Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op oktober 25, 2009, 16:33:54
Mocht je rare gedachten hebben qua basstraps... ik zou vooraf een keertje langskomen dan kan ik je wat tips geven, want ik ben er ondertussen behoorlijk handig in geworden (nadat ik allereerst wat dingen onhandig(er) had aangepakt) ;)

Groeten, Jan
Bedankt voor je aanbod, Jan! Ga ik zeker doen, want ik hoef er maar 2. Dus heb ik weinig mogelijkheden om te oefenen. Als alles meezit neem ik 2 weken aan het einde van het jaar vrij, zodat ik de wand kan herbouwen. Wil ook dat de HT zo kort mogelijk niet beschikbaar is.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Kan helaas nog niets definitiefs melden. Maar ik kan jullie wel zeggen dat het geen chromen velgen en sportieve stripes zijn :D

Zijn nog wel een paar zaken onderweg:

• Furutech stroomkabel met figure-8 connector (Furutech G-320Ag-18F8-EU). Die krijgt erg goede recensies en ik ga hem uitproberen en vergelijken met de DIY-kabel van madison. Klik hier voor een review.

Een stukje uit de Furutech review
    Citeer
    The Furutech cable improved things quite a lot over the stock cable both musically and sonically. Sonically the overall character became a bit darker, smoother and more detailed. Musically the instrumental timbres became more realistic, with the natural textures of the instruments coming to life and the interplay between musicians more obvious and tangible. The sense of recorded space opened up by a significant amount while also sounding more like a natural acoustic as opposed to the usual fake and exaggerated sense of reverberant space that many audiophiles mistakenly think of as 'better' and which you never hear in real performances. The bass with the Furutech also became tighter and punchier, bringing the beat and tempo to life in a much more realistic way.

• SilClear, om ervoor te zorgen dat de zilveren zekering goed blijft geleiden. Kan ook alle contactpunten hiermee behandelen, zodat stroom beter wordt geleid. Ben erg benieuwd naar het effect. Maar dat zal ik uitgebreid hier beschrijven. Klik hier voor een uitgebreide beschrijving.

Een stukje uit de beschrijving
    Citeer
    SilClear verbetert de geluids/beeld kwaliteit van elke interlink, power cord, speaker cable enz duidelijk. De gehoormatige verbeteringen zijn onder andere een opvallende vergroting van het hogetonenbereik, een verbetering van de transparantheid, gedetailleerdheid en helderheid, zonder toegevoegde scherpte. Het laag klink strakker, en minder boemerig. Grote dynamische sprongen zijn merkbaar sneller en krachtiger. Het middentonen timbre en harmonische details zijn gearticuleerder en helderder, dit brengt een natuurlijkere en meeslependere muziekbeleving met zich mee.

Ben erg benieuwd wat het effect zal zijn. Ik heb in ieder geval genoeg te doen, als ik alle contactpunten wil behandelen :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Leuke verbeteringen lijken me. :)

Ben benieuwd hoe het uitpakt ;)

Hier heb ik bleu horizon contactcleaner. Daarbij hoor ik ook dat het beeld wat opentrekt en makkelijker klinkt. Maar geen wereld van verschil.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op oktober 29, 2009, 20:01:31
Leuke verbeteringen lijken me. :)

Ben benieuwd hoe het uitpakt ;)

Hier heb ik bleu horizon contactcleaner. Daarbij hoor ik ook dat het beeld wat opentrekt en makkelijker klinkt. Maar geen wereld van verschil.

Ik ben ook erg benieuwd naar het resultaat. Ik heb het vandaag binnen gekregen en we gaan het morgen (dan wordt het toch slecht weer) proberen. Zoals gezegd moet je het complete signaalpad behandelen. Dus van zekering tot speakers en als je het helemaal goed wil doen, moet ik zelfs de receiver, e.d. openmaken voor de voedingen en zekeringen te behandelen. Dat laatste gaat me wat ver, dus dat doe ik niet.

Ook de test met de stroomkabel staat op het programma. Van dropveter naar DIY naar Furutech.
Showcase - Topic

tiptop

Hier zijn alle contactpunten in de Jadis vv wel gedaan, omdat deze toch open ging voor het verwisselen van de buisjes. Verder heb ik alleen de buitenconnecties behandeld. Het moet niet te gek worden ::)

Wanneer krijg je de Furutech binnen?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op november  1, 2009, 12:19:30
Hier zijn alle contactpunten in de Jadis vv wel gedaan, omdat deze toch open ging voor het verwisselen van de buisjes. Verder heb ik alleen de buitenconnecties behandeld. Het moet niet te gek worden ::)
Ik hou het voorlopig bij alle contactpunten buiten de componenten. Afhankelijk van de winst doe ik meer of minder. Vandaag wordt niets meer, misschien morgen.

Citaat van: tiptop op november  1, 2009, 12:19:30
Wanneer krijg je de Furutech binnen?
Die heb ik tegelijk met de SilClear gekregen. Is van sponsor hifisupply.nl. We hebben vanmorgen al een korte vergelijking van de stroomkabels gedaan. We willen nog wat meer testen doen, maar niet meer vanavond. Resultaat post ik hier binnenkort... ;)
Showcase - Topic

tiptop

HTip

Citaat van: tiptop op november  2, 2009, 11:02:05
:coffee: :popcorn:

Ik zit klaar :)
Het is er vorig weekend niet meer van gekomen, dus ik hoop niet dat je de hele week hebt gezeten met koude koffie en taaie popcorn :D

We hebben afgelopen week de vergelijkende test gedaan met de kabels en de resultaten zijn opzienbarend. Aansluitend begonnen met het behandelen van contactpunten met SilClear, dus dat wordt ook meegenomen in de test.

Ga nu de winterbanden onder de auto leggen. Vanmiddag moet ik weg, maar als er nog tijd over is zal ik het een stuk van de review schrijven.
Showcase - Topic

HTip

SilClear wordt aangeraden voor de male-connectors elke interlink, netkabel, luidsprekerkabel, etc.

Nu vraag ik me een af hoe ik met volgende kabels dit moet doen:

• HDMI kabel
  • FireWire kabel (iLink)
  • IEC apparaatstekker van netkabel
Heeft iemand hier ervaring mee?
Showcase - Topic

celerontje

HDMI en Firewire zou ik niet aan beginnen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Showcase - Topic

celerontje

De contactjes zijn zeer klein en lastig te bereiken.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Bedankt voor het meedenken, maar ik denk toch dat het mogelijk moet zijn.
Ik vraag het wel aan Peter van hifisupply of anders Mapleshade ;)
Showcase - Topic

Staaled

Citaat van: HTip op november  8, 2009, 14:15:00
SilClear wordt aangeraden voor de male-connectors elke interlink, netkabel, luidsprekerkabel, etc.

Nu vraag ik me een af hoe ik met volgende kabels dit moet doen:

• HDMI kabel
  • FireWire kabel (iLink)
  • IEC apparaatstekker van netkabel
Heeft iemand hier ervaring mee?
HDMI en FW zou ik niet doen.
IEC pinnen op apparaat is geen punt.

Wel zorgvuldig aanbrengen. Geen klodders en alleen op de eerste helft v/d pin.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HTip

Citaat van: Hipster op november  9, 2009, 18:23:25
HDMI en FW zou ik niet doen.
IEC pinnen op apparaat is geen punt.

Wel zorgvuldig aanbrengen. Geen klodders en alleen op de eerste helft v/d pin.

Thanks! Ik ben erg zuinig met de pasta. Ik denk dat ik met dit potje de rest van mijn leven kan doen ;)

Waarom HDMI en FW niet en RCA interlinks wel? Het risico met RCA is groter vanwege de mogelijk sluiting tussen mantel en pin. Of is dat ook het probleem met FW en HDMI?

Ik heb nu trouwens, naast alle stekkers van de netkabels (IEC moet ik nog doen), alle speakerconnectors behandeld, zowel aan de receiver- als aan de speakerkant. Nog niet kunnen luisteren, maar ik ben erg benieuwd :music:
Showcase - Topic

celerontje

Je kan niet eens met een wattenstaafje in de aansluiten komen, laat staan dat je het goedje fatsoenlijk uit kan wrijven. ;)
HDMI en Firewire zijn typisch aansluiting in de trend van: Plug it in, does it work? Leave it! ;)

tiptop

Citaat van: HTip op november  8, 2009, 09:49:41
Het is er vorig weekend niet meer van gekomen, dus ik hoop niet dat je de hele week hebt gezeten met koude koffie en taaie popcorn :D

We hebben afgelopen week de vergelijkende test gedaan met de kabels en de resultaten zijn opzienbarend. Aansluitend begonnen met het behandelen van contactpunten met SilClear, dus dat wordt ook meegenomen in de test.

Ga nu de winterbanden onder de auto leggen. Vanmiddag moet ik weg, maar als er nog tijd over is zal ik het een stuk van de review schrijven.
Wat zijn nu die opzienbarende resultaten??? ::) 8)

Staaled

Citaat van: HTip op november 10, 2009, 22:06:27
Thanks! Ik ben erg zuinig met de pasta. Ik denk dat ik met dit potje de rest van mijn leven kan doen ;)

Waarom HDMI en FW niet en RCA interlinks wel? Het risico met RCA is groter vanwege de mogelijk sluiting tussen mantel en pin. Of is dat ook het probleem met FW en HDMI?

Ik heb nu trouwens, naast alle stekkers van de netkabels (IEC moet ik nog doen), alle speakerconnectors behandeld, zowel aan de receiver- als aan de speakerkant. Nog niet kunnen luisteren, maar ik ben erg benieuwd :music:
Te klein en na aanbrengen niet meer uit de input te verwijderen.Wordt een smeerboel. ;)
Bovendien verwacht ik er geen verbetering van gezien de aard van het signaal.

Het risico met RCA is miniem.
Pin v/d plug en bus v/d input, kan niet misgaan.

Hoewel er op het net tegenstrijdig over wordt bericht ( de "levendigheid" zou aangedaan worden op termijn) gebruik ik het al geruime tijd naar volle tevredenheid. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HTip

Citaat van: Hipster op november 11, 2009, 10:11:19
Te klein en na aanbrengen niet meer uit de input te verwijderen.Wordt een smeerboel. ;)
Bovendien verwacht ik er geen verbetering van gezien de aard van het signaal.

Het risico met RCA is miniem.
Pin v/d plug en bus v/d input, kan niet misgaan.

Hoewel er op het net tegenstrijdig over wordt bericht ( de "levendigheid" zou aangedaan worden op termijn) gebruik ik het al geruime tijd naar volle tevredenheid. :music:
Bedankt voor je heldere uitleg. Ik maak nu het meest gebruik van de iLink en de HDMI-interlink, maar ga wanneer ik de tijd ervoor heb de RCA interlinks (analoog en digitaal) ook met SilClear behandelen. Ik heb ook gelezen dat op termijn de verbetering in het geluid minder zou zijn, maar daar zijn duidelijk ook andere meningen over bekend. O.a. jouw mening staat daar weer haaks op. De tijd zal het leren... ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: tiptop op november 10, 2009, 22:13:37
Wat zijn nu die opzienbarende resultaten??? ::) 8)
Ik heb je wel in spanning laten zitten, maar ik had eerder geen tijd... :unsure:

Review van netkabels: standaard, DIY en Furutech

Deel 1 - Het beeld
De eerste resultaten van de vergelijking van de stroomkabels met een figure 8 apparaatstekker. De kabels die meedoen zijn de standaard meegeleverde kabel, een DIY kabel (door madison gemonteerd :thumbs-up:) en de Furutech G-320Ag-18F8. De kabels kunnen alleen getest worden met de BD-speler, want de overige apparaten hebben een IEC-stekker.

Testconfiguratie:

BD-speler: Panasonic DMP-BD35
Interlink (A/V):W&M HD-01 HDMI-kabel
A/V Receiver:Marantz SR9600
Interlink (V):Supra HDMI-HDMI 4m
Projector:JVC DLA-HD1 ISF gekalibreerd
Scherm: Stewart Screen Luxus Deluxe Screenwall Studiotek 130 G3

DIY kabel (bestaat uit noname figure8-stekker, LAPP-kabel en Bals-stekker)

Furutech G-320Ag-18F8

We hebben de vergelijking gedaan met in eerste instantie de focus op het beeld. We hebben een film gekozen die als referentie wordt gezien, nl. Monsters Inc op BD. We gebruiken sinds september de DIY-kabel en hebben de hele film reeds met de DIY-kabel gekeken, dus we nemen die als referentiekader.

Standaardkabel
Wat ons als eerste opvalt is dat het beeld niet gestoken scherp is. De haren in de vacht van Sully zijn niet afzonderlijk te zien. Kleuren zijn fletser en schaduwdetail (bijv. het motief in de jas van Waternoose is pas zichtbaar bij close-up) is matig. Zwartwaarden bleven ook achter en de details in bijv. de huid van Mikey waren minder duidelijk zichtbaar. In de huid van de Snowman is een roodzweem aanwezig.

DIY kabel
De verbetering in het beeld is duidelijk zichtbaar. Kleuren zijn beter gedefinieerd, schaduwdetail is ook sterk verbeterd (streepjesmotief in jas van Waternoose is altijd zichtbaar). Zwartwaarden zijn duidelijk beter. Roodzweem bijna niet meer zichtbaar.

Furutech
De verbeteringen in het beeld zijn subtiel, maar wel zichtbaar. Het is allemaal net weer iets beter dan met de DIY-kabel. Wat opviel was dat de roodzweem volledig afwezig was, maar dat de overige zaken zoals kleur, zwartwaarden, schaduwdetail, scherpte nèt iets beter waren dan de DIY-kabel. Maar waar het grote verschil duidelijk werd was het geluid. We hadden ons alleen gefocused op het beeld, maar de verbetering in de verstaanbaarheid van de dialogen en de strakkere lage tonen waren zo duidelijk dat het leek dat de grootste verbetering met de Furutechkabel in het geluid merkbaar zou zijn. Daarom zou de volgende test geconcentreerd zijn op het geluid.

Wordt vervolgd in Deel 2 - Het geluid
Showcase - Topic

tiptop

Can't wait 8)

Leuke uitkomst. Zie je toch waar het geld heen gaat (letterlijk) :P

Hier had ik ook al positieve resultaten op de marantz bd-speler bij het wisselen van de standaard naar de NO shiva met adapterstukje er tussen. (dat adapterstukje was wel weer "gewone" kwaliteit.

Straks komt de CA bd650 en die heeft weer een iec connectie. Geen adapter meer nodig dus :)

ben benieuwd naar je geluidservaring :)

Robbert54

betere netkabels zijn :worship: :worship: :worship denk wel dat je er bij groot beeld pas echt verandering in ziet. benieuwd naar deel 2 :popcorn:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Staaled

Citaat van: HTip op november 11, 2009, 21:01:45
Bedankt voor je heldere uitleg. Ik maak nu het meest gebruik van de iLink en de HDMI-interlink, maar ga wanneer ik de tijd ervoor heb de RCA interlinks (analoog en digitaal) ook met SilClear behandelen. Ik heb ook gelezen dat op termijn de verbetering in het geluid minder zou zijn, maar daar zijn duidelijk ook andere meningen over bekend. O.a. jouw mening staat daar weer haaks op. De tijd zal het leren... ;)
Mocht je het trouwens weer willen verwijderen, ter vergelijk  ;), gaat dat het best met Deoxit. :thumbs-up:

tiptop

Citaat van: The Vampire op november 11, 2009, 23:52:05
betere netkabels zijn :worship: :worship: :worship denk wel dat je er bij groot beeld pas echt verandering in ziet. benieuwd naar deel 2 :popcorn:

Nee hoor ;)
op mijn SD 42" plasmascherm al prima te zien :)

Robbert54

Citaat van: tiptop op november 12, 2009, 20:03:33
Nee hoor ;)
op mijn SD 42" plasmascherm al prima te zien :)
ja oke, maar lijkt mij op een groter beeld duidelijker laat ik het zo zeggen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo