Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: celerontje op februari 22, 2009, 19:22:18
Je bent je zeker wel af een toe een keer rotgeschrokken, want er zitten me toch een paar ''schrikeffecten'' in die kinderfilm... ;D
Deel 2 is tenminste een stuk minder ''kinderfilm''
Waren wel een paar schrikeffecten inderdaad. De wolven achter de handdoek, bijv. Maar het was allemaal een beetje voorspelbaar ;D Misschien geven we deel 2 nog een kans ;)

Citaat van: celerontje op februari 22, 2009, 19:22:18
Deel 2 heeft trouwens DTS-HD MA 7.1, wat dus gedownmixed zal worden door je BD speler naar 5.1, want die krijgt van de receiver een signaaltje dat ie geen 7.1 PCM signalen accepteerd.
Je hebt wel een 7.1 receiver, maar digitale 7.1 signalen pakt ie niet, dat kan puur en alleen analoog op de SR9600.
Maargoed, dat maakt niet uit, je hebt toch een 5.1 setup, waardoor je je fronts hebt kunnen bi-ampen. :smile:
Ok, duidelijk! Ik vroeg me al af hoe dat in zijn werk ging... Ik heb 7.1 van het verlanglijstje geschrapt, want daar heb ik geen plaats voor. Volgens Bjorn en Garmt zou 2 dipolen het surroundbeeld verstoren, omdat ze die speakers een heel andere karakter hebben dan de Notes.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op februari 23, 2009, 09:51:15
Bedankt Fabian! Je weet dat je welkom bent als je in de buurt bent ;D
Gezelligheid staat ook bij mij op de eerste plaats. Vind het erg leuk om forumleden te ontmoeten en te keuvelen over HT en stereo. Daarnaast natuurlijk genieten van muziek en film :thumbs-up:

En als jullie willen spelen met de gordijnen. Dat mag, hoor. De motor is gegarandeerd tot 180.000 :o keer open en dicht ;D

Ik ga trouwens proberen voor die tijd een oplossing te hebben voor de diffusers. Ze zijn nu al verplaatsbaar, alleen niet zo handig :unsure: :colgate:

180.00 keer daar zal Celerontje inmiddels 100.000 van hebben verbruikt?  ;D

Gezelligheid is zeker leuk. Dit word mijn eerste M&G op het HT forum en ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ik geloof wel dat het goed gaat komen want er zitten een hoop leuke mensen hier op het forum.  O0
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: celerontje op februari 22, 2009, 19:12:25
Dus Bjorn heeft ze niet ver genoeg ingedraaid? :o
Als ik ergens luidsprekers neerzet, richt ik ze altijd al behoorlijk in, zelf met een goedkoop stereotorentje maakt dit een hoop uit
Bjorn heeft de speakers ingedraaid omdat hij dacht dat het stereobeeld daarmee zou verbeteren. En hij had (natuurlijk) gelijk. Het indraaien bracht daar inderdaad veel verbetering in. Nu ik weet waar ik op moet letten durf daar ik daar verder mee te experimenteren. En natuurlijk is dat ook een kwestie van persoonlijke voorkeur ;)

Citaat van: tiptop op februari 22, 2009, 19:36:24
Dat hangt helemaal van de luidsprekers en ruimte af of indraaien beter is. Heel soms is zelfs naar buiten draaien beter.
Veel luidsprekers zijn zelfs gemaakt om recht te staan. Indraaien is dus lang niet altijd een must. ;)
Ik dacht dat de Note een speaker was die niet hoefde te worden ingedraaid, maar nu blijkt dat toch een veel beter stereobeeld op te leveren. Ik sta altijd open voor de tips van een ander, als daardoor de set beter gaat klinken :thumbs-up:

Citaat van: Marc.Visser op februari 22, 2009, 21:27:21
Merkte het vandaag toevallig weer, heb een beetje zitten schuiven en klinkt nu breder. Speakers staan ook verder uit elkaar en beter gedraaid nu. Goede plaatsing is en blijft belangrijk. Net wel echt zitten genieten!
Plaatsing is alles, maar dat hangt helemaal af van de ruimte en de akoestische eigenschappen van die ruimte. Wat in de ene ruimte met een bepaalde opstelling goed klinkt hoeft in een andere ruimte in diezelfde opstelling niet perse ook goed te klinken. Dat maakt het optimaal krijgen van een set zo moeilijk... En genieten van muziek en film is natuurlijk het belangrijkste. Daar doen we het allemaal voor 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Madhouse op februari 23, 2009, 10:00:46
180.000 keer daar zal Celerontje inmiddels 100.000 van hebben verbruikt?  ;D
;D

Citaat van: Madhouse op februari 23, 2009, 10:00:46
Gezelligheid is zeker leuk. Dit word mijn eerste M&G op het HT forum en ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ik geloof wel dat het goed gaat komen want er zitten een hoop leuke mensen hier op het forum.  O0
Helemaal mee eens 8) Een M&G is eigenlijk niets anders dan een paar mensen met dezelfde interesse die bij elkaar komen om samen te genieten van beeld en geluid ;D
Showcase - Topic

bmateijsen

Citaat van: HTip op februari 23, 2009, 10:02:07
Bjorn heeft de speakers ingedraaid omdat hij dacht dat het stereobeeld daarmee zou verbeteren. En hij had (natuurlijk) gelijk. Het indraaien bracht daar inderdaad veel verbetering in. Nu ik weet waar ik op moet letten durf daar ik daar verder mee te experimenteren. En natuurlijk is dat ook een kwestie van persoonlijke voorkeur ;)

Verder indraaien zal uiteindelijk meer focus geven, maar daarmee gaat het ruimtelijk beeld ook minder worden.
Ik wil ruimtelijk beeld niet inleveren ;)

HTip

Citaat van: bmateijsen op februari 23, 2009, 11:04:22
Verder indraaien zal uiteindelijk meer focus geven, maar daarmee gaat het ruimtelijk beeld ook minder worden.
Ik wil ruimtelijk beeld niet inleveren ;)
Heb je ook weer gelijk in. Ik zal nog wat meer stereo gaan luisteren en dan zal ik waarschijnlijk tot de conclusie komen dat ik ze weer moet terugdraaien ;)
Showcase - Topic

MLCinema

Citaat van: HTip op februari 23, 2009, 14:51:38
Heb je ook weer gelijk in. Ik zal nog wat meer stereo gaan luisteren en dan zal ik waarschijnlijk tot de conclusie komen dat ik ze weer moet terugdraaien ;)

Zodra jij je draai weer hebt gevonden zal het weer lekker klinken natuurlijk ::)
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

HTip

Citaat van: Marc.Visser op februari 23, 2009, 15:15:32
Zodra jij je draai weer hebt gevonden zal het weer lekker klinken natuurlijk ::)
;D Leuk gevonden. Klinkt nu ook al lekker, hoor. Maar de sweetspot van 2 plaatsen vergt een compromis ;)
Showcase - Topic

tiptop

Probeer ze eens iets naar buiten te plaatsen ;)

Dat kan ook nog wel eens de sweetspot vergroten. :) Wel opletten dat er geen gat in het midden onstaat. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op februari 23, 2009, 18:43:36
Probeer ze eens iets naar buiten te plaatsen ;)

Dat kan ook nog wel eens de sweetspot vergroten. :) Wel opletten dat er geen gat in het midden onstaat. :)
Bedankt voor de tip! Ga morgen nog wat met de dB-meter en meetlint aan de gang. Daarna met de CARA DVD de instellingen checken en daarbij zal ik ook met het in/uitdraaien van de speakers meenemen.
Showcase - Topic

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Madhouse

Begrijp ik het goed, ga je het laatste puntje op de i zetten in je HT? Een rack voor je apparatuur.  ;D
Of ga je alleen informatie inwinnen?

edit: in het andere topic stond de info maar plaats hem ff hier.

HTip

Citaat van: Madhouse op februari 25, 2009, 22:18:40
Begrijp ik het goed, ga je het laatste puntje op de i zetten in je HT? Een rack voor je apparatuur.  ;D
Of ga je alleen informatie inwinnen?

edit: in het andere topic stond de info maar plaats hem ff hier.

;D De bedoeling is inderdaad dat er op redelijk korte termijn een rack gaat komen. Al die mooie apparatuur verdient een mooi plekje ;)

Zaterdag ga ik kijken bij een dealer vlak in de buurt. Dankzij de tip van tiptop heb ik een mooi alternatief voor het rack wat ik in gedachten had, maar waarmee ik waarschijnlijk problemen zou krijgen met de poot in het midden :unsure:
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op februari 25, 2009, 22:22:37
;D De bedoeling is inderdaad dat er op redelijk korte termijn een rack gaat komen. Al die mooie apparatuur verdient een mooi plekje ;)

Zaterdag ga ik kijken bij een dealer vlak in de buurt. Dankzij de tip van tiptop heb ik een mooi alternatief voor het rack wat ik in gedachten had, maar waarmee ik waarschijnlijk problemen zou krijgen met de poot in het midden :unsure:

Hulde!!!! Dat word 26 april dus pure verwennerij!  ;D

MLCinema

HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

-madison-

Citaat van: HTip op februari 25, 2009, 22:22:37

Wordt ook wel tijd ;D Vooral die wonderschone Marantzen verdienen een mooi plekje 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

Citaat van: Madhouse op februari 25, 2009, 22:23:47
Hulde!!!! Dat word 26 april dus pure verwennerij!  ;D
Het zal wel beter ogen, maar of het geluid beter is... ;)

Citaat van: Marc.Visser op februari 25, 2009, 22:51:10
NOG meer! ;)
Kan bijna niet, want dan worden de verwachtingen te hoog ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: -madison- op februari 26, 2009, 01:44:19
Wordt ook wel tijd ;D Vooral die wonderschone Marantzen verdienen een mooi plekje 8)
Helemaal mee eens. Ik vraag me wel af wat voor kleur het rack moet worden. Ik kan kiezen uit een behoorlijk aantal kleuren. Ik zit te denken aan zwarte platen met zwarte poten. Ik vind nl. jouw rack met de apparatuur een mooie combinatie. Ik kan echter ook kiezen voor zilverkleurige poten. Ik denk dat ik het rack in het echt moet zien ;)
Showcase - Topic

celerontje

Ik zou zwart zeggen, anders gaat het zilver teveel overheersen, naar mijn mening.
Kijk, je hebt nu zwarte pilaren met zilverkleurige studiospots, zwarte pilaren met zilverkleurige CD/DVD/BD rekken ernaast.
Dan lijkt het mij wel een goede combinatie om een zwart rek te nemen met gedeeltelijk zilverkleurige apparatuur erin, dan is het mooi in verhouding met elkaar.
Wat zeg je ervan?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

-madison-

Citaat van: HTip op februari 26, 2009, 17:17:50
Helemaal mee eens. Ik vraag me wel af wat voor kleur het rack moet worden. Ik kan kiezen uit een behoorlijk aantal kleuren. Ik zit te denken aan zwarte platen met zwarte poten. Ik vind nl. jouw rack met de apparatuur een mooie combinatie. Ik kan echter ook kiezen voor zilverkleurige poten. Ik denk dat ik het rack in het echt moet zien ;)

Zwarte platen en poten vind ikzelf ook het mooist. Vooral omdat de zilveren componenten er dan een beetje uitspringen!
And always, always will.

MLCinema

Madhouse

Ik zeg ook zwart/zwart....laat der Marantzen en de BD speler maar lekker opvallen!  ;D

tiptop

In de eerste instantie zou ik zeggen, zwart/zilver, maar je apparatuur is meer champagnekleur, dus dan klopt het niet bij elkaar. ;)

MLCinema

Één ding staat buiten kijf, je set hoort niet op de grond thuis :tongue2:

-madison-

Citaat van: tiptop op februari 26, 2009, 19:10:34
In de eerste instantie zou ik zeggen, zwart/zilver, maar je apparatuur is meer champagnekleur, dus dan klopt het niet bij elkaar. ;)

Daar zit ook wat in! De kleuren zilver zullen waarschijnlijk verschillen..

Edit:/ Je kunt natuurlijk ook zelf een rack maken! Je hebt nu veel klus ervaring, daar moet je toch gebruik van maken? ;D ;D
And always, always will.