-simsatit's-HT-attic- >> Bass authority .. Sonus Abyssus & Crown Macrotech

Gestart door simsatit, mei 16, 2007, 20:39:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tiptop

Volgens mij is Jasmine veels te licht voor wat je boven hebt staan Simon!

Oppassen dus. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

ivo1986

Denk het ook. Op mijn pmc ob1's ging het ook niet.
Maar oppassen? Is toch leuk om te proberen?

tiptop

Citaat van: ivo1986 op maart 18, 2010, 14:42:56
Denk het ook. Op mijn pmc ob1's ging het ook niet.
Maar oppassen? Is toch leuk om te proberen?

Weet niet of er wat gaat doorbranden :'(

Als er geen beveiliging in de Jasmine zit....

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Interficior

Wat zou er moeten doorbranden dan? De output-trafo?
Take it or lease it

tiptop

Citaat van: Interficior op maart 18, 2010, 15:17:12
Wat zou er moeten doorbranden dan? De output-trafo?

zeg jij het maar. Je bent technischer onderlegd. De elco's kunnen het begeven heb ik vaak gehoord, omdat ze constant leeggetrokken worden. En die hitte die wordt opgebouwd is natuurlijk ook niet goed.
Er zit ook niet voor niks een beveiliging op een hoop versterkers.

Wat gebeurd er dan als de versterker veels te veel belast wordt? Want ik heb er te weinig verstand van en jij volgens mij best wel wat. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

simsatit

Het werd eens tijd voor een paar nieuwe foto's (al is het allemaal nog niet helemaal af..)

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Mooi zwart 8) :shaun: 8)

;D
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

tiptop

Leuk die foto's. :)

Mooie spullen heb je toch 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

simsatit

Citaat van: tiptop op maart 26, 2010, 09:08:52
Leuk die foto's. :)

Mooie spullen heb je toch 8)

Thanks!

Ik ben er erg blij mee.
Ik kan echt genieten van of film kijken of muziek luisteren, dat laatste doe ik het meest, heb het alleen veels te druk met werk en een opleiding ernaast (in de avonduren :()
Ik wil eerdaags tijd vrij maken om mezelf te dwingen  :police: nu eens mijn center speaker te maken, de units heb ik al een jaar in de doos liggen :-X het word dus een identieke speaker als mijn fronts.
Mijn speakers wil ik ook nog opnieuw gaan afwerken, ik dacht aan wat mooi leer op de baffle ron de hoog en mid en de speakers mat donker grijs te laten spuiten 8)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Joris1971

Erg mooi, maare waarom vervang je die gordijnen niet in mooie zwarte velourse gordijnen?

simsatit

Citaat van: Joris1971 op maart 26, 2010, 09:26:00
Erg mooi, maare waarom vervang je die gordijnen niet in mooie zwarte velourse gordijnen?


Thanks,

Goeie tip!
Wil ik idd doen, dit was toendertijd voor mij even een budget oplossing (4 jr geleden), is idd aan vervanging toe, je hebt gelijk..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Oja, er is trouwens een meet and greet geplanned voor geinteresseerde die de Emotiva XPA2 eens willen horen tov andere EV.

Topic:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=99137.0
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Update:

De Emotiva XPA2 staat te spelen 8):

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Nu een uurtje naar geluisterd.


De naam Emotiva.. luisterend naar de versterker zou je je haast afvragen waarom ze deze naam gekozen hebben.
Je zou dat eerder verwachten bij een bedrijf dat buizenversterkers zou maken, emotie in de muziek, sprankelende hoog van buisjes, mooi mid, maar weinig controle in het laag, maar emotie, emotiva..

Maar, wat wil, Emotiva blijkt geen vederlichte gevoelige ballerina te zijn, die de muziek laat kabbelen en vloeien, Emotiva blijkt eerder de judo amp te zijn, zo een amp die je speakers als een tang in de houtgreep neemt en niet naar links, rechts, omhoog of omlaag laat gaan, maar alleen maar in de tang neemt.

Is dat goed?

mjah, best wel eigenlijk ;D 8)

Zou dat beter kunnen?

Tuurlijk, waarom niet ::)$$

Maar f@ck me sideways, (excuse my french), ik denk toch niet voor dit geld!

Eerste indruk: Zeer positief :thumbs-up:
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Raphie

controle en neutraliteit zijn i.d.d. sleutelwoorden, het mist de stroop van Classé en oudere Levinsons, het mist het aangezette donkere mid van nieuwe levinsons en het mist het design van de DELTA serie, maar owhhh die sound........ die sound die ALLES goed maakt.......  :headbanging:
JBL PRX Power!

clockwork

Dank voor deze eerste indrukken.  :pompom: Je was blijkbaar vanochtend vroeg op (retourtje Belgie) 
Goed om te lezen dat ook de gevorderde luisteraars deze amp's zo waarderen.

Ben benieuwd naar het verslag vd M&G en niet te vergeten de vergelijking van de Emotiva Cd speler en jouw Tag speler.   :tongue2:

Zou ik op termijn dan toch ook aan de XPA-2 moeten?
:confused: 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

ivo1986

Luister je er liever naar dan naar je Classe?

En feli met de amp.

Audiofiel

Citaat van: SOS-Master op maart 27, 2010, 13:58:05
controle en neutraliteit zijn i.d.d. sleutelwoorden, het mist de stroop van Classé en oudere Levinsons, het mist het aangezette donkere mid van nieuwe levinsons en het mist het design van de DELTA serie, maar owhhh die sound........ die sound die ALLES goed maakt.......  :headbanging:

Jij hebt duidelijk heel weinig ervaring met Classé, dus waarom dan toch steeds zo duidelijk je er tegen afzetten? :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Citaat van: Audiofiel op maart 27, 2010, 15:35:35
Jij hebt duidelijk heel weinig ervaring met Classé, dus waarom dan toch steeds zo duidelijk je er tegen afzetten? :-X
heb wél ervaring met classé en ik vond het in mijn beleving altijd wollig/stroperig (Delta Series al een stuk minder) totaal niet neutraal maar hoeft niet beter of slechter te zijn, is een kwestie van smaak toch? zo heb jij al meerdere malen aangegeven meer van de legacy sound van Classé te houden dan de al iets neutralere Delta serie
JBL PRX Power!

Audiofiel

Welke Classé's heb je dan in je eigen set gehoord en met welke versterkers heb je ze vergeleken? :sleepy:

Wat betreft de Delta serie, die is vrijwel identiek qua klank aan de x01-serie. En dat zal ik zeker neutraal noemen. Of als ik wil mierenn**ken, dan eerder nog richting de heldere kant dan de donkere kant. :blink:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

De keren dat ik classé heb mogen beluisteren bij anderen vond ik het altijd meer richting Levinson 3 serie dan neutraal, alleen een recente aanvraring met de Delta heeft mij kunnen bekoren. welke ik dus meer bedoordeel als neutraal dan helder.
dit zijn trouwens geen feiten hé? maar gewoon mijn beleving. Dit kan voor jou weer heel anders zijn, ligt er ook aan waar je voorkeur ligt.
JBL PRX Power!

Audiofiel

Citaat van: SOS-Master op maart 27, 2010, 16:42:10
De keren dat ik classé heb mogen beluisteren bij anderen ...

Duidelijk. Dan kan ik niet veel waarde aan je oordeel (over in dit geval Classé) hechten. Je kunt geen versterkers beoordelen in een totaal andere set. Je hoort altijd het geheel, dus het is ondoenlijk daaruit conclusies over één apparaat te trekken. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Citaat van: Audiofiel op maart 27, 2010, 17:11:28
Duidelijk. Dan kan ik niet veel waarde aan je oordeel (over in dit geval Classé) hechten. Je kunt geen versterkers beoordelen in een totaal andere set. Je hoort altijd het geheel, dus het is ondoenlijk daaruit conclusies over één apparaat te trekken. ;)
Eens, kan ook héél goed aan de andere componenten of de match gelegen hebben. Kan slechts 2 dingen zeggen, iedere keer als de oude classé in het spel was (met de handvatten, of met de zwarte zijkanten) vond ik het tegen het warme aan. (beetje electrostaten / hifi sound > veel harmonischen?)
JBL PRX Power!

Audiofiel

Citaat van: SOS-Master op maart 27, 2010, 17:16:08
Eens, kan ook héél goed aan de andere componenten of de match gelegen hebben. Kan slechts 2 dingen zeggen, iedere keer als de oude classé in het spel was (met de handvatten, of met de zwarte zijkanten) vond ik het tegen het warme aan. (beetje electrostaten / hifi sound > veel harmonischen?)

Ben je naast Classé kenner nu ook al electrostaten expert? :nervous: ;D  :clapping: :headbanging:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.