Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Madhouse op januari 19, 2009, 20:47:24
Ben heel benieuwd wanneer de PS3 er staat  :P
Volgens mij kom je straks inderdaad je HT niet meer uit...  :inlove:

:P Ben er nog niet uit. PS3 is niet goedkoop, zeker als je nog een AB erbij wil. En de spellen zijn erg duur. Mijn focus ligt voorlopig op het kunnen geniet van BR's 8)

Het is inderdaad wel erg genieten in mijn HT :wub: Maar als het lekker weer is dan ben ik toch liever buiten ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Atmoz

Citaat van: HTip op januari 19, 2009, 21:35:44
:P Ben er nog niet uit. PS3 is niet goedkoop, zeker als je nog een AB erbij wil. En de spellen zijn erg duur. Mijn focus ligt voorlopig op het kunnen geniet van BR's 8)

Het is inderdaad wel erg genieten in mijn HT :wub: Maar als het lekker weer is dan ben ik toch liever buiten ;)

Same here ;)
Zeker in die prachtige omgeving waar wij wonen hé HTip  :D O0
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

HTip

Citaat van: atmoz op januari 19, 2009, 21:45:16
Same here ;)

Absoluut O0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik heb me tot nu toe aardig kunnen beheersen om een BR-speler te kopen. Gisteravond zelfs in de buurt van de MM geweest en toch niet gegaan. Sterk hè? :unsure: :biggrin:

Hoe lang hou ik dit vol???
Showcase - Topic

Atmoz

Ik hoop niet lang.
Schande dat je nog geen 1080p bron hebt met zo'n beamer :tounge:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

eddy135

Citaat van: atmoz op januari 20, 2009, 20:57:28
Ik hoop niet lang.
Kan zo iemand geen ban krijgen??  ;D  ;D  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

celerontje

Citaat van: HTip op januari 20, 2009, 20:47:40
Ik heb me tot nu toe aardig kunnen beheersen om een BR-speler te kopen. Gisteravond zelfs in de buurt van de MM geweest en toch niet gegaan. Sterk hè? :unsure: :biggrin:

Hoe lang hou ik dit vol???
Hopelijk niet te lang! ;D
Heb je besloten welke speler?
De Pana DMP-BD35?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

mimic

Nou ik heb een poos niet meer gekeken maarehhhh.... WAUW! O0
Anthem MX1120/ STRE PRE/ MCA525 Gen2- Triangle Magellan Duetto/ Voce- DIY 18&15inch dualSUB

HTip

Citaat van: atmoz op januari 20, 2009, 20:57:28
Ik hoop niet lang.
Citaat van: eddy135 op januari 20, 2009, 21:23:35
Kan zo iemand geen ban krijgen??  ;D  ;D  ;D

;D ;D ;D
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op januari 19, 2009, 21:35:44

Citaat van: atmoz op januari 19, 2009, 21:45:16
Same here ;)

Ik geloof graag dat het mooi is daar in de omgeving. Ik ben er 1 keer geweest...  :biggrin:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

MLCinema

Citaat van: HTip op januari 19, 2009, 17:40:15
Het virus kriebelt nu nog meer :P

Begint er inderdaad op te lijken. Is ook erg gaaf allemaal 8) En als je het wil ervaren, je bent welkom :biggrin:

Als de tijd rijp is cq er tijd beschikbaar is, dan moet dat wel een keer goedkomen 8). En nu als de sodemieter een BR speler kopen jij :P

HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

HTip

Citaat van: celerontje op januari 20, 2009, 21:26:42
Hopelijk niet te lang! ;D
Heb je besloten welke speler?
De Pana DMP-BD35?

Heb nog niet besloten. Ben reviews aan 't lezen van verschillende BR-spelers. De Pana staat wel op het lijstje. Heb 'm afgelopen zaterdag bij de MM gezien voor €299. Is het verschil tussen de BD35 en de 55 alleen de audiouitgang (7.1 analoog en coax) en de betere audiocomponenten?

