Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Wel oppassen natuurlijk Philip. Anders duurt het nog 3 maanden ;D

Wel goed van je dat je veel alleen doet. 8)

Succes. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: atmoz op maart 22, 2008, 15:58:18
Ziet er goed uit die muur.
Lekker klussen geblazen :)

En wat een waterpassen zeg...
Is dat écht nodig??

Maareh, klus ze nog!! 8)

Thanks :D Die waterpassen (40, 60, 80, 100cm) heb ik in de loop van de jaren bij het klussen allemaal bij elkaar gespaard ;) Op de foto's kun je zien dat waterpassen van 200 en zelfs 250cm heel erg handig zijn en hebben we veel tijd bespaard...

Met de waterpas van 100cm...

Zoek de verschillen ;D

Het was wel een lastig karwei, maar als het goed is wordt de wand hiermee waterpas. Scheelt dan weer met de platen monteren :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: tiptop op maart 22, 2008, 22:10:26
Wel oppassen natuurlijk Philip. Anders duurt het nog 3 maanden ;D
Wel goed van je dat je veel alleen doet. 8)

LOL ;D Was natuurlijk niet helemaal de bedoeling, maar een ongelukje zit in een klein hoekje (of in ons geval een zijkant ;))

De bewuste tegel...

Gisteren met z'n 2-tjes de laatste regel gemonteerd en daarna afgesteld. Dat was bijna niet te doen geweest in mijn eentje ::)

Citaat van: HTip op maart 22, 2008, 13:35:05
De speciale schroeven (zgn. jamoschroeven) zijn om te :-* Je kunt daarmee de afstand tussen de lat en de muur variëren. Op sommige plaatsen is dit bijna 2cm :o en toch is het nog stevig. Fijn die muren die helemaal waterpas zijn ::)

Duidelijk te zien dat er veel ruimte is tussen de latten en de muur...

En van dichtbij

Ook nog een begin gemaakt met de gaten in de muren voor de ventilatieroosters. Dat ging erg moeizaam, want de boorhamer is duidelijk niet sterk genoeg. Ga dus nog kijken voor een nieuwe boor. Stond zowiezo nog het verlanglijstje van gereedschap...

Vandaag rustdag 8) Zometeen lekker eten, korte wandeling (het is hier prachtig weer, wel koud), familie bezoeken en dan morgen er weer tegenaan :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Godtoh

Marantz SR-6006
Focal Aria 926

GreenGras

Zeker een leuk topic om te volgen en nu begint het echt interessant te worden omdat de ruimte echt vorm gaat krijgen  :) Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden HTip, zeker met die Ecophon plafondplaten!  8)

Dit topic blijft in ieder geval wekelijks een vaste bookmark bij mij!
B&W Nautilus 802 | B&W Matrix 803 | B&W Matrix I | B&W CC6 | B&W DS6 | 2x Bryston 7B SST | Accuphase DP-65 | Denon AVR-4520 | PT-AE4000 | Siltech cables | HTPC | PS3 | B&W ASW608 sub | DIY sub |
My DVD collection[/url

HTip

Citaat van: Godtoh op maart 23, 2008, 17:07:47
Leuk topic om te volgen :)
Citaat van: GreenGras op maart 23, 2008, 19:12:47
Zeker een leuk topic om te volgen en nu begint het echt interessant te worden omdat de ruimte echt vorm gaat krijgen  :) Dit topic blijft in ieder geval wekelijks een vaste bookmark bij mij!
Thanks guys :D

Citaat van: GreenGras op maart 23, 2008, 19:12:47
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden HTip, zeker met die Ecophon plafondplaten!  8)

Ik ook. De verwachtingen zijn hoog gespannen. Het is ook de eerste keer dat ik op deze manier een voorzetwand realiseer en een verlaagd plafond heb ik nog nooit gedaan, dus ik leer iedere dag weer iets bij 8)
Showcase - Topic

HTip

Vandaag lekker aan de gang geweest en de achterwand is klaar. Doordat het regelwerk (bijna) helemaal goed en waterpas was, viel het erg mee. De platen waren te zwaar voor alleen te kunnen doen, maar ik had weer hulp van mijn lieftallige assistente :D

1e plaat...

2e plaat...

3e plaat...

Laatste plaat... en klaar!

Volgende patiënt...

Volgende stap is het regelwerk voor de Clickboard panelen...

Lijst van werkzaamheden van voorzetwanden:

• regelwerk achterwand
  • platen achterwand
  • regelwerk Clickboard
  • Clickboard monteren
  • electriciteit omleggen voor verlichting, wandcontactdozen
Showcase - Topic

Godtoh

Nu heb je het wel steeds over je assistente he.... ;)
Anyway schiet lekker op zo zeg maar ;D

En je hebt dus een workmate tekort als ik het zo zie... een bijzettafeltje voor buiten :P

Maar zijn de naden tussen de platen nog strak gelukt?
Of is het wat bijwerken en schuren geblazen?
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

LittleNinja

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

MLCinema

:D
Ben ik te voorbarig als ik zeg dat het al aardig opschiet? Loop je een beetje op schema, als zal het natuurlijk nooit snel genoeg af zijn, dat heb je nou eenmaal met dit soort dingen. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat, en met mij vele anderen vermoed ik zo ;D

Marc
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

HTip

Citaat van: Godtoh op maart 24, 2008, 19:32:42
Nu heb je het wel steeds over je assistente he.... ;)
Anyway schiet lekker op zo zeg maar ;D

En je hebt dus een workmate tekort als ik het zo zie... een bijzettafeltje voor buiten :P

Maar zijn de naden tussen de platen nog strak gelukt?
Of is het wat bijwerken en schuren geblazen?

Zonder assistente lukt het gewoon niet ;) Dus ere wie ere toekomt :D
De workmates hebben weer prima hun werk gedaan. Ze zijn even hoog dus een plaat van 244cm kan perfect worden bewerkt. In eerste instantie dachten we dat zagen in de HT ruimte mogelijk was. Het bleek dat zagen in de garage een betere optie was. De blauwe krukje zijn ideaal voor als ik er niet goed bijkan ::)

Doordat de houtconstructie goed waterpas was gemaakt was het ophangen van de platen redelijk eenvoudig. De eerste is altijd de moeilijkste omdat de naad precies vertikaal waterpas moet zijn. De andere zijn hiervan afhankelijk. Naden zijn ook goed gelukt. Af en toe wel kieren zichtbaar, maar na de afwerking zijn die niet meer zichtbaar. Dus bijwerken en schuren is helemaal niet nodig... :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: LittleNinja op maart 24, 2008, 19:50:53
Netjes...
Geen isolatie ertussen nodig?

Thanks :D De achterwand grenst aan een binnenmuur. Isolatie staat niet op het programma. Weet nog niet of het nodig is.

Citaat van: TheSpeedSkater op maart 24, 2008, 20:14:24
Nog even plamuren, schuren en schilderen  :)

Als afwerking komt tapijt op de volledige achterwand. Is één van de akoestische maatregelen ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Marc.Visser op maart 24, 2008, 22:21:12
:D
Ben ik te voorbarig als ik zeg dat het al aardig opschiet? Loop je een beetje op schema, als zal het natuurlijk nooit snel genoeg af zijn, dat heb je nou eenmaal met dit soort dingen.

Er is gelukkig weer voortgang en de achterwand is redelijk snel gegaan. Een schema heb ik niet meer. Oorspronkelijke planning was een film kunnen kijken voor de kerst :-X Door allerlei omstandigheden is dit niet gelukt. Nu hoop ik ergens rond de zomer een film te kunnen kijken ::)

Citaat van: Marc.Visser op maart 24, 2008, 22:21:12
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat, en met mij vele anderen vermoed ik zo ;D

:D Ik ook ;D
Showcase - Topic

HTip

Nog een paar leuke "oude" en nieuwe aanwinsten... ;)

Heb ik al een tijdje maar nog geen foto van gemaakt. Nu wel ::)
Dr. Evil en mini-me.

Deze sinds gisteren...

• Neo (onderdeel van de Matrix Giftset met 10 DVD's :o)
  • Gollum (LOTR Two Towers)
  • Minas Tirith (LOTR Return of the King)

Krijgen allemaal een leuk plaatsje in de HT :P
Showcase - Topic

Dirc

Indrukwekkend tot nu.

Ik abonneer me ook even op deze. Erg interessant om te volgen.

HTip

Citaat van: Dirc op maart 26, 2008, 21:10:43
Indrukwekkend tot nu.

Ik abonneer me ook even op deze. Erg interessant om te volgen.

Thanks :D Als het meezit dit weekend weer voortgang met de voorzetwand ;)
Showcase - Topic

Dirc

Mooi,

dan gaan we gelijk lopen.
Ik heb volgend weekend mijn huisje en ga dan kabels infrezen, schilderen en hopelijk als ik tijd heb wat HT ophangen;D
vandaag mijn nieuwe speakers binnen namelijk!

Godtoh

Ik heb ze alle 3 van de lord of the rings ;D
Mocht je de laatste ook willen (zijn er eigenlijk 2) wil ik wel even voor je kijken ;)
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

HTip

Citaat van: Dirc op maart 26, 2008, 21:13:48
Mooi,

dan gaan we gelijk lopen.
Ik heb volgend weekend mijn huisje en ga dan kabels infrezen, schilderen en hopelijk als ik tijd heb wat HT ophangen;D
vandaag mijn nieuwe speakers binnen namelijk!

Waarschijnlijk ben je wel eerder klaar, want ik heb nog een aardig lijstje met werkzaamheden ;)

Veel plezier met je nieuwe speakers :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Godtoh op maart 26, 2008, 21:18:23
Ik heb ze alle 3 van de lord of the rings ;D
Mocht je de laatste ook willen (zijn er eigenlijk 2) wil ik wel even voor je kijken ;)

LOL ;D

Welke mis ik dan nog?
Showcase - Topic

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Godtoh

Marantz SR-6006
Focal Aria 926

HTip

Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Godtoh op maart 26, 2008, 21:21:59
Die 2 beelden (ben de naam kwijt) staan langs de rivier met hun arm geheven

De Argonaths 8) Die staan nog op het verlanglijstje...

Lijkt me leuk om die in het groot voor de ingang van de HT te zetten :D
Showcase - Topic