Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

SV..S

Citaat van: HTip op september 22, 2011, 14:15:55

:o Die Carat van jou is een tegelzaag en hebben we ook gezien, maar we denken dat de tegelsnijder (Carat, Berg, etc.) een stuk makkelijker in het gebruik is. En de Berg is kwa gebruiksgemak het beste. Maar dan wachten we gewoon nog even...
Nog Ff of topic dan, heb je hier ervaring mee? Ik heb ook een ( zware) tegelsnijder van rodia 75 cm maar ben al regelmatig tegels tegen gekomen die niet te snijden waren, zeker vloertegels.
In dat geval moet je dus alles zagen. Met gecalibreerde tegels is dit ook vaak mooier. Overtuig je er dus eerst van dat de snijder jou tegels kan snijden, succes!
On topic, ik ben benieuwd naar je ervaringen met Frank 8)

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

mtissink

Het ging over auto's en aangezien ik al de gehele dag dit vreselijke nummer in mn hoofd had zitten dacht ik jullie er ook even mee te plezieren.. :P
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

SV..S

Citaat van: mtissink op september 22, 2011, 21:58:48
Het ging over auto's en aangezien ik al de gehele dag dit vreselijke nummer in mn hoofd had zitten dacht ik jullie er ook even mee te plezieren.. :P
nou dank je nu zit die rijmelarij van lik me vestje in mijn hoofd :-X

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Frank is net een half uur geleden vertrokken. Ik ga zo slapen, dus jullie moeten nog even geduld hebben. Er waren wel een paar opmerkelijke zaken, maar dat is dus iets voor later...

Wat de tegelsnijder betreft, zal ik daar nog even verder onderzoek naar doen. De bedoeling is dat die keramische vloertegels moet kunnen snijden. Kan die dat niet, dan heb ik er dus niets aan...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Hoi Philip,

Ik zag wat voorbijkomen over een tegelsnijder, maar volgens mij moet je nog een paar tegels. Is het dan niet beter om dat gewoon even met een haakse slijper te doen?

Ik heb deze en dat gaat prima! :)

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op september 23, 2011, 08:43:00
Hoi Philip,

Ik zag wat voorbijkomen over een tegelsnijder, maar volgens mij moet je nog een paar tegels. Is het dan niet beter om dat gewoon even met een haakse slijper te doen?

Ik heb deze en dat gaat prima! :)

Ik heb ook zo'n haakse slijper, dus daar zou ik inderdaad het laatste stukje mee kunnen doen. Goeie tip! Echter als structurele oplossing is die niet geschikt. En ik moet nogal wat doen (zie onderstaande post) ;)

Citaat van: HTip op september 20, 2011, 23:13:05
De vloer in de HT is (nog steeds) niet helemaal af. Een deel van de bar willen we in dezelfde tegel doorleggen. Daarnaast nog de bijkeuken met dezelfde tegels als in de keuken en tot slot nog de badkamer. Misschien ook nog een deel van de kelder, maar dat weten we nog niet...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: HTip op september 22, 2011, 22:46:58
Frank is net een half uur geleden vertrokken. Ik ga zo slapen, dus jullie moeten nog even geduld hebben. Er waren wel een paar opmerkelijke zaken, maar dat is dus iets voor later...

Het was een leerzame en leuke avond. Kort, maar krachtig. Wat hebben we getest? Verschillende netkabels, invloed van de PPP, effect van juiste fase en demping van Oppo. O ja, ook nog een paar concert- en filmfragmenten. Dus heel efficiënt allemaal :D

Frank had een DM Audio Blackline en een Silent Wire AC-16 meegenomen. Deze hebben we afgezet tegen mijn Furutech G-320 en inakustik AC-2502. Die laatste was nog niet ingespeeld, maar wilden we toch even luisteren. De Silent Wire viel heel snel af, want deze zorgde (in mijn set) voor een scheller hoog, meer S-klanken en wolliger bas. De DM Audio zou alles meer moeten aanzetten, maar het verschil t.o.v. mijn Furutech was minimaal. Dit was niet volgens verwachting, dus nu was de vraag waar dat aan kon liggen. De invloed van de PPP was ook kleiner dan dat ik had verwacht. Het geluid was wel schoner, maar minder krachtig. Mijn Furutech gaf wel een krachtiger geluid, maar dat kwam volgens Frank doordat Furutech het midden afzwakt, waardoor het hoog meer ruimte krijgt. Zo had ik er nog nooit naar geluisterd, maar ik begreep wel wat hij bedoelde.

Het idee ontstond dat de Rittal verdeeldoos de oorzaak zou kunnen zijn dat de verschillen marginaal zijn. Ik ga dit testen door de Belden kabel vanuit de audiogroep rechtstreeks aan te sluiten op de PPP. Enige probleem wat ik dan heb is de DD18, want die kan niet op de PPP. Deze krijgt dan tijdelijk "gewone" stroom.

Ik weet dat de fase in de stroomketen van belang is op dynamiek. Ik heb om dit goed te krijgen zelfs een fasetester aangeschaft. Echter tot gisteren nog niet de tijd gemaakt om dit een keer te doen. Gisteren bleek dat een aantal stekkers verkeerd om in de verdeeldoos of PPP zaten.

Tot slot ook nog de Vibrapods/cones vervangen door Ceraballs en ook dat was weer een verbetering. Het klonk allemaal wat minder gedempt en strakker, waardoor er meer lucht in de muziek leek te zitten.

Al met al een leuke avond gehad. Frank, bedankt voor de tips en het uittesten en ook nog voor de CD. Als ik alle aanpassingen heb doorgevoerd kom je nog maar een keer (als je in de buurt bent of de reis wil maken) het nieuwe geluid ervaren.
Showcase - Topic

high-q

Altijd leuk om te testen wat voor impact dit soort tweaks hebben in je keten. Ook erg interessant om te lezen wat je bevindingen waren. Maakte het bijvoorbeeld ook veel verschil toen je de stekkers om had gedraaid na de fase test?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Citaat van: high-q op september 23, 2011, 17:25:55
Altijd leuk om te testen wat voor impact dit soort tweaks hebben in je keten. Ook erg interessant om te lezen wat je bevindingen waren. Maakte het bijvoorbeeld ook veel verschil toen je de stekkers om had gedraaid na de fase test?
Het maakte zeker verschil, met name in de laagweergave. Maar ook de dynamiek was beter. En wat mij opviel dat het niet subtiel was, maar direct hoorbaar. En het is een tweak die helemaal niets kost, alleen wat tijd... ;)
Showcase - Topic

Lex Groningen

Vraag me af waar het verhaal van Frank blijft. Ben namelijk wel benieuwd wat hij ervan vindt.

Philip, mischien dat ik er overheen gelezen heb, maar is het al bekend wanneer je de Marantz versterker gaat aanschaffen?
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Citaat van: Alex Groningen op september 24, 2011, 09:00:52
Vraag me af waar het verhaal van Frank blijft. Ben namelijk wel benieuwd wat hij ervan vindt.
Frank was in de buurt vanwege een familiebezoek en zou vanmiddag thuis zijn. Ik denk dat we dan niet al te lang hoeven te wachten op zijn verhaal ;)

Citeer
Philip, mischien dat ik er overheen gelezen heb, maar is het al bekend wanneer je de Marantz versterker gaat aanschaffen?
Als alles goed is zou die deze week beschikbaar komen. En hopenlijk niet al te lang daarna mag ik hem verwelkomen. Frank vindt trouwens dat ik hem niet moet aanschaffen en wachten totdat mijn stroom helemaal op orde is. Echter ik denk na wat ik heb gehoord van de PM15S2 dat mijn stereogeluid dan nóg beter zou zijn en daar ga ik toch voor. Mocht de SR9600 dan toch zijn mannetje staan in stereo kan ik natuurlijk altijd nog de PM weer verkopen.

Kortom de PM15S2LE gaat binnenkort mijn fronts voorzien van geluid :music:
Showcase - Topic

Snowmaster

Citaat van: HTip op september 24, 2011, 11:18:15
Frank vindt trouwens dat ik hem niet moet aanschaffen en wachten totdat mijn stroom helemaal op orde is. Echter ik denk na wat ik heb gehoord van de PM15S2 dat mijn stereogeluid dan nóg beter zou zijn en daar ga ik toch voor. Mocht de SR9600 dan toch zijn mannetje staan in stereo kan ik natuurlijk altijd nog de PM weer verkopen.

Kortom de PM15S2LE gaat binnenkort mijn fronts voorzien van geluid :music:

Echte stereo ga je met een surroundreceiver nooit bereiken. In de tijd van de 9600 was dit een buitengewoon goede surroundreceiver die ook nog fatsoenlijk stereo kon neerzetten vergeleken met andere receivers.
Tegenwoordig zijn de receivers wel flink verbeterd, maar ik heb geen idee waartoe de nieuwe generatie in staat is.
Een echte stereoversterker blijft altijd beter, omdat het signaal gewoonweg beter wordt verwerkt. Daar kan stroomverbetering niets aan veranderen. Echte goede stereo bereik je vaak alleen met een voor- en eindversterker en een goede stroomvoorziening.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Citaat van: Snowmaster op september 24, 2011, 11:37:14
Echte stereo ga je met een surroundreceiver nooit bereiken. In de tijd van de 9600 was dit een buitengewoon goede surroundreceiver die ook nog fatsoenlijk stereo kon neerzetten vergeleken met andere receivers.
Tegenwoordig zijn de receivers wel flink verbetert, maar ik heb geen idee waartoe de nieuwe generatie in staat is.
Een echte stereoversterker blijft altijd beter, omdat het signaal gewoonweg beter wordt verwerkt. Daar kan stroomverbetering niets aan veranderen. Echte goede stereo bereik je vaak alleen met een voor- en eindversterker en een goede stroomvoorziening.

Precies wat ik recent heb gemerkt. Ik ben echter al tevreden met een geïntegreerde versterker ;)
Showcase - Topic

frank2

Donderdag avond was dan de dag dat ik bij Philip thuis kon komen en zijn set kon bewonderen. Op het belgische platteland, na wat omzwervingen over zeer kleine belgische landweggetjes (routeplanner stond op kortste route, klein foutje) kwan ik opeens op een iets grotere hoofdweg en opeens zei de routeplanner dat ik er was. Op nr. XX stond een mooi vrijstaand huis (hij heeft z'n hele huis onderkelderd, heel chic)
Philip deed open en na een hartelijke begroeting ook met z'n vrouw een kop koffie in de hand en een bak van die lekkere snoepjes en na een kleine rondgang in het bijna kolossale huis gingen wij via deuren en trappen naar onder. Na de verwarmingsketel stond er opeens een deur, open en je komt opeens een een echte bioscoop ruimte, de galm is ook opeens weg, het is super gedempt.
Uit verklaringen van anderen die mij al voor waren geweest wist ik al hoe goed die surround zou moeten zijn. (dat was ie ook) maar we begonnen meteen want we hadden niet zo heel veel tijd. Dus Philip zette mijn ondertussen beruchte/beroenmde cd van alison krauss nr 2 op.  Na de eerste tonen was het voor mij een feest van herkenning; het klonk middentoonachtig, slap hoog, bijna geen dynamiek alsof je kleine jamo speakers aan het spelen waren. Het deed mij ogenblikkelijk denken aan toen ik nog niets met stroom had gedaan behalve een audiogroep voor de set. Toen klonk het ook zo middentoonachtig meet een klein beetje hoog en een beetje bas. De bas was zeer wollig, het hoog was er niet behalve een beetje in de verte, er hing een dikke sluier over de speakers zo klonk het. (mijn sat. reciever klonk nog beter dan zijn Oppo en hij heeft dezelfde als mij staan)
Naar zijn set kijkend dacht ik nog daar kan het echt niet aan liggen.
Ook toen we kabels gingen verwisselen, ceraballs eronder zetten; er veranderde wel wat maar het was marginaal, terwijl bij mij thuis er een wereld van verschil optreed, daar hoef je niet eens moeite voor te doen.

Het bleef allemaal rommelen in de marge, dit was niet wat ik gewend was. Gelukkig had in van te voren al een idee toen ik zag dat alles via het rittal blok was aangesloten, de boosdoener, dus ik heb Philip aangeraden om eens de belden aanvoer rechtstreeks op de PP aan te sluiten en daarna een goed blok te lenen en het geheel daar op aan te sluiten. Dan moet er een behoorlijke geluidsverbetering te bereiken zijn, en z'n surround profiteert mee.
Voordat ik een furutech 609 blok had, had ik ook een standaard blok van alu en ik had dezelfde ervaringen als Philip, dus het blok moet wel bijna de schuldige zijn. Zijn PP had nauwelijks invloed op het geluid, ook marginaal. Ik weet ook bijna  zeker dar die straks niet meer nodig is. Ik heb al gelezen dat er een extra versterker komt, al ben ik van mening dat er nog aanmerkelijk meer potentie uit de 9600 te halen is, ik denk dat er nu slechts 35% eruit komt (van hoe hij klinken kan )

Na alle testen hebben we nog paar scenes bekeken via zijn surround ht. 1 woord: SUBLIEM

Je zit ogenblikkelijk in de film, mooi zeer mooi groot beeld en het geluid.. wouh, great big, enorm, stja wie heeft dat zo mooi?

Philip gaat aan de slag met de adviezen en ik ben benieuwd hoe alles dan gaat klinken...

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

HTip

Bedankt Frank! Ik ga zeker met je adviezen aan de slag, want die zijn redelijk eenvoudig te doen. Ben ook erg benieuwd wat de invloed is van het Rittalblok. Dat er meer potentie in mijn set zit heb ik met de PM15 mogen ervaren. Nu het alleen nog eruit halen ;)

Nu weet je ook waarom ik zo tevreden ben met het surround. En als dat door de stroomaanpassing nóg beter kan worden, dan is dat natuurlijk een prachtige bonus!

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

Martijn M

Je bevindingen verrassen me een beetje, Frank! Hoe heb je de akoestiek ervaren?
Dutch & Dutch

JCL

Citaat van: frank2 op september 24, 2011, 14:25:19
Donderdag avond was dan de dag dat ik bij Philip thuis kon komen en zijn set kon bewonderen. Op het belgische platteland, na wat omzwervingen over zeer kleine belgische landweggetjes (routeplanner stond op kortste route, klein foutje) kwan ik opeens op een iets grotere hoofdweg en opeens zei de routeplanner dat ik er was. Op nr. XX stond een mooi vrijstaand huis (hij heeft z'n hele huis onderkelderd, heel chic)
Philip deed open en na een hartelijke begroeting ook met z'n vrouw een kop koffie in de hand en een bak van die lekkere snoepjes en na een kleine rondgang in het bijna kolossale huis gingen wij via deuren en trappen naar onder. Na de verwarmingsketel stond er opeens een deur, open en je komt opeens een een echte bioscoop ruimte, de galm is ook opeens weg, het is super gedempt.
Uit verklaringen van anderen die mij al voor waren geweest wist ik al hoe goed die surround zou moeten zijn. (dat was ie ook) maar we begonnen meteen want we hadden niet zo heel veel tijd. Dus Philip zette mijn ondertussen beruchte/beroenmde cd van alison krauss nr 2 op.  Na de eerste tonen was het voor mij een feest van herkenning; het klonk middentoonachtig, slap hoog, bijna geen dynamiek alsof je kleine jamo speakers aan het spelen waren. Het deed mij ogenblikkelijk denken aan toen ik nog niets met stroom had gedaan behalve een audiogroep voor de set. Toen klonk het ook zo middentoonachtig meet een klein beetje hoog en een beetje bas. De bas was zeer wollig, het hoog was er niet behalve een beetje in de verte, er hing een dikke sluier over de speakers zo klonk het. (mijn sat. reciever klonk nog beter dan zijn Oppo en hij heeft dezelfde als mij staan)
Naar zijn set kijkend dacht ik nog daar kan het echt niet aan liggen.
Ook toen we kabels gingen verwisselen, ceraballs eronder zetten; er veranderde wel wat maar het was marginaal, terwijl bij mij thuis er een wereld van verschil optreed, daar hoef je niet eens moeite voor te doen.

Het bleef allemaal rommelen in de marge, dit was niet wat ik gewend was. Gelukkig had in van te voren al een idee toen ik zag dat alles via het rittal blok was aangesloten, de boosdoener, dus ik heb Philip aangeraden om eens de belden aanvoer rechtstreeks op de PP aan te sluiten en daarna een goed blok te lenen en het geheel daar op aan te sluiten. Dan moet er een behoorlijke geluidsverbetering te bereiken zijn, en z'n surround profiteert mee.
Voordat ik een furutech 609 blok had, had ik ook een standaard blok van alu en ik had dezelfde ervaringen als Philip, dus het blok moet wel bijna de schuldige zijn. Zijn PP had nauwelijks invloed op het geluid, ook marginaal. Ik weet ook bijna  zeker dar die straks niet meer nodig is. Ik heb al gelezen dat er een extra versterker komt, al ben ik van mening dat er nog aanmerkelijk meer potentie uit de 9600 te halen is, ik denk dat er nu slechts 35% eruit komt (van hoe hij klinken kan )

Na alle testen hebben we nog paar scenes bekeken via zijn surround ht. 1 woord: SUBLIEM

Je zit ogenblikkelijk in de film, mooi zeer mooi groot beeld en het geluid.. wouh, great big, enorm, stja wie heeft dat zo mooi?

Philip gaat aan de slag met de adviezen en ik ben benieuwd hoe alles dan gaat klinken...

Is het verschil is stroom dan zo groot dat de klank van een versterker maar voor 65% stroom en tweeks is?!

frank2

De bottleneck is zeker het Rittal blok, maar ook de aanpassingen van Snowmaster doen een duit in het zakje, deze worden nog geinstalleerd.

Het idee is heel simpel: hoe meer schakels voor de stroom bij een versterker komt hoe slechter het signaal is of kan worden. Als dan ook de aanvoer normaal is maar niet goed, als er ook geen aarde is aangesloten.... dan weet je zeker dat de potentie van een apparaat nog niet ten volle gebruikt wordt. En hoewel de akoestiek gewoon perfect is, zegt dat nog niets over de rest.

Als de rest nog niet optimaal is kan het nog steeds niet goed klinken, in ht zal het ook een stuk beter worden alleen in eerste instantie valt dat (nog) niet op vanwege de goede soundbubble en de goede akoestiek, maar een M. Bubble kan beter klinken (blu ray concert)
De DD18 doet zijn werk zo goed dat bijna alles imponerend is, zeker voor een eerste keer.

Door alle stroomaanpassingen zal stereo enorm verbeteren en daardoor gaat de ht ook automatisch beter zijn werk doen. (dus nog imponerender....zoals een aanmerkelijk betere dynamiek!!, meer detaillering, meer hoog een strakkere bas)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Snowmaster

Citaat van: keyser op september 24, 2011, 15:42:41
Je bevindingen verrassen me een beetje, Frank! Hoe heb je de akoestiek ervaren?

Citaat van: JCL op september 24, 2011, 15:54:08
Is het verschil is stroom dan zo groot dat de klank van een versterker maar voor 65% stroom en tweeks is?!

Dit keer ben ik ook slechts een lezer van dit topic en zit met dezelfde fronsende wenkbrauwen als jullie.
De analyse en conclusie staan wel erg resoluut weggeschreven.
Nu ken ik zijn enthousiasme en superlatieven voor positieve en negatieve waarnemingen, maar dit is zelfs voor mij flink wennen..... ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

clockwork

Waarschijnlijk heb ik niet zo'n absoluut gehoor als Frank, maar deze conclusies herken ik in het geheel niet.  :crazy:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

De vergelijking met Jamo vond ik ook ietwat overdreven ;) Zo ontevreden ben ik nu ook weer niet, maar ik snap wel wat Frank wil zeggen. Er mag wat meer leven in de muziek zitten.

