Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

Maar zo'n monteur kan toch weinig met de Note 5 beginnen, als hij geen onderdelen daarvoor bij zich heeft?
Of gaat het meer om het controleren en constateren, zodat de juiste onderdelen besteld kunnen worden?

Die afwijking in de Note 5, merk je denk ik niet zoveel van tijdens filmkijken?
Zolang met de M&G de Note 7 maar in orde is, da's het belangrijkste. :)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op januari 22, 2009, 22:24:22
Maar zo'n monteur kan toch weinig met de Note 5 beginnen, als hij geen onderdelen daarvoor bij zich heeft?
Of gaat het meer om het controleren en constateren, zodat de juiste onderdelen besteld kunnen worden?
Dat laatste! Vorige keer hebben ze het niet geconstateerd, maar ik vraag me af hoe ze hebben geluisterd. Het was volgens mij erg goed waarneembaar in bepaalde muziekpassages. Met name stukken met piano of gitaar waren duidelijk. Ik denk dat als ik Multichannel Stereo (die ik nooit gebruik ;)) kies dat ik dan het probleem met de Note 5 ook kan aantonen. Lukt dat niet, dan zet ik de Note 5 op de plaats van de Note 7. Ik moet wel de positie op de vloer goed aanmerken, want ze staan nu optimaal door de "calibratie" van Bjorn 8)

Citaat van: celerontje op januari 22, 2009, 22:24:22
Die afwijking in de Note 5, merk je denk ik niet zoveel van tijdens filmkijken?
Zolang met de M&G de Note 7 maar in orde is, da's het belangrijkste. :)

Tijdens film valt het gelukkig niet op. Ik denk wel dat het met de surroundmixen van bijv. SACD en DVD-A, waar de rears op een actievere manier worden gebruikt, het wel merkbaar is.

De Note 7 is de belangrijkste speaker in de set. Als die in orde is, klinkt de set in de basis beter en daar gaat het om.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ik zou gewoon op de vloer markeringen maken met tape, onder de speaker.
Dan zet je gewoon de speaker over de markering en staat ie goed, simpel toch?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: celerontje op januari 23, 2009, 14:52:32
Ik zou gewoon op de vloer markeringen maken met tape, onder de speaker.
Dan zet je gewoon de speaker over de markering en staat ie goed, simpel toch?
Bijna! De speaker staat op dempers. Als ik de dempers precies terugleg kan het nog zijn dat de speaker anders is opgesteld. Ik denk dat ik detailfoto's maak en de afstanden tussen de verschillende hoeken en de tegels meet. Dan moet ik met enige zekerheid kunnen zeggen waar de speaker stond.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Lastig allemaal!
Gelukkig heb je zelf een keer aangegeven dat je niet zo precies bent, wat ik prima begrijp door die 5 waterpassen! ;D

HTip

Citaat van: celerontje op januari 23, 2009, 17:25:18
Lastig allemaal!
Gelukkig heb je zelf een keer aangegeven dat je niet zo precies bent, wat ik prima begrijp door die 5 waterpassen! ;D

LOL ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op januari 22, 2009, 17:29:37
Maareh, heb je al de knoop doorgehakt?

Ik ben druk bezig met de selectie en ik ben blij dat het lijstje een stuk korter is geworden. Er zijn 2 spelers overgebleven:

Panasonic DMP-BD35
Voordelen:
- Alle HD-audioformaten kunnen worden omgezet in PCM over HDMI.
- SD-cardslot om foto's te bekijken via een SD-card

Nadelen:
- Oogt niet erg solide
- Geen analoge 7.1 output

Samsung BD-P2500
Voordelen:
- Analoge 7.1 output
- Referentie beeld- en geluidskwaliteit (volgens areadvd.de)
- Oogt mooier

Nadelen:
- DTS-HDMA niet via PCM over HDMI (firmware 2.4 noodzakelijk)
- Geen SD-cardslot
- Minder formaten leesbaar

Afweging
Het omzetten van HD-audio (DD TrueHD en DTS-HDMA) is een must. Zolang de firmware voor de Samsung niet uitkomt, kan alleen de DTS core worden beluisterd. Het kijken naar foto's is leuk maar niet noodzakelijk, kan ook op andere manieren. Het oog wil ook wat, maar de apparatuur staat achter, dus valt minder op. De BD-speler komt op een plank samen met de SMS-1, zodat alle zwarte apparatuur bij elkaar staat. De Samsung ondersteunt minder formaten, maar ook dat is geen probleem, want ik gebruik de speler alleen voor BR's.

