Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Citaat van: HTip op juli 21, 2009, 19:53:05
Thanks! Op dit moment even niet :unsure: Geen tijd om verder te gaan met het ontwerp van de absorber. Wel genieten we regelmatig van een lekkere film in de HT. Alleen nog een nieuwe (lees: bruikbaarder) layout voor DVD Profiler gemaakt, maar dat is nou ook weer geen wereldnieuws ;)

Ik dacht ik kick hem maar even omhoog! Maar waar gaat de vakantie heen? Ik moet zelf nog wachten tot 21 augustus...maar dan gaan we lekker naar Aruba (geen straf volgens mij)  :music:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op juli 21, 2009, 21:38:09
Ik dacht ik kick hem maar even omhoog! Maar waar gaat de vakantie heen? Ik moet zelf nog wachten tot 21 augustus...maar dan gaan we lekker naar Aruba (geen straf volgens mij)  :music:
Aardig van je :worship: Anders had ik mijn topic waarschijnlijk op pagina 2 moeten zoeken ;)

We gaan 10 dagen wandelen in de bergen in Oostenrijk. Als jij gaat moet ik alweer bijna werken :unsure: :nopompom: Dus focus ik me voorlopig nog maar niet op eind augustus :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Fabian92

10 dagen wandelen in de bergen  :dontgetit: Moet je wel goede schoenen meenemen, maar kan wel mooi zijn daar  :smile:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Sonic Circle

Citaat van: HTip op juli 21, 2009, 22:39:30
Aardig van je :worship: Anders had ik mijn topic waarschijnlijk op pagina 2 moeten zoeken ;)

We gaan 10 dagen wandelen in de bergen in Oostenrijk. Als jij gaat moet ik alweer bijna werken :unsure: :nopompom: Dus focus ik me voorlopig nog maar niet op eind augustus :D

Mooi land. Waar gaan jullie heen?

Ben zelf diverse keren naar het Kleinwalsertal geweest. Zowel ski-vakantie als een keer in de zomer. Prachtige omgeving.

HTip

Citaat van: Fabian92 op juli 21, 2009, 23:04:17
10 dagen wandelen in de bergen  :dontgetit: Moet je wel goede schoenen meenemen, maar kan wel mooi zijn daar  :smile:
In de bergen komen we helemaal tot rust. Natuurlijk is het af en toe afzien, maar als je dan boven bent (op een top of bij een hut, e.d.) dan is het het altijd waard geweest. We hebben vorig jaar een moeilijke (lees:zwaar) top gedaan. Was bereikbaar via smalle paadjes en rotsblokken en we moesten 1000m van het startpunt stijgen, maar toen we eenmaal bovenop waren was het prachtig. Uitrusting is het belangrijkste als je de bergen ingaat. Zonder dat ben je met je leven aan 't spelen :unsure: Er gebeuren ook regelmatig ongelukken door verkeerd schoeisel. Zal ons niet gebeuren, don't worry...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Sonic Circle op juli 22, 2009, 15:21:11
Mooi land. Waar gaan jullie heen?

Ben zelf diverse keren naar het Kleinwalsertal geweest. Zowel ski-vakantie als een keer in de zomer. Prachtige omgeving.
We gaan voor de eerste keer naar het Zillertal. Prachtige hoge toppen inde directe omgeving, dus we hopen weer veel te zien. Kleinwalsertal zijn we ook een keer geweest. Inderdaad prachtig daar, maar dat geldt eigenlijk voor alle dalen in de Alpen en Dolomiten :thumbs-up: We hebben ze onderhand in Oostenrijk bijna allemaal gehad, Lechtal, Ötztal, Stubaital, etc...
Showcase - Topic

tiptop

Citaat van: HTip op juli 23, 2009, 06:34:00
In de bergen komen we helemaal tot rust. Natuurlijk is het af en toe afzien, maar als je dan boven bent (op een top of bij een hut, e.d.) dan is het het altijd waard geweest. We hebben vorig jaar een moeilijke (lees:zwaar) top gedaan. Was bereikbaar via smalle paadjes en rotsblokken en we moesten 1000m van het startpunt stijgen, maar toen we eenmaal bovenop waren was het prachtig. Uitrusting is het belangrijkste als je de bergen ingaat. Zonder dat ben je met je leven aan 't spelen :unsure: Er gebeuren ook regelmatig ongelukken door verkeerd schoeisel. Zal ons niet gebeuren, don't worry...

