Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

Zeker een goede tussenoplossing.
De PS3 kan alle HD audio uitsturen als PCM 5.1, dus huppekee, de receiver in.
Hopelijk kan je receiver het beeld gewoon doorvoeren als 1080p/24.
1080p/60 is zeker geen probleem, omdat je 1080p DVD speler eigenlijk het broertje is van je receiver, lijkt me dat ie ook alles kan doorvoeren wat je DVD speler uitspuugd, dus ook 1080p.

Alleen het uiterlijk he? ;D :devil:
Maar dat vergeet je natuurlijk als het kind in je naar boven komt met de spelletjes, dus dan wordt een zwarte BD speler opeens gedoogd! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

LittleNinja

Kan jouw Marantz audio over HDMI ontvangen HTip? Ik weet het niet meer zeker.. De PS3 kan alleen audio uitsturen over HDMI ( of 2 kanaals analoog  :crazy: )

bmateijsen

Citaat van: LittleNinja op december 29, 2008, 17:29:58
Kan jouw Marantz audio over HDMI ontvangen HTip? Ik weet het niet meer zeker.. De PS3 kan alleen audio uitsturen over HDMI ( of 2 kanaals analoog  :crazy: )

Of optisch... maar dan gewoon de normale DD en DTS soundtracks

celerontje

Ik heb laatst de gebruiksaanwijzing van HTip's receiver doorgespit, die kan inderdaad MultiChannel PCM over HDMI aan, PCM 5.1 dus in de meeste gevallen.
Het DVD speler broertje van de receiver kan namelijk Dolby en DTS omzetten naar PCM 5.1 en zodoende naar de receiver sturen, dus dit is ook al één van de matches, naast natuurlijk de iLink verbinding.
Maar natuurlijk kan je ook Dolby TrueHD en DTS-HD MA op deze manier aan de receiver voeren, want PCM 5.1 blijft PCM 5.1, of het nou een reencode is van de audio van een DVD, of HD audio van een Blu-ray/HD DVD.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: celerontje op december 29, 2008, 17:19:50
Zeker een goede tussenoplossing.
De PS3 kan alle HD audio uitsturen als PCM 5.1, dus huppekee, de receiver in.
Hopelijk kan je receiver het beeld gewoon doorvoeren als 1080p/24.
1080p/60 is zeker geen probleem, omdat je 1080p DVD speler eigenlijk het broertje is van je receiver, lijkt me dat ie ook alles kan doorvoeren wat je DVD speler uitspuugd, dus ook 1080p.

Alleen het uiterlijk he? ;D :devil:
Maar dat vergeet je natuurlijk als het kind in je naar boven komt met de spelletjes, dus dan wordt een zwarte BD speler opeens gedoogd! ;D
Citaat van: LittleNinja op december 29, 2008, 17:29:58
Citaat van: bmateijsen op december 29, 2008, 17:30:30
Of optisch... maar dan gewoon de normale DD en DTS soundtracks
Citaat van: celerontje op december 29, 2008, 17:37:43
Ik heb laatst de gebruiksaanwijzing van HTip's receiver doorgespit, die kan inderdaad MultiChannel PCM over HDMI aan, PCM 5.1 dus in de meeste gevallen.
Het DVD speler broertje van de receiver kan namelijk Dolby en DTS omzetten naar PCM 5.1 en zodoende naar de receiver sturen, dus dit is ook al één van de matches, naast natuurlijk de iLink verbinding.
Maar natuurlijk kan je ook Dolby TrueHD en DTS-HD MA op deze manier aan de receiver voeren, want PCM 5.1 blijft PCM 5.1, of het nou een reencode is van de audio van een DVD, of HD audio van een Blu-ray/HD DVD.

Ik hoef niet eens meer de handleiding te bestuderen. Dat wordt helemaal voor mij gedaan :thumbs-up: Hier wordt ik natuurlijk wel lui van  :unsure: :tongue2:

Mocht ik op termijn voor een PS3 kiezen heb ik dus verschillende opties...
- omzetten van DD-TrueHD, DTS-HD(MA), DD, DTS naar PCM 5.1 over HDMI
- optisch (DD en DTS)
- analoog (maar dan alleen stereo?)

Voor HDMI moet ik alleen nog wel de HDMI switch in de Marantz SR9600 werkend krijgen. Is me tot op heden nog niet gelukt...

Ik heb gelezen dat de JVC ook kan upscalen naar 1080p en dat je dan beter een interlaced signaal (bijv. 576i) kan aanbieden. Is dit zo? En zo ja, wat is beter...
- DV9600 speler biedt 1080p aan en JVC HD1 geeft gewoon weer
- DV9600 speler biedt 576i/p aan en JVC HD1 doet upscaling naar 1080p

De mogelijkheden nemen dus weer toe :)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Ik denk dat dat een kwestie van goed kijken wordt! Je zou van beide een goede kwaliteit scaler verwachten, maar welke de beste is..
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

Even iets anders tussendoor. Niet zo spectaculair, maar het voorpodium heeft nu een nieuwe bekleding. Ziet een stuk strakker uit, dus kan ik weer een activiteit van het lijstje strepen :smile:

• akoestiek: diffusers verven, vloerkleed , panelen tegen flutter
  • constructie: pilaren vastzetten, spots monteren, stroompunten in pilaren, diffusers mobiel, bekerhouders monteren
  • audio/video: audiorack, audiofiele groep, misschien naar 7.1
  • cosmetisch: deur afwerken, ventilatieroosters, stroompunt voor gordijn, voorpodium opnieuw bekleden, stoelframes spuiten

Morgen staat de audiofiele groep op het programma. Tevens wil ik proberen alle stroompunten af te ronden. Wordt dus "spannende" dag :biggrin:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: -madison- op december 29, 2008, 23:43:56
Ik denk dat dat een kwestie van goed kijken wordt! Je zou van beide een goede kwaliteit scaler verwachten, maar welke de beste is..
Denk inderdaad dat dat het beste is, maar ik ben wel benieuwd welke optie theoretisch het beste pad is.
Showcase - Topic

HTip

Heb mijn showcase aangepast met het nieuwe speelgoed 8)
Showcase - Topic

celerontje

Een wedstrijdje scalen, ook leuk ;D

Bjorn komt dus binnenkort de SMS-1 finetunen, maar wat voor verbetering valt er nog te behalen, denk je?

Ik hoop trouwens dat het niet al te veel gedoe is om die nieuwe HDMI kabel te trekken.
Moet de koof ook nog los of is dat niet nodig?

En wat betreft de H78 beamer, wat ga je daar mee doen?
Verkopen?
Ergens anders ophangen?

Succes trouwens met het aanleggen van de audiogroep!

HTip

Citaat van: celerontje op december 30, 2008, 15:04:21
Een wedstrijdje scalen, ook leuk ;D

;D ADV7324 (Analog devices) tegen GF9351 (VXP by Gennum)

Ben benieuwd naar de winnaar :P

Bjorn komt dus binnenkort de SMS-1 finetunen, maar wat voor verbetering valt er nog te behalen, denk je?
Het afstellen van de fase en polariteit zodat de sub in elke situatie (muziek en film) niet te plaatsen is. Daarnaast de grafiek verder optimaliseren, zodat bepaalde pieken niet meer aanwezig zijn. Indien nodig nog het optimaliseren van de x-over frequentie. En wat Bjorn nog allemaal aan advies heeft ;)

Ik hoop trouwens dat het niet al te veel gedoe is om die nieuwe HDMI kabel te trekken.
Moet de koof ook nog los of is dat niet nodig?
Is redelijk eenvoudig. Pilaar losmaken zodat ik erachter kan. Boven de pilaar heb ik een gat in de plafondplaat gemaakt. Nog een paar plafondplaten verwijderen en dan kan ik overal bij. En alles in omgekeerde volgorde weer terugplaatsen. Ben ik denk ik in een klein uur mee klaar, misschien zelfs korter.

En wat betreft de H78 beamer, wat ga je daar mee doen?
Verkopen?
Ergens anders ophangen?
Ik denk dat ik hem probeer te verkopen. Ik heb nog een compleet nieuwe lamp erbij en nog 2 topklasse Monster M1000 series hdmi-dvi kabels. Misschien is de enige moeilijkheid dat de beamer nu zwart is. Geen idee. Weet ook nog niet wat ik ervoor kan vragen. Zal tzt een topic openen in de prijsbepaling.
Showcase - Topic

HTip

Succes trouwens met het aanleggen van de audiogroep!
Dank je! Is erg goed gegaan. Ik had vantevoren bepaald in welke rail de groep zou worden geplaatst. Het lastige was de kabel in de groepenkast krijgen zonder aan de stroom te blijven hangen. Het was mogelijk om 1 rail compleet uit te schakelen. En alle groepen die in de buurt waren heb ik ook uitgeschakeld. De kabel komt uit in de Rittal verdeeldoos. Elk apparaat (receiver, DVD-speler, beamer en sub) heeft een goede stroomkabel. Vandaag nog de kabel van de sub gemonteerd. De SMS-1 is nu het enige apparaat wat nog de originele stroomvoorziening heeft.

In de handleiding van de zekeringhouder stond dat de richting van de zekering bepaald moest worden met luisteren. Nou ja, als dat moet dan moet het :P Was inderdaad duidelijk hoorbaar en dus vrij snel bepaald.

We hebben daarna een aantal bij ons bekende nummers gespeeld en de eerste indruk en korte conclusie is dat we in het geluid een aantal merkbare verbeteringen hebben gerealiseerd:
- De bassen zijn strakker en minder bombastisch. Bij Calling Elvis van Dire Straits wordt het tussenstuk met de basdrums en de -gitaar snel een zooitje. Was nu absoluut niet het geval en je kon de verschillende drums duidelijk waarnemen. Het refrein van Dolphins Cry van Live klonk door de zware bas altijd erg rommelig en daarom werd het niet gespeeld (gold eigenlijk voor de complete CD ::)), maar nu was het gedetailleerd en waren alle instrumenten hoorbaar.
- Gitaarpartijen, zowel akoestisch als electrisch, klinken mooier en verfijnder. Een goed voorbeeld is Hotel California van de Eagles op DVD-A. Datzelfde geldt ook voor de piano en keyboards, wat je weer goed hoort op Live.
- Bekkens en hihats klinken minder schel en beter gedefinieerd. Met name in rustige passages krijgen bekkens wel eens de overhand. Was nu niet het geval. Details zijn subtiel.

Algemeen is ook het stereobeeld verbeterd, lijkt meer diepte en detail te hebben. Bij sommige nummers had ik voorheen de neiging om het volume omlaag te doen als de muziek drukker werd. Is nu absoluut niet het geval. Goed voorbeeld hiervan is Mooiste verliezers van Blof. Ga nog een keer een echte test doen, maar het is volledig duidelijk dat de audiofiele groep een echte aanwinst is O0

Ik kan ook weer een activiteit wegstrepen :smile:

• akoestiek: diffusers verven, vloerkleed , panelen tegen flutter
  • constructie: pilaren vastzetten, spots monteren, stroompunten in pilaren, diffusers mobiel, bekerhouders monteren
  • audio/video: audiorack, audiofiele groep, misschien naar 7.1
  • cosmetisch: deur afwerken, ventilatieroosters, stroompunt voor gordijn, voorpodium opnieuw bekleden, stoelframes spuiten

Het afronden van de stroompunten is niet meer gelukt. Is dus verschoven naar morgen. Fijn zo'n paar daagjes vrij :P
Showcase - Topic

Ramius

Welke module heb je uiteindelijk gebruikt in de zekeringenkast?

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

celerontje

Leden, in koor:

Ennnnn......... Daarom willen wij foto´s, oooooo daarom willen wij foto´s
OOOOOOOOOOOOOOOO Fotooooooooooooooooooooooooooo´s! ;D

Kortom, This threat is wortless without pic´s, absolutely when in tell you that it´s a while ago, since your last photopost! >:( ;D

HTip

Citaat van: Ramius op december 30, 2008, 23:34:47
Welke module heb je uiteindelijk gebruikt in de zekeringenkast?
Deze...

De Siemens Cylindric Fuse Cartridge. Hele mond vol, maar doet wel wat ie belooft ;D Ik lees net op die site dat ik een paar keer per jaar de contacten moet onderhouden.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op december 30, 2008, 23:38:46
Leden, in koor:

Ennnnn......... Daarom willen wij foto´s, oooooo daarom willen wij foto´s
OOOOOOOOOOOOOOOO Fotooooooooooooooooooooooooooo´s! ;D

Kortom, This threat is wortless without pic´s, absolutely when in tell you that it´s a while ago, since your last photopost! >:( ;D
Foto's komen binnenkort. Nog even geduld. Ik heb jullie volgens mij daarmee een beetje teveel verwend... :biggrin:

BTW je lijkt met je laatste post een beetje op Peanut  :colgate: :colgate: :colgate:
Showcase - Topic

Ramius

Citaat van: HTip op december 31, 2008, 00:08:37
De Siemens Cylindric Fuse Cartridge. Hele mond vol, maar doet wel wat ie belooft ;D Ik lees net op die site dat ik een paar keer per jaar de contacten moet onderhouden.