Maar dat is allemaal als de SR9600 als pure stereoversterker wordt ingezet. Ik heb ook nog een DD18 :worship: die in stereo ervoor zorgt dat de fronts het echte laag niet hoeven weer te geven. Dat geeft weer meer lucht aan het midden en hoog en dan vind ik het best goed luisteren naar muziek in stereo.

Maar zo komt het potentieel van mijn Notes niet tot zijn recht. En daar is het plan voor de verbetering in stereo uit ontstaan.
Showcase - Topic

frank2

Ik geef alleen aan waar vlgs. mij nog belangrijke verbeterpunten liggen. Ik ben er van overtuigd dat zijn set mooier kan spelen. Natuurlijk wil dat niet zeggen dat het nu "bagger" is, want dat is niet zo, het kan alleen veel beter. Vooral surround klinkt goed, indrukwekkend, maar ik weet zeker dat het nog beter kan met dezelfde apparatuur. Maar als het goed is gaat Philip dat zeer binnenkort al een beetje ontdekken.

Martijn M

Wellicht is het toch de akoestiek? Voor surround is een sterk gedempte ruimte ideaal, maar het kan wat te droog en doods klinken bij stereo.
Dutch & Dutch

JCL

Citaat van: frank2 op september 24, 2011, 18:22:35
Ik geef alleen aan waar vlgs. mij nog belangrijke verbeterpunten liggen. Ik ben er van overtuigd dat zijn set mooier kan spelen. Natuurlijk wil dat niet zeggen dat het nu "bagger" is, want dat is niet zo, het kan alleen veel beter. Vooral surround klinkt goed, indrukwekkend, maar ik weet zeker dat het nog beter kan met dezelfde apparatuur. Maar als het goed is gaat Philip dat zeer binnenkort al een beetje ontdekken.

Maar om nou te stellen dat je maar 35% uit je versterker haalt alleen door stroom. Dat is wel zwaar overdreven (en daar ben ik niet de enige in uit de reacties te lezen). Misschien dat je nu maar 90% of 95% er uit haalt, maar dan heb je het echt wel gehad. Het overgrote deel van de klant wordt bepaald door de apparatuur, de tweaks, kabels, etc. zitten in de afronding, maar daar haal je never nooit geen 65% mee op.

squeek

Citaat van: HTip op september 24, 2011, 18:05:01
De vergelijking met Jamo vond ik ook ietwat overdreven ;) Zo ontevreden ben ik nu ook weer niet, maar ik snap wel wat Frank wil zeggen. Er mag wat meer leven in de muziek zitten.

Maar dat is allemaal als de SR9600 als pure stereoversterker wordt ingezet. Ik heb ook nog een DD18 :worship: die in stereo ervoor zorgt dat de fronts het echte laag niet hoeven weer te geven. Dat geeft weer meer lucht aan het midden en hoog en dan vind ik het best goed luisteren naar muziek in stereo.

Maar zo komt het potentieel van mijn Notes niet tot zijn recht. En daar is het plan voor de verbetering in stereo uit ontstaan.

Is stereo dan een belangrijk punt voor jezelf of is het enkel de filmbeleving die telt?

Ik denk persoonlijk dat je in een bioscoopzaal ook niet fijn stereo zou kunnen gaan luisteren omdat dit systeem er niet voor gebouwd is. Een receiver is een multi kanaals toestel en doet daar waar het goed in is, surround creeëren, stereo lijkt me bijzaak. Nochtans lijkt het wel dat bedrijven er meer werk in steken om ook goed in stereo te presteren maar toch schijnt er zo weinig volk tevreden over te zijn, mij inbegrepen. Ik ben erg tevreden over de surround bubble dat men receiver maakt maar ik kan er geen twee minuten stereo naar luisteren  :huh2: Ik neem liever de hoofdtelefoon in dat geval.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |