Sonus Faber signum upgraden naar cremona auditor?

Gestart door redfox001, mei 26, 2007, 13:48:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

redfox001

@Garmtz dan zal het echt mijn inbeelding geweest zijn.

Wat versterker betreft. Is de CA een goede match met buizenversterkers? Ik heb nu een Cyrus type 2.

Ik heb van de week eens geprobeerd hoe de Signum het deed op mijn Tag processor met Tannoy eindversterker en dat klonk eigenlijk wel veel beter dan de Cyrus al is de keten Arcam cd23 -> Cyrus -> Signum beslist heel aangenaam luisteren.

garmtz

Citaat van: stagefreak op mei 29, 2007, 13:20:57
@Garmtz dan zal het echt mijn inbeelding geweest zijn.

Hoeft geen verbeelding te zijn geweest, het is alleen soms moeilijk een bepaalde reden aan te wijzen voor verschillen.

CitaatWat versterker betreft. Is de CA een goede match met buizenversterkers? Ik heb nu een Cyrus type 2.

De CA kan uitstekend worden gecombineerd met buizenversterkers! Een Cyrus Two is een mooie versterker, maar kan op een CA denk ik snel wat 'glassig' gaan klinken en dun.

CitaatIk heb van de week eens geprobeerd hoe de Signum het deed op mijn Tag processor met Tannoy eindversterker en dat klonk eigenlijk wel veel beter dan de Cyrus al is de keten Arcam cd23 -> Cyrus -> Signum beslist heel aangenaam luisteren.

Ik kan me voorstellen dat dat beter klonk. Ligt vooral aan de beperking van de Cyrus. Denk je tegelijkertijd dus ook aan een versterker upgrade? Misschien kunnen we wel naast de CA ook wat versterkers lenen.

redfox001

Citaat van: garmtz op mei 29, 2007, 13:23:51
De CA kan uitstekend worden gecombineerd met buizenversterkers! Een Cyrus Two is een mooie versterker, maar kan op een CA denk ik snel wat 'glassig' gaan klinken en dun.

Ik kan me voorstellen dat dat beter klonk. Ligt vooral aan de beperking van de Cyrus. Denk je tegelijkertijd dus ook aan een versterker upgrade? Misschien kunnen we wel naast de CA ook wat versterkers lenen.

Ik vind het wel leuk om wat te horen als jullie wat in huis hebben maar mijn budget is helaas niet oneindig en een versterker zal zeker onder 1000,- moeten zitten voor mij op dit moment.

planeet

#28
De Prima Luna heb ik ooit gehoord in combinatie met de CA. Er werd toen wel analoog gedraaid (maw geen CD als bron).
Klonk zeker niet verkeerd, echt muzikaal.

Zelf gebruik ik de MC 6900 als versterker (McIntosh)

redfox001

Wat ik eigenlijk wel graag eens zou horen is inderdaad een buizenversterker want ik moet eerlijk toegeven dat ik er nog nooit één gehoord heb!

redfox001

Citaat van: garmtz op mei 29, 2007, 13:23:51
Denk je tegelijkertijd dus ook aan een versterker upgrade? Misschien kunnen we wel naast de CA ook wat versterkers lenen.

Ik heb die topic van R nog even doorgelezen en zie dat ik er voor moet vrezen dat ik met living voice naar huis ga  ;D

Maar is Lavardin ook een goede versterker voor de SF? Wat kosten die ongeveer? Is er een echte SF match voor een redelijke prijs?

Durk

Lavardin ook een goede versterker voor de SF

yep.. maar redelijk aan de prijs +/- 3700 voor de is ref.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

redfox001

Misschien dat zo'n prima luna meer in mijn prijs klasse ligt? Lavardin is voorlopig nog een beetje boven budget :(

Is prima luna in die prijs klasse dé buizenversterker om te proberen?

fca

Je kan dat zeer zeker proberen maar je kan ook bij More music kijken bij de aanbiedingen.
Zij bieden Primare modellen aan voor zeer interessante prijzen met volledige garantie.
http://www.moremusic.nl/opruiming.html


FrankB

Citaat van: stagefreak op mei 29, 2007, 23:58:47
Misschien dat zo'n prima luna meer in mijn prijs klasse ligt? Lavardin is voorlopig nog een beetje boven budget :(

Is prima luna in die prijs klasse dé buizenversterker om te proberen?

De Lavardin IS kost overigens 2200, maar nog altijd boven je budget.

De Prima luna's schijnen erg goed te zijn. De 1 zit onder de 1000 meen ik me te kunnen herinneren, de 2 zit er net boven. Dan heb je een supermuzikaal geheel.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

De PrimaLuna One en Two zitten boven je budget. De One is €1250, de Two is €1650. Recente prijsverhogingen hebben deze versterkers net weer wat duurder gemaakt... :-\

bmateijsen

We hebben nog een occassion PL-2 met nieuwe buizen ;).

Citaat van: garmtz op mei 30, 2007, 08:36:57
De PrimaLuna One en Two zitten boven je budget. De One is €1250, de Two is €1650. Recente prijsverhogingen hebben deze versterkers net weer wat duurder gemaakt... :-\

garmtz


FrankB

Citaat van: bmateijsen op mei 30, 2007, 08:37:26
We hebben nog een occassion PL-2 met nieuwe buizen ;).

Dan zou ik die uitproberen als ik stagefreak was :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Citaat van: FrankB op mei 30, 2007, 08:51:25
Dan zou ik die uitproberen als ik stagefreak was :D

Zeker aangezien de combi met een CA bepaald niet verkeerd is... ;)

fca

En onder de 1000 euro. ;)

Primaluna

Te koop: Primaluna PL-2 zwart occassion
Leeftijd: 1,5 jaar
Staat: praktische nieuwstaat, daarnaast zijn alle buizen vernieuwd.

Prachtige buizenversterker, heerlijk muzikaal met 2 x 40 Watt.
Typen buizen: 2 x 12AX7, 2 x 12AU7 and 4 x KT-88

Nieuwprijs: 1575 Euro

Prijs: 900 Euro



redfox001

Now we're talking!  ;D

Overigens is 2200 niet zo onoverkomelijk voor een Lavardin dat ik het niet graag eens zou horen.

Begrijp ik goed dat Lavardin de goede kanten van buizen en transistor versterkers weet te combineren?

garmtz

Citaat van: stagefreak op mei 30, 2007, 09:39:48
Begrijp ik goed dat Lavardin de goede kanten van buizen en transistor versterkers weet te combineren?

Mwah... Vind ik altijd een heel moeilijke... Ik vind dat een lavardin dingen die buizenversterkers en transistorversterker normaal gesproken FOUT doen, NIET fout doet... :)  Overigens mits de speakers goed gematched zijn.

redfox001

Ok, toch merkwaardig dat een transistor niet altijd hetzelfde is, ik dacht dat het enige wat je kunt doen is hem in klasse A zetten en de voeding verbeteren. Doet Lavardin nog iets meer met een transistor?

FrankB

Citaat van: stagefreak op mei 30, 2007, 10:02:53
Ok, toch merkwaardig dat een transistor niet altijd hetzelfde is, ik dacht dat het enige wat je kunt doen is hem in klasse A zetten en de voeding verbeteren. Doet Lavardin nog iets meer met een transistor?

:o

Het enige? Er zijn zo enorm veel componenten in een versterker die met verschillende filosofieen gekozen en opgebouwd kunnen worden. Alleen klasse A en voeding is wel een heel simplistisch beeld van een transistor versterker.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

redfox001

Hoi Frank,

Ik zat in mijn hoofd met het onderstaande verhaal van de Lavardin website. Wat doen ze dan om de memory distortion van een transistor te verbeteren? Ik vraag dit omdat er ook lieden zijn die een mooi verhaal vertellen om te verbloemen dat het gebakken lucht is maar nu ik zie dat Lavardin het op hun eigen site zet vermoed ik dat het wel wat meer is  ;D


The memory distortion (1) of components is the greatest discovery in analog audio design over the last twenty years . It clearly demonstrates the reasons why a good valve amplifier can beat its solid state counterpart hands down for sheer musical enjoyment. Memory distortion is the property that is the dominent factor in causing solid state amplifiers to sound shrill and mechanical. Tube technology allows electrons to travel through a vacuum which causes no storage or memory effect, but solid-state amplifiers use silicon components which keeps the trace of electrons flux that have gone through . New electron flux will be affected by the fact that other electrons preceded them. As soon as memory effect of solid state circuits is reduced, all the improvements that transistor technology handles like unlimited power, accuracy, very low harmonic distortion and extended and linear frequency response can be added to the most alive and silky musical rendition of the best single-ended monotriode design. This may not sound very new : some manufacturers claim to combine valve smoothness with the muscle of solid state power by using hybrid designs. As a result, they only combine the memory distortion of solid state with the limited bandwidth and distortion capability of valves. This discovery which we made at Lavardin Technologies demonstrate that the classic measurements made all over the world for the last decade are meaningless when considering the musical quality of an amplifier. In fact, as fixed frequency or fixed level test signals are used, it is not possible to detect remanent signals of memory. Fixed frequencies or fixed levels signals may occur for less than 0.01% of the duration of any classical peace of music !! We do not believe that good sounding audio amplifiers should be designed to be perfect for 100% of the test time and only for 0.01% of the actual time they are reproducing music !!!

garmtz

Of het 'memory distorition' verhaal nou waar is of niet waar, een Lavardin versterker is echt fantastisch mooi opgebouwd met topcomponenten en top-boards. Inderdaad gebruiken ze ingegoten transistoren, om hun 'geheim' te bewaren. Aangezien ik eigenlijk geen enkele versterker ken die zo klinkt (met de topologie zoals zij hem gebruiken, dus klasse AB en vrij veel globale terugkoppeling), concludeer ik dat ze wel iets speciaals MOETEN doen, anders zou het niet KUNNEN klinken... Dat is het bizarre: zij weten iets dat veel andere versterkerfabrikanten niet weten en op het eerste gezicht zie ik niets 'geks' aan de interne opbouw, behalve dat het dus zeer korte signaalwegen zijn en er prachtig uitziet.

redfox001

Citaat van: garmtz op mei 30, 2007, 12:22:58
Of het 'memory distorition' verhaal nou waar is of niet waar, een Lavardin versterker is echt fantastisch mooi opgebouwd met topcomponenten en top-boards. Inderdaad gebruiken ze ingegoten transistoren, om hun 'geheim' te bewaren. Aangezien ik eigenlijk geen enkele versterker ken die zo klinkt (met de topologie zoals zij hem gebruiken, dus klasse AB en vrij veel globale terugkoppeling), concludeer ik dat ze wel iets speciaals MOETEN doen, anders zou het niet KUNNEN klinken... Dat is het bizarre: zij weten iets dat veel andere versterkerfabrikanten niet weten en op het eerste gezicht zie ik niets 'geks' aan de interne opbouw, behalve dat het dus zeer korte signaalwegen zijn en er prachtig uitziet.

Het verhaal op hun website is ook best wel interessant met tijdsafhankelijke modellen voor wat er in een transistor plaats vindt. Ongetwijfeld valt hier best nog wat te researchen zijn dus het kan best waar zijn! Ben wel heel nieuwsgierig geworden  ;D Een transitor is eigenlijk ook een behoorlijk complex quantum apparaat, het model van de electronen als bolletjes is zeker niet het laatste woord.

FrankB

Je mag altijd bij mij komen luisteren naar de CA - Lavardin combinatie :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

redfox001

Citaat van: FrankB op mei 30, 2007, 12:50:31
Je mag altijd bij mij komen luisteren naar de CA - Lavardin combinatie :)

Ik hoop eigenlijk nog iets met BB&G te kunnen regelen want ik heb wel serieuse belangstelling. Maar bedankt voor het aanbod, woon je ergens in het noorden?