lekker zeg!
Geniet ze met zijn tweetjes 8)

Deed ik vroeger ook regelmatig met vrienden en dienstmaatjes. :) DE superschoen hiervoor was altijd de Meindl Island gtx. 10 jaar met 1 paar en nu alweer 4 jaar een nieuw paar. En ook altijd op gewerkt etc... :)

Naar Noorwegen en zweden geweest. Oostenrijk, Slovenië, Frankrijk en voor ons het verre België ;D.

Ik heb nog een Hilleberg Namatj 3 GT tent te koop met xtra deur en grondzeil. Interesse? ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op juli 24, 2009, 21:33:53
lekker zeg!
Geniet ze met zijn tweetjes 8)
Dank je! Gaan we zeker doen :thumbs-up:

Deed ik vroeger ook regelmatig met vrienden en dienstmaatjes. :) DE superschoen hiervoor was altijd de Meindl Island gtx. 10 jaar met 1 paar en nu alweer 4 jaar een nieuw paar. En ook altijd op gewerkt etc... :)

Naar Noorwegen en zweden geweest. Oostenrijk, Slovenië, Frankrijk en voor ons het verre België ;D.
:D Wij hebben al jaren Lowa Trekking. Lichte maar stevige schoen.

Ik heb nog een Hilleberg Namatj 3 GT tent te koop met xtra deur en grondzeil. Interesse? ;)
Overdag in de bergen is het allemaal redelijk primitief, maar 's avonds willen we lekker verwend worden. Dus we hebben een appartement en gaan iedere dag buiten de deur eten :unsure: :P

Een camping hebben we nog nooit gezien :D
Showcase - Topic

MLCinema

Citaat van: HTip op juli 26, 2009, 10:18:57
Overdag in de bergen is het allemaal redelijk primitief, maar 's avonds willen we lekker verwend worden. Dus we hebben een appartement en gaan iedere dag buiten de deur eten :unsure: :P

En terecht, je bent op vakantie om te relaxen, niet om jezelf op de proef te stellen... ;)
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

Madhouse

Daar maak je mij dus ook echt niet gelukkig mee. Doe mij maar een Hotel/Appartement.....
Uit eten doen wij ook iedere avond. We hebben nu alleen ontbijt er bij genomen. In zo'n land is het zonde om lang op je bed te liggen en moeten we dus nu wel aan het ontbijt verschijnen  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Ik heb nog wat ontopic nieuws ;)

Afgelopen vrijdag waren we een film aan 't kijken en we vonden dat het beeld niet helemaal optimaal was. Het kon natuurlijk aan de film liggen, dus de referentiefilm (TDK) erin en ook daar misten we schaduwdetail, diepte, scherpte, etc. Daarop de instellingen van de HD1 bekeken en het leek erop dat alle settings gereset waren.

Na contact met Bjorn en Garmt waren we zeker dat de JVC zichzelf volledig had gereset. Omdat de HT op een aparte groep is aangesloten die ik elke keer uitzet na gebruik, vermoedde ik dat het daarmee te maken had. Bjorn heeft hierover een vraag gesteld aan JVC.

Helaas had ik de gecalibreerde waarden niet genoteerd :-X :nopompom:, dus hercalibratie is de enige oplossing. Geen probleem volgens Bjorn en Garmt en hebben mij meteen ingepland voor a.s. vrijdag. Dus dan ga ik naar Hilversum en kom terug met een perfect afgestelde projector :thumbs-up:

Weer superservice van BB&G :clapping:
Showcase - Topic

celerontje

Geen instellingen genoteerd? ???
Dit werd wel bij mij gedaan toen ik een keer een ISF'er over de vloer had.

Dus BB&G, goede tip? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

kermit

Citaat van: HTip op juli 27, 2009, 21:52:18

Na contact met Bjorn en Garmt waren we zeker dat de JVC zichzelf volledig had gereset. Omdat de HT op een aparte groep is aangesloten die ik elke keer uitzet na gebruik, vermoedde ik dat het daarmee te maken had. Bjorn heeft hierover een vraag gesteld aan JVC.

Ik denk niet dat het daarmee te maken heeft. Als ik mijn projector niet gebruik haal ik de stekker uit het stopcontact en ik heb het nog niet meegemaakt dat mijn projectoren zichzelf hebben gereset. Ik heb ook de HD1 gehad.

tiptop

Citaat van: Kamidioblitz op juli 26, 2009, 11:01:40
En terecht, je bent op vakantie om te relaxen, niet om jezelf op de proef te stellen... ;)
Citaat van: Madhouse op juli 26, 2009, 11:03:54
Daar maak je mij dus ook echt niet gelukkig mee. Doe mij maar een Hotel/Appartement.....
Uit eten doen wij ook iedere avond. We hebben nu alleen ontbijt er bij genomen. In zo'n land is het zonde om lang op je bed te liggen en moeten we dus nu wel aan het ontbijt verschijnen  ;D

Oh, verkeerde mensen om enthousiast tegen te doen :confused: ;D

Nou ja, camperen is wel heel leuk in mijn idee. Lekker ontspannen. Maar inspannen in de bergen vond ik ook altijd wel wat (toen ik nog jong en dynamisch was ;D)

Lowa zijn ook mooi schoenen. Alleen een verkeerde leest voor mij. Jennifer heeft ook Lowa. :)

[Weer ontopic]
Citaat van: HTip op juli 27, 2009, 21:52:18
Ik heb nog wat ontopic nieuws ;)

Afgelopen vrijdag waren we een film aan 't kijken en we vonden dat het beeld niet helemaal optimaal was. Het kon natuurlijk aan de film liggen, dus de referentiefilm (TDK) erin en ook daar misten we schaduwdetail, diepte, scherpte, etc. Daarop de instellingen van de HD1 bekeken en het leek erop dat alle settings gereset waren.

Helaas had ik de gecalibreerde waarden niet genoteerd :-X :nopompom:, dus hercalibratie is de enige oplossing. Geen probleem volgens Bjorn en Garmt en hebben mij meteen ingepland voor a.s. vrijdag. Dus dan ga ik naar Hilversum en kom terug met een perfect afgestelde projector :thumbs-up:

Weer superservice van BB&G :clapping:
Raar hoor, dat ie da uit zichzelf gedaan heeft. Mischien TE lang van de stroom geweest. Maar dan nog :unsure:

Wel fijn dat je Beamer zo snel hergecallibreerd kan worden :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: celerontje op juli 27, 2009, 21:56:17
Geen instellingen genoteerd? ???
Dit werd wel bij mij gedaan toen ik een keer een ISF'er over de vloer had.

Ik maak foto's van de instellingen, scheelt weer werk ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: kermit op juli 27, 2009, 22:11:13
Ik denk niet dat het daarmee te maken heeft. Als ik mijn projector niet gebruik haal ik de stekker uit het stopcontact en ik heb het nog niet meegemaakt dat mijn projectoren zichzelf hebben gereset. Ik heb ook de HD1 gehad.
Vraag me ook af hoe het komt (Bjorn en Garmt trouwens ook ;)). Gelukkig waren de lampuren niet gereset, anders was er echt een probleem geweest :unsure: nu is het gewoon opnieuw kalibreren en klaar...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: tiptop op juli 29, 2009, 20:32:11
[Weer ontopic]Raar hoor, dat ie da uit zichzelf gedaan heeft. Mischien TE lang van de stroom geweest. Maar dan nog :unsure:

Wel fijn dat je Beamer zo snel hergecallibreerd kan worden :)

Vindt ik echt super! Spring zometeen in de auto en dan als ik vanavond terug ben heb ik weer een perfect afgestelde beamer :clapping:

Tot vanavond...
Showcase - Topic

Robbert54

Citaat van: HTip op juli 31, 2009, 08:30:56
Vraag me ook af hoe het komt (Bjorn en Garmt trouwens ook ;)). Gelukkig waren de lampuren niet gereset, anders was er echt een probleem geweest :unsure: nu is het gewoon opnieuw kalibreren en klaar...
is er ook de garantie dat het niet weer gebeurt dan? ik zou eerst de oorzaak opzoeken, dan pas hercalibreren..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Gewoon even alles opschrijven, je hebt dan alles in 10 minuutjes er weer in staan, mocht het weer gebeuren.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Robbert54

Citaat van: celerontje op juli 31, 2009, 13:52:37
Gewoon even alles opschrijven, je hebt dan alles in 10 minuutjes er weer in staan, mocht het weer gebeuren.
liever het probleem aan pakken dan dat je dat voor elke film weer moet doen!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Je komt er toch niet achter, ben ik bang.

bmateijsen

Citaat van: Robbert54 op juli 31, 2009, 13:55:54
liever het probleem aan pakken dan dat je dat voor elke film weer moet doen!

Als het nogmaals gebeurd, dan wordt het aangepakt. Nu kan het een glitch zijn geweest, die waarschijnlijk niet meer voor gaat komen.
JVC kon het ook niet verklaren, wij dus even min...

Groet,

Bjorn

celerontje

*Ondertussen op de werkbank van Bjorn*
Ehhh, hoe moet dat ding ook alweer in elkaar? :D

HTip

Ben net een half uurtje terug met de beamer. Het was behoorlijk druk op de A2, dus omgereden over de A27 en omdat Antwerpen toen dichterbij was odan maar over België ;)

Was een leerzame bijeenkomst. Ik mocht erbij blijven en Garmt heeft veel verteld over de JVC projectoren en waarom hij bepaalde instellingen koos. Als je de grafieken ziet, dan zou je misschien denken dat het beeld er nooit goed uit kan zien, maar dat is bedrog. Doordat de HD1 niet op zowel bias als gain kan gekalibeerd worden, moet er een compromis gezocht worden. Daarbij is het belangrijk dat rood en groen niet overheersen in de hoge IRE waarden. Uiteindelijk is het kruispunt op 40IRE komen te liggen en dat was het beste overall beeld. De scherpte is afgesteld enerzijds met de DVE BD, waar hele goede patronen opstaan en anderzijds met film. Dat is nl. waar je het meest naar kijkt :D

We hebben nog een stuk van the Dark Knight gekeken en diepte, schaduwdetail en kleurechtheid was weer helemaal terug. De instellingen heeft Garmt gefotografeerd, zodat ik het zelf kan instellen als het nog een keer gebeurt. Zoals Bjorn heeft gezegd, wordt de projector pas nagekeken als het nog een keer gaat voorkomen. Voor nu zijn de instellingen weer goed en kunnen we dit weekend weer een filmpje pakken :popcorn:

Bedankt Bjorn en Garmt voor de prima service en gastvrijheid! :thumbs-up:
Showcase - Topic

celerontje

Helder verhaal! :worship:
Bij mijn beamer kan ik de de grayscale op drie punten instellen, dus ik heb feitelijk een soort van ''Bias'', Bias/Gain'' en Gain, dus: laag, midden, en hoog. ;D

Hebben jullie ook nog aan contrast optimalisatie kunnen doen met die enkel die 3 RGB schuifjes?