Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Ben net thuis... :P

Bedankt weer allemaal. Invoering is goed gegaan. Er zijn natuurlijk issues, maar dat is normaal bij de invoering van zo'n groot systeem. Het is inderdaad zoals Madhouse aangeeft een SAP systeem voor de zorg (IS-H voor ingewijden). Het generiek deel (ERP) is al 4 maanden in produktie.

Ik ben nu bezig met een team wat de handmatige conversie van iets doet, wat moeilijker was om te programmeren. Gaat erg goed. Team was erg gemotiveerd en dat hielp me door de dag. Tussendoor ook de communicatie-issues naar het huis opgelost. Kortom een enerverende dag met een goed eindresultaat.

Morgen weer vroeg op (niet zo vroeg als vanmorgen ;)) en tot 's avonds laat door om ervoor te zorgen dat we aan de verwachtingen voldoen. Maar als het gaat zoals vandaag, dan heb ik er alle vertrouwen in :thumbs-up:

Ik wil het natuurlijk ook af hebben, anders kan ik misschien zaterdag niet het scherm gaan halen... :unsure: En da's natuurlijk niet de bedoeling...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: celerontje op mei  4, 2009, 20:23:59
Hoe werkt het systeem?
Is er al een bezoeker per ongeluk bij een kwade ''Buurman Bolderbast'' terechtgekomen, terechtgekomen, i.p.v. bij z'n familielid? ;D ;D ;D

Bezoekers zijn niet het probleem. Da's nog te overzien. Maar gegevens bij een verkeerde patiënt mag absoluut niet gebeuren, want dan is de patiëntveiligheid in het geding en dan halen we de krant :baaa:

Het systeem handelt de complete zorglogistiek af. Van het moment dat de patiënt zich meldt voor een bezoek, een eventuele opname, etc. totdat de patiënt weer het ziekenhuis verlaat. Daar hebben we de processen voor beschreven en die zijn geautomatiseerd ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

celerontje

Gelukkig was je redelijk optijd thuis, want de dodenherdenking met een webstream in het serverhok volgen is ook niet je van het. ;)

Gelukkig werkt het allemaal, al snap ik termen als SAP totaal niet.
Ik weet nog net wat MySQL is....
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

SAP is een bedrijfsnaam net zoals Microsoft en is marktleider voor software op het gebied van Enterprise Resource Planning. Kortom alles wat met planning van mensen, geld, goederen, produkten te maken heeft. En als je nog meer info wil...

http://www.sap.com/netherlands/industries/healthcare/index.epx
Showcase - Topic

Fabian92

Mooi dat het goed ging vandaag ;D Hopelijk kan je zaterdag je scherm halen dan  8)
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

HTip

Citaat van: Fabian92 op mei  4, 2009, 21:16:47
Mooi dat het goed ging vandaag ;D Hopelijk kan je zaterdag je scherm halen dan  8)
Hoop ik ook, maar zoals het er nu uitziet, gaat het lukken 8)

Gisteren met man en macht aan het verwerken van de achterstand gewerkt en vanochtend konden we aangeven dat we bij waren en nu met de produktieverwerking kunnen beginnen. Dat betekent binnen 15 minuten de mutaties verwerkt in SAP. Ik ben erg blij dat we dit hebben gehaald. Op enig moment waren we met 12 :o man en vrouw tegelijk data-entry aan het doen... Superteam :thumbs-up:
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op mei  6, 2009, 12:17:03
Hoop ik ook, maar zoals het er nu uitziet, gaat het lukken 8)

Gisteren met man en macht aan het verwerken van de achterstand gewerkt en vanochtend konden we aangeven dat we bij waren en nu met de produktieverwerking kunnen beginnen. Dat betekent binnen 15 minuten de mutaties verwerkt in SAP. Ik ben erg blij dat we dit hebben gehaald. Op enig moment waren we met 12 :o man en vrouw tegelijk data-entry aan het doen... Superteam :thumbs-up:

Ook altijd wel spannend of de systemen dat houden. De ultieme test  :biggrin:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op mei  6, 2009, 13:01:01
Ook altijd wel spannend of de systemen dat houden. De ultieme test  :biggrin:
Is zeker zo! Systemen houden het prima. Maar dat moet straks ook kunnen met 3000 concurrent users :o :o :o
Showcase - Topic

celerontje

Welk ziekenhuis is het eigenlijk?

Wanneer ga je beginnen met de bouw van de wand?
Zaterdag hopelijk het scherm, I know! :smile:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Fabian92

Citaat van: HTip op mei  6, 2009, 13:06:42
Is zeker zo! Systemen houden het prima. Maar dat moet straks ook kunnen met 3000 concurrent users :o :o :o

Gaat jullie wel lukken denk ik zo  ;D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

HTip

Citaat van: celerontje op mei  6, 2009, 13:19:22
Welk ziekenhuis is het eigenlijk?
academisch ziekenhuis Maastricht (straks MUMC)

Wanneer ga je beginnen met de bouw van de wand?

Zal pas vanaf eind mee zijn, als ik een week vrij heb. Maar het kan ook zijn, dat ik dan eerst even moet bekomen van de afgelopen weken... In ieder geval ga ik wel het hout enzo regelen, zodat ik meteen kan beginnen als ik puf heb ;)

Zaterdag hopelijk het scherm, I know! :smile:
:biggrin:
Showcase - Topic

HTip

Showcase - Topic

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op mei  6, 2009, 22:12:46
In ieder geval ga ik wel het hout enzo regelen, zodat ik meteen kan beginnen als ik puf heb ;)
Heb je al een adres waar je het MDF met een dikte van 30 mm kunt halen en op maat kunt laten zagen?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op mei  6, 2009, 22:15:25
Heb je al een adres waar je het MDF met een dikte van 30 mm kunt halen en op maat kunt laten zagen?
Nog geen tijd voor gehad om te zoeken. In de DHZ-zaak hier in de buurt werkt een hele goede schrijnwerker die perfect werk aflevert. Hij krijgt nu een echte uitdaging. Misschien kunnen zij ook 30mm MDF bestellen. Ga ik binnenkort eens vragen. Zagen kunnen ze zowiezo, alleen als je het hout niet bij hun besteld betaal je uurloon. Anders alleen het aantal zaagsneden ;)
Showcase - Topic

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

celerontje

Die wand moet wat kunnen hebben als Philip met zijn luchtbuks speelt! ;D ;D ;D

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op mei  6, 2009, 22:27:27
Nog geen tijd voor gehad om te zoeken. In de DHZ-zaak hier in de buurt werkt een hele goede schrijnwerker die perfect werk aflevert. Hij krijgt nu een echte uitdaging. Misschien kunnen zij ook 30mm MDF bestellen. Ga ik binnenkort eens vragen. Zagen kunnen ze zowiezo, alleen als je het hout niet bij hun besteld betaal je uurloon. Anders alleen het aantal zaagsneden ;)
Ik heb ondertussen een adres waar ik het zeker kan halen, maar dat zit nogal uit de buurt.
(verder wel iemand met uitgebreide ervaring, dus zeker het overwegen waard)

Volgens mij kun je straks beter een uurtarief afspreken ipv per zaagsneden, want ik zag recentelijk hier bij de Praxis dat ze daar maar liefst 50 Eurocent rekenen :-[
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

eddy135

Jean Sibelius

Citaat van: eddy135 op mei  7, 2009, 17:25:58
Tja, Praxis is nooit ECHT goedkoop, he.. ;)
Klopt en ze kunnen geen MDF met een dikte van 30 mm leveren, maar dat terzijde. Ik heb destijds zelf 16 diffusers (WaveWeaver1) gebouwd en de lokale doe-het-zelf-zaak (overigens kunnen zij óók geen 30 mm leveren) was zo vriendelijk om alles op maat te zagen zonder meerprijs, maar als je niet uitkijkt ben je meer kwijt aan 'arbeidskosten' als aan daadwerkelijke materiaalkosten .
=> zeker in het geval van zo'n basstrap die HTip gaat bouwen, want als hij over de hele breedte van de ruimte een basstrap gaat bouwen, dan moet je al snel rekenen op ruim 100 latjes.
The Confidence Mansion

tiptop

Dat zijn een hoop sneetjes ;D

Wat kost zo'n trap kant en klaar? Of zijn die er niet?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

eddy135

100 latjes zagen is met een goede zaagtafel natuurlijk geen probleem... ;)

HTip

Citaat van: eddy135 op mei  7, 2009, 17:15:39
30 mm MDF??
Wat wordt dat voor een zware constructie!? ???
Die basstrap mag absoluut niet meebuigen en moet veel energie van het laag omzetten in warmte. Dat kan alleen met een heel dik en stevig materiaal. Dat het zwaar wordt weet ik ;)

Citaat van: celerontje op mei  7, 2009, 17:21:17
Die wand moet wat kunnen hebben als Philip met zijn luchtbuks speelt! ;D ;D ;D
Dat doet ie nu ook al ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op mei  7, 2009, 17:21:57
Ik heb ondertussen een adres waar ik het zeker kan halen, maar dat zit nogal uit de buurt.
(verder wel iemand met uitgebreide ervaring, dus zeker het overwegen waard)

Volgens mij kun je straks beter een uurtarief afspreken ipv per zaagsneden, want ik zag recentelijk hier bij de Praxis dat ze daar maar liefst 50 Eurocent rekenen :-[
Je mag het adres PM'en. Misschien vind ik niemand hier in de buurt... ;)

Citaat van: eddy135 op mei  7, 2009, 17:25:58
Tja, Praxis is nooit ECHT goedkoop, he.. ;)
Voor dit soort dingen niet nee...

Citaat van: Jean Sibelius op mei  7, 2009, 17:33:59
Klopt en ze kunnen geen MDF met een dikte van 30 mm leveren, maar dat terzijde. Ik heb destijds zelf 16 diffusers (WaveWeaver1) gebouwd en de lokale doe-het-zelf-zaak (overigens kunnen zij óók geen 30 mm leveren) was zo vriendelijk om alles op maat te zagen zonder meerprijs, maar als je niet uitkijkt ben je meer kwijt aan 'arbeidskosten' als aan daadwerkelijke materiaalkosten .
=> zeker in het geval van zo'n basstrap die HTip gaat bouwen, want als hij over de hele breedte van de ruimte een basstrap gaat bouwen, dan moet je al snel rekenen op ruim 100 latjes.
Ik hoef gelukkig niet de hele wand om te toveren tot basstrap. Het wordt een combi van paneel- en lattenabsorbers. Ik zal de tekening nog wel een keer posten om het visueel te maken.
Showcase - Topic