Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Godtoh

Citaat van: HTip op maart 26, 2008, 21:23:20
De Argonaths 8) Die staan nog op het verlanglijstje...

Lijkt me leuk om die in het groot voor de ingang van de HT te zetten :D
Vorige post 2 links, 1 regio 1 pakket (goedkoop komt uit canada) en heb ik zelf ook.
Was voor deel 2 €30 kwijt voor deel 1 en deel 3 euh ik geloof €60
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

Robbert54

Citaat van: HTip op maart 26, 2008, 21:23:20
De Argonaths 8) Die staan nog op het verlanglijstje...

Lijkt me leuk om die in het groot voor de ingang van de HT te zetten :D
als ik nog met klei bezig was had ik die zo voor je kunnen maken. no problemo. heb er alleen geen tijd meer voor. zou wel heel gaaf zijn zoiets bij de ingang 8)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Godtoh

Citaat van: Robbert54 op maart 26, 2008, 21:26:00
als ik nog met klei bezig was had ik die zo voor je kunnen maken. no problemo. heb er alleen geen tijd meer voor. zou wel heel gaaf zijn zoiets bij de ingang 8)
Heb je even voor mij, maak wat tijd voor me vrij
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

HTip

Citaat van: Godtoh op maart 26, 2008, 21:24:50
Vorige post 2 links, 1 regio 1 pakket (goedkoop komt uit canada) en heb ik zelf ook.
Was voor deel 2 €30 kwijt voor deel 1 en deel 3 euh ik geloof €60

Ik heb de DVD boxen al. Alleen de beeldjes nog niet, maar die komen vast nog wel een keer langs... Ik ben nog niet op zoek gegaan. Deze zag ik ook zo tussendoor hier op het forum :)

Citaat van: Robbert54 op maart 26, 2008, 21:26:00

Dat zou jij kunnen maken?? :o Dat vind ik heel knap 8)

Citaat van: Godtoh op maart 26, 2008, 21:26:42
Heb je even voor mij, maak wat tijd voor me vrij

;D ;D ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Godtoh

Vandaar, ik heb de collectors gifts gekocht zat alles in, inc hoe ze gollum maakte, national geographic ding en nog wat spul.

Hoop dat je hem tegenkomt :)
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

HTip

Citaat van: Godtoh op maart 26, 2008, 21:33:27
Vandaar, ik heb de collectors gifts gekocht zat alles in, inc hoe ze gollum maakte, national geographic ding en nog wat spul.

Hoop dat je hem tegenkomt :)

Ik hoop het ook, maar heeft niet de prioriteit ;)

Tegen verwachtingen in vandaag toch al begonnen met het regelwerk van de eerste zijwand. Lijkt niet veel voortgang, maar alle regels zijn al voorgeboord en we weten bijna precies waar alle klemmetjes moeten komen. De verticale is de basis voor de wandplaten. De horizontale krijgen de tussenklemmetjes...

Voor...

... en na ;)

Morgen misschien verder :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Gisteravond nog even lekker de week eruit geklust... :D

De eerste helft van de regels van de linker muur zitten erop. Moeten nog wel afgesteld worden, maar daarvoor moet het complete regelwerk erop zitten. Ging weer een stuk vlugger. Begin er handigheid in te krijgen. Het is best een gedoe :P

Nog een paar foto's...

Nu eerst even ontbijten en dan weer verder...
Showcase - Topic

keldermania

mij is altijd aangeleerd als je regelwerk aan brengt nooit een verticale lijn krijgen ivm met werking van de materialen dus ik adviseer een verspringing erin te maken.

HTip

Citaat van: keldermania op maart 29, 2008, 11:15:41
mij is altijd aangeleerd als je regelwerk aan brengt nooit een verticale lijn krijgen ivm met werking van de materialen dus ik adviseer een verspringing erin te maken.

Dank je voor de tip. Voor de platen die erop gaan komen is zoals ik het nu doe het advies wat in de handleiding staat. Waar zou ik dan een verspringing moeten maken volgens jou?
Showcase - Topic

HTip

Na het ontbijt zijn we weer verder gegaan en begonnen aan de eerste helft van het regelwerk van de rechtermuur. De verticale en 3 horizontale zijn al klaar.

Bewijsmateriaal ;)

Ik moet straks weg, dus voor vandaag zit het klussen in de kelder erop...
Showcase - Topic

keldermania

de regels die aan de wand al vast zitten die horen eigenlijk te verspringen dus dat betekent dat je begint met een hele en de volgende een halve en dan weer een hele,maar maak je er niet druk over als er een hele plaat over heen valt, dat betekent al je latten eindigen op dezelfde maat dus daar moet wel een hele plaat osb over heen vallen.

ThomasK

Citaat van: HTip op maart 29, 2008, 11:49:58
Dank je voor de tip. Voor de platen die erop gaan komen is zoals ik het nu doe het advies wat in de handleiding staat. Waar zou ik dan een verspringing moeten maken volgens jou?

Sommigen zeggen dat de regels t.o.v. elkaar versprongen moeten zijn. B.v. de tweede regel in het midden doorzagen zodat de aansluitingen per rij elkaar op de helft tegenkomen. Zo krijg je geen natuurlijke breuklijnen. Met gips of stucplaten gebeurt het ook zo.

HTip

Ik begrijp het nog niet helemaal :-[

Voor de Clickboardpanelen moeten er in de hoeken om de 20cm klemmen worden geplaatst en tussen de platen om de 40cm. Daarom heb ik in de hoek een verticale regel geplaatst. Om te voorkomen dat de regels niet op de goede plaats zitten is mij horizontale plaatsing aangeraden. Dan kun je de middenklemmen zonder probleem plaatsen.

Om te voorkomen dat de platen gaan doorbuigen moet er overal evenveel ondersteuning zijn. Hoe kan ik dit voorkomen en de regels toch laten verspringen? Aan de uiteinden van de horizontale regels laat ik 1cm ruimte aan beide kanten. Is dat niet genoeg ruimte voor het hout om te werken?
Showcase - Topic

keldermania

je bent begonnen met een lat verticaal (dat is goed) dan begin je op de grond met een hele lat horizontal (ook goed) maar de 2de lat moet niet evenlang zijn als de 1ste lat want dan krijg je die staande breuk (nooit een verticale aansluiting van latten boven elkaar)

HTip

Bedankt weer :D

Ik denk dat ik nu goed begrijp. Voor de duidelijkheid heb ik het verwerkt in het ontwerp. Is dit de bedoeling?
Showcase - Topic

Peter O

Zo krijg je nog alle 'breuken' achter 1 plaat. Als je wand 2 regels lang is, gebruik je de ene keer 2 hele regels afgewisseld met halve regel + hele regel + halve regel.
Zoals je ook zo doen als je aan het metselen bent bij wijze van spreken.

HTip

Bedankt voor het meedenken :D Ik ga kijken hoe ik dit kan aanpassen...
Showcase - Topic

tiptop

Gaat goed he Philip :)

Heb je nog wel tijd om andere dingen te doen?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op maart 30, 2008, 21:38:10
Gaat goed he Philip :)

Heb je nog wel tijd om andere dingen te doen?

Ja eindelijk weer serieus voortgang ;) Er is nog steeds tijd over om andere dingen te doen... Je kunt niet elke vrije minuut bezig zijn met klussen aan de HT ::)

Gisteren nog verder nagedacht over de plaatsing van electriciteit voor contactdozen en erlichting, kabels naar de beamer, etc. De oplossing wordt heel erg origineel... pilaren ::) ;D
Showcase - Topic

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Robbert54 op maart 31, 2008, 13:06:55
romeinse?? of gewoon van die strakke vierkante??

Van die strakke rechthoekige ;) Ze worden waarschijnlijk 30cm breed en 7cm diep en zwart van kleur. Aan de zijmuren aan iedere kant één. Waar precies hangt een beetje af van de eventuele consequenties voor de akoestiek. Aan elke pilaar komt zo'n studiospot als wandlamp (zie paar pagina's terug). Aan de achterwand komen er 2 voor kabeldoorvoer. In alle 4 de pilaren komen ook wandcontactdozen voor de broodnodige electriciteit. Die zijn overigens niet voor de apparatuur, die komt op een aparte groep...

Ik ben nog het ontwerp aan 't aanpassen en moet nog een paar dingen aan Thingman vragen en dan zal ik 't weer hier posten natuurlijk :D
Showcase - Topic

HTip

Vandaag na een drukke dag op het werk na het eten toch nog even wat gedaan. De verticale regels bij de deur en in de hoek zitten nu op de muur. Foto's heb ik niet gemaakt, voortgang is niet spectaculair ;)

Vanaf donderdag een paar daagjes weg, morgen koffer pakken, dus dat was teven de voortgang voor deze week ::)
Showcase - Topic

Robbert54

Citaat van: HTip op april  1, 2008, 20:49:19
Vandaag na een drukke dag op het werk na het eten toch nog even wat gedaan. De verticale regels bij de deur en in de hoek zitten nu op de muur. Foto's heb ik niet gemaakt, voortgang is niet spectaculair ;)

Vanaf donderdag een paar daagjes weg, morgen koffer pakken, dus dat was teven de voortgang voor deze week ::)
en waar gaat het heen??

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Het is een verrassing voor mijn vrouw en omdat ze dit topic ook leest kan ik het hier niet zeggen...
Maar je hebt PM :D

Showcase - Topic

tiptop

Hoor ik het wel als jullie terug zijn. 8)

Veel plezier met z'n twee.  :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.