-simsatit's-HT-attic- >> Bass authority .. Sonus Abyssus & Crown Macrotech

Gestart door simsalabim, mei 16, 2007, 20:39:50

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Joris1971 op oktober 27, 2008, 21:00:47
Auralux panelen!
Kan heel goed werken als je weet wat het effect is. Bjorn en Garmt kunnen je daarmee helpen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

R

Mijn zolder was behangen met wat B22 pro panels van auralex. Erg effectief op de schuine kanten, daar heb je ook reflectie!! en hoog in de nok levert het ook op!

simsalabim

Ok Auralex zou wat kunnen wezen, maar iemand enig idee waar deze dan mooi te plaatsen zijn / te hangen zijn?
Ik zou mij zo kunnen voorstellen dat een horizontaal opgehangen paneel (of iets onder een hoek) van het plafond af bijvoorbeeld wat met bepaalde golven zou kunnen doen, misschien toch maar even een topic openen in akoestiek gedeelte op dit forum..
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsalabim

Citaat van: Martijn_H op oktober 27, 2008, 18:50:00
Ik zou er een topic over beginnen. incl. foto's van de kamer. Misschien dat je met panelen die aan het dak hangen wat kan bereiken. Een bepaald paneel/bass traps boven-achter de luisterplek is misschien een oplossing, maar ik denk dat iemand met een simulatie-akoestiekverbeter programma jouw kamer moet simuleren als je geen zin hebt in experimenteren. Misschien is dat ook zelf te downloaden. Een paar planken met wat glaswol kosten natuurlijk niks als je wil experimenteren!

Goed idee Martijn!
Ik ga is wat zoeken op 't net!
(moet ook eens even een meet mic kopen, kan ik ook eens room eq doen met mijn tag processor)

tiptop

Hoorde gisteren bij Classe dat roomcorrection alleen enige invloed heeft op pieken onder de 350 Hz. En dan alleen nog summier.

Het aanpassen van de ruimte is de enige goede manier.

@Martijn.
Ik vond het technisch goed klinken, maar heb zelf een andere smaak. (Maar kan heel goed begrijpen dat andere het precies goed vinden. ;))

Het klonk rustig en laidback. Opvallend onopvallend was het laag ook. Zelf houd ik van een wat enthousiastere presentatie, maar buiten mijn eigen smaak dus wel heel mooi en weinig op af te dingen. :)
Je luidsprekers zijn ook mooi gemaakt, Martijn. (Alleen nog wat audiofielere kabeltjes erin.... >:D ;))

Ik denk ook dat Simon het hier wat te upfront zal vinden klinken ;D
Je zit hier ook dichter op de luidsprekers (ong. 2 meter). 
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Martijn_H

Het laag is op de PA amp harder te zetten toch? Er zit trouwens van dat getwiste huppeldepup kabel in, zeer voodoofiel spul!  ;D

Ik moet nogsteeds een filmpje komen kijken!

simsalabim

Citaat van: Martijn_H op oktober 28, 2008, 21:37:00
Het laag is op de PA amp harder te zetten toch? Er zit trouwens van dat getwiste huppeldepup kabel in, zeer voodoofiel spul!  ;D

Ik moet nogsteeds een filmpje komen kijken!

You're welcome ;)

simsalabim

Weer eens een kleine update,

Mijn HT tje is weer lekker aan het draaien, heb mijn Apocalypsias voorzien van een nieuw filter met dank aan forumgenoot Interficior en klinkt allemaal goed 8)

We hebben het hoog wat groter ingezet en een paar nodges in het filter toegepast, het oorspronkelijke filter is in principe verder redelijk intact, de Accuton c12 laat nu meer detail horen en gek genoeg geeft dat de hele speaker (ook in de laagweergave) meer levendigheid.

Verder zijn de componenten die in serie staan met de drivers vervangen; mkt op het laag vervangen voor een mkp q4 (66uF) de mkp op het mid vervangen door een sa (33uF) en het spoeltje vervangen door een Jantzen koperfolie, op het hoog de mundorf supreme condensators uit mijn peerless speakers gesloopt (5,6uF) en vergroot met een sa naar zo een 8.2uF (origineel zat er 6.8uF in).

Ook het vervangen van de filtercomponenten in serie met de accuton c89 maakt dat de weergave van deze iets mooier geworden is, wat rustiger en geconcentreerder, die sa 33uF is een heel mooi condensator (tje ;D) en voor het geld zijn die sa's gewoon heel goed! Wat ik al vaker vernomen heb is de Accuton C89 niet de makkelijkste unit om te integreren in je speaker, alles meet nu wel perfect vlak, maar 100% perfect klinkend lijkt moeilijk met deze driver (hij lijkt op sommige frequenties iets te veel energie te hebben), ach 90% perfect is al heel wat O0,  ik moet zeggen dat ik de Kharma's die ik enige tijd geleden bij de Audiofabriek luisterde toch dicht tegen die 100% aan vond zitten, het kan dus wel ;)

Verder de teminals vervangen voor iets prettiger bedienbare en de WAF vervangen door wol, heel veel wol, en ik heb er geeneens een schaap voor hoeven slachten, schapie schapie.

simsalabim

Mijn DPL12 sub is ook weer ingezet om het HDsurround  .1 kanaal van het nodige geweld te voorzien.
Met dolbytruehd heb ik nu actief aan subwoofers dus 2x18" en 1x12"  :devil:
Dat klinkt best geinig, aansturing van dit conus oppervlakte is met een 2400w en 450w subamp modules.
:blink:stroomrekening :blink:

Martijn M

Whaa... is twee keer 18" dan niet voldoende? Bij mij thuis was het krankzinnig!
Dutch & Dutch

simsalabim

Citaat van: keyser op juni 21, 2009, 14:01:11
Whaa... is twee keer 18" dan niet voldoende? Bij mij thuis was het krankzinnig!

Jawel, alleen is het zo dat er in mijn hddvd speler op analoog uit alleen 5.1 zit, anders gezegt ik kan het .1 kanaal niet inmixen in mijn fronts dus als ik het LFE volledig wil is het niet voldoende alles op large te zetten en geen sub te gebruiken, dat snapt de speler niet, die laat het .1 kanaal dan gewoon achterwege, nu zet ik de fronts op large en de rest op small en laat ik de 12" sub het .1 kanaal doen vanaf 80Hz, de fronts doen dan wel volledig mee en je hoort de 2x18" dan ook hun werk doen..
Alleen is het echte .1 nu alleen door de 12", ach is ook geen straf hoor;)

simsalabim

Het staat nu weer zo opgesteld, de Tag 5 kanaals is verkocht, ik heb een NAD c350 op mijn rears en mijn stereo amp even op de center gezet, ben op zoek naar een monoblok of evt. een Classe erbij om te bridgen op de center bv een ca100 evt ca150, mooier zou zijn een ca101 maar die is maar moeilijk te vinden.. (voor een beetje een normale prijs: max 900 euro) maar dit zal ik waarschijnlijk alleen doen wanneer ik een identieke center erbij bouw, anders heeft het weinig zin, de center klinkt nu zo anders dat een een Classe het geluid niet als mijn fronts zal doen laten klinken, ik moet dan gewoon eenzelfde speaker erbij bouwen, dan komt er wel een Classe bij om deze aan te sturen.

Helaas zijn die Accutons alleen als matched pair te koop.. pfff

simsalabim

Ha, gelukkig zijn die accutons toch los te koop dus net besteld en ik ga dus nog een identieke staande center speaker bouwen!
Wel word deze lager om mooi onder mijn scherm te passen, de inhoud blijft wel hetzelfde dus de kast word dieper ;)
Ook ga ik nog experimenteren met vilt om de hoog en mid unit om te zien of de afstraling iets beter word, de voorzijde is nogal breedt vandaar..

simsalabim

Ik heb zoveel zooi aan apparaten tegenswoordig dat ik toe ben aan een nieuw stekker blok, deze ga ik denk ik maar eens niet uit koper maken maar gewoon kopen, lees een simpel stekkerblokje voor mijn sub amps en eventueel amp voor de rears, heel misschien wel een Classe??? (die ik op het oog heb.. ::))
Ohja, voordat er weer gezegt word dat het hier alleen maar om gadgets enzo gaat, ik geniet van muziek en films dat is de hobby, wel zo leuk als die films er dan goed uit zien en het geluid goed klinkt :P

gister nog weer even batman begins hddvd gekeken, blijft gewoon een goede film, vooral het eerste uur 8)

tiptop

Het laatste uur vind ik juist het best ;D

Succes met het nieuwe luidsprekerproject.

Vanwaar de NAD versterker eigenlijk? Een beetje een buitenbeentje in de groep, niet?!
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

simsalabim

Citaat van: tiptop op juni 22, 2009, 23:05:26
Het laatste uur vind ik juist het best ;D

Succes met het nieuwe luidsprekerproject.

Vanwaar de NAD versterker eigenlijk? Een beetje een buitenbeentje in de groep, niet?!

Het laatste uur is ook cool alleen houd ik altijd wel van de opbouw van een verhaal en dat vind ik met batman begins goed gedaan, zelfde had ik met lotr en xmen en wel met meer eerste delen van een serie..

Die NAD is mijn allereerste versterker geweest (op een sony na dan he, my first s...aarghh)
ik heb deze gekocht toen ik 20 was ofzo voor bij mijn toenmalige zelfbouwspeakers.

tiptop

Aha, nostalgie :D ;)

De opbouw van een verhaal vind ik natuurlijk ook belangrijk, als het maar niet te langdradig wordt. (zoals bijv. bij de film Ray het geval is :unhappy:) Bij Batman heb ik dat ook een beetje, zo van: Kom op met die actie :dozingoff:. Maar in zijn totaal issie nog steeds erg goed natuurlijk :)

simsalabim

Het eindversterker gedeelte is nog niet eens zo heel erg slecht van de NAD, er zit een main ingang op en dan gebruik je niet het voorversterker gedeelte, das best nog te doen, het voorversterker gedeelte als je deze geintergreerd gebruikt vind ik vergeleken met bijvoorbeeld de chinese versterker die je op de foto ziet (G&W TW-2006X) dit gewoon slecht, punt.
De G&W is trouwens verassend goed :bigsmile:, staat nu de center aan te sturen maar gaat straks weer naar beneden als ik mijn stereo speakers voor beneden af heb..

Ray heb ik nog niet gezien, wel van het weekend nog seabiscuit gezien en ondanks de weinige actie toch een mooie film, vooral ongewoon mooi gefilmd en geconverteerd naar hddvd (rip).

Greets
Simon

tiptop

Aha.
Nad alleen voor de eindversterking dus.  :alien:

Dat chinese spul mag er best wel wezen ja :thumbs-up:

Martijn_H

Hoi Simon! Leuk dat je bezig blijft! ;)

Ik kan je adviseren om je dp sub te houden en die achter je te zetten. Je moet dan op gehoor wat experimenteren met de plaatsing. Maar iets uit het midden achter de bank zal wel een goede plek kunnen zijn. Je krijgt een betere laagbalans in de kamer op die manier..

Zelf doe ik dat straks met 4 sdx15 subjes en wat eq.. Op zba loopt een topic: Ultieme laagweergave, waar wat verder gebrainstormt wordt omtrend een goede laagweergave in huis.

simsalabim

Hey Martijn,

Ik ben nog lekker bezig hoor, al is het nu wel erug heet op zolder pfff, toch maar eens kijken of ik een airco kan plaatsen hier (huurhuis)..

Ga trouwens ook nog eerdaags een apocallypsia center bouwen om een mooie homogeniteit te krijgen met surround.
Qua sub plaatsing blijft het lastig in mijn kamer, het akoestiek verbeter idee is nog steeds aktueel bij mij, ik heb de tijd nog niet gehad om er echt mee bezig te gaan maar denk dat het wel onvermijdelijk is dat ik er iets aan wil doen.

Greets, en ik check eerdaags even ZBA voor de lagerdanlaaag BASE topic check :headbanging: zal dan zelf ook nog even een post aanmaken daar ik mijn filter van de Apo's (gehoormatig) aan het fine tunen ben en daar nog ene vrageke over heb.

Martijn_H

Jah ik las het van de center! heftig..

Dat multisubben is dé oplossing voor jouw zolder.. Lees maar wat links naar b.v. de Geddesaanpak. http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=8008&postdays=0&postorder=asc&start=0

Een kleine sub die je hoog plaatst kost minder dan een serieus paneel en doet veel meer goeds.

simsalabim

Hmmm, ziet er goed uit.. ::)

Misschien toch maar 2 18"bms-ers erbij doen hier? :hehe: :devil:

Eens kijken wat ik nog zoal zou kunnen doen met die 12" idd, open daar nog wel eens een topic over op ZBA.
Greets,

HTip

Opstelling ziet er heftig uit :o :o

Begrijp ik nu goed dat je 2 subs gebruikt met film en de 3e voor muziek?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

simsalabim

Hey Htip,

De 2x18" zijn onderdeel van mijn 4-weg speakers, de Apocallypsia's ;) de 18"-ers worden aktief gefilterd en horen eigenlijk naast de speakers te staan (in lijn) maar daar mijn ruimte moeilijk is met bas, lees ik heb een dip op lage frequenties moet ik met aardig wat op de proppen komen om daar wat aan te doen.

Mijn 4-wegs zijn altijd full range, ook met film, maar met hd-audio over analoog uit van de hddvd speler kun je het LFE kanaal alleen 'mooi' over de .1 uitgang van de analoog uit krijgen, vandaar dat ik mijn 12" sub daar nu op heb staan, deze doet dus alleen mee met hdaudio.

Greets