Iets verkocht, blijkt defect aldus koper Edit: Toch niet defect.

Started by Markaudio, May 22, 2007, 22:09:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Markaudio

Vorige week heb ik mijn Pentax Super A body (camera van het jaar 1983) verkocht via Marktplaats. Met deze camera ben ik altijd zeer zorgvuldig omgegaan en heb ik voor het adverteren nogmaals nagelopen en alle functies gecontroleerd. De camera functioneerde nog helemaal zoals het hoort en was nog in een zeer goede staat.

Zojuist kreeg ik het volgende emailbericht van de koper:

QuoteZojuist is camera bij mij bezorgd.
Helaas en tot mijn grote teleurstelling, functioneert de sluiter niet goed:
    op stand A worden er foutieve sluitertijden aangegeven en reageert het programma niet op meer of minder licht:
    ook op stand manual klopt er niets van de aangegeven sluitertijden en diaphragmas.
Ter controle gebruik ik mijn Program-A camera, die overigens goed belichte fotos maakt, en wisselde ik mijn lenzen
over en weer uit.
De gebruikte lenzen zijn Pentax A-1.7 en pentax zoom 28-90 mm.
Het verwisselen van de batterijen maakt ook geen verschil.
Het sluiter mechanisme als zodanig functioneert wel en ik vermoed dan ook dat er iets hapert aan de
belichtingsregeling.
UIteraard vind ik dit uiterst vervelend want ik het toestel graag willen hebben.
Het telefoonnummer van u ben ik kwijt anders had ik gebeld om te overleggen hoe nu.
Mijn voorstel is nu dat ik de camera aan u terugstuur en dat u het bedrag van ........ Euro op mijn rekening terugstort
Mijn bankrekening is .................
Mijn telefoonnummer is ............... voor eventueel nader overleg.


mvg, 

...........

Hier heb ik flink de balen van. Als ik de koper zou zijn zou ik alles op alles zetten om de koop ongedaan te maken echter weet ik 100% zeker dat de camera voor verzending de genoemde kuren niet vertoonde. De camera is ook zeer netjes verpakt verzonden.

Hoe zouden jullie hier mee omgaan?

Mvg,



Mark O0
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Markaudio

Quote from: dre73 on May 22, 2007, 22:13:45
verzekerde verzendig genomen?

Helaas niet, dit heb ik de koper wel voorgesteld maar dit was "niet nodig". Overigens komen de defecten bij mij niet over als transportschade.
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Roksan

Tja dit zijn altijd lastige zaken. Echter heeft de koper in dit geval verzuimd om van te voren te onderzoeken of alles naar behoren functioneert. En ja het kan natuurlijk altijd dat door de verzending de camera een behoorlijke klap heeft gehad en daardoor niet meer goed functioneerd. Ik vind dus dat het risico bij de koper ligt, door te besluiten om een dergelijk product via de post te laten versturen. Of het juridisch ook zo is weet ik niet zeker. Maar bijvoorbeeld bij het aankopen van een tweedehands auto heb je als koper wel een onderzoeksplicht.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

rwijnhov

Helaas dat zien jullie dus fout. Als je niet duidelijk van te voren hebt afgesproken dat verzending voor risico van de koper is, is verzending voor risico van de verkoper. Dus als je nergens een mailtje hebt waarin de koper overeenstemt met het feit dat verzending voor zijn eigen risico is, heb je een probleem.

Umberto.

Ik vind het wel een net mailtje maar goed.

Herken je je eigen camera? :-\

hiermee bedoel ik te zeggen.
Misschien had meneer wel dezelfde maar dan met een manco, ruilt 'm nu om met de jouwe en stuurt de zijne terug... ;)

succes,
Hubert.
Disturbing the peace sinds 1975

Markaudio

Opgelost! Hier ben ik erg blij mee  :).

QuoteBeschouw het bericht van gisteren als niet tezijn geschreven.
Na het openen en sluiten van de achterwand functioneerde ineens alles naar behoren, kennelijk was hierdoor
het programma hersteld.
Excuses voor de voorbarige conclusies.



mvg,



............
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Umberto.

Quote from: Markaudio on May 23, 2007, 09:26:03
Opgelost! Hier ben ik erg blij mee  :).


er zijn dus ook nog goeie MPkopers.
:)
Disturbing the peace sinds 1975

Markaudio

Quote from: hubert. on May 23, 2007, 09:42:45
er zijn dus ook nog goeie MPkopers.
:)

Zeker, ik heb persoonlijk nooit serieuze problemen met Marktplaatsers gehad, gisteren wel een leuk verkoop via Marktplaats gehad;

QuoteVandaag de flitser ook verkocht, wel een leuke kerel; Vanmiddag werd ik gebeld door een buitenlander die slecht nederlands spreekt. Hij moest uit Amsterdam komen en wou om 20:00 in Utrecht afspreken. Normaal doe ik dit nooit maar hij zei te bellen als hij uit Amsterdam zou vertrekken, dit verkleinde het risico weer dat ik voor niks naar Utrecht ga. Om 20:00 zit ik nog lekker thuis en belt hij alsnog dat hij onderweg is (met de auto) naar het station. Ik naar Utrecht; blijkt het een ENORME neger te zijn in zo'n mooi kleed. Ik wil een hand geven maar krijg een knuffel, hij woonde nog maar 2 jaar in Nederland. Leuk gesprek over fotografie en helemaal tevreden met de flitser. Ofwel; Marktplaats kan best leuk zijn!
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

spotmatic

Ik moest wel lachen toen ik dat las! Een grote neger compleet met kleed etc. die je een pakkerd geeft. Het had zo uit een film kunnen komen :-)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

TheSpeedSkater

Quote from: spotmatic on May 23, 2007, 11:35:26
Ik moest wel lachen toen ik dat las! Een grote neger compleet met kleed etc. die je een pakkerd geeft. Het had zo uit een film kunnen komen :-)
;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Automaat

Reading the HTForum is learning every day!!

spotmatic

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

WubboZ

Quote from: spotmatic on May 23, 2007, 11:35:26
Ik moest wel lachen toen ik dat las! Een grote neger compleet met kleed etc. die je een pakkerd geeft. Het had zo uit een film kunnen komen :-)

Nou, euh, de groeten terug hé ;D
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination