-simsatit's-HT-attic- >> Bass authority .. Sonus Abyssus & Crown Macrotech

Gestart door simsalabim, mei 16, 2007, 20:39:50

Vorige topic - Volgende topic

simsalabim

De knoop is doorgehakt, de Tag gaat de deur uit, ik heb een Classe CA 201 op bezoek gehad en deze blijft staan O0

Waarom? omdat het een klein verschil was?? Nou ik dacht het niet en het interesseert me ook niet wat een ander daar van zegt, mijn set staat voor mij nu adembenemend te spelen, een hele goede keus geweest, en echt een duidelijke stap vooruit.. dit is de sound die ik zocht en gevonden heb :-*

Ik post eerdaags wel wat foto's, (ga nu weer even luisteren in verbazing ;D) heb natuurlijk het een en ander weer om gegooid om de amp weer kwijt te kunnen (paste niet in mijn meubel), eigenlijk vind ik het er wel weer op vooruit gegaan 8)

Greets,
Simon
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

blue-eyes

Ik had je het al voorspeld ;)

TAG pre met een Classe EV match behoorlijk goed. Ergo, de TAG EV, ook geen kleine jongen wordt weggespeeld. Maar bovenal, voor mij het belangrijkste element, ook een andere sound. Deze sound trekt me behoorlijk meer aan dan de eerdere TAG EV sound.
Wat dan? Kort door de bocht een warmere sound, een mindere klinische geluid met wellicht wat detail verlies. Maar dat kan met mijn oren ook wel het klinisch / warmte verschil verklaren.
Kortom, ik heb hier niet de beschikking over de beste oren (onervaren), maar dit is absoluut te horen dat er een verschil zit tussen beide EV's. Zonder te zeggen dat de TAG slecht is. Ik denk dat de TAG EV de meeste receiver versterkers ook naar huis speelt.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

simsalabim

Citaat van: Blue-Eyes op september 19, 2008, 18:58:47
Ik had je het al voorspeld ;)

TAG pre met een Classe EV match behoorlijk goed. Ergo, de TAG EV, ook geen kleine jongen wordt weggespeeld. Maar bovenal, voor mij het belangrijkste element, ook een andere sound. Deze andere sound trekt me behoorlijk mee dan de eerdere TAG EV sound.
Wat dan? Kort door de bocht een warmere sound, minder klinisch geluid met wellicht wat detail verlies. Maar dat kan met mijn oren ook wel het klinisch / warmte verschil verklaren.
Kortom, niet de beste oren hier, maar absoluut te horen dat er wel een verschil zit tussen beide EV's .

Het is precies het verschil wat jij aangeeft BE, dat was een van de dingen die in mij opkwam vandaag na extensief luisteren een uurtje of 8 achter elkaar.. Dat jij al eens gepost had wat jou ervaring was en dat dat dus exact overeen komt met wat ik voor verschil hoor ;)
Inderdaad is mij opgevallen dat bepaalde details minder duidelijk zijn, maar overall klinkt het gewoon beter, en het blijft gevaarlijk om te zeggen natuurlijk maar er is echt een betere plaatsing en een natuurlijker geluid met stemweergave, dat viel me op toen ik een cd luisterde die ik heel goed ken en behoorlijk anders klonk, ik was haast even teleurgesteld daar ik echt even moest wennen maar met andere cd's wist ik echt even niet wat ik hoorde.. en daar ben ik zeer blij mee moet ik zeggen.

Greets,

tiptop

Gefeliciteerd met je nieuwe (aanwinst) geluid, Simon 8)

Mooie bak. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

simsalabim

Citaat van: tiptop op september 20, 2008, 18:01:02
Gefeliciteerd met je nieuwe (aanwinst) geluid, Simon 8)

Mooie bak. :)

Thanks TipTop, misschien eens komen luisteren? ;) volgenst mij wonen we niet ver van elkaar vandaan.
Greets,

tiptop

idd.
Dat hoorde ik van Interficior.

Heb deze paar weken nog even weinig tijd, maar probeer daarna even tijd te maken. ;)

Interficior heeft ook zijn LS afgemaakt en wilde ook nog steeds langs komen om ze te laten luisteren.
Moet ik ook nog mee af spreken. :-[
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

DJ-Foxx

Citaat van: simsatit op september 19, 2008, 17:28:25
De knoop is doorgehakt, de Tag gaat de deur uit, ik heb een Classe CA 201 op bezoek gehad en deze blijft staan O0

Waarom? omdat het een klein verschil was?? Nou ik dacht het niet en het interesseert me ook niet wat een ander daar van zegt, mijn set staat voor mij nu adembenemend te spelen, een hele goede keus geweest, en echt een duidelijke stap vooruit.. dit is de sound die ik zocht en gevonden heb :-*

Ik post eerdaags wel wat foto's, (ga nu weer even luisteren in verbazing ;D) heb natuurlijk het een en ander weer om gegooid om de amp weer kwijt te kunnen (paste niet in mijn meubel), eigenlijk vind ik het er wel weer op vooruit gegaan 8)

Greets,
Simon

ah je bent weer lekker bezig, mooi man!! :o veel plezier heh ;) maar pas op voor scheuren in je HT muurtje met al dat HT geweld!!! >:D

simsalabim

Citaat van: DJ-Foxx op september 20, 2008, 18:25:27
ah je bent weer lekker bezig, mooi man!! :o veel plezier heh ;) maar pas op voor scheuren in je HT muurtje met al dat HT geweld!!! >:D

Thanks,
ik ben niet zo een lawaaischopper ;)

Ik ben blij dat al ga ik op hoge volumes spelen het onvervormd geluid blijft en als ik al echt hard speel doe ik dat uitsluitend overdag en nooit te lang.
Ook beukt en dreunen de bassen niet daar ik gesloten subwoofers heb, en dat scheelt heel veel.

Greets,

simsalabim

Fototjes

simsalabim

.

DJ-Foxx

dat scherm, is dat trouwens Matwit of High Contrast? hoe is het beeld eigelijk tov je vorige scherm ?
voor je zijwanden heb ik nog wel een makkelijke tip voor je, aangezien je een huurhuis heb zoals ons ;)

8)

simsalabim

Citaat van: DJ-Foxx op september 21, 2008, 23:09:44
dat scherm, is dat trouwens Matwit of High Contrast? hoe is het beeld eigelijk tov je vorige scherm ?
voor je zijwanden heb ik nog wel een makkelijke tip voor je, aangezien je een huurhuis heb zoals ons ;)

8)

Matwit, en is zekers een vooruitgang op mijn vorige scherm, die nieuwe Projecta spanschermen zijn gewoon erg mooi, en de prijs van een goed spanscherm is nu gewoon goed te doen, voor het beetje extra dat je krijgt van een Stewart ofzo kun je je geld beter in een potje stoppen om over een paar jaar weer een beamer te kunnen kopen van de aankomende nieuwe generatie, LED/Laser? wat zal het worden..
Greets,

Ohja, wat is je tip?? goeie tips zijn altijd welkom ;) ;D

simsalabim

Tijdje terug nog eens een kabel aangelegd rechtstreeks vanuit de stoppenkast naar de zolder en mijn stekkerblok hierop aangesloten.
De stroomtoevoer naar zolder had ik in het verleden al eens proberen aan te pakken maar het zat zo raar in elkaar allemaal dat ik uiteindelijk maar gewoon de kabel in het zicht (wel netjes ;)) door het trapgat naar boven heb laten lopen.
Volgenst mij ging de originele toevoer zo een beetje 2 keer omhoog en weer naar beneden door zo een beetje alle lampen, stopkontakten en schakelaars van de eerste etage en de zolder, wat daar voor plan achter zat weet ik niet ;D huurhuis he ;)
Ook had ik maar meteen een dedicated AHP groepje in de kast geplaatst en de 10m kabel is iig dik genoeg, 3x koper 6 kwadraats aders geloof ik van Llap, zo een tientje per meter via internet ik vond het nog wel meevallen, al denken anderen daar natuurlijk heel anders over ;D ;D
Ik hoorde verschil.. of dat nu kwam omdat de toevoer niet meer via allerlei huishoudelijke apperaten, wekkerradio's, oplaadbare tandenborstels, telefoons, lampen en weet ik het allemaal wat voor zooi ging of dat het in my head zat ;D ik dacht dat het best een goed hoorbaar verschil was maar pin mij er niet op vast, ik hoor nl GEEN verschil tussen een goed computer netsnoer en dure netsnoeren die ik helaas ook (blind) heb aangeschaft :-[ (op aanraden van een verkoper ::) ::))
Hoe dan ook met al de uitbreidingen qua versterking etc. ben ik wel blij dat ik 7 ingangen destijds op mijn stekkerblok gemaakt heb ;D, als ik nu een xbox game wil spelen gebruik ik ze alle 7 en ik heb mijn 2400Watt sub amp op een origineel stop kontakt gezet (ik heb nog niet de wekkerradio uit mijn sub horen komen dat nog niet ;D), dus 8 stekkers pfff :P, eigenlijk kijk ik nooit echt naar de stroomrekening maar wellicht dat ik aan het einde van het jaar nog wel schrik :-X..

simsalabim

Spekkie99

Nice wiring  ;D

Koperen plaatje ook gelijk meegeaard?
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

simsalabim

Thanks, sterbedrading is iig niet verkeerd toch :D..

Ik heb deze niet geaard aan de koperen behuizing alleen aan de aarde in de stoppenkast zelf.. had ik de mantel (gevlochten stalen mantel in de Llap) mischien beter kunnen aarden aan de behuizing??

Greets,
Simon

tiptop

Mooie verdeeldoos zo Simon. 8)

Moet ook nog een keertje bij je langskomen he. :)

Zullen we vandeweek wat afspreken?

Hoor het wel. :)

simsalabim

Citaat van: tiptop op oktober 19, 2008, 21:32:05
Mooie verdeeldoos zo Simon. 8)

Moet ook nog een keertje bij je langskomen he. :)

Zullen we vandeweek wat afspreken?

Hoor het wel. :)

Strak plan, 'k hoef deze week s'avonds iig even niet naar school..

Greets, Simon

tiptop

Ik heb een PM gestuurd. :)

tiptop

Hoi Simon,

Was gezellig vandeweek 8)

Vrijdag heb ik vast de eindversterker mee kunnen nemen van mijn werk. Die staat nu in te spelen. Dat was wel nodig, koud uit de doos. Nu gaat het al een stuk beter. :)

Dus als je eerdaags langs wil komen kan dat  ;)

Groeten aan je vriendin.

Martijn_H

Tiptop, klonk het een beetje bij Simon?

Ik blijf het een lastige akoestiek vinden met de schuine wanden. Dat trekt vaak een dip tussen +/- 60 en 120Hz en maakt de plaatsing soms wat minder.

simsalabim

He TipTop, was zeker gezzelig, ik kom ook een keer bij jou luisteren :)

Martijn, akoestiek zal idd nog een leuke uitdaging worden, daar wil ik me nog wat meer in gaan verdiepen.

Enig idee of met een schuin dak en een hoge nok de akoestiek verder te verbeteren is?
Mijn ruimte is 5.5m lang parallel aan de nok en dat is ook mijn luister (en kijk) richting (scherm zit obviously op de vlakke wand), nok is bijna 4 meter hoog, zit precies in het midden en van daar uit 'lopen' de schuine wanden van het dak helemaal naar beneden naar de zijdes van de ruimte (= de totale breedte van de zolder; 7.5m), ik heb nog gordijntjes opgehangen met opslag erachter en effectief blijft er zo een 5.5m over.

Zou er bijvoorbeeld met panelen of een paneel op iets meer dan 3 meter hoog te hangen verbetering kunnen optreden (als het ware de nok afknotten), waar zou dat het beste zijn? achter de luister plek of er voor? of allebei ;D ;)

Info/ tips will be mucho appreciated!

Thanks!
Greets,
Simon

Martijn_H

Ik zou er een topic over beginnen. incl. foto's van de kamer. Misschien dat je met panelen die aan het dak hangen wat kan bereiken. Een bepaald paneel/bass traps boven-achter de luisterplek is misschien een oplossing, maar ik denk dat iemand met een simulatie-akoestiekverbeter programma jouw kamer moet simuleren als je geen zin hebt in experimenteren. Misschien is dat ook zelf te downloaden. Een paar planken met wat glaswol kosten natuurlijk niks als je wil experimenteren!

DJ-Foxx

hoi simon :) zoals je misschien weet hebben wij ongeveