Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

Het mooie van die ''autogordijn'' rail is, dat de gordijnen ook nog steeds met de hand open en dicht kan trekken, dus na wat geklooi om op tijd op stop te drukken bij 4:3, heb ik het maar even met de hand gedaan, ging veel sneller! :smile:

Denkt er iemand van jullie er nu ook over na om zelf gordijnen voor z'n scherm te gaan hangen? :smile:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

LittleNinja

Dat was nog Philip. ;)

Ik ben niet op mijn teentjes getrapt... maar op mijn ziel! :P En je broer is me nu ook al aan het "lastig vallen". :bigsmile:

Citaat van: Sonic Circle op april 27, 2009, 13:35:04
En het stukje met 4:3 weergave dan? Volgens mij hingen de gordijnen toen net te ver dicht.
Kan het ook mishebben, niet gelijk op je teentjes getrapt zijn jij. Je bediende HTip zijn set met verve terwijl hij aan het koken was 8).

LittleNinja

Ik ook. :P

Eerst even wat tijd voor vrij maken. Afraffelen hoort in geen geval bij dit HT!

Citaat van: celerontje op april 27, 2009, 13:19:30
Ik wacht trouwens met smart op een verslag...

Nee.

Citaat van: celerontje op april 27, 2009, 13:39:08

Denkt er iemand van jullie er nu ook over na om zelf gordijnen voor z'n scherm te gaan hangen? :smile:

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Ben net thuis van weer een enerverende en dynamische werkdag. Even snel gegeten en gauw naar het forum...

Gisteravond na de M&G heb ik nog de Formule 1 race gekeken (mijn andere passie :P), nog even op het forum geweest, maar het was toen echt tijd om te gaan slapen ;) Vond het knap dat jullie nog energie hadden om iets te posten :thumbs-up:

Erg leuk om alle reacties sinds gisteren terug te lezen. Ik heb het ook een erg leuke dag gevonden, die veeeeels te snel voorbij was. Ik vond de groep erg goed matchen en heb genoten van alles wat we gezien en gehoord hebben. Dat de tijd snel voorbij zou zijn dat wist ik nog van M&G part I.

Er zijn een aantal DVD's in mijn DV9600 geweest, die ik graag zelf zou hebben. En de BD film die we met z'n allen volledig hebben gekeken... WOW!!! :o :o :o

Eén ding is zeker, als ik klaar ben met de akoestische aanpassingen in het laag en de integratie van het nieuwe scherm, dan zijn jullie van harte welkom om de verschillen mee te komen maken.

En last, but not least... Bedankt allemaal voor de BD 'Oorlogswinter'. Was een aangename verrassing, die ik zeker ga bekijken en ik zal daarbij aan deze heerlijke M&G terugdenken 8)

@LN: Heel goed hoor, hoe snel je met mijn niet eenvoudige AB kon omgaan :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Die BD van Oorlogswinter ga ik zelf ook nog eens aanschaffen, goede film!
Beeld (1080p/24) schijnt erg goed te zijn en er is PCM 5.1 geluid, dus dat wordt vast en zeker genieten! :smile:

Ik ben benieuwd wat er naast The Dark Knight en Cloverfield nog meer in de speler(s) is geweest.
Ik kan niet wachten om te komen kijken na de ''grote verbouwing''

Ik wacht nog steeds op een verslag, dus waar blijft Kung Fu Panda (LN ;D) met z'n typwerkje?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

celerontje

Citaat van: HTip op april 27, 2009, 20:49:27
@LN: Heel goed hoor, hoe snel je met mijn niet eenvoudige AB kon omgaan :thumbs-up:
Ik vond 'm erg vernuftig geprogrammeerd, werkte prima.
Bij een M&G ben je sowieso constant bezig met de AB waardoor sommige macro's misschien een beetje onpraktisch lijken, maar het gaat erom dat alles zo prettig mogelijk werkt bij normaal gebruik.

Madhouse

Ik ben ook wel benieuwd wat er allemaal in de speler is geweest....en dan bedoel ik vooral welke je graag wil hebben Philip  ;)

We vonden met z'n allen dat we niet met lege handen aan konden komen en Marius kwam met de suggestie dat we je erg blij konden maken met een BD. En toen werd het moeilijk....welke heeft hij nog niet? Ben blij dat Marius zich goed heeft ingeleeft in je BD collectie en dat hij tot de conclusie kwam dat je Oorlogswinter nog niet in je collectie had zitten.

Ik vond het echt een super dag gisteren waar inderdaad de tijd veels te snel is gegaan. Een dag waar ik een hele hoop wijzer ben geworden op het gebied van HT en akoestiek. Ook had ik graag nog wel kennis willen maken met Annet. Maar die kans komt nog wel als we nog een keer die kant op gaan. Want zien en horen wil ik het zeker na die akoestische aanpassingen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

LittleNinja

Citaat van: celerontje op april 27, 2009, 21:07:09
...