Lijstje met spelers:
- Panasonic DMP-BD35/55
- Samsung BD-P1500/2500
- Sony BDP-S350/550
- Pioneer BDP-51FD (kan Dolby TrueHD en DTS-HDMA alleen via bitstream, wel analoog)

De Marantz en Denon zijn nu even niet aan de orde. Misschien op termijn. De Marantz BD-8002 past op dit moment het beste bij mijn set, maar is niet in zilver. Alleen de Denon is te krijgen in zilver ::)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op januari 20, 2009, 22:02:12

Ik geloof graag dat het mooi is daar in de omgeving. Ik ben er 1 keer geweest...  :biggrin:

8) Wonen is hier inderdaad erg prettig. Als je dat nog een keer wil meemaken, dan hoor ik het wel :biggrin:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Marc.Visser op januari 20, 2009, 22:04:01
Als de tijd rijp is cq er tijd beschikbaar is, dan moet dat wel een keer goedkomen 8).

Komt zeker een keer goed. Mijn HT ligt hier nog wel een tijdje :P

Citaat van: Marc.Visser op januari 20, 2009, 22:04:01
En nu als de sodemieter een BR speler kopen jij :P

Ben druk ermee bezig :music: (zie een paar posts eerder en hieronder ;))
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op januari 20, 2009, 22:25:13
Heb nog niet besloten. Ben reviews aan 't lezen van verschillende BR-spelers. De Pana staat wel op het lijstje. Heb 'm afgelopen zaterdag bij de MM gezien voor €299. Is het verschil tussen de BD35 en de 55 alleen de audiouitgang (7.1 analoog en coax) en de betere audiocomponenten?

Lijstje met spelers:
- Panasonic DMP-BD35/55
- Samsung BD-P1500/2500
- Sony BDP-S350/550
- Pioneer BDP-51FD (kan Dolby TrueHD en DTS-HDMA alleen via bitstream, wel analoog)

De Marantz en Denon zijn nu even niet aan de orde. Misschien op termijn. De Marantz BD-8002 past op dit moment het beste bij mijn set, maar is niet in zilver. Alleen de Denon is te krijgen in zilver ::)

Mijn advies:
- Panasonic DMP-BD35/55: allebei geschikt, de BD55 is momenteel amper leverbaar, maar je hebt genoeg aan de BD35.
- Samsung BD-P1500/2500: Kunnen beide geen DTS-HD MA op volle kwaliteit decoderen, de 2500 wel na een firmwareupdate, maar die is nog niet beschikbaar voor de EU versie, volgens mij.
- Sony BDP-S350/550: Alleen de 550 geschikt, de 350 decodeert geen DTS-HD MA op volle kwaliteit.
- Pioneer BDP-51FD: Geen DTS-HD MA, plus een hoop dure audiocomponenten die in je digitale setup niet gebruikt.
De Panasonic past naar mijn mening wel mooi bij de matzwarte SMS-1, trouwens. ;D
De BD35 heeft geen Divx ondersteuning en geen analoog 7.1, plus nog paar kleine verschilletjes in materiaal.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: celerontje op januari 20, 2009, 22:54:33
Mijn advies:
- Panasonic DMP-BD35/55: allebei geschikt, de BD55 is momenteel amper leverbaar, maar je hebt genoeg aan de BD35.
- Samsung BD-P1500/2500: Kunnen beide geen DTS-HD MA op volle kwaliteit decoderen, de 2500 wel na een firmwareupdate, maar die is nog niet beschikbaar voor de EU versie, volgens mij.
- Sony BDP-S350/550: Alleen de 550 geschikt, de 350 decodeert geen DTS-HD MA op volle kwaliteit.
- Pioneer BDP-51FD: Geen DTS-HD MA, plus een hoop dure audiocomponenten die in je digitale setup niet gebruikt.
De Panasonic past naar mijn mening wel mooi bij de matzwarte SMS-1, trouwens. ;D
De BD35 heeft geen Divx ondersteuning en geen analoog 7.1, plus nog paar kleine verschilletjes in materiaal.
Je hebt toch niet toevallig Panasonic aandelen? ;D

Bedankt voor je advies. Scheelt veel tijd. Ik had dat van die HDMA ook net gelezen. Is toch echt een must voor mij. Lijkt er dus op dat de Pana een erg goede kans maakt. Die heeft alles aan boord wat ik belangrijk vind. Voor DVD en CD gebruik ik toch mijn Marantz DV9600. Daar is ie erg goed in...

Nu alleen nog de vraag hoe lang ik me kan bedwingen? Wacht ik op de M&G om de PS3 (mag ik dan misschien wel lenen) en jouw Pana BD55? Of ga ik op alle reviews af en koop de Pana BD35?

Moeilijk, moeilijk, moeilijk... ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: mimic op januari 20, 2009, 21:51:48
Nou ik heb een poos niet meer gekeken maarehhhh.... WAUW! O0
Dank je!

Ben jij afgezien van je buizenperikelen lekker aan 't genieten? Heb je nog dingen veranderd die nieuwe foto's rechtvaardigen?
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op januari 20, 2009, 23:21:44
Je hebt toch niet toevallig Panasonic aandelen? ;D

Bedankt voor je advies. Scheelt veel tijd. Ik had dat van die HDMA ook net gelezen. Is toch echt een must voor mij. Lijkt er dus op dat de Pana een erg goede kans maakt. Die heeft alles aan boord wat ik belangrijk vind. Voor DVD en CD gebruik ik toch mijn Marantz DV9600. Daar is ie erg goed in...

Nu alleen nog de vraag hoe lang ik me kan bedwingen? Wacht ik op de M&G om de PS3 (mag ik dan misschien wel lenen) en jouw Pana BD55? Of ga ik op alle reviews af en koop de Pana BD35?

Moeilijk, moeilijk, moeilijk... ;D
Ik heb zeker geen aandelen in die tent ;D, je kan het allerbeste de Marantz nemen, maar die is nogal duur.
In de ''300 euro prijsrange'' lijkt mij dit een goede speler.
Ik neem mijn BB55 liever niet mee in de trein, maar het kan een mogelijkheid zijn.
Misschien kan je van een winkel hun demo BD35 een dagje lenen, tegen een leuk bedragje?
Maar nu je met de PS3 hebt getest, kan je vrijwel blindelings erop vertrouwen dat het hele HDMI gebeuren met deze speler goed gaat werken.

Nooff

Persoonlijk gezien vind ik dat gezien de componenten waarmee je draait de Pana 35 echt een no go. Het mag een leuk apparaatje zijn maar de kwaliteit van de speler zelf vind ik echt bagger. Het dingetje is zo iel klein en plastic achtig dat zelfs 299 euro nog een hoop geld is. Ik heb de speler al vele malen in het echt kunnen bewonderen, maar keer op keer vind ik dat belachelijke klepje voor de lade echt te gammel en cheap.

Mijn advies? Geef geen geld uit aan de goedkopere instapspelers met zo'n setup. Je bent in het bezit van een fantastische beamer met een van zeer goede kwaliteit zijnde Receiver en DVD speler. Jouw beamer schreeuwt om een Sony 5000ES of een Denon 3800! Als je toch een hoop geduld hebt, doe dan geen miskoop  ;)

celerontje

Ik weet dat je niet zo'n liefhebber bent van Panasonic Blu-ray spelers, maar ik vind zelf die blauwe voorkant van jouw Sony 350 niet zo mooi, maar dat mag, ieder z'n eigen smaak. :) Die dure Sony 5000 vind ik wel heel mooi trouwens.
Bovendien zijn de reviews van de BD35/55 zeer positief over de technische kwaliteiten, waar het uiteindelijk om gaat.

Bovendien vinden velen de audiokwaliteit van de PS3 niet zo geweldig, terwijl Philip daarvan al zeer onder de indruk was, terwijl de BD35 betere audiokwaliteit levert, dus dat belooft een hoop.
Bovendien hebben we het puur over de HDMI output, niet over analoge zaken.
Tuurlijk is de BD35 geen high-end, maar wel een leuke speler die netjes de lossless formaten omzet naar PCM en een mooi plaatje op het scherm tovert.
Gewoon lekker een filmpje kijken in HD met een krachtig ruimteljk geluid, (SA)CD's etc. doet HTip gewoon met z'n Marantz DVD speler.

Kijk Nooff, je post het natuurlijk niet voor niks, maar:
1. Wat wil je?
2. Hoever wil je gaan?
3. Wat merk je ervan/heeft meerwaarde?

denoontje

Ik ga dit maar weer eens even volgen. Heb zelf de ps3 maar op (korte) termijn moet ie vervangen worden voor een br speler denk ik gezien het geluid. Ik wil tevens of een soort nas of een mediaplayer die ook als nas fungeert. Als je die laatste hebt kan de ps3 eruit, ander heb je hem weer nodig om te streamen vanaf de nas (tenzij je daar weer een ander apparaat voro koopt).

Ramius

Hahaha, zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb :tongue2: :tongue2:

Philip is gebeten door het HD-virus, een zeer gevaarlijke variant van het HT-virus en quasi ongeneeslijk!!! Geen ontkomen meer aan nu... de enige bekende remedieis een BD-speler halen :devil: 8) :hehe:

Grtz
Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Nooff

Citaat van: celerontje op januari 21, 2009, 00:32:43
Ik weet dat je niet zo'n liefhebber bent van Panasonic Blu-ray spelers, maar ik vind zelf die blauwe voorkant van jouw Sony 350 niet zo mooi, maar dat mag, ieder z'n eigen smaak. :) Die dure Sony 5000 vind ik wel heel mooi trouwens.
Bovendien zijn de reviews van de BD35/55 zeer positief over de technische kwaliteiten, waar het uiteindelijk om gaat.

Bovendien vinden velen de audiokwaliteit van de PS3 niet zo geweldig, terwijl Philip daarvan al zeer onder de indruk was, terwijl de BD35 betere audiokwaliteit levert, dus dat belooft een hoop.
Bovendien hebben we het puur over de HDMI output, niet over analoge zaken.
Tuurlijk is de BD35 geen high-end, maar wel een leuke speler die netjes de lossless formaten omzet naar PCM en een mooi plaatje op het scherm tovert.
Gewoon lekker een filmpje kijken in HD met een krachtig ruimteljk geluid, (SA)CD's etc. doet HTip gewoon met z'n Marantz DVD speler.

Laat ik dan meteen maar zeggen dat ik ook de S350 niets voor Philip vind, maar ik vind hem in ieder geval degelijker gebouwd  ;)
De pure HDMI output is voor Philip wel leuk, maar ik denk dat ik dan nog eerder analoog zou gaan draaien. Ik geef puur aan dat hij in het bezit is van dure "high end" componenten en een hoop geduld heeft gehad met het afwerken van zijn home theater, dan moet je vooral nu gewoon geen overhaaste beslissingen nemen en geld over de balk smijten puur omdat je nu per sé even HD moet kijken. Wacht desnoods tot de zomer, en koop jezelf een hoogwaardige speler zoals de Sony 5000ES die in principe een vrijwel gelijk plaatje neerzet als de Denon 3800, maar voor minder geld.
Ik vind in ieder geval zelf de audio kwaliteiten van de PS3 niet zo heel veel minder dan De Pana's of de S550 die intern kunnen decoden. Het kwalitatieve verschil zit hem vooral tussen bitstreamen en intern decoden betreft de goedkopere spelers, en dat is voor allen sowieso niet van toepassing. Met de PS3 kun je overigens ook veel meer dan een standalone, dus wil je dan toch per se NU genieten van Blu-Ray, dan vind ik persoonlijk nog steeds de PS3 de meest logische keuze voor iemand die niet in het bezit is van een HDMI 1.3 Receiver.

Citeer
Kijk Nooff, je post het natuurlijk niet voor niks, maar:
1. Wat wil je?
2. Hoever wil je gaan?
3. Wat merk je ervan/heeft meerwaarde?

1. Uiteindelijke een hoogwaardig component, tenminste dat geeft philip aan  :)
2. Gezien de spullen waarmee philip draait, verder dan een Pana 35 of Sony 350  ;D
3. Dat is ieder voor zich natuurlijk. Hoeveel kwalitatief verschil zit er tussen de DV9500 en een Denon 3930? Of wellicht een 2930? Het prijsverschil is/was in ieder geval groot. Als het goed is, is er wel degelijk een meerwaarde, vooral betreft geluid.

celerontje

Nooff, misschien moet je ook even naar Frank Doorhof toestappen? ;D
Die gebruikt een PS3 en een Octava converter op zijn veel duurdere Meridian apparatuur!
Dan mag Philip toch wel een simpele speler op zijn Marantz aansluiten? ;D

Kijk, het Blu-ray tijdperk is nog maar net begonnen, dus begin niet al te duur.
Een dure aankoop kan fantastisch zijn, maar daar wil je dan wel vele jaren mee vooruit kunnen.
Op dit moment is het aanbod van High-End BD spelers een beetje schaars, terwijl simpele spelers voor leuke prijzen verkrijgbaar zijn.
Bovendien vond Philip het PS3 geluid al WOW, dus als je daar tevreden mee bent?
Bovendien is dat geluid al zeer goed, beter dan menigeen zich kan voorstellen.
Philip vond het geluid zelfs boven verwachting, terwijl hij toch de kwaliteit van de DV9600 gewend is, met CD, SACD, DVD's met full bitrate DTS etc.

Maar even concreet Nooff: HTip's BD speler is puur voor films, muziek gaat via de DV9600.
Wat merk je concreet voor verschil in het geluid, tussen een 300 euro speler en een 1500 euro speler, als je film zit te kijken?

HTip: Je kan met de Pana ook foto's vanaf een SD kaartje bekijken, werkt prima!

Nooff

Citaat van: celerontje op januari 21, 2009, 12:07:27
Nooff, misschien moet je ook even naar Frank Doorhof toestappen? ;D
Die gebruikt een PS3 en een Octava converter op zijn veel duurdere Meridian apparatuur!
Dan mag Philip toch wel een simpele speler op zijn Marantz aansluiten? ;D

Kijk, het Blu-ray tijdperk is nog maar net begonnen, dus begin niet al te duur.
Een dure aankoop kan fantastisch zijn, maar daar wil je dan wel vele jaren mee vooruit kunnen.
Op dit moment is het aanbod van High-End BD spelers een beetje schaars, terwijl simpele spelers voor leuke prijzen verkrijgbaar zijn.
Bovendien vond Philip het PS3 geluid al WOW, dus als je daar tevreden mee bent?
Bovendien is dat geluid al zeer goed, beter dan menigeen zich kan voorstellen.
Philip vond het geluid zelfs boven verwachting, terwijl hij toch de kwaliteit van de DV9600 gewend is, met CD, SACD, DVD's met full bitrate DTS etc.

Maar even concreet Nooff: HTip's BD speler is puur voor films, muziek gaat via de DV9600.
Wat merk je concreet voor verschil in het geluid, tussen een 300 euro speler en een 1500 euro speler, als je film zit te kijken?

Dat is ook allemaal prima, ieder heeft tenslotte zijn mening en ik heb de mijne ook even gegeven  :P

Toch wil ik er nog aan toevoegen dat zelfs een speler als de PS3 ook logischerwijs de DV9600 compleet wegspeelt op geluid, maar dat is ook wel logisch als je bitrates van 6.9mbps gaat vergelijken met DTS op 1.5mbps max. Toch zal de DV9600 met SACD sowieso al beter zijn dan bijv de PS3.
Als je de testen mag geloven dat merk je wel degelijk een verschil in audio tussen een speler van 300 en een speler van 1500 euro, maar dat is puur op testen gebaseerd  :)

Philip mag van mij alles  ;D ;D ;D