn huidige aansluitingen zijn niet verkeerd en als je dan een oningespeelde verse Furutech aansluit.....tsja, dan besef je onmiddelijk dat zo'n kabel waarschijnlijk nog uren nodig heeft om in vorm te komen.  Daarin had ik voorlopig geen zin en hij ligt nu in de kast tot ik klaar ben met de zekeringen.  Is deze bocht ruim genoeg  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

advr

Citaat van: Snowmaster op november 17, 2009, 16:57:33

Je hebt nul en fase. Sommige zekeringen hebben een stroomrichting, anderen hebben geen aanduiding maar zijn er wel gevoelig voor. Ik heb ze er indertijd meestal "op de gok" ingestopt.  Bij de meeste zekeringen is het verschil meetbaar maar dat is voor mij niet weggelegd  ;). Het is voor mij alleen van belang of het hoorbaar is.

ik bedoel het seriues. :)
als ik de AHP zekeringen zie dan zie ik er geen richting op staan. De moeilijkheidsgraad is dat alles weer uit en aan moet en je dan moeilijk kunt vergelijken maar ik ga het ook eens doe.

nu zijn er de AHP zekeringen en de HiFituning zekeringen, welke zijn eigenlijk de betere?

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

tiptop

Citaat van: Snowmaster op november 17, 2009, 20:31:42
Natuurlijk is er niets mis met Furutech.  Maar soms probeer ik nog wel eens iets en daarom heb ik een door audiofielen bejubelde combi gekocht. Het was een impulsaankoop  :lookaround:. Maar er zit korting op dus geen probleem  ;).  Mijn huidige aansluitingen zijn niet verkeerd en als je dan een oningespeelde verse Furutech aansluit.....tsja, dan besef je onmiddelijk dat zo'n kabel waarschijnlijk nog uren nodig heeft om in vorm te komen.  Daarin had ik voorlopig geen zin en hij ligt nu in de kast tot ik klaar ben met de zekeringen.  Is deze bocht ruim genoeg  ;)

LOL ;D Ja hoor, wat genuanceerder zeg maar.

Het is idd met veel spullen zo (ook zeker bij stroom) dat het een lange inspeeltijd nodig heeft.
Vandeweek had ik mijn apparatuur uit gezet. Later ging ik luisteren en het eerste uur had ik zoiets van: "My God :o :'(". Wat is er gebeurd? Het klonk plat, scherp en ontzettend onrustig.
Zo kende ik mijn set niet. Ik dacht nog na of er iets veranderd was tussendoor (zou zomaar kunnen natuurlijk :P), maar nee. na een uurtje begon het hele beeld weer veel meer op hetgeen ik gewend was te lijken. Na twee uur was het weer een beetje op het oude niveau.

Nu wist ik dat het verschil kon maken natuurlijk, maar toch was het erg schrikken hoeveel.
(normaal staat alles altijd aan)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Het is weer druk in mijn topic :thumbs-up: Ik hou het bijna niet bij :D

Ik zal proberen jullie vragen te beantwoorden...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Snowmaster op november 16, 2009, 22:18:44
Zou Silclear ook nog een korte inspeeltijd nodig hebben?  Zou mij dat kunnen voorstellen omdat je eigenlijk een "nieuwe" overgang maakt waarin de stroom/data een nieuwe weg moet vinden.
Miste je bv. een beetje middengebied en was hoog nadrukkelijker in het begin?  Ik vraag dit omdat je meldt dat bepaalde nummers iets slechter/kritischer klinken.
Of was direct het hele geluidsbeeld gewoon goed aanwezig ?
Citaat van: Hipster op november 17, 2009, 09:52:29
Naar mijn ervaring moet het "settelen" ,ja.
Dus het kan nog beter worden :music: Ik had het idee dat het direct effect had, maar niet bij slechte mixes. Daarmee had ik het gevoel dat de slechte dingen werden versterkt. Vooral bij "When doves cry" van Live in het refrein. Daar kan het snel een "zooitje" worden. Dat was het niet, maar het was gewoon teveel informatie. Ik zal het nog eens beluisteren, nu het een beetje gesettled is. Ben benieuwd.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: The Vampire op november 17, 2009, 01:42:47
ach ja, hun mening is vaak belangrijk, maar lang niet heilig. ;)
Ik waardeer de mening van Bjorn en Garmt zeer zeker, maar met luisteren is het ook een kwestie van gevoel, smaak, hoe goed je oren nog zijn, etc. :D
Showcase - Topic

HTip

Ben zelf nu bezig met klemkracht van de contacten, upgrade in de zekeringen, goede richting van de zekeringen, lichtnet ontstoren en software verbetering.
Gewoon zoeken naar zinvolle tweaks dus.

Komende dagen ontvang ik nog een paar betere zekeringen en die gaan in mijn Pio scherm.
Ben benieuwd welke het beste is. (heb nu wel een vooroordeel  ;) )
Dat is een hele lijst met tweaks. Volgens Garmt is met zekeringen inderdaad nog veel winst te halen. Zowel in de meterkast als in de apparatuur.
Ik heb met de aparte audiograde stroomgroep een hele grote stap gemaakt, maar dat is niet voor iedereen weggelegd. Zekeringhouder, stroomkabel, contactdoos, apparatuurkabel.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: advr op november 17, 2009, 14:43:01
hoe bepaal je de richting van de zekeringen? ;)
Citaat van: Snowmaster op november 17, 2009, 16:57:33

Citaat van: advr op november 18, 2009, 07:30:06
ik bedoel het seriues. :)
als ik de AHP zekeringen zie dan zie ik er geen richting op staan. De moeilijkheidsgraad is dat alles weer uit en aan moet en je dan moeilijk kunt vergelijken maar ik ga het ook eens doe.

nu zijn er de AHP zekeringen en de HiFituning zekeringen, welke zijn eigenlijk de betere?

Ad.
In het andere topic heb ik nuttige tips van Garmt gekregen. Hij raadde aan om zekeringen van Hifituning en De Groef Audio te proberen. Vooral die laatste heeft een uniek produkt welke in elke AHP (goud) of CFC (zilver) een grote winst kan zijn.

In de handleiding van de Siemens CFC staat dat je alleen met luisteren de richting van de zekering kan bepalen. Ik dacht ook, wat moet ik daar nu mee. Maar het was zo overduidelijk dat ik het nu wel geloof ;) Vooral in de lage tonen was het direct duidelijk. Die waren bijna afwezig bij stereoweergave :o
Showcase - Topic

HTip

Er ligt hier nog ergens een selfmade Furutech/Belden 4mm netsnoer dat direct erg "slecht"klonk.
Heb daar even geen zin in en heb nu spijt van mijn drang om Furutech eens te proberen.
Citaat van: tiptop op november 17, 2009, 19:31:41
Citaat van: Snowmaster op november 17, 2009, 20:31:42
Citaat van: tiptop op november 18, 2009, 17:42:05
LOL ;D Ja hoor, wat genuanceerder zeg maar.

Het is idd met veel spullen zo (ook zeker bij stroom) dat het een lange inspeeltijd nodig heeft.
Jongens, geen ruzie maken onder het vechten hè? ;) :D

Ik heb een aantal dingen geleerd. Alle nieuwe componenten hebben echt tijd nodig om optimaal te gaan werken. Daarnaast is matchting alles. In de ene set kan een kabel helemaal het einde zijn, terwijl het in de andere helemaal niets is. Misschien een beetje ongenuanceerd, maar het kan erg veel uitmaken hoe de klankkleur van de apparatuur en speakers is.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: tiptop op november 18, 2009, 17:42:05
Vandeweek had ik mijn apparatuur uit gezet. Later ging ik luisteren en het eerste uur had ik zoiets van: "My God :o :'(". Wat is er gebeurd? Het klonk plat, scherp en ontzettend onrustig.
Zo kende ik mijn set niet. Ik dacht nog na of er iets veranderd was tussendoor (zou zomaar kunnen natuurlijk :P), maar nee. na een uurtje begon het hele beeld weer veel meer op hetgeen ik gewend was te lijken. Na twee uur was het weer een beetje op het oude niveau.

Nu wist ik dat het verschil kon maken natuurlijk, maar toch was het erg schrikken hoeveel.
(normaal staat alles altijd aan)
Blijkt maar weer wat je een keer hebt gezegd dat je niet je versterker naar mij kan meenemen, omdat die zo lang doet over het opwarmen :D
Showcase - Topic

Snowmaster

Citaat van: HTip op november 18, 2009, 18:23:24
In het andere topic heb ik nuttige tips van Garmt gekregen. Hij raadde aan om zekeringen van Hifituning en De Groef Audio te proberen. Vooral die laatste heeft een uniek produkt welke in elke AHP (goud) of CFC (zilver) een grote winst kan zijn.

In de handleiding van de Siemens CFC staat dat je alleen met luisteren de richting van de zekering kan bepalen. Ik dacht ook, wat moet ik daar nu mee. Maar het was zo overduidelijk dat ik het nu wel geloof ;) Vooral in de lage tonen was het direct duidelijk. Die waren bijna afwezig bij stereoweergave :o

Een andere topic met Garmt tips over zekeringen  :hehe:......nou dan is er iets gebeurd met hem. Nog niet zo heel lang geleden was hij erg terughoudend.  Hij maakte wel een tijdje terug een opmerking over de richting en toen besefte ik mij dat ik daarmee nooit heb opgelet. Het vervelende is dat eenmaal ingespeeld in een bepaalde richting het moeilijk nog te bepalen is....ben ik bang voor  :-\.  De Groef was jaren geleden mijn eerste leverancier, maar zij leveren alleen AHP.
Ik heb hier hele series liggen en wil best iets toesturen aan een liefhebber als ik klaar ben.
Ik heb hier ook Hifituning en Furutech/Padis. Ze zijn ook geprobeerd in meterkast en deels op een set Lexicons.
Nu volgt ook de KRP 500 M  ;D.  

Je moet met een spanningszoeker even nul en fase testen en daarna plaatsen, luisteren en vrij vlot draaien en weer luisteren.  Ik verwacht dat het opschrift meestal de goede richting aan zal geven.  Ook zit er niet altijd verschil in de richting. Dit hangt af van opbouw en materiaal.  Op het Duitse internet staat ergens een heel technisch onderzoek met meetwaarden van diverse merken. Stroomrichting, materiaal en invloed op de klankkleur doen o.a mee. Het is wel erg technisch. Dit is verricht door een calibratiebedrijf om de effecten te bepalen van zekeringen.

Citaat van: HTip op november 18, 2009, 18:23:43
Ik heb een aantal dingen geleerd. Alle nieuwe componenten hebben echt tijd nodig om optimaal te gaan werken. Daarnaast is matchting alles. In de ene set kan een kabel helemaal het einde zijn, terwijl het in de andere helemaal niets is. Misschien een beetje ongenuanceerd, maar het kan erg veel uitmaken hoe de klankkleur van de apparatuur en speakers is.

Er zit wel een beetje lijn in kabels die je als basisleidraad kunt aanhouden. Maar inderdaad kan het heel verschillend uitwerken afhankelijk van de set.

tiptop

Citaat van: HTip op november 18, 2009, 18:24:00
Blijkt maar weer wat je een keer hebt gezegd dat je niet je versterker naar mij kan meenemen, omdat die zo lang doet over het opwarmen :D
Precies. ;)

best wel jammer natuurlijk, want vergelijken wordt zo een stuk lastiger. :unsure:

Is de silclear al gesettled? Voelt ie zich al thuis? ;D ;)

Staaled

Citaat van: tiptop op november 18, 2009, 19:26:59:

duurt niet zo heeeeeeel lang.
paar uurtjes spelen is voldoende.
daarna gebeurt er nog wel iets maar subtiel.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HTip

Citaat van: Snowmaster op november 18, 2009, 19:21:09
Een andere topic met Garmt tips over zekeringen  :hehe:......nou dan is er iets gebeurd met hem. Nog niet zo heel lang gelden was hij erg terughoudend.  Hij maakte wel een tijdje terug een opmerking over de richting en toen besefte ik mij dat ik daarmee nooit heb opgelet. Het vervelende is dat eenmaal ingespeeld in een bepaalde richting het moeilijk nog te bepalen is....ben ik bang voor  :-\.  De Groef was jaren geleden mijn eerste leverancier, maar zij leveren alleen AHP.
Inderdaad leuk om te zien ;) De Groef geeft op hun site aan dat die zekering in alle modules kan met een 10x38mm zekering, dus ook de Siemens CFC :thumbs-up:

Vlakdraad zekering voor Klankmodule (Nieuw)

Ik heb hier hele series liggen en wil best iets toesturen aan een liefhebber als ik klaar ben.
Ik heb hier ook Hifituning en Furutech/Padis. Ze zijn ook geprobeerd in meterkast en deels op een set Lexicons.
Nu volgt ook de KRP 500 M  ;D
Wat voor zekering heb je liggen? En waar zou je die dan kunnen/moeten toepassen?

Je moet met een spanningszoeker even nul en fase testen en daarna plaatsen, luisteren en vrij vlot draaien en weer luisteren.  Ik verwacht dat het opschrift meestal de goede richting aan zal geven.  Ook zit er niet altijd verschil in de richting. Dit hangt af van opbouw en materiaal.  Op het Duitse internet staat ergens een heel technisch onderzoek met meetwaarden van diverse merken. Stroomrichting, materiaal en invloed op de klankkleur doen o.a mee. Het is wel erg technisch. Dit is verricht door een calibratiebedrijf om de effecten te bepalen van zekeringen.
Lijkt me erg moeilijk :unsure: Ik hou het voorlopig bij luisteren en de CFC-zekering zit nu in de juiste richting, dus daar hoef ik niet meer naar te kijken ;)

Er zit wel een beetje lijn in kabels die je als basisleidraad kunt aanhouden. Maar inderdaad kan het heel verschillend uitwerken afhankelijk van de set.
Klopt van die lijn. Ik weet nu dat Furutechkabels meer detail weergeven en "analytischer" klinken dan bijv. W&M Audio.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: tiptop op november 18, 2009, 19:26:59
Voelt zich al prima thuis.

Citaat van: Hipster op november 18, 2009, 20:03:27
duurt niet zo heeeeeeel lang.
paar uurtjes spelen is voldoende.
daarna gebeurt er nog wel iets maar subtiel.
Die paar uurtjes heb ik dan er reeds opzitten ;)

Vanavond een paar schijfjes geluisterd en we hebben elke keer dezelfde reactie. "He, hoor je die piano? Die had ik voorheen nog niet gehoord". Piano kan je ook vervangen door "gitaar", "hobo", "picolo", etc.

Met name de HDAD 192/24 van "Alan Parsons - Eye in the sky" geeft details prijs, soms heel subtiel, die vantevoren niet hoorbaar waren. Dus er komt wel degelijk meer informatie vrij dan voorheen. Prachtig gewoon!
Showcase - Topic

advr

misschien ga ik er ook weer eens mee aan de slag. ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Staaled

Citaat van: advr op november 19, 2009, 10:50:43
misschien ga ik er ook weer eens mee aan de slag. ;D
alles vermijden dat echt warm wordt, ander krijg je een koek. :nervous:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

advr

Citaat van: Hipster op november 19, 2009, 13:28:14
alles vermijden dat echt warm wordt, ander krijg je een koek. :nervous:
ik heb het al een keer aan mijn buispinnen gedaan zonder dat het is gaan koeken.... 8)

Staaled

Citaat van: advr op november 19, 2009, 15:08:39
ik heb het al een keer aan mijn buispinnen gedaan zonder dat het is gaan koeken.... 8)
des te beter dan
vermoedde het reeds gezien je set. :P

Mijn spul is en blijft  8) dus heb er geen ervaring mee.
Was een post op audiogon in deze.

tiptop

Mooi dat het zo positief uitpakt, Philip. :)

What's next? :)

HTip

Citaat van: tiptop op november 19, 2009, 20:41:50
Mooi dat het zo positief uitpakt, Philip. :)
Vind ik ook :thumbs-up:

Citaat van: tiptop op november 19, 2009, 20:41:50
What's next? :)
Alles opnieuw luisteren en daarvan genieten, want ik heb gisteravond echt genoten van het "nieuwe" geluid 8)

Er zijn nog meer van dat soort tweaks die ik wil proberen. Van dezelfde fabrikant zijn ook de volgende produkten:

• MikroSmooth => vult oneffenheden van een CD op. Zou zelfs een moeilijk spelende disk weer aan de praat kunnen krijgen
  • Optrix => vergroot geleiding van het oppervlak
Daarnaast denk ik eraan de W&M Audio Tornado stroomkabels te vervangen door Furutech. Ik ben erg onder de indruk van de kabel en zeker de prijs/kwaliteitsverhouding.
Showcase - Topic

Snowmaster

Geweldig leuk om te lezen. De één zit in de smeerseltjes en wrijft straks elke CD vol... :hehe:
en een ander draait zijn zekeringen om en demagnetizeert CD's  en maakt alle randen zwart........ :withstupid:

Die "laatste" ben ik en ondertussen maak ik hier vanavond wonderlijke dingen mee. Omdat in deze topic liefhebbers zitten, kom  ik alvast met de eerste indrukken.  Vandaag is de eerste zekering voor mijn Pio binnengekomen en ik zag dat ook de Groef een nieuwe zekering heeft voor de Klangmodule.  Die oude AHP2 was door mij al vervangen door een betere van Hifi Tuning.  Of de nieuwe zekering van de Groef beter is dan mijn huidige weet ik niet, maar ik twijfel daar wel aan.
Stap voor stap ga ik mijn set nu doorlopen om te horen en zien of er verschil is door het omdraaien van de audiofiele zekeringen.

Vanavond ben ik begonnen met omdraaien van de hoofdzekering in de meterkast. Daarna alles aangedaan en gewoon lekker TV kijken. Het karakter van beeld en geluid is na 90 minuten al duidelijk veranderd.  Omdat ik weet dat dingen soms tijdelijk zijn, doe ik nog geen uitspraken over beter/slechter.  Ik was bang dat de richting moeilijk te horen zou zijn doordat de hoofdzekering al ingespeeld was. Maar ik geloof dat het helemaal niet zo'n probleem is, blijkbaar zat hij verkeerd want het wordt op dit moment nog steeds beter na een aanvankelijk ingetogen begin.
Altijd fijn zo'n goede start..... :clapping:

Zo meteen kijk ik DVD ook beter speelt door het omdraaien van de zekering in de meterkast.

Eigenlijk kan ik hiervoor beter een nieuw topic starten....maar dat trekt vaak weer zoveel negatieve en domme reacties aan.

HTip

Je loopt met dit soort trajecten inderdaad risico op allerlei soorten reacties. Voordeel is dat de moderators dat niet toelaten ;)

Ik ben vergeten te zeggen dat ik me ook ga verdiepen in de soorten zekeringen. Ik zou kunnen beginnen met een andere zekering (bijv. de De Groef) voor de meterkast. Ik ben niet zo van apparatuur openmaken en modificeren. Dat is meer angst dat het fout kan gaan. In de meterkast heb ik die angst helemaal niet, terwijl dat veel gevaarlijker is :unsure:

Met beeld vond ik het verschil moeilijk te definiëren als beter of slechter. Met geluid, daarentegen, was die vergelijking in mijn geval erg eenvoudig. Het zijn in ieder geval zaken waarmee je kan experimenteren en niet meteen een rib uit je lijf kosten ;)

Waar je overigens ook veel winst mee kan halen is demping van je apparatuur. Heeft bij mij ook verbetering opgeleverd...
Showcase - Topic