Ik dacht dat het al ergens had zien voorbij komen maar was niet meer zeker of je nu deze had of de AHP. Ik heb ook de Kemp en hoorde ook meteen (subtiele) verschillen, alles knapt er een beetje van op. 8)  Ik had graag eens zo'n AHP willen testen maar dat valt niet echt mee om dit uit te voeren én die is wel een heel pak duurder.
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

HTip

Citaat van: Ramius op december 31, 2008, 00:21:56
Ik dacht dat het al ergens had zien voorbij komen maar was niet meer zeker of je nu deze had of de AHP. Ik heb ook de Kemp en hoorde ook meteen (subtiele) verschillen, alles knapt er een beetje van op. 8)

Op de site van Kemp staat over de verschillen tussen AHP en CFC:
Citeer
Wij krijgen bijna dagelijks de vraag wat het verschil is tussen onze Cylindric Fuse Cartridge en de AHP Klankmodule III. De verschillen zijn:

- De units zijn exact hetzelfde; alleen de CFC is verzilverd, de AHP is verguld. Zilver is de beste geleider, maar heeft als nadeel dat het oxideert. Goud heeft dit probleem niet. Regelmatig (een aantal keren per jaar) de zekering reinigen (met een zilverpoetsdoekje, of beter DeoxIT) is zeer aanbevolen. Door het toepassen van SilClear blijft de zekering vele jaren onderhoudsvrij, en klinkt de unit meteen ook nog een stuk beter.
- In de nuldoorgang zit bij de CFC een masief verzilverd staafje, i.p.v. een hol koperen buisje bij de AHP versie.
- Gratis reserve zekering.
- Meer dan de helft goedkoper!

Ik had voor de laatste reden de CFC gekozen...

Citaat van: Ramius op december 31, 2008, 00:21:56
Ik had graag eens zo'n AHP willen testen maar dat valt niet echt mee om dit uit te voeren én die is wel een heel pak duurder.
Dat dacht ik ook, maar hier is de AHP even duur. Echter zonder reservezekering.
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op december 31, 2008, 00:15:57
Foto's komen binnenkort. Nog even geduld. Ik heb jullie volgens mij daarmee een beetje teveel verwend... :biggrin:

BTW je lijkt met je laatste post een beetje op Peanut  :colgate: :colgate: :colgate:

Lollige kerel, helaas dat die verdomde ringtone-geldaftroggelaars die Achmed bij jongeren door de strot hebben geduwd, desondanks is die erg grappig.
Trouwens, deze show is in de USA ook op BD verkrijgbaar! ;D
De NL DVD uitgave moet je niet hebben, die is 4:3 Pan and Scan, terwijl ie in 1:78:1 HDTV is opgenomen!

Sorry voor mijn Engelse spelfouten, ik lette niet op. :devil: ;D

HTip

Citaat van: celerontje op december 31, 2008, 02:07:26
Lollige kerel, helaas dat die verdomde ringtone-geldaftroggelaars die Achmed bij jongeren door de strot hebben geduwd, desondanks is die erg grappig.
Trouwens, deze show is in de USA ook op BD verkrijgbaar! ;D
De NL DVD uitgave moet je niet hebben, die is 4:3 Pan and Scan, terwijl ie in 1:78:1 HDTV is opgenomen!
Kon je niet slapen?? :biggrin:

Achmed is uitgemolken. Jammer! Want Jeff Dunham vinden we super. Tijdens het kijken van de DVD (van een collega) moest de speler even op pauze om bij te komen :P

Citaat van: celerontje op december 31, 2008, 02:07:26
Sorry voor mijn Engelse spelfouten, ik lette niet op. :devil: ;D

Geeft niks hoor, ik kon het toch wel begrijpen ;D En trouwens... het was al laat :devil:
Showcase - Topic

Jean Sibelius

Wederom mooie upgrade! Mooi om te lezen dat het verschil direct hoorbaar is :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op december 31, 2008, 07:22:46
Wederom mooie upgrade! Mooi om te lezen dat het verschil direct hoorbaar is :)
Dank je! Is echt een groot verschil!

Ga jij die (of de AHP) ook toepassen in jouw extra groepen?
Showcase - Topic

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op december 31, 2008, 07:24:44
Dank je! Is echt een groot verschil!

Ga jij die (of de AHP) ook toepassen in jouw extra groepen?
Was inderdaad voor mij inderdaad óók vanaf het begin een no-brainer. Ik ga AHP's toepassen in alle audiofiele groepen.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op december 31, 2008, 07:28:22
Was inderdaad voor mij inderdaad óók vanaf het begin een no-brainer. Ik ga AHP's toepassen in alle audiofiele groepen.
Ik heb het net even teruggelezen. Jouw ruimte wordt echt super!! Heb je nog nieuws te melden? Je topic staat nl. op pagina 2 en dat is jouw project onwaardig :biggrin:
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op december 31, 2008, 07:17:45
Kon je niet slapen?? :biggrin:
Zal wel komen doordat ik dacht dat er al vuurwerk knalde! ;D