Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Robbert54

Citaat van: HTip op mei 28, 2009, 02:09:26
Ik weet hoe moeilijk het upgradevirus te bedwingen is :P Was bijv niet van plan al in het begin van dit jaar volledig over te zijn op Full HD ;)

Ik gun je de BD's van harte. En ik zie het niet als een wedstrijd, maar ben lekker bezig om een leuke collectie op te bouwen. Want zonder software heb ik niets aan al die mooie hardware :unsure:

Als ik een film in de HT ga kijken, dan wordt Annet misschien wakker en dat wil ik niet. Ze heeft haar slaap hard nodig ;) Muziek zou ik inderdaad snel in slaap van kunnen vallen. Dus het wordt een BD op de laptop :P
nee een wedstrijd is het niet. Maar het is wel leuk om je collectie goedkoop flink te zien groeien. Zo hou je ook nog geld over voor andere dingen.

Zonder software heb je idd weinig aan al je mooie hardware, heb vandaag Bolt nog even gekeken en dat is toch wel weer referentie materiaal. En er staat een piepen klein stukje van monsters inc op!

Sterkte met je werkdag morgen! Hopelijk hou je het vol! 
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Robbert54 op mei 28, 2009, 02:39:45
nee een wedstrijd is het niet. Maar het is wel leuk om je collectie goedkoop flink te zien groeien. Zo hou je ook nog geld over voor andere dingen.
Vind ik ook. Het is bijna een sport aan het worden om zo goedkoop mogelijk goede titels te krijgen...

Zonder software heb je idd weinig aan al je mooie hardware, heb vandaag Bolt nog even gekeken en dat is toch wel weer referentie materiaal. En er staat een piepen klein stukje van monsters inc op!
Bolt staat bij mij ook op het verlanglijstje. En natuurlijk Monsters Inc. 8)

Sterkte met je werkdag morgen! Hopelijk hou je het vol! 
Bedankt! Ik hoop het ook. Ik ben nu wel een beetje moe, maar slapen zou een averechts effect hebben. We zien het straks wel. Over een uur ga ik mij opfrissen en klaarmaken voor een spannende dag. We gaan morgen live met een kritisch gedeelte van het systeem. De organisatie is er helemaal klaar voor, maar tot op het laatste moment is nog gewerkt en getest aan de systeemkant.

Hopenlijk heb ik vanavond goed nieuws en kan ik vrijdag even op adem komen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

dan wens ik je heel veel succes Vandaag! Hopelijk komt alles goed!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Robbert54 op mei 28, 2009, 03:17:43
dan wens ik je heel veel succes Vandaag! Hopelijk komt alles goed!
Bedankt weer! Ik ga nu. Tot vanavond...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Arme Philip met zijn vele werk en weinig slaap...
Herkenbare film: http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2499 ??? ;D

Citaat van: Robbert54 op mei 28, 2009, 00:46:23
ach jij bent ook altijd laat wakker!

Philip, Proxius heeft zijn Marantz te koop staan :wacko: heb even met de vrouw overlegt, maar word te duur voor mij :( :( :(
Jammer, het is echt een prachtig ding, ik zat al met open mond naar het uiterlijk te kijken, vooral naar het display! :inlove:
Aangezien jou PS3 alles naar PCM kan converteren, zou je kunnen zoeken naar een Marantz SR7001. Ideetje?

Hellboy II is erg voordelig bij Amazon UK, ik geef je wel een seintje als ik daar weer ga bestellen, want het gaat nu toch kriebelen, omdat ik Madagascar 2, Tropic Thunder en King Kong graag wil hebben.
The Incredible Hulk heb ik al, de UK versie van Nooff overgenomen voor 12 euro, voordeliger dan bij Amazon! :colgate:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MLCinema

Citaat van: HTip op mei 28, 2009, 02:59:58
Vind ik ook. Het is bijna een sport aan het worden om zo goedkoop mogelijk goede titels te krijgen...
Bolt staat bij mij ook op het verlanglijstje. En natuurlijk Monsters Inc. 8)
Bedankt! Ik hoop het ook. Ik ben nu wel een beetje moe, maar slapen zou een averechts effect hebben. We zien het straks wel. Over een uur ga ik mij opfrissen en klaarmaken voor een spannende dag. We gaan morgen live met een kritisch gedeelte van het systeem. De organisatie is er helemaal klaar voor, maar tot op het laatste moment is nog gewerkt en getest aan de systeemkant.

Hopenlijk heb ik vanavond goed nieuws en kan ik vrijdag even op adem komen...

Bolt heb ik net ff aangeschaft ;D 8)
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

Robbert54

Citaat van: celerontje op mei 28, 2009, 12:08:04
Arme Philip met zijn vele werk en weinig slaap...
Herkenbare film: http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2499 ??? ;D
Jammer, het is echt een prachtig ding, ik zat al met open mond naar het uiterlijk te kijken, vooral naar het display! :inlove:
Aangezien jou PS3 alles naar PCM kan converteren, zou je kunnen zoeken naar een Marantz SR7001. Ideetje?

Hellboy II is erg voordelig bij Amazon UK, ik geef je wel een seintje als ik daar weer ga bestellen, want het gaat nu toch kriebelen, omdat ik Madagascar 2, Tropic Thunder en King Kong graag wil hebben.
The Incredible Hulk heb ik al, de UK versie van Nooff overgenomen voor 12 euro, voordeliger dan bij Amazon! :colgate:
prima! laat me maar weten! ik krijg vandaag of morgen eindelijk King kong en Incredible hulk binnen van mediadis.nl, voor 25 euro.

ik denk toch dat ik dan ga voor een marantz sr7002 die zijn ook al niet zo heel duur meer.

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: HTip op mei 28, 2009, 04:23:51
Bedankt weer! Ik ga nu. Tot vanavond...

Gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer op een normaal tijdstip (17.00 uur) thuisgekomen. Maar ik had toch weer meer dan 11 uur gewerkt. Het was gedurende de dag op momenten wel erg moeilijk om de concentratie erbij te houden. De ochtend was vanwege de go-live zeer hectisch verlopen en dat hielp natuurlijk niet mee ;) Regelmatig op de bank ingedut, gisteravond nog een escalatiemoment gehad, maar daarna wel een rustige nacht. Ik heb nu een paar daagjes vrij (mag ik compenseren van de overuren) en zit nu lekker in de zon. Voel me weer Wall-E toen ie in de zon werd opgeladen ;D

Vind het erg aardig dat jullie zo meeleven :wub: Maar jullie hoeven je geen zorgen te maken, hoor. Ik red me wel! :thumbs-up:

Vanavond krijgt het Stewartscherm een tijdelijk onderkomen. Komt waarschijnlijk tegen de achterwand te staan achter de laatste rij stoelen. Morgenochtend de JVC afstellen op het andere scherm en dan klaarmaken voor de demo. Rond 13.00 uur verwacht ik de potentiële koper. Ik ben benieuwd... :unsure:
Showcase - Topic

celerontje

Je kan 'm veel makkelijker verkopen;
Scherm in de woonkamer tegen de muur aanzetten, ouwe diaprojector erop en zeggen: ''Kijk, mooi scherp beeld!''
prijs noemen, ''kat in 't bakkie'' handjeklap... VERKOCHT! ;D

Citaat van: HTip op mei 29, 2009, 13:20:06
Voel me weer Wall-E toen ie in de zon werd opgeladen ;D
Mmm, ik heb nog nooit uit jou buik gehoord: "Put on your sunday clothes, there's lot's of world out there'' :D ;D
Phiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiillllll-LIPPPPPPPP ;D

Maar draait het nieuwe systeem nu goed? :)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

tiptop

Citaat van: HTip op mei 29, 2009, 13:20:06
Gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer op een normaal tijdstip (17.00 uur) thuisgekomen. Maar ik had toch weer meer dan 11 uur gewerkt. Het was gedurende de dag op momenten wel erg moeilijk om de concentratie erbij te houden. De ochtend was vanwege de go-live zeer hectisch verlopen en dat hielp natuurlijk niet mee ;) Regelmatig op de bank ingedut, gisteravond nog een escalatiemoment gehad, maar daarna wel een rustige nacht. Ik heb nu een paar daagjes vrij (mag ik compenseren van de overuren) en zit nu lekker in de zon. Voel me weer Wall-E toen ie in de zon werd opgeladen ;D

Vind het erg aardig dat jullie zo meeleven :wub: Maar jullie hoeven je geen zorgen te maken, hoor. Ik red me wel! :thumbs-up:

Vanavond krijgt het Stewartscherm een tijdelijk onderkomen. Komt waarschijnlijk tegen de achterwand te staan achter de laatste rij stoelen. Morgenochtend de JVC afstellen op het andere scherm en dan klaarmaken voor de demo. Rond 13.00 uur verwacht ik de potentiële koper. Ik ben benieuwd... :unsure:
Hmm :-\ weer geen uitslapen voor je :baaa:

Hoop maar dat ie 'm koopt, voor je 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: celerontje op mei 29, 2009, 13:34:16
Je kan 'm veel makkelijker verkopen;
Scherm in de woonkamer tegen de muur aanzetten, ouwe diaprojector erop en zeggen: ''Kijk, mooi scherp beeld!''
prijs noemen, ''kat in 't bakkie'' handjeklap... VERKOCHT! ;D
;D Ik denk dat mijn manier minder werk kost. Stewartscherm aan achterwand, JVC instellen, Ratatouille in BD35, verkocht! ;D

Mmm, ik heb nog nooit uit jou buik gehoord: "Put on your sunday clothes, there's lot's of world out there'' :D ;D
Phiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiillllll-LIPPPPPPPP ;D
En dat zal je ook nooit horen ;D

Maar draait het nieuwe systeem nu goed? :)
Het was het laatste grote onderdeel van deze SAP-module dat live ging. Al met al ben ik niet ontevreden. Er zijn geen grote problemen opgetreden. Natuurlijk zijn er wel dingen die niet helemaal volgens wens werken, maar dat is normaal bij de implementatie van zo'n groot systeem.

Heb nu vrij tot woensdag. Moet wel standby zijn, maar dat is beter dan fysiek aanwezig :P
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: tiptop op mei 29, 2009, 21:05:46
Hmm :-\ weer geen uitslapen voor je :baaa:

Hoop maar dat ie 'm koopt, voor je 8)
Vanmorgen om 08.00 uur opgestaan. Voelde als uitslapen ;D

Ik hoop het ook, maar als je 2,5 uur wil rijden voor een demo, dan ga ik ervan uit dat je serieus bent ;)
Showcase - Topic

HTip

Ik heb gisteren het Stewartscherm van de muur afgehaald en nu valt eigenlijk pas op hoe groot het scherm echt is. Kijk maar naar de foto's. Het ging nèt :unsure:

Ik heb ook nog snel een foto gemaakt van de muur waar de BD-rekken komen te hangen. De BD's liggen op de grond (on)geduldig te wachten op hun nieuwe rustplaats ;)

Showcase - Topic

MLCinema

Je hebt echt al een flinke verzameling!
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

HTip

Citaat van: Kamidioblitz op mei 30, 2009, 10:42:19
Je hebt echt al een flinke verzameling!
Yep! Heb in ieder geval genoeg te doen als het te warm is voor buiten en voor de komende winter(s) ;D
Showcase - Topic

Davey

Da's met recht een wand vol  8). Spectaculair om te zien hoor!

MLCinema

Citaat van: HTip op mei 30, 2009, 10:44:38
Yep! Heb in ieder geval genoeg te doen als het te warm is voor buiten en voor de komende winter(s) ;D

Mischien moet je ze een keer in een database opslaan, zodat je een overzicht hebt van wat je hebt? Is voor mogelijke gasten ook makkelijker kiezen wat te kijken ;)

HTip

Citaat van: Kamidioblitz op mei 30, 2009, 11:42:31
Mischien moet je ze een keer in een database opslaan, zodat je een overzicht hebt van wat je hebt? Is voor mogelijke gasten ook makkelijker kiezen wat te kijken ;)

Ik ben bezig met DVD profiler. Duurt even (zit nu op 84), maar dan heb je wel wat ;D
Showcase - Topic

celerontje

Je bent al over de helft, 't schiet op!
Hoe zet je ze eigenlijk erin?
Streepjescode overtypen of BD in je laptop?

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op mei 30, 2009, 11:42:31

Niet alleen voor je gasten, ook voor jezelf! Ik heb regelmatig met dvd's en cd's dat ik niet zeker weet of ik hem al heb :-X
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

tiptop

Citaat van: -madison- op mei 30, 2009, 13:00:00
Niet alleen voor je gasten, ook voor jezelf! Ik heb regelmatig met dvd's en cd's dat ik niet zeker weet of ik hem al heb :-X
;D
dat heb ik ook regelmatig gehad. Koop je een dvd, blij je 'm al te hebben, of je laat er een liggen omdat je denkt dat je 'm al hebt, en dan toch niet. :baaa:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Ik heb het ook met alle BD's die je via internet kan krijgen. Ik had voorheen een Excellijst waar ik altijd keek of ik die BD al had. Mooie van DVD Profiler is dat er ook een versie voor je mobiel is. Weet niet of mijn telefoon of PDA het ondersteunt, maar die kan altijd nog vervangen worden.

Invullen doe ik via de EAN-code. Werkt supersnel!

Heb trouwens nu in DVD Profiler een full-screen layout gemaakt, met thumbnails van de covers. Werkt erg makkelijk.
Showcase - Topic

celerontje

Hiep hiep hoera, het scherm is verkocht! :thumbs-up:
Was die ene ''Steven'' snel overtuigd?

Je weet nu trouwens ook waar je je scherm kunt opbergen tijdens de verbouwing!
Ga je tijdens de verbouwing een soort ''tussenwand'' maken van plasticfolie, om stof etc. te voorkomen?

HTip

Citaat van: celerontje op mei 30, 2009, 17:13:43
Hiep hiep hoera, het scherm is verkocht! :thumbs-up:
Was die ene ''Steven'' snel overtuigd?
Yep! Daar was niet veel voor nodig. DVD van Jarre in China, BD van The Dark Knight en Shooter is het enige wat in de spelers in geweest. Het is natuurlijk ook een erg mooi scherm. Daarna natuurlijk demonteren en inpakken, maar dat was ook (redelijk) snel gedaan. Het Stewartscherm is natuurlijk een klasse apart, maar dat betekent niet dat de Beamax niet goed was ;)

Citaat van: celerontje op mei 30, 2009, 17:13:43
Je weet nu trouwens ook waar je je scherm kunt opbergen tijdens de verbouwing!
Ga je tijdens de verbouwing een soort ''tussenwand'' maken van plasticfolie, om stof etc. te voorkomen?
Het scherm van BB&G was verpakt in een groot stuk plastic. Ideaal om de hele achterkant te bedekken. En zoveel stof verwacht ik niet in de HT. Het zaag- en snijwerk (steenwolplaten) gebeurt allemaal buiten de HT. Stoffen en stofzuigen zal ik toch wel moeten doen. Geen probleem.
Showcase - Topic

celerontje

Aha, maar doe wel een plastic zak om de beamer heen, beamers zijn zeer stofgevoelig.