Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Weer aan 't tekenen geweest. Het houdt niet op ;D

Bovenaanzicht met plafondontwerp => Op deze manier kan ik in de toekomst de beamer verplaatsen indien nodig

Projectiewand met nieuwe hoogte van het scherm => center kan daardoor weer hoger worden geplaatst 8)

Indeling projectiewand als paneelabsorber => lijkt simpel, maar is het zeker niet ;)

Nu is het wachten op het bestek van het plafond ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

tsjongejonge, da is weer een hoop werk zo. Maar wel echt prachtig 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Ik heb reactie gekregen van de fabrikant met een lijst van onderdelen die nodig zijn voor het plafond.

Sombra D 1200x600x20mm 4 pak=40 stuks=28,80 m²
Hoofdprofiel T24 HD Zwart 1 pak=12 stuks=44,4 m¹
Wandbevestiging T-profiel 1 pak=50stuks
Stopclip 1 pak=100 stuks
Ophangbeugel directemontage H=50 mm 1 pak=100 stuks
Hoekprofiel Zwart 1 pak=75 m¹

Montageschema...

en als het helemaal klaar is...

De plaat wordt gebruikt in veel THX gecertificeerde bioscopen :o

Binnenkort maar eens met de leverancier gaan praten. Het wordt tijd voor weer wat doen ipv erover praten ;D
Echter voor het zover is moet ik toch nog wat tekenen, omdat de fabrikant wil weten hoe de draagconstructie van de beamer eruit komt te zien ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

GTDesign

Wij leveren eventueel ook akoestische systeem plafonds van Rockfon in het zwart.
Je mag me altijd een mail sturen voor een vrijblijvende offerte.

Advies: probeer de afmetingen te houden op 60 X 60 cm ipv 120 x 60 cm.
bij 120 cm heb je eerder kans op doorhangen.

HTip

Citaat van: GTDesign op december 14, 2007, 20:47:52
Wij leveren eventueel ook akoestische systeem plafonds van Rockfon in het zwart.
Je mag me altijd een mail sturen voor een vrijblijvende offerte.

Bedankt voor het aanbod Gé. Rockfon platen hebben we overwogen, maar in ons geval (we kunnen het plafon niet meer dan 65mm verlagen) is de Ecophon plaat gunstiger in de akoestiek. Beide platen beperken de nagalm in het midden en hoog. Echter de Ecophon plaat werkt door tot 300Hz, terwijl de Rockfon plaat slechts doorwerkt tot 500Hz.

De 1e grafiek is met Rockfon Fibral en de 2e grafiek is met Ecophon Sombra.
Showcase - Topic

HTip

Op verzoek van vertegenwoordiger van Ecophon heb ik de constructie van de beamersteun toegevoegd aan het ontwerp. Aan de hand hiervan krijg ik advies over de plaatsing van de hoofdprofielen. Mijn idee is aan weerszijden van de beamer, zodat ik de beamer eenvoudig kan verplaatsen.

De bruine balk in een houten plaat (bijv. MDF), waar een rail op wordt gemonteerd, zodat de beamer zijwaarts kan verplaatsen en dus makkelijk te richten is op het scherm. Als de positie goed is, zet ik de constructie vast.
Showcase - Topic

mahansz

hai htip, net even een uurtje door dit draadje geklikt ,phoeffff!! Wat een gaaf project heb je, lijkt me erg mooi om te doen! in ieder geval succes verder, ben benieuwd naar het resultaat! keep up the good work ;)

Beamerbuddie

Tsjeemig de peemig, ik voel me zo nietig ...

Echt een top topic, hier leer je veel van.
Krijgen we inzicht in het echte werk.

Komt er ook nog een leuke Philips Hemelverlichting in je peprdure accoustische plafond ??

Ik zie heel veel mooie set ups maar bijzonder weining sfeer verlichting.
Je hebt bijvoorbeeld die van Philips maar ook de Ikea verkoopt waanzinnge diodestrips en ronde inbouw diodeslampjes. Deze doen dus hetzelfde als de Living Colors van Philips.

Keep it up ik blijf deze volgen ..

Beamerbuddie

HTip

Citaat van: mahansz op december 29, 2007, 22:12:02
hai htip, net even een uurtje door dit draadje geklikt ,phoeffff!! Wat een gaaf project heb je, lijkt me erg mooi om te doen! in ieder geval succes verder, ben benieuwd naar het resultaat! keep up the good work ;)

Dank je 8)

Het is fantastisch om dit te doen. Is wel veel werk en duurt eigenlijk langer dan ik had gewild, maar ik heb geen haast... ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Beamerbuddie op december 30, 2007, 11:43:40
Tsjeemig de peemig, ik voel me zo nietig ...

Echt een top topic, hier leer je veel van.
Krijgen we inzicht in het echte werk.

Komt er ook nog een leuke Philips Hemelverlichting in je peprdure accoustische plafond ??

Ik zie heel veel mooie set ups maar bijzonder weining sfeer verlichting.
Je hebt bijvoorbeeld die van Philips maar ook de Ikea verkoopt waanzinnge diodestrips en ronde inbouw diodeslampjes. Deze doen dus hetzelfde als de Living Colors van Philips.

Keep it up ik blijf deze volgen ..

Beamerbuddie

Bedankt voor het compliment 8)

Het is een behoorlijk groot project geworden. Persoonlijk denk ik dat je dit soort projecten niet goed kunt uitvoeren zonder een goed ontwerp. Ik zit al op versie 7, dus het wordt regelmatig gefinetuned ;)

Het akoestische plafond is echt noodzakelijk om in de betonnen bak een goed geluid te krijgen. Of het peperduur wordt weet ik niet, is denk ik relatief. Krijg binnenkort een offerte voor het materiaal...

Het is de bedoeling dat er spots in het plafond komen en sfeerverlichting aan de wanden. Hoe het precies komt uit te zien, weet ik nog niet. Op de trappen van het podium komen lichtslangen. Alles wordt aangesloten op verschillende groepen die ieder apart kunnen worden gedimt. Die Philips hemelverlichting ken ik niet...

Zal de komende 2 maanden helaas wat minder voortgang kunnen melden, omdat ik naast mijn werk een opleiding verandermanagement ga volgen. Gaat zeker 80 uur eigen studie inzitten, buiten de colleges en PGO-avondsessies. Dus dat worden drukke maanden :-\
Showcase - Topic

Beamerbuddie

Ik zal de links verzamelen en een topic openen over de meest zalige verlichting die je in je digital home cinema zou kunnen wensen.

Of met jouw toestemming plaats ik ze direct hier in je mega topic.
Ik kan al verklappen dat ze overkomen met de Ambilight uit de dikste plasma schermen die er zijn.

Groetjes

Beamerbuddie

HTip

Citaat van: Beamerbuddie op december 30, 2007, 17:40:47
Ik zal de links verzamelen en een topic openen over de meest zalige verlichting die je in je digital home cinema zou kunnen wensen.

Of met jouw toestemming plaats ik ze direct hier in je mega topic.
Ik kan al verklappen dat ze overkomen met de Ambilight uit de dikste plasma schermen die er zijn.

Groetjes

Beamerbuddie

Je mag ze hier plaatsen. Staat alles bij elkaar ;)
Showcase - Topic

Beamerbuddie

Ok de hemelverlichting .... deze heb ik op meerdere lokaties live gezien en het is en blijft een oogstreler.

Bij deze mensen kun je ook bioscoopstoelen kopen ....   ::)

http://www.cinedream.be/products_verlichting_sterrenhemel.shtml

Dan de Living Colors van Philips heel erg duur maar wel erg mooi.

Bij deze moet je eerst in de handleiding kijken of de lamp wel een demo kan laten zien, anders heb je het oudere type die niet alle kleuren automatisch laat zien.

De Laserstars is totaal iets anders .... ook hemelverlichting maar dan iets meer dynamisch.

De Diode leds van Ikea dit zijn de strips maar ik heb nu ook de ronde uitvoering die is zachter in straling maar doet het zelfde.

De RGB high power led met AB ....

http://www.niikuled.nl/

Deze spots doen het zelfde als de Living Colors maar kosten inclusief de AB maar 60 euro.Nou wil niemand een disco maken van zijn huis nog HCDT maar deze lampen zijn allemaal instelbaar in een aantal kleuren. Die kleur bepaalt meteen de sfeer in je kamer of pand.

Ik zal proberen aan aantal filmpjes of fotos extra te maken van het effect van deze 3 soorten verschillende lampen.

Groetjes

Beamerbuddie

HTip

Die Laserstars zien er erg cool uit. Denk echter niet dat ik zoiets ga toepassen. Zou misschien wel mooi zijn op het zwarte plafond, maar het hoeft geen planetarium te worden ;D

De diodeleds van Ikea zijn interessant. Had ik nog nooit naar gekeken.

En die Living Colors is wel mooi, maar idd erg duur. Maar ja, wat is duur in een dedicated HT?? ::)

Ben wel benieuwd naar je foto's... 8)
Showcase - Topic

Beamerbuddie

Prijzen:

Diode leds 1 pak 4 strips totaal 1 mtr verlichting of 1 pak met 4 ronde leds diameter 55 mm.
Allemaal 12 VDC.
Ikea prijs 50 euro meen ik .....

Living Colors Black Pearl was vorige maand nog 180 euro nu nog maar 160 en de gewone versie 130 euro beiden moeten kunnen loopen in hun demokleuren.

De Philips hemelverlichting is vanaf 300 euro fozo ...... voor zoveel lichtpuntjes.
Dat zou het mooist staan in een zwarte hemel, dit zou ik erg mooi vinden in jou plafond.

De laserstars werken alleen 100% op een wit plafond.

Als de hardware bijvoorbeeld al 2000 euro kost.
En de inrichting 1000 euro dan mag het licht wel 250-500  euro kosten of niet ?

Voorbeeldje:

Mijn waterbed kostte 3500 gulden, zat geen lampje bij. Nu heb ik voor 300 euro verlichting aangeschaft onder en om het bed heen, had ik 8 jaar gelden al moeten doen.

HTip

Citaat van: Beamerbuddie op december 30, 2007, 18:42:29
De Philips hemelverlichting is vanaf 300 euro fozo ...... voor zoveel lichtpuntjes.
Dat zou het mooist staan in een zwarte hemel, dit zou ik erg mooi vinden in jou plafond.

De laserstars werken alleen 100% op een wit plafond.

Als de hardware bijvoorbeeld al 2000 euro kost.
En de inrichting 1000 euro dan mag het licht wel 250-500  euro kosten of niet ?

Heb je helemaal gelijk in. Het zou zonde zijn als verlichting niet in verhouding is met de rest. Maar daar heb ik eigenlijk nog te weinig over nagedacht.

Zal het meenemen in het totaalplaatje en mee rekening houden bij het leggen van de electriciteit.
Showcase - Topic

Beamerbuddie

Het rekening houden met is een superplan, dan kun je achter af altijd nog meer investeren in de juiste verlichting is in jouw ruimte het beste past.

Maar goed jij komt er wel hoor ik maak me nu meer zorgen over mijn eigen Home Theater.

In vergelijking met de jouwe is dit niets ..... huil huil ...
Maar kop op, het gaat om het geluid en het beeld, en dan zit je het liefst lekekr zacht. Ik heb er plezier in dat is ook belangrijk.

Groetjes

Beamerbuddie

HTip

Citaat van: Beamerbuddie op december 30, 2007, 18:55:32
Maar goed jij komt er wel hoor ik maak me nu meer zorgen over mijn eigen Home Theater.

In vergelijking met de jouwe is dit niets ..... huil huil ...
Maar kop op, het gaat om het geluid en het beeld, en dan zit je het liefst lekekr zacht. Ik heb er plezier in dat is ook belangrijk.

Dat plezier hebben is het belangrijkste. Ik ben 5 jaar geleden ook in de woonkamer begonnen. En toen was ik ook tevreden... 8)
Showcase - Topic

Beamerbuddie

OK niet lachen maar dit is de waterbed verlichting, die heb ik dus ik korte strips van 25 cm onder mijn waterbed geplakt. Ze worden nauwelijks warm en zijn super licht gewicht.

Je zou bijvoorbeeld deze staafjes overal in kunnen plakken of leggen.

In je boxen in je versterkers .... en rondom je scherm, in je je meubilair of erachter, eronder, noem het maar op. Dan kun je je favoriete kleur kiezen of de kleuren gewoon laten lopen.

http://nl.youtube.com/watch?v=hpkrdogAmN4

Dan de badkamer, daar hangt een supersimpele plafond lamp van Massive met een horizontale fitting E27. Daar past de RGB high power led dus gewoon.
Met de AB kun je hem van alles laten doen ... zoals loopen in demokleuren.

http://nl.youtube.com/watch?v=0NajOdds-bU

tiptop

Erg interessant die lampen. :)

Vooral die ledspot met verschillende kleuren lijkt me wel wat en die van ikea ga ik ook eens checken.

Bedankt BB. :)

@Philip.

Hoe staat het nu met de verbouwing? Nog nieuws?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Beamerbuddie

De Living Colors

http://nl.youtube.com/watch?v=0iKOADd0Tcc

http://nl.youtube.com/watch?v=9VzaRjYrdgE&NR=1

De laatste dan stop ik ermee .....

Een plastik lamp met een normale voet en een normale fitting.
Gevuld met de LED spot high power RGB.

http://nl.youtube.com/watch?v=pA5f4z1o2VY

Nog een opmerking alle filmpjes worden versneld afgespeeld lijkt wel hoe dat komt weet ik neit maar in het echt gaat het heel langzaam.

In het echt is het ook veel mooier.

Groetjes

BB

HTip

@Beamerbuddie
Bedankt voor voorbeelden. Weet nu veel meer over de mogelijkheden. Nu alleen nog integreren in het ontwerp...

Citaat van: tiptop op december 30, 2007, 21:32:39
Hoe staat het nu met de verbouwing? Nog nieuws?

Dacht wat te gaan doen in de kerstvakantie, maar daar is iets tussendoor gekomen... de griep >:(

Af en toe achter de laptop zitten (of liggen ;)) ging wel, maar de meeste tijd toch op de bank gelegen. Enige wat ik heb kunnen doen is de leverancier van het plafond vragen voor een prijsopgave en daarna een offerte. Kon hij pas doen als de nieuwe prijslijsten binnen waren voor 2008 :(

Voel me nu alweer iets beter, maar woensdag moet ik weer beginnen met werk en vrijdag begint mijn studieblok verandermanagement. Weet dus niet of er in januari en februari veel van komt... :-\
Showcase - Topic

Beamerbuddie

Nu vroeg ik me af hoe jij je afgesloten kelder nog gaat voorzien van verse lucht ?
En hoe je de warme oude vize lucht gaat afvoeren, alles is dichtgemetseld.

De deur openlaten staan is ook niet echt een mooie optie.

Jammer van dat raampje of niet ?

Groet

BB

HTip

Citaat van: Beamerbuddie op december 31, 2007, 10:34:32
Nu vroeg ik me af hoe jij je afgesloten kelder nog gaat voorzien van verse lucht ?
En hoe je de warme oude vize lucht gaat afvoeren, alles is dichtgemetseld.

De deur openlaten staan is ook niet echt een mooie optie.

Jammer van dat raampje of niet ?

Groet

BB

Is rekening mee gehouden. Lucht binnenlaten via de deur. Iedereen naar binnen voor de film. Precies genoeg lucht voor 2 uur ;D

Geintje... Er komen 2 luchtroosters in de achterwand. Eén van die roosters wordt uitgerust met een extractor. Beide komen uit in 2 verschillende ruimtes in de kelder die weer uitkomen in de garage met 2 raampjes voor de frisse lucht. Dus als het goed is wordt er lucht onttrokken aan de HT die wordt aangevuld met verse lucht uit de kelder. Of het in praktijk ook zo werkt weet ik nog niet.
Showcase - Topic

HTip

Vandaag nog een leuk pakketje opgehaald...

W&M audiokabels uit de powerbuy...

AC-01 (analoge interlink)

DC-01 (coaxiale digitale interlink)

HD-01 (HDMI kabel)

27m Black Magic LS 4x4,0 mm2 kabel met 9 paar banaantjes

En alle kabels aangesloten (excl. de Black Magic)

Zo. Dat was het voor dit jaar. Een jaar waarin ik met mijn dedicated HT ben begonnen en waar ik veel van dit forum en de leden heb geleerd en veel mooie aankopen heb gedaan 8)

Iedereen die dit nog leest voor middernacht een hele fijne jaarwisseling en een goed begin van het nieuwe jaar. Dat een mooi HT-jaar mag worden. In ieder geval het jaar dat ik mijn HT wil voltooien ;D

Tot volgend jaar :D
Showcase - Topic