Wat moet ik doen?
Ik vind het erg moeilijk. De Samsung scoort beter in de test (zelfs beter dan de BD55), maar hoe lang moet ik wachten op de firmware. De Panasonic is veelzijdiger en kan nu alles wat ik wil.

Wat denken jullie?
Showcase - Topic

celerontje

Mocht je 50 Cent na willen doen met z'n blingbling, absoluut de Samsung kiezen! ;D
Wil je probleemloos HD audio hebben en foto's kunnen bekijken, neem dan de Panasonic.

Omdat je van fotograferen houdt, in zo'n SD-cardslot verrekte handig en het werkt vele malen handiger dan klooien met kabels om een laptop aan te sluiten, of dat je eerst een CD of DVD moet branden...
Eventueel haal je je foto's door Irfanview heen om ze 1080 pixels hoog te maken, dan werkt het helemaal goed!
Tja, die DTS-HD MA is toch erg belangrijk: Universal, Fox, Dutch Filmworks, RCV etc. gebruiken het.

HTip

Ik dacht al dat jij voor de Pana zou gaan ;) Maar je haalt wel goede punten aan. Precies daarom zou ik ook voor de Pana kiezen. Pana - Samsung: 1-0

Heb een poll toegevoegd. Ben benieuwd 8)
Showcase - Topic

celerontje

Als de Samsung meteen DTS-HD MA en een cardreader zou hebben, dan zou ik je eerder die adviseren, maar nu toch echt de Pana.
Dus mijn stem gaat naar de...

tiptop

De Pio lx61 of 71. Volgens mij ook hdaudio uit over analoog. :bigsmile:

En de Cambridge audio, maar die is nog niet uit. :-\

En Marantz heeft natuurlijk ook een paar blurayspelers nu. :)

Om je keuze maar even uit te breiden ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

WARNING, I REPEAT: WARNING!
TO EXPENSIVE!
TO EXPENSIVE! ;D

tiptop

Citaat van: celerontje op januari 23, 2009, 20:23:55
TO EXPENSIVE!
TO EXPENSIVE! ;D

Ach wat is duur? Een beetje hobbyist is besteed makkelijk 1000 euro, en deze zijn nog goedkoper ;D
Maar Philip kan er ook eerst een kopen van een paar honderd, even zichzelf inspelen/lekker maken en dan een stap naar de eredivisie maken. ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Dat was ook zo´n beetje de insteek. ;D
Bovendien heeft Philip geen analoge uitgangen nodig.

HTip

Citaat van: celerontje op januari 23, 2009, 20:18:17
Als de Samsung meteen DTS-HD MA en een cardreader zou hebben, dan zou ik je eerder die adviseren, maar nu toch echt de Pana.
Dus mijn stem gaat naar de...
Duidelijk! Met de firmware 2.4 (moet nog uitkomen) kan de Samsung DTS-HDMA omzetten naar PCM. Dan blijft alleen de cardreader over. Ga je dan nog steeds voor de BD35?
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: tiptop op januari 23, 2009, 20:20:19
De Pio lx61 of 71. Volgens mij ook hdaudio uit over analoog. :bigsmile:

En de Cambridge audio, maar die is nog niet uit. :-\

En Marantz heeft natuurlijk ook een paar blurayspelers nu. :)

Om je keuze maar even uit te breiden ;D
;D Ik heb de keuze net in de afgelopen pagina's gelimiteerd (althans geprobeerd ;)) tot deze twee ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op januari 23, 2009, 20:23:55
TO EXPENSIVE!
TO EXPENSIVE! ;D
Citaat van: tiptop op januari 23, 2009, 20:28:00
Ach wat is duur? Een beetje hobbyist is besteed makkelijk 1000 euro, en deze zijn nog goedkoper ;D
Maar Philip kan er ook eerst een kopen van een paar honderd, even zichzelf inspelen/lekker maken en dan een stap naar de eredivisie maken. ;D
Citaat van: celerontje op januari 23, 2009, 20:33:13
Dat was ook zo´n beetje de insteek. ;D
Bovendien heeft Philip geen analoge uitgangen nodig.
Klopt helemaal! Ik ga nu voor een instapspeler om te kunnen genieten van BR. Daarna zien we wel verder. De high-end speler komt er op termijn toch wel, maar nu nog even niet ;)
Showcase - Topic

Sol

Citaat van: HTip op januari 23, 2009, 23:09:59
Klopt helemaal! Ik ga nu voor een instapspeler om te kunnen genieten van BR. Daarna zien we wel verder. De high-end speler komt er op termijn toch wel, maar nu nog even niet ;)

Dat lijkt me inderdaad een goede, verstandige zet. ;)
Binnenkort zullen er waarschijnlijk ook nog een hele kwak aan players uitkomen, dus eerst inderdaad maar een instap maken en dan rustig aan oriënteren. :)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

HTip

Citaat van: Sol op januari 24, 2009, 09:44:18
Dat lijkt me inderdaad een goede, verstandige zet. ;)
Binnenkort zullen er waarschijnlijk ook nog een hele kwak aan players uitkomen, dus eerst inderdaad maar een instap maken en dan rustig aan oriënteren. :)

Dank je! Ik ga het inderdaad bewust zo doen. Is heel anders dan ik normaal doe, want voorheen wilde het in één keer goed doen. Zou nu te lang gaan duren...

Ik ga trouwens mijn Optoma als pakket (beamer, extra lamp en kabels) verkopen. Ik heb alleen geen idee wat ik daarvoor kan vragen. Als jullie suggesties hebben kan je die hier kwijt:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=84020.0

Alvast bedankt!
Showcase - Topic

Sol

Bovendien krijg je nu tussendoor ook de tijd om eens lekker te 'lay back and relax' -en. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

HTip

Citaat van: Sol op januari 25, 2009, 09:34:24
Bovendien krijg je nu tussendoor ook de tijd om eens lekker te 'lay back and relax' -en. ;D
;D Ook niet onbelangrijk! ;D
Showcase - Topic

Tube-freak

Er zit wel een USB slot in de samsung BDP-2500.  Ik weet alleen niet of je daar fotos mee kan lezen.  Het is in elk geval wel bruikbaar voor geheugen uitbreiding heb ik begrepen (nog niet geprobeerd), standaard zit er al 1GB geheugen in maar dat kan dus worden uitgebreid.  Ik heb wel zo een USB kaart lezer waar je SD kaartjes mee kan lezen, die wilde ik proberen maar dat paste niet aangezien er vlak naast nog een HDMI en netwerk kabel zaten (het geheel was te breed).  Je hebt er dus alleen wat aan als je zo een standaard langwerpige USB stick hebt.  

Verder is de Samsung gewoon veel voor weinig.  Er blijft wellicht altijd wat te wensen over  maar dat zit in sommige veel duurdere spelers ook nog niet eens dus wat dat betreft...

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

HTip

Ik heb volgens mij ergens gelezen dat het USB slot alleen voor firmware is. Misschien ook voor BD-live, maar niet voor externe opslag. Vind ik wel jammer. Ik heb zo'n reader voor M2 geheugenkaartjes, maar ik denk niet dat ik daar wat aan heb.

Ik heb nu 2 polls lopen, 1 hier en 1 in het aankopen/advies board en als ik alle reacties erbij neem is de stand is nu:
Panasonic BD35 - Samsung BD-P2500: 5-3
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op januari 20, 2009, 22:27:47
8) Wonen is hier inderdaad erg prettig. Als je dat nog een keer wil meemaken, dan hoor ik het wel :biggrin:

Dat komt dan zeker een keer goed  ;)

p.s. doe maar de Panasonic BD35  O0
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Vandaag het plafond dichtgemaakt. Was redelijk snel gedaan. Ziet er een stuk beter uit zo. Ben benieuwd of het geluid van de ventilator ook minder is.

Voorbereiding van de platen

De eerste plaat hangt op zijn plaats

En klaar!

Zo ziet het er nu uit als je binnenkomt...

Weer een activiteit af 8)
Showcase - Topic