Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: tiptop op april  2, 2008, 18:55:28
Hoor ik het wel als jullie terug zijn. 8)

Veel plezier met z'n twee.  :)

Thanks. Gaat zeker lukken :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ze heeft het geraden :D Dus jullie mogen het ook weten...

Op vrijdag zijn we 17 jaar bij elkaar (de tijd vliegt). Om dat te vieren gaan we naar het concert van de Eagles 8) Sinds het zien van de DVD's wilde ze graag de band eens live zien als ze in Europa zouden zijn. Londen was niet te regelen, maar toen werd bekend dat ze naar Rotterdam zouden komen op 1 en 3 april. Het eerste concert was binnen 10 minuten uitverkocht :o Natuurlijk opgekocht door alle bemiddellingsbureau's, maar toch gelukt voor een redelijke prijs kaarten te krijgen voor 3 april O0

We overnachten in Rotterdam en afhankelijk van het weer, e.d. blijven we een paar daagjes hangen ::)

Ben heel benieuwd :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Godtoh

Citaat van: HTip op april  2, 2008, 20:25:28
Ze heeft het geraden :D Dus jullie mogen het ook weten...

Op vrijdag zijn we 17 jaar bij elkaar (de tijd vliegt). Om dat te vieren gaan we naar het concert van de Eagles 8) Sinds het zien van de DVD's wilde ze graag de band eens live zien als ze in Europa zouden zijn. Londen was niet te regelen, maar toen werd bekend dat ze naar Rotterdam zouden komen op 1 en 3 april. Het eerste concert was binnen 10 minuten uitverkocht :o Natuurlijk opgekocht door alle bemiddellingsbureau's, maar toch gelukt voor een redelijke prijs kaarten te krijgen voor 3 april O0

We overnachten in Rotterdam en afhankelijk van het weer, e.d. blijven we een paar daagjes hangen ::)

Ben heel benieuwd :P
Hang jezelf niet op he, anders komt de kelder nooit af :P
Veel plezier gewenst :)
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

HTip

Citaat van: Godtoh op april  2, 2008, 20:45:29
Hang jezelf niet op he, anders komt de kelder nooit af :P
Veel plezier gewenst :)

ROFLOL ;D :P

Thanks 8)
Showcase - Topic

tiptop

Veel plezier.

Wel oordopjs mee he. Anders gaan je audiofiele oortjes stuk. :D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op april  2, 2008, 21:04:11
Veel plezier.

Wel oordopjs mee he. Anders gaan je audiofiele oortjes stuk. :D

ROFLOL ;D ;D

Thanks :D Ik breng aan het einde van het weekend (of eerder) verslag uit ;)
Showcase - Topic

Robbert54

veel plezier philip! maar dat zal zeker goed komen!!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Robbert54 op april  3, 2008, 01:32:24
veel plezier philip! maar dat zal zeker goed komen!!

Thanks!! Zeker weten :D
We krijgen die ;D niet van onze gezichten... 8)
Showcase - Topic

HTip

Het was erg geslaagd. Het concert was echt het beste concert waar ik ooit naartoe ben geweest 8) Fantastisch. Ik vond het geluid ook gewoon goed, alle stemmen en instrumenten waren identificeerbaar...

Hele goede mix tussen oud en nieuw materiaal. Openingsnummer "How long" was lekkere binnenkomer. Het leek wel alsof je naar de CD aan 't luisteren was, zo goed!! Echt heel erg knap dat ze op hun leeftijd nog zo zuiver kunnen zingen en zo'n fantastische show kunnen neerzetten. Leuk onderdeel van de show vond ik het scherm op het podium, waar o.a. videoclips werden getoond.

We stonden vrij dichtbij het podium, dus het geluid is dan een compromis. Maar zelfs daar klonk het gewoon goed. Perfectionisten zoals ze zijn, hadden ze daar wel voor gezorgd. Op het podium stonden de speakers van de instrumenten en de hoofdspeakers die hingen aan het plafond in een "J-vorm" Had ik nog nooit gezien. Er waren 4 sets van speakers gebruikt, waardoor een koepel van geluid ontstond...

Het was ook niet overdreven hard :D, afgezien van het fluitconcert van de persoon die vlak naast mij stond :-\ De laatste keer in Ahoy hebben we de Corrs gezien en toen klonk het nergens naar. Zeker in verhouding tot afgelopen donderdag. Het kan dus wel ::) Kan niet wachten tot het concert op DVD uitkomt O0

Na het concert nog wat merchandise gekocht...

Hotel was ook een belevenis ::)
Toen we in onze kamer aankwamen was het raam open en op zich is dat niet echt een belevenis ;D Maar toen we het na het concert wilden dichtmaken, ging dat niet :-\ De receptie gebeld en gevraagd of iemand daarmee kon helpen. Dat ging niet, maar we konden wel een andere kamer krijgen. Het enige wat nog vrij was, was een suite :P Suite bestond uit een woonkamer, slaapkamer, keuken (met Senseoapparaat :D) en een badkamer. Ongeveer 2x zo groot als onze geboekte kamer. Dus om 01.00 's morgens koffer weer ingepakt en verhuisd... Dus als je een grotere kamer wil... Gewoon zorgen dat het raam niet meer dichtkan ;D

Mijn vrouwtje had voor mij nog wat gekocht. Omdat ik helemaal gek ben van Formule 1 en fan van Michael Schumacher... :P

De auto is een collector's item van de race in Bahrain op 04-04-04 ;)
Showcase - Topic

tiptop

Tjonge zeg :-*

Mooi weekend voor jou geweest zeg. 8)

Erg leuk voor je (en je vrouw natuurlijk ;) )
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

DJ-Foxx

Citaat van: HTip op april  6, 2008, 10:45:50
Mijn vrouwtje had voor mij nog wat gekocht. Omdat ik helemaal gek ben van Formule 1 en fan van Michael Schumacher... :P

De auto is een collector's item van de race in Bahrain op 04-04-04 ;)

mooi collector gevalletjes :o hier nog zo'n schumi fan, feli hoor :D

HTip

Citaat van: tiptop op april  6, 2008, 16:38:34
Tjonge zeg :-*

Mooi weekend voor jou geweest zeg. 8)

Erg leuk voor je (en je vrouw natuurlijk ;) )

Was inderdaad een superweekend. Eén om niet gauw te vergeten 8)

Citaat van: DJ-Foxx op april  6, 2008, 17:11:13
mooi collector gevalletjes :o hier nog zo'n schumi fan, feli hoor :D

Thanx :D Jammer dat ie is gestopt hè? Die jonkies zouden dit jaar nog wel iets van 'm geleerd kunnen hebben ;) In het jaar dat ie stopte hebben we de race in Hockenheim meegemaakt. Ook iets om niet gauw te vergeten...
Showcase - Topic

DJ-Foxx

Citaat van: HTip op april  6, 2008, 19:22:33
In het jaar dat ie stopte hebben we de race in Hockenheim meegemaakt. Ook iets om niet gauw te vergeten...

heb zelf 2x monza mogen meemaken. was ook zeer de moeite waard!! 8)

HTip

Citaat van: DJ-Foxx op april  6, 2008, 23:22:36
heb zelf 2x monza mogen meemaken. was ook zeer de moeite waard!! 8)

Altijd een gaaf circuit gevonden. Zeker de podiumceremonie met de Tifosi :P

Weer ontopic ;)
Gisteren hebben we het regelwerk aan de linkerwand (met de deur) afgemaakt. Nu nog stellen en het is klaar voor de platen. Volgende stap wordt het regelwerk aan de rechtwand completeren. Dan ga ik me druk maken over de ventilatie (moet ik een andere boor voor kopen) en de bedrading van de verlichting.

Nog contact gehad met Thingman over de pilaren en afhankelijk van het materiaal (dikte van het materiaal) kan ik er zelfs nog voordeel mee behalen in de midlaagabsorptie :P Ook de knoop doorgehakt over de diffusers. Het worden 4 panelen voor de fronts aan iedere kant van type WaveWeaver-1 van 142x32x9,8cm. Dat wordt dus best een flinke aanpassing...

Voor de geïnteresseerden: http://www.soundscapes.nu/rb_qrd.htm

We gaan morgen weer verder (vanavond helaas geen tijd ;))
Showcase - Topic

DJ-Foxx

Citaat van: HTip op april  7, 2008, 17:35:41
We gaan morgen weer verder (vanavond helaas geen tijd ;))

geen tijd ??? dan maak je maar tijd !!! >:D >:D

;D ;D

HTip

Showcase - Topic

stevieB

Citaat van: HTip op april  7, 2008, 17:57:07
;D ;D
Was het leven maar zo simpel... >:D

niet moeilijker maken dan nodig is, he  ::)

Gr StevieB
Under construction.....

HTip

Citaat van: stevieB op april  8, 2008, 21:16:01
niet moeilijker maken dan nodig is, he  ::)

Gr StevieB

LOL ;D

Het is een beetje druk geweest deze week, dus weinig tijd gehad voor de HT :-\ Afgelopen dinsdag nog wel een paar uurtjes geklust, maar dat was dus alles. Aan de deurkant is het regelwerk nu af (moet alleen nog gesteld worden). Aan de andere wand is de verticale regel geplaatst en de horizontale regels zijn op maat gezaagd en alle gaten zijn voorgeboord.

Dit weekend weer een lang weekend (maandag vrij), dus we kunnen weer flink wat gaan doen. Vandaag naar het Belgische regelement voor electriciteit (AREI) gekeken en nu blijkt dat we creatief moeten worden om extra stopcontacten te plaatsen of een extra groep aanleggen :-\ Om zeker te weten dat we voldoen aan de regels, gaan we vandaag het volledig in kaart brengen zodat het eventueel gekeurd kan worden (moet zowiezo voor de audiofiele groep).

Vandaag ook nog een nieuwe boor gekocht. En dan maar meteen een goeie...
DeWalt D25313K

Kan ook beitelen, dus ook meteen een SDS beitel erbij gekocht. Het maken van de gaten voor de ventilatoren wordt hiermee iets makkelijker ::) En omdat we dan toch bezig zijn, ook een nieuwe set SDS+ boren.

Nog nagedacht over de isolatie en omdat het binnenmuren zijn, hebben we gekozen voor tempex van 2cm dik. Wordt woensdag bezorgd.

Nu gauw weer aan 't werk...
Showcase - Topic

HTip

Goed nieuws!! Geen extra groep nodig voor de licht- en stroompunten in de HT. Was wel even schrikken toen we niet konden gebruik konden maken van de bestaande stroompunten. Per gemengde stroomkring (stopcontacten en verlichting) mag je max. 8 aansluitingen hebben. Op de groep waar ook de HT onder valt is het maximum bereikt. Maar gelukkig was er nog een groep (vlakbij de HT) waarop ik nog 4 stroompunten kan toevoegen. Scheelt weer een hoop extra werk en tijd... :D

Is een heel werk geweest, maar alle electriciteit is in kaart gebracht. Snap niet precies waarom sommige groepen zo zijn ingedeeld, maar het had iets efficiënter gekund ::)

Voor de apparatuur komt natuurlijk wel een aparte groep die goedgekeurd is door de vereniging van HTforumleden ;D Enige wat daarvoor nog ontbreekt is een audiograde zekering. Ga ik binnenkort bestellen...
Showcase - Topic

HTip

Vandaag lekker opgeschoten :D

Het regelwerk is gemonteerd. Moet alleen nog afgesteld worden. Wilden we vandaag doen, maar de gaten voor de ventilatie vonden we belangrijker. De DeWalt heeft meteen de vuurdoop gehad en die heeft ie prima doorstaan. Met 18mm door beton en met de beitel een gat van 15x15cm uitkappen was geen probleem. De enige die er problemen mee had was ik. Wat was dat zwaar :o :o Is wel goeie fitness ;D

De regels aan de deurkant en andere lange wand...

Gaten voor de ventilatie (2 down 2 to go ;))

Detailopname...

De oude en nieuwe boor met het gebruikte gereedschap...

Morgen kan ik waarschijnlijk niets aan de bouw doen. Moet met een van de Note 5 speakers terug naar de dealer :( Uitgerekend 1 maand nadat de garantie is verlopen :-\ Is iets met de tweeter. Bij sommige nummers lijkt het alsof er bijgeluiden uit de tweeter komen en dat er iets meetrilt. De dealer heeft een eigen technische dienst en die gaat er eerst naar kijken. Ik hoop dat het iets simpels is en dat het snel gemaakt kan worden. Ben waarschijnlijk wel een paar weken de speaker kwijt... ::)
Showcase - Topic

HTR

ah goed bgezig, fotos zijn altijd leuk dus meer is beter, ( imo)

HTip

Citaat van: HTR op april 13, 2008, 20:04:55
ah goed bgezig, fotos zijn altijd leuk dus meer is beter, ( imo)

Thanks :D Foto's zullen er nu hopelijk steeds meer komen, want dat betekent dat er voortgang is ;D

Heb nu ook een geplande datum voor de HT vastgesteld. De diffusers worden eind juni door Thingman geleverd en dan doet hij nog een 2e meting. Dan moet natuurlijk de HT wel klaar zijn. In ieder geval de akoestische aanpassingen. Lukt dat niet, dan wordt het pas augustus ::)
Showcase - Topic

TheSpeedSkater

Planning is inderdaad wel handig. Goed bezig zo!

Keep up the good work!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

HTip

Thanks :D Jij zult wel eerder kunnen genieten van een filmpje dan ik ;D
Showcase - Topic

TheSpeedSkater

Citaat van: HTip op april 13, 2008, 20:19:36
Thanks :D Jij zult wel eerder kunnen genieten van een filmpje dan ik ;D
Dat hoop ik wel  ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog