-simsatit's-HT-attic- >> Bass authority .. Sonus Abyssus & Crown Macrotech

Gestart door simsalabim, mei 16, 2007, 20:39:50

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Je bedoelt dat je op lage frequenties een sterke drop maakt in de karakteristiek? Dat had ik ook toen ik mijn sub tegen de achterwand tussen de rears had geplaatst. De sub staat nu aan de zijkant, waardoor de respons veel eerder begon, zelfs al op 15 Hz :o Met een Velodyne SMS-1 de grootste pieken en dalen eruit gehaald en nu klinkt het een stuk homogener. Jammer genoeg geldt dat alleen voor de sweetspot ;)

Ik weet niet of het mogelijk is en of je het al geprobeerd hebt, maar verplaatsen van de sub kan al tot grote verbetering leiden. Ik kan hier wel wat karakteristieken van de SMS-1 plaatsen als je dat wilt. Ik hoor het wel.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

simsalabim

Hoi Htip,
zo een sms-1 is natuurlijk een mooi ding!
Ik kan ook nog wel wat doen met Temreq (Tag eq), maar de ruimte zelf is het grootste probleem voor de bas, al is het helemaal niet zo slecht hoor, het zou gewoon 'voller' kunnen, zeker met 2*18" op 2400w, maar goed.
Ik heb idd al zo een kilometer door de jaren heen met subs lopen slepen bij mij boven ;D en in de hoeken krijg je idd een boost maar ik geloof toch dat ik het het meest natuurlijk vind klinken als ik ze op lijn zet met mijn speakers zoals de Apocallypsia's ook ontworpen zijn.
Heel misschien ga ik er nog 2 subs ter ondersteuning bijzetten, die komen dan achter me te staan, het zouden dan waarschijnlijk 2*12" bms-ers worden (als deze nog te krijgen zijn), of anders woofers die net zo goed over beter zijn (precision devices bv), deze moeten dan wel gewoon 'door te lussen' zijn en hetzelfde signaal krijgen als mijn stereo subs die onderdeel zijn van mijn 4-wegs.
Waarschijnlijk zou mijn amp deze er ook nog wel bij kunnen hebben daar deze nu toch maar een beetje uit zijn neus staat te eten ;D

Greets,
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

tiptop

Anders kijk je gewoon of je 4 Kronzilla's kan scoren ergens ;D

4 sub's zeg. :o  Gelukkig is je zolder groot genoeg :)

Was trouwens erg gezellig vandeweek.  ;) Is de terugreis makkelijk gegaan?

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

simsalabim

Citaat van: tiptop op juli  5, 2009, 21:30:55
Anders kijk je gewoon of je 4 Kronzilla's kan scoren ergens ;D

4 sub's zeg. :o  Gelukkig is je zolder groot genoeg :)

Was trouwens erg gezellig vandeweek.  ;) Is de terugreis makkelijk gegaan?

Was zeker gezellig, was sneller terug had een betere weg gevonden;)

Voordat ik verder ga met (nog meer) subs, ga ik eerst mijn speakers verder af-filteren, deze vrijdag worden trouwens de 3 nieuwe units opgestuurd, namelijk de Accutons hoog en mid en de excell woofer en dan ga ik mijn center speaker bouwen, anders gezegd veel te doen, eerdaags ook nog eens BAT's vk55 monoblokken op bezoek (buizen 110w per monoblok), ik heb deze gehoord op Kharma's (zelfde ceramische units die ik heb) en dat matchte heel mooi, dus ik ben benieuwd of dat wat is, anders blijft mijn Classe lekker staan, het is niet dat die nu zo slecht is ofzo, haha..

Greets

tiptop

Benieuwen wat de BAT's bij jou doen Simon.
Ik heb ze nog nooit echt mooi gevonden. Mischien bij jou wel natuurlijk ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

simsalabim

Citaat van: tiptop op juli  9, 2009, 17:16:35
Benieuwen wat de BAT's bij jou doen Simon.
Ik heb ze nog nooit echt mooi gevonden. Mischien bij jou wel natuurlijk ;)

Ai, wij hebben even een tegenvaller waardoor er (even) geen BAT gaat komen en ik de Classe voorlopig laat staan, wel ga ik deze vakantie een nieuwe vloerbedekking leggen in de HT-Attic, de jouwe heeft mij wel geinspireerd:-)
En natuurlijk van de vakantie beginnen met de center te bouwen alsook mijn speakers af te filteren (hoop ik), en misschien nog wat extra subs..
Dus er staat wel weer wat op stapel.. haha..

Greets

HTip

Citaat van: simsatit op juli  5, 2009, 14:21:33
zo een sms-1 is natuurlijk een mooi ding!
Absoluut. Is het beste om mijn brute SVS in toom te houden :P

Ik kan ook nog wel wat doen met Temreq (Tag eq), maar de ruimte zelf is het grootste probleem voor de bas, al is het helemaal niet zo slecht hoor, het zou gewoon 'voller' kunnen, zeker met 2*18" op 2400w, maar goed.
:o Heb je al een keer een RT-meting laten doen? Heeft bij mij veel info gegeven en een plan waar ik de problemen mee kon aanpakken...

Ik heb idd al zo een kilometer door de jaren heen met subs lopen slepen bij mij boven ;D en in de hoeken krijg je idd een boost maar ik geloof toch dat ik het het meest natuurlijk vind klinken als ik ze op lijn zet met mijn speakers zoals de Apocallypsia's ook ontworpen zijn.
En wie zegt dat een HT niet goed is voor de conditie :D

Heel misschien ga ik er nog 2 subs ter ondersteuning bijzetten, die komen dan achter me te staan, het zouden dan waarschijnlijk 2*12" bms-ers worden (als deze nog te krijgen zijn), of anders woofers die net zo goed over beter zijn (precision devices bv), deze moeten dan wel gewoon 'door te lussen' zijn en hetzelfde signaal krijgen als mijn stereo subs die onderdeel zijn van mijn 4-wegs.
Dan heb je 5 subs :o Ik weet niet of dat weer teveel energie in de ruimte brengt. Het kan natuurlijk ook met de plaatsing de dips en pieken neutraliseren. Ben benieuwd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: simsatit op juli  9, 2009, 23:32:08
Ai, wij hebben even een tegenvaller waardoor er (even) geen BAT gaat komen en ik de Classe voorlopig laat staan, wel ga ik deze vakantie een nieuwe vloerbedekking leggen in de HT-Attic, de jouwe heeft mij wel geinspireerd:-)
En natuurlijk van de vakantie beginnen met de center te bouwen alsook mijn speakers af te filteren (hoop ik), en misschien nog wat extra subs..
Dus er staat wel weer wat op stapel.. haha..

Greets
Damn :-\ Dat valt dan wel weer tegen zeker. :'(

Nou ja, nog even doorsparen dan. Van de vakantie heb je iig genoeg te doen voor afleiding. :)

Martijn_H

Pas maar op dat je niet teveel uitgeeft aan versterkers! Daar win je echt niks mee.. Goede versterkers kosten weinig tegenwoordig en de apo's zijn niet veeleisend.. Filteren tot je een ons weegt is de oplossing!  ;)

simsalabim

Haha, He Martijn,
Tsja echt tot je een ons weegt pff ;D, al heel wat uitgeprobeerd maar nog steeds niet perfect..
Er zijn nog wat dingen te proberen, ik belde Zaterdag avond Camiel nog op met de mededeling 'klinkt als een klokkie' en dat doet het ook wel maar toch lijkt de mid wat op te breken, dat kan een karakteristiek zijn van de driver of misschien toch nog 'weg te poetsen' zijn met filteren.
Zo deed bv een ander lpadje die maar een db verschil gaf op de tweeter al heel veel voor de mid, de units 'bundellen' nu goed doordat ze even hard staan, toen klonk de mid ook weer minder agressief en leek het perfect, alleen na dan toch weer even luisteren valt toch het wat harde karakter weer op en heb je de neiging om toch weer wat aan te passen/ cq weg te poetsen..
Camiel komt van de vakantie eens even meten om te kijken waar we staan en van daar weer verder, nu is er goed naar te luisteren maar het moet nog wel beter kunnen.
Kom anders eens luisteren (evt. filmpie kijken) van de vakantie als je zin/tijd hebt ;)

tiptop

Gewoon weer terug naar papieren conussen, Simon ;) 8) ;D

simsalabim

Citaat van: tiptop op juli 13, 2009, 21:34:32
Gewoon weer terug naar papieren conussen, Simon ;) 8) ;D

NEEEEEEEE :-)

tiptop

HE >:(

Die zitten hier ook in de Ushers hoor! en zijn door jou als erg goed beoordeelt, toch ;)

simsalabim

ja He ff mijn pottenbakkerdrivers aan de wilgen hangen zeker... neeee deze jongen is niet voor een gat te vangen hoor, ik ga ze filteren totdat ehhhh :threadclosed:

nee dit zijn van die 'kid, you got potential' units, je moet het er alleen ff uithalen en dat is met de Accuton c89 niet altijd even makkelijk, desondanks klinken mijn speakers echt al goed, maarrrrja als je weet dat het nog beter kan wil je dat gewoon..  8)

Martijn_H

Misschien eens een 18dB electr. filter proberen. Een xo op de freq waar de baffle gaat rondstralen, zodat die freq wat makkelijker te tunen is. Daarnaast heeft de tweeter een resonantie op 7kHz zitten, wellicht dat die stoort in het geheel. Door die te dempen is het hoog wellicht 1 dB harder te zetten waardoor het hoog mooier aansluit op het mid. Allemaal probeersels, maar soms denk je ook fouten te horen die er niet zijn en dan blijf je bezig en kan je weer uitzwaaien naar myfi ipv hifi.. Door het faseverloop van de mid is die gewoon heel lastig goed te krijgen, maar Kharma vind ik echt niet mooier dan de apo's!!

Ik heb zelf nu een 3 weg Scan speak met paper units en die klinkt als een klok, er zit wel een belachelijk uitgewerkt filter achter.. Wat ik me kan herinneren van de apo's is dat die zeer onvervormd klinken, maar ook zeer muzikaal. De laatste keer dat ik ze met mijn filter gehoord had stoorde ik me niet echt aan iets, daarvoor nog wel toen de mid te hard stond.

simsalabim

Citaat van: Martijn_H op juli 13, 2009, 23:24:11
Misschien eens een 18dB electr. filter proberen. Een xo op de freq waar de baffle gaat rondstralen, zodat die freq wat makkelijker te tunen is. Daarnaast heeft de tweeter een resonantie op 7kHz zitten, wellicht dat die stoort in het geheel. Door die te dempen is het hoog wellicht 1 dB harder te zetten waardoor het hoog mooier aansluit op het mid. Allemaal probeersels, maar soms denk je ook fouten te horen die er niet zijn en dan blijf je bezig en kan je weer uitzwaaien naar myfi ipv hifi..

Ik heb zelf nu een 3 weg Scan speak met paper units en die klinkt als een klok, er zit wel een belachelijk uitgewerkt filter achter.. Wat ik me kan herinneren van de apo's is dat die zeer onvervormd klinken, maar ook zeer muzikaal. De laatste keer dat ik ze met mijn filter gehoord had stoorde ik me niet echt aan iets, daarvoor nog wel toen de mid te hard stond.

ik denk wel dat mijn ruimte de apo's anders laat weergeven dan dat bij jou was, daarbij zijn mijn oren misschien ook weer gevoelig voor andere frequenties dan de jouwe, iig heb ik de mid altijd een beetje te 'hard' vinden klinken en het hoog weer iets te dof, het hoog is nu iets groter ingezet en er zijn nog 2 mini nodges bijgekomen dat is het wel, verder (op de lpad na) geen veranderingen doorgevoerd, er zijn nog wat andere mogelijkheden en die van jou neem ik ook in overweging (als ik ze tenminste eerst kan begrijpen, ik heb er nog niet zo veel verstand van namelijk, weet nog niet wat een 18db electronisch filter is..)
Misschien als je eens tijd en zin hebt een keer komen luisteren?
Zit nu wel wat meer ssss in maar wel meer detail in het hoog..

tiptop

Als ie af is kom ik wel een keer luisteren. ;)

Jullie met de technobabble :hmmm: ;D

simsalabim

Citaat van: Martijn_H op juli 13, 2009, 19:58:55
Filteren tot je een ons weegt is de oplossing!  ;)

Done,

ik heb ze eindelijk echt zoals ik ze hebben wil...
Alle gaasjes van de units gehaald, vilt om de tweeter, ik had niet verwacht dat dit dus zo veel zou doen, als ik dat had geweten had ik het veel eerder gedaan..
Verder het filter aangepast, met hulp van Camiel en verder het hoog op gehoor.

Mijn vriendin en ik kunnen nu echt genieten!!

Gisteren 4 uur zitten luisteren ofzo, totaal geen luistermoeheid, PERFECTO
!!

Er is trouwens aardig wat veranderd qua looks van t HTattic zal eerdaags eens een paar foto's plaatsen.

tiptop

Citaat van: simsatit op maart  2, 2010, 18:34:11
Done,

ik heb ze eindelijk echt zoals ik ze hebben wil...
Alle gaasjes van de units gehaald, vilt om de tweeter, ik had niet verwacht dat dit dus zo veel zou doen, als ik dat had geweten had ik het veel eerder gedaan..
Verder het filter aangepast, met hulp van Camiel en verder het hoog op gehoor.

Mijn vriendin en ik kunnen nu echt genieten!!

Gisteren 4 uur zitten luisteren ofzo, totaal geen luistermoeheid, PERFECTO
!!

Er is trouwens aardig wat veranderd qua looks van t HTattic zal eerdaags eens een paar foto's plaatsen.

Dat is lang geleden, Simon!

Fijn dat het nu een stuk beter is geworden!

En verder...Foto's! Foto's! 8) :pompom:

simsalabim

Hey Fabian,

ja das idd ff geleden, was een tijdje niet zo happy met mijn setup maar het is weer meer richting tevreden gegaan en redelijk zorgeloos kunnen luisteren.

Mijn schuine wanden heb ik zwart gemaakt door een lijst te maken met gespannen doek, dat geeft meer kontrast in het beeld en staat ook nog goed, ook is er nieuwe hoogpolige zwarte vloerbedekking gelegd en dat is ook zeker heel fijn voor het kontrast..

Op stapel staat een bd83se, een nieuwe center speaker waar ik de units al voor heb (identiek aan mijn fronts), filters in dedicated kastjes maken, en wat verschillende versterkers luisteren.

Ik heb nu als vergelijk te beluisteren:

ucd 400 watt monoblok (plateamp met HG voeding)
BK 450 watt monoblok
Classe CA-150 als vergelijk in mono bridged (300 watt dan dus)

Ik hoop nog te gaan beluisteren:

xpa 5
buizen versterker
Eventueel een Classe CA-400
Eventueel een Pass Labs klasse A bv 150.5

Gewoon eens wat vergelijkend waren onderzoek van DIY tot het wat duurdere segment.
Als bovenstaande amps mij de prijs niet waard blijken te zijn bouw ik mischien een 3 kanaals ucd 400 watter (1 kanaal heb ik al dus, ik heb deze alleen nog niet beluisterd :-[)

Greets,

tiptop

Als klasse A voor jouw geen probleem is, zou ik zeker eens Xindak gaan beluisteren ;)

Echt hele goede versterkers voor het geld. Maar misschien Emotiva dan ook weer. :)

ivo1986

Jij hebt snel besloten om toch voor de Emotiva te gaan.

Erg benieuwd naar je ervaringen.

simsalabim

Ja toch maar gewoon proberen ;D

Als deze bevalt bestel ik terzijnertijd ook zo een 3 kanaals Emotiva erbij om 5 kanaals te hebben, bevalt die niet, verkoop ik m weer direkt en zoek ik verder..

De Jasmine bevalt iig goed, Mirjam was er ook blij mee, bas is precies goed nu beneden, geen boem meer ;D mid en hoog zijn mooi en realistisch 8)

Bevalt de G&W ook?

ivo1986

Een groot verlies zul je er nooit op lijden.

De G&W blijft me verrassen. Zeker voor het geld. In absolute zin kan ik niet zeggen dat het een wereldwonder is.
Maar wel veel beter dan ik verwacht had.

Goed te horen dat de Jasmine bevalt. Al op je set boven gehad?

simsalabim

Nee nog niet, ga ik van 't weekend eens proberen.

Mooi van de G&W, ik ben benieuwd of Emotiva net zo verassend is ::)