Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Robbert54 op mei 23, 2009, 04:37:10
POST 4000
;D Heel knap hoor! :thumbs-up:

en ook nog mijn eigen posts als geboortedatum! 28-09
Die moet je even uitleggen. Het is nog vroeg en ik heb mijn snapper nog niet aanstaan ;D

Wat heb ik gewonnen? welke blu-ray?? :notify: :P
Een ticket voor een volgende M&G :P

heb je trouwens vandaag maar eens even na gedaan. ben om 11 uur begonnen. ben er nu net weer. 18 uur gewerk.
Het is niet de bedoeling dat je me gaat nadoen. Het is namelijk niet zo gezond ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Citaat van: HTip op mei 22, 2009, 23:06:09
Graag. Dank je! Ik heb op dit moment toch niets zinnigs om daar te zetten ;)

Consider it done ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op mei 23, 2009, 08:15:56
Consider it done ;)
Thanks! :thumbs-up:

Citaat van: Jack van Dijk op mei 23, 2009, 08:29:28
Niks heerlijker dan dat laatste stukje macht wat wij hebben ten volle te benutten ;D
;D ;D ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

POST 4000
en ook nog mijn eigen posts als geboortedatum! 28-09
DAMNIT! :devil: ;D
Ga je jezelf trakteren op een lekkere vette snack van de snackbar, op bedrijfskosten? ;) ;D ;D ;D

Citaat van: HTip op mei 23, 2009, 07:26:06
Die moet je even uitleggen. Het is nog vroeg en ik heb mijn snapper nog niet aanstaan ;D
Ik heb de snapper in mijn Harmony programmeerd; KLIK! ;D
Hij bedoelt dat hij met die post op 2809 kwam, maar 28-09 ook zijn geboortedatum is.
Is dat geen toeval? :o
Oogway uit Kung Fu Panda zegt van niet! ;D
Een ticket voor een volgende M&G :P
Misschien kunnen Robbert en ik samen komen?
We wonen op een zeer acceptabele afstand van elkaar, dus vandaar.
Het is niet de bedoeling dat je me gaat nadoen. Het is namelijk niet zo gezond ;)
Je zag er bij Sonic Circle wel ''gezond'' uit, klopt dat? ;D
Misschien is dat veranderd na mijn ''getetter'' om boven 7 speakers en de Velodyne uit te komen? :D
Je bent trouwens niet geheel gezond, je bent namelijk besmet met de gevaarlijkste variant van het HD-virus, nogmaals sterkte.
Ennehhhh...
..sorry nog voor het aansmeren van een BD speler, maar jij begon met de HD1, dus wiens ''schuld'' is het? ;D ;D ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op mei 23, 2009, 11:33:43
DAMNIT! :devil: ;D
Je moet tegenwoordig heel vroeg op ;D

Hij bedoelt dat hij met die post op 2809 kwam, maar 28-09 ook zijn geboortedatum is.
Is dat geen toeval? :o
Bedankt! Snap 'm nu wel ;)

Misschien kunnen Robbert en ik samen komen?
We wonen op een zeer acceptabele afstand van elkaar, dus vandaar.
Ik heb maar plaats voor 4 en voor M&G part III heb ik al een aanmelding. Even afwachten wie nog meer willen komen, zodat meerdere een kans krijgen. Maar het duurt nog wel even voordat ik de projectiewand klaar heb, dus wie weet... ;)

Je zag er bij Sonic Circle wel ''gezond'' uit, klopt dat? ;D
Misschien is dat veranderd na mijn ''getetter'' om boven 7 speakers en de Velodyne uit te komen? :D
Ik was ook gezond, alleen een beetje moe. Dat is deze week niet beter geworden met de uren die ik heb gemaakt. Ik heb je getetter nog net op tijd kunnen temmen, zodat ik geen oorpijn kreeg ;)

Je bent trouwens niet geheel gezond, je bent namelijk besmet met de gevaarlijkste variant van het HD-virus, nogmaals sterkte.
Ennehhhh...
..sorry nog voor het aansmeren van een BD speler, maar jij begon met de HD1, dus wiens ''schuld'' is het? ;D ;D ;D
;D BD-speler stond zowiezo op het verlanglijstje en de HD1? Wat ik kan daarvan zeggen, behalve dat het een niet geplande aankoop was, maar wel erg gaaf achteraf :P
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op mei 23, 2009, 14:56:42
Ik heb maar plaats voor 4 en voor M&G part III heb ik al een aanmelding. Even afwachten wie nog meer willen komen, zodat meerdere een kans krijgen. Maar het duurt nog wel even voordat ik de projectiewand klaar heb, dus wie weet... ;)
Is een aparte M&G voor wij tweetjes ook mogelijk?
Want met z'n vieren is errug gezellig, maar daardoor kunnen we minder goed ''muggenziften'' over de details van je HT! ;D
Mocht dat niet mogelijk zijn, is je HT gelukkig lekker koel, want ik zat bij Sonic Circle bijna net zo hard te hijgen als onze hond! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: celerontje op mei 23, 2009, 15:12:42
Is een aparte M&G voor wij tweetjes ook mogelijk?
Want met z'n vieren is errug gezellig, maar daardoor kunnen we minder goed ''muggenziften'' over de details van je HT! ;D
Kamidioblitz wil de volgende keer ook graag, dus een privévoorstelling zit er niet in ;)

Citaat van: celerontje op mei 23, 2009, 15:12:42
Mocht dat niet mogelijk zijn, is je HT gelukkig lekker koel, want ik zat bij Sonic Circle bijna net zo hard te hijgen als onze hond! ;D
Dat is het voordeel van een kelder. Het nadeel is de kou in de winter ;)
Showcase - Topic

celerontje

off-topic:
Ik ben trouwens trouwens benieuwd van Sonic's eerste film wordt op z'n HD Dune;
''Dune'' van David Lynch? ;D

on-topic:
Citaat van: HTip op mei 23, 2009, 15:15:38
Kamidioblitz wil de volgende keer ook graag, dus een privévoorstelling zit er niet in ;)
Wie zijn dan de kandidaten?
''Ik-wist-het-nie-meer'', zoals Bert Visscher ooit zong! ;D

HTip

Citaat van: celerontje op mei 23, 2009, 15:19:21
Wie zijn dan de kandidaten?
Op dit moment alleen Kamidioblitz, maar dat verandert nog wel tegen die tijd ;)

Gisteravond bezoek gehad en die zouden een film komen kijken. Zijn beide fans van Celine Dion, waren te laat geweest voor een concertbezoek, dus ik had bij binnenkomst in de HT het concert in Las Vegas opstaan. Uiteindelijk hebben we dat concert helemaal bekeken i.p.v. een film. We hadden alleen stukjes gekeken, dus het was voor ons ook nieuw. Wat een show is dat en met een prachtig beeld en geluid. Het is één van de weinige BD's die het onderste uit de kan haalt kwa geluid. De soundtrack is nl. Dolby TrueHD 96/24 en dat hoor je. Elk subtiel detail wordt prachtig weergegeven.

Ik had vandaag de set opnieuw afgesteld, vanwege het nieuwe scherm en dat ik het rack meer plaats wilde geven. Dus de CARA DVD en dB-meter weer uit de kast gehaald. De center moest van de spikes af. Scheelde een klein beetje in het time-alignment. Annet vond dat links meer aanwezig was vanaf haar positie en ook dat heb ik gecorrigeerd. De rears zijn verder naar voren en naar binnen geplaats. Dus ook daar moest ik met level en time-alignment aan de gang. en nu klinkt het weer als een zonnetje. De bubble is weer hetzelfde als toen Bjorn de set had afgesteld. Ik heb er natuurlijk wat langer over gedaan, maar ik doe het ook niet vaak ;)

Het DVD-rek is verplaatst en hangt nu naast het CD-rek. Het moest plaats maken voor de 4 RVS BD-rekken van Raymen. Het idee was 2 boven elkaar en naast elkaar, maar het wordt toch 4 naast elkaar. Is alleen niet makkelijk op één hoogte te krijgen. Gaat wel lukken hoor... De plank met BD's boven de laatste rij stoelen is weg en dat oogt rustiger.

Misschien vandaag verder, alhoewel het is wel erg mooi weer dus we gaan zeker wandelen, vanmiddag Formule 1 in Monaco en aansluitend naar een verjaardag, dus bij nader inzien zal het wel niet gebeuren :unsure:
Showcase - Topic

Davey

Waanzinnige HT heb je neergezet HTip. Echt prachtig  :o :thumbs-up:.

De CARA DVD, is dat net zoiets als de AVIA?

HTip

Citaat van: Davey op mei 24, 2009, 09:17:59
Waanzinnige HT heb je neergezet HTip. Echt prachtig  :o :thumbs-up:.
Thanks! Ben er erg blij mee. Gisteravond was weer zo'n moment dat je beseft wat je hebt neergezet ;)

Citaat van: Davey op mei 24, 2009, 09:17:59
De CARA DVD, is dat net zoiets als de AVIA?
Klopt, alleen helemaal geconcentreerd op het geluid. Het is helaas alleen in het Duits. Zitten hele goede testsignalen op, die perfect zijn voor het verkrijgen van een homogeen geluidsbeeld.

http://www.cara.de/test-dvd.html
Showcase - Topic

Davey

Citaat van: HTip op mei 24, 2009, 09:27:04
Thanks! Ben er erg blij mee. Gisteravond was weer zo'n moment dat je beseft wat je hebt neergezet ;)

Leuk hoor. Je doet het natuurlijk voor jezelf maar het is altijd heel erg leuk als je bezoek het ook weet te waarderen en niet meer uit je ruimte te slaan is  ;).

Citaat van: HTip op mei 24, 2009, 09:27:04
Klopt, alleen helemaal geconcentreerd op het geluid. Het is helaas alleen in het Duits. Zitten hele goede testsignalen op, die perfect zijn voor het verkrijgen van een homogeen geluidsbeeld.

http://www.cara.de/test-dvd.html

Ik heb net het een en ander zitten lezen over CARA op het forum. Leuk, ga ik is verder induiken  :thumbs-up:.

HTip

Citaat van: Davey op mei 24, 2009, 09:35:02
Leuk hoor. Je doet het natuurlijk voor jezelf maar het is altijd heel erg leuk als je bezoek het ook weet te waarderen en niet meer uit je ruimte te slaan is  ;).
;D Op dit soort momenten ben ik blij dat ik 2 rijen stoelen heb gemaakt. Bezoek mag natuurlijk op de sweetspot zitten en de film kiezen, want wij kunnen dat nog vaker ;)

Het was voor ons ook de première van het nieuwe scherm. Zelfs op de achterste rij had je de bioscoopervaring. Op de voorste rij moet ik nog even wennen aan het grote beeld. Straks komt het nog 15cm dichterbij :o Volgens mij zitten we dan middenin de film 8)

Citaat van: Davey op mei 24, 2009, 09:35:02
Ik heb net het een en ander zitten lezen over CARA op het forum. Leuk, ga ik is verder induiken  :thumbs-up:.
Ben benieuwd wat je ervan vindt...
Showcase - Topic

celerontje

Zijn de rears aan de wandel gegaan omdat je de stoelen wat verschoven hebt?
Keep up the good work!

Kijk alleen wel uit met die ''bubble'', voor je 't weet zit je HT onder het badschuim! ;D

HTip

Citaat van: celerontje op mei 24, 2009, 12:47:41
Zijn de rears aan de wandel gegaan omdat je de stoelen wat verschoven hebt?
Keep up the good work!
Het rack stond te dichtbij de achterwand en kon ik niet meer bij de kabels enzo. Hierdoor moesten de achterspeakers naar voren...

Citaat van: celerontje op mei 24, 2009, 12:47:41
Kijk alleen wel uit met die ''bubble'', voor je 't weet zit je HT onder het badschuim! ;D
;D
Showcase - Topic

celerontje

Hoeveel uur heeft jou beamerlamp er inmiddels opzitten?

HTip

Citaat van: celerontje op mei 24, 2009, 13:59:08
Hoeveel uur heeft jou beamerlamp er inmiddels opzitten?
Weet ik niet zeker. Ergens boven de 300, maar het wordt pas interessant als de lamp richting 1000 uur gaat, want dan wordt de JVC gecalibreerd door Bjorn en Garmt. Dat duurt echter nog wel even ;)
Showcase - Topic

celerontje

Ik vind zelf de tijd tussen 170 en 1000 wel erg groot, ik zal over een paar maandjes mijn eigen beamer weer eens meten, ben benieuwd hoe het verloop zich in de praktijk uitpakt. :)
Ach, ik heb makkelijk praten met m'n eigen analyzer. ;D
Wel is het aan te raden om even met een blacker-than-black patroontje te checken of je geen blackcrush hebt na verloop van tijd, omdat de lichtopbrengst daalt naarmate de lamp ouder wordt.
Check dit met je Marantz, want de Panasonic filtert de blacker-than-black informatie weg ;)

Dit was weer een mededeling van de afdeling muggenzifterij. ;D ;D ;D

Sonic Circle

Citaat van: celerontje op mei 23, 2009, 15:19:21
off-topic:
Ik ben trouwens trouwens benieuwd van Sonic's eerste film wordt op z'n HD Dune;
''Dune'' van David Lynch? ;D

on-topic:Wie zijn dan de kandidaten?
''Ik-wist-het-nie-meer'', zoals Bert Visscher ooit zong! ;D

Had mijn PS3 bijna verkocht, werd het voorlopig weer even afgeblazen. Ach, de Dune's zijn toch nergens voorradig..

Goed om te horen dat het scherm bevalt Philip! Heerlijk hé, om zo midden in een film / voorstelling te zitten.
De BD van Celino Dion klonk inderdaad tijdens de M&G ook bijzonder gedetailleerd.

-madison-

Hoe ziet het er inmiddels uit in de "chamber of dreams"? Het scherm hangt, er is al een film op gekeken maar nog geen foto's? :butbut:
(Just kidding, neem je tijd ;D )
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

Citaat van: celerontje op mei 24, 2009, 22:30:59
Ik vind zelf de tijd tussen 170 en 1000 wel erg groot, ik zal over een paar maandjes mijn eigen beamer weer eens meten, ben benieuwd hoe het verloop zich in de praktijk uitpakt. :)
Ach, ik heb makkelijk praten met m'n eigen analyzer. ;D
In principe is dat volgens de ISF geleerden voldoende. Bij 0, 200, 1000 en lampwissel.

Citaat van: celerontje op mei 24, 2009, 22:30:59
Wel is het aan te raden om even met een blacker-than-black patroontje te checken of je geen blackcrush hebt na verloop van tijd, omdat de lichtopbrengst daalt naarmate de lamp ouder wordt.
Check dit met je Marantz, want de Panasonic filtert de blacker-than-black informatie weg ;)

Dit was weer een mededeling van de afdeling muggenzifterij. ;D ;D ;D
Ik heb de DVE-DVD waarmee ik de patronen kan checken en dat zal ik binnenkort eens doen. Bedankt voor de tip!
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Sonic Circle op mei 24, 2009, 22:44:47
Had mijn PS3 bijna verkocht, werd het voorlopig weer even afgeblazen. Ach, de Dune's zijn toch nergens voorradig..
Jammer voor je, maar anders zat je nu weer zonder BD-speler... :unsure:

Citaat van: Sonic Circle op mei 24, 2009, 22:44:47
Goed om te horen dat het scherm bevalt Philip! Heerlijk hé, om zo midden in een film / voorstelling te zitten.
De BD van Celino Dion klonk inderdaad tijdens de M&G ook bijzonder gedetailleerd.
Yep! Het is echt heerlijk om zo middenin een concert te zitten. Film hebben we nog niet gekeken, maar ook dat zal een beleving worden. De afstelling van de lens op het nieuwe scherm kan nog iets beter, maar dat laat ik nog even zo, want dit weekend komt waarschijnlijk iemand kijken naar het Beamax scherm en dan is het misschien verkocht.

Als je het nu zou horen zou het nòg beter klinken, want ik heb weer een klein stapje gemaakt, met name in de homogeniteit van de verschillende kanalen...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: -madison- op mei 25, 2009, 01:41:43
Hoe ziet het er inmiddels uit in de "chamber of dreams"? Het scherm hangt, er is al een film op gekeken maar nog geen foto's? :butbut:
(Just kidding, neem je tijd ;D )

Het wordt steeds mooier :P Nog niet echt tijd gehad om foto's te maken. Vandaag was ik weer pas om 20.00 uur thuis. Daarna gegeten en lekker uitbuiken en afschakelen met het forum. Maar don't worry foto's gaan echt nog komen :tongue2:
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op mei 25, 2009, 21:57:54
In principe is dat volgens de ISF geleerden voldoende. Bij 0, 200, 1000 en lampwissel.
Het gaat er meer om wat praktisch en reeel is als je het laat doen, Frank en BB&G kalibreren hun eigen beamers denk ik ook nog wel tussen de 200 en 1000.

-madison-

Citaat van: HTip op mei 25, 2009, 22:08:36
Het wordt steeds mooier :P Nog niet echt tijd gehad om foto's te maken. Vandaag was ik weer pas om 20.00 uur thuis. Daarna gegeten en lekker uitbuiken en afschakelen met het forum. Maar don't worry foto's gaan echt nog komen :tongue2:

Ik zat er niet over in hoor :D
Moet je nog lang zulke lange dagen maken?
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.