Ik wacht nog steeds op een verslag, dus waar blijft Kung Fu Panda (LN ;D) met z'n typwerkje?

Die gaat er ook echt wel komen. Probleem is dat ik momenteel zoveel werk heb liggen dat ik er 's avonds mee door ga. Er blijft dus relatief weinig tijd over voor een fijn verhaaltje.

Jean Sibelius

Citaat van: LittleNinja op april 28, 2009, 16:13:37
Die gaat er ook echt wel komen. Probleem is dat ik momenteel zoveel werk heb liggen dat ik er 's avonds mee door ga. Er blijft dus relatief weinig tijd over voor een fijn verhaaltje.

We hebben nog wel even de tijd :tounge:

Voor mij was het zien van plafond bij Philip in ieder geval een openbaring, dus weg met de plannen voor Rockfon Fibral en op naar Ecophon Sombra Ds :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

celerontje

Jean Sibelius

Citaat van: celerontje op april 28, 2009, 17:43:51
Kan jij geen verslag schrijven, Jan?
Ik heb over 4 weken weer tentamen, dus ik moet eigenlijk studeren ;) (maar ik kan natuurlijk altijd een poging doen die LN later af kan maken)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

celerontje

Mijn M&G verslag had ik binnen een uur klaar, dus even flink rikketikken! ;D

Jean Sibelius

Citaat van: celerontje op april 28, 2009, 17:49:15
Mijn M&G verslag had ik binnen een uur klaar, dus even flink rikketikken! ;D
Damn... 1 uur en 2 minuten ;D (ik had tussendoor geen koffie moeten gaan halen)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=87729.0
The Confidence Mansion

celerontje

Leuk verslag!
Hebben jullie ook nog SACD's etc. beluisterd?
Hoe vond je de gordijen?

Madhouse

Het plan was om ook wat stereo te gaan luisteren maar daar zijn we uiteindelijk niet aan toe gekomen. We hebben veel muziek DVD's en BD's bekeken en beluisterd en een aantal film fragmenten. En uiteindelijk een complete film gekeken.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jean Sibelius

Citaat van: celerontje op april 28, 2009, 19:02:13
Leuk verslag!
Hebben jullie ook nog SACD's etc. beluisterd?
Hoe vond je de gordijen?
Dank je! Had zelf (als audio man) nog wat CD's meegenomen, maar dat is er uiteindelijk niet van gekomen.
Maar dat geeft óók niet want in deze HT moet je gewoon films kijken 8)
Ik vond de gordijnen wel erg leuk (met name in zo'n dedicated HT als van Philip).
Heb er wel over gedacht om deze straks  óók in mijn eigen ruimte op te hangen, maar het effect van de gordijnen komt niet overeen met mijn audiofiele streven ;)
The Confidence Mansion

celerontje

Ohh, da's jammer!
Teveel demping in het middengebied?
Als je nou dunne gordijnen neemt van katoen?

Jean Sibelius

Citaat van: celerontje op april 28, 2009, 19:36:30
Ohh, da's jammer!
Teveel demping in het middengebied?
Als je nou dunne gordijnen neemt van katoen?
Als gordijnen helemaal geen invloed op de akoestiek zouden hebben, dan zou het inderdaad een ander verhaal worden.
Maar als ik muziek wil luisteren zijn de gordijnen dicht (dus meer demping) en als ik film wil kijken dan zijn de gordijnen open (dus minder demping).
Dat is precies tegenover gesteld met wat ik eigenlijk zou willen.

En gordijnen ophangen die alleen maar open blijven vind ik zinloos, dus bij mij zal het scherm altijd zichtbaar zijn.
(tenzij er hele goede suggesties komen natuurlijk) ;)
The Confidence Mansion

celerontje

Er zal vast wel een stof zijn die amper dempt, zie de stof die Toine gebruik heeft voor zijn ''onzichtbare'' luidsprekers.

HTip

Ben net een half uurtje thuis. Moest iets af op het werk. Zal de komende dagen regelmatig gaan voorkomen. Ook op Koninginnedag moeten we werken, dus dat wordt nog een weekje afzien... :baaa:

Nu "even" afschakelen en hoe kan dat beter dan op het forum ;)

Ga nu alle reacties en het verslag van Jan lezen. Tot straks...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Robbert54

Citaat van: HTip op april 28, 2009, 23:48:45
Ben net een half uurtje thuis. Moest iets af op het werk. Zal de komende dagen regelmatig gaan voorkomen. Ook op Koninginnedag moeten we werken, dus dat wordt nog een weekje afzien... :baaa:

Nu "even" afschakelen en hoe kan dat beter dan op het forum ;)

Ga nu alle reacties en het verslag van Jan lezen. Tot straks...
als ik vragen mag... wat voor werk doe je eigenlijk?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

LittleNinja

Zo.. vanmorgen voor het werk ook nog een woordje achter gelaten bij het verslag van Jan.

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty