Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Uit het topic van Audioloog n.a.v. het inhuren van Toine voor het verbeteren van de akoestiek... ;)

Citaat van: celerontje op maart 23, 2009, 13:31:29
Jawel hoor, wat dacht je van de bas in jouw HT? ;D
Citaat van: celerontje op maart 23, 2009, 13:37:23
Maar over die dure basoplossing; moesten er dan hele dure basstraps komen?
Yep! Zijn ca. €750 per stuk en ik heb er 2 nodig. Vonden we iets te veel van het goede. Nu gaat Toine met de diepte van de absorber proberen wat meer laagabsorptie te realiseren.

Citaat van: celerontje op maart 23, 2009, 13:37:23
Over die ''bas'' ken ik nog wel een leuk liedje, bekijken vanaf 1,45:
http://www.youtube.com/watch?v=GH1oBBy74kM  ;D
;D Droogkloot ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Kamidioblitz op maart 22, 2009, 12:58:29
Het wordt dus tijd voor een xbox 360 ::) :P! Fijn dat ie verkocht is, scheelt toch weer. Wanneer komt het scherm en hoe staat het met de gordijnen?
Zie je post nu pas :blush: Voorlopig nog even geen xbox/ps3. Als ik wil vraag ik mijn vriend om een dagje te spelen. Vind ie vast niet erg :P

Het scherm verwacht ik ergens in april hopenlijk voor M&G part II en als ik het ophang dan blijven de gordijnen open ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: tiptop op maart 23, 2009, 13:40:32
Ik heb even niks te zeggen, maar wil toch laten weten dat ik elke dag even mee lees. :biggrin: ;)
Was ook niets spannends gebeurd. Komende dagen misschien weer wat voortgang in de bouw. Wil voor M&G part II een paar dingen af hebben.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Kamidioblitz op maart 23, 2009, 13:47:26
:withstupid:, dit gebied mij nog te zeggen dat ik dit een mooie aanleiding vind voor een offtopic, maar ik zal me inhouden... :music:
Citaat van: celerontje op maart 23, 2009, 13:50:20
Als je maar niet over die lap stof aan een rail begint... ;D
Citaat van: Kamidioblitz op maart 23, 2009, 13:51:35
Je neemt zowaar het gordijn voor mijn mond weg! ;D
Citaat van: celerontje op maart 23, 2009, 13:56:08
Ssssssssstt! ;D
Citaat van: Kamidioblitz op maart 23, 2009, 13:57:38
Ik doe de gordijnen al dicht... ;D
Was ook al weer erg lang geleden dat jullie het hierover hadden ::) ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op maart 23, 2009, 14:02:28
Kan de ps3 of 360 wel mee nemen hoor de 26e  ;)
Citaat van: Robbert54 op maart 23, 2009, 15:04:50
moet je echt doen! dan is philip zijn HT niet meer uit te krijgen :colgate:
Citaat van: Jean Sibelius op maart 23, 2009, 21:32:35
Ik ben voor... (heb hier nog wel wat leuke spellen voor de PS3 liggen) :D
Mag best hoor. Ik neem wel een pilletje voor en na en dan heb ik nergens last van ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op maart 23, 2009, 13:50:20
Ik kom zeker weer eens in Philip's HT als de nieuwe wand klaar is, ik ben benieuwd!
Tegen die tijd komt er wel weer een nieuwe M&G. En natuurlijk ben je dan weer welkom!
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op maart 23, 2009, 22:07:31
Mag best hoor. Ik neem wel een pilletje voor en na en dan heb ik nergens last van ;D

Laten we het in eerste instantie maar bij HT houden, misschien in de toekomst een keer gamen  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op maart 23, 2009, 22:08:22
Laten we het in eerste instantie maar bij HT houden, misschien in de toekomst een keer gamen  ;)
We kunnen, afhankelijk hoe lang jullie het uithouden, zowel muziek luisteren als film kijken als gamen als kennis uitwisselen als lekker kletsen... ;)

edit: en natuurlijk eten en drinken :P
Showcase - Topic

Robbert54

Citaat van: HTip op maart 23, 2009, 22:10:53
We kunnen, afhankelijk hoe lang jullie het uithouden, zowel muziek luisteren als film kijken als gamen als kennis uitwisselen als lekker kletsen... ;)

edit: en natuurlijk eten en drinken :P
kunnen ze beter blijven logeren
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Showcase - Topic

MLCinema

Citaat van: HTip op maart 23, 2009, 22:06:00
Zie je post nu pas :blush: Voorlopig nog even geen xbox/ps3. Als ik wil vraag ik mijn vriend om een dagje te spelen. Vind ie vast niet erg :P

Het scherm verwacht ik ergens in april hopenlijk voor M&G part II en als ik het ophang dan blijven de gordijnen open ;D

Voelde me al bijna genegeerd :devil: ;D ;).
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op maart 24, 2009, 20:46:35
Vanaf hoe laat zijn we welkom? ;D

Ik ga proberen de maandag vrij te hebben. Dan zitten we midden in een tijdkritisch traject op het werk, dus dat weet ik nog niet. Afhankelijk daarvan kan het wel of niet laat worden. En dat bepaalt natuurlijk weer de begintijd ;) (beetje politiek antwoord ;D)

Vorige M&G met tiptop en celerontje was in totaal 5 uur en we hadden niet alles gedaan wat op het programma stond. Maar het programma was toen wel erg vol. Zeg maar wat jullie willen horen/zien en dan maak ik wel weer een programma...
Showcase - Topic

HTip

Zijn vandaag een aantal zaken duidelijk geworden...

- hoe we de diffusers bij de deur gaan ophangen
- hoe diep de absorber mag worden

De diffusers
De constructie voor de diffusers bij de deur is een combinatie van vast en mobiel. 2 van de 4 worden vast gemonteerd aan de muur. De andere 2 worden met een pianoscharnier vast gemaakt aan de eerste 2 zodat deze in ingeklapte toestand niet ver de ruimte in komen. Onder de mobiele diffusers komt een poot met zwenkwiel zodat het gewicht wordt ondersteund.

Omdat plaatjes meer zeggen...

Diffusers ingeklapt

Half uitgeklapt

Volledig uitgeklapt en operationeel

De paneelabsorber
De absorber kan 15 cm dieper worden dan nu. We hebben getest of de kijkafstand dan nog goed is. Volgens projectorcentral zitten we dan op het randje, dus hebben we de stoelen 15cm naar voren gezet en de HD1 op 280cm. Dat gaf echt het bioscoopgevoel :o

Een bijkomend voordeel is dat de fronts en center op dezelfde afstand komen te staan van de sweetspot. Ik denk dat daardoor de surroundbubble weer optimaler kan zijn. We hebben met time alignment natuurlijk veel gedaan, maar beter is dat ze gelijk staan.

Nog een bijkomend voordeel is dat we dan de plafondplaten met de spotjes kunnen hergebruiken. De platen worden dan ingekort en de spotjes verhuizen naar de 2e rij. Zal ook voor de verlichting een upgrade zijn ;)

We moeten alleen naast de absorber ook de plinten aan de zijmuren aanpassen, maar dat is in verhouding met de absorber en het plafond een eitje...

Toine weet nu dus precies wat hij mag en kan doen en gaat binnenkort een nieuw ontwerp maken. Ben erg benieuwd naar de winst in het laag door de toename in het volume van de afzonderlijke panelen.
Showcase - Topic

celerontje

Mmm, difussor-sandwich, jammie! :D
Welk type zwenkwiel ga je gebruiken?
Heb je een plaatje?

Ik begin de indruk te krijgen dat ik een behoorlijk grote invloed op je HT heb... ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MLCinema

Zolang het positief uitpakt ;). Geintje, vond het ook een goed idee van dat wegklappen.
Citaat van: celerontje op maart 24, 2009, 22:59:58
Heb je een plaatje?

Ik begin de indruk te krijgen dat ik een behoorlijk grote invloed op je HT heb... ;D
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

celerontje

Vind ik ook ;D , want ik zag het al voor me; Philip aan de wandel met z'n difussor op wieltjes...
Stel je voor dat hij ermee naar politieke congressen zou rijden en vervolgens roepen: ''Spreek hier uw woord uit in vele richtingen!'' ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Jean Sibelius

Hoi Philip,

Ik ben erg benieuwd naar de praktische uitvoering van dit idee! :D

Ik zie dat je nu het verplaatsbare deel van de diffusers aan één zijde van de deur wilt maken.

Is het onderstaande misschien een optie (hetgeen ik wil gaan toepassen in mijn eigen ruimte):
De diffusers verdelen over links en rechts van de deur (ik bedoel dus eigen klapdeuren zoals in een Saloon).
Dus eentje links en eentje rechts of mogelijk 2 links (vast aan elkaar verbonden) en 1 rechts om de totale breedte van de deur te halen?

Dus het idee met pianoscharnieren en ondersteuningswielen handhaven, maar dan opsplitsen => de Waveweavers laten namelijk weinig mogelijkheden toe qua 'fratsen' ;)
(maar ik kan me vergissen natuurlijk)

[EDIT]: In mijn situatie moeten overigens alle diffusers zwenkbaar zijn om bij de CD/DVD-racks te kunnen komen.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Madhouse

Citaat van: HTip op maart 24, 2009, 22:08:11
Ik ga proberen de maandag vrij te hebben. Dan zitten we midden in een tijdkritisch traject op het werk, dus dat weet ik nog niet. Afhankelijk daarvan kan het wel of niet laat worden. En dat bepaalt natuurlijk weer de begintijd ;) (beetje politiek antwoord ;D)

Vorige M&G met tiptop en celerontje was in totaal 5 uur en we hadden niet alles gedaan wat op het programma stond. Maar het programma was toen wel erg vol. Zeg maar wat jullie willen horen/zien en dan maak ik wel weer een programma...

Mij maakt het niet uit hoe laat/vroeg we het maken. Ik moet waarschijnlijk de maandag daarna ook gewoon werken en moet 2 uur rijden. Maar een beetje muziek kijken/luisteren en een film is voor mij goed. Voor de rest kletsen enzo  8)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: celerontje op maart 24, 2009, 22:59:58
Heb je een plaatje?

Je hebt goede ideeën die me vaak aan het denken zetten :thumbs-up: De gekozen oplossing is een hybride oplossing van het oorspronkelijke idee gecombineerd met het wegklappen ;)

Het type zwenkwiel is hetgeen dat draait ;D Als ik eraan begin maak ik natuurlijk weer genoeg foto's en dan zie je het wiel vanzelf voorbijkomen...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Kamidioblitz op maart 24, 2009, 23:09:42
Zolang het positief uitpakt ;). Geintje, vond het ook een goed idee van dat wegklappen.
Vond ik ook meteen! Alleen 4 aan elkaar vind ik minder, maar zoals gezegd zette het me wel aan 't denken ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: -madison- op maart 25, 2009, 00:34:11
Goed bezig Htip!!
Thanks! Nu alleen nog uitvoeren volgens plan en het wordt een stuk eenvoudiger om akoestisch verantwoord muziek te luisteren en film te kijken. Zeker als we in de pauze de ruimte willen verlaten zal een stuk prettiger en sneller verlopen ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op maart 25, 2009, 06:49:22
Hoi Philip,

Ik ben erg benieuwd naar de praktische uitvoering van dit idee! :D
Ik ook! Ontwerpen is het halve werk, maar het realiseren is meestal toch niet zo eenvoudig. Hoop dat het deze keer goed uitpakt...

Citaat van: Jean Sibelius op maart 25, 2009, 06:49:22
Ik zie dat je nu het verplaatsbare deel van de diffusers aan één zijde van de deur wilt maken.

Is het onderstaande misschien een optie (hetgeen ik wil gaan toepassen in mijn eigen ruimte):
De diffusers verdelen over links en rechts van de deur (ik bedoel dus eigen klapdeuren zoals in een Saloon).
Dus eentje links en eentje rechts of mogelijk 2 links (vast aan elkaar verbonden) en 1 rechts om de totale breedte van de deur te halen?

Dus het idee met pianoscharnieren en ondersteuningswielen handhaven, maar dan opsplitsen => de Waveweavers laten namelijk weinig mogelijkheden toe qua 'fratsen' ;)
(maar ik kan me vergissen natuurlijk)

[EDIT]: In mijn situatie moeten overigens alle diffusers zwenkbaar zijn om bij de CD/DVD-racks te kunnen komen.

Groeten, Jan
Volgens Toine konden we de diffusers plaatsen zodat het eerste reflectiepunt op de overgang van de 1e en 2e of 2e en 3e zou uitkomen. We hebben dit getest en hadden het meeste profijt van 1 voor het reflectiepunt en 3 erna. Hierdoor is de deur niet helemaal bedekt, maar dat is dus ook niet nodig gebleken.

Jouw idee zou goed zijn als we voor 2 voor het reflectiepunt en 2 erna hadden gekozen. Echter zou ik bij het draaien in de problemen kunnen komen met de plaats van de linker speaker.

Ik hoop dat het allemaal uitkomt wat we hebben bedacht en dat ik het voor M&G part II voor elkaar heb.
Showcase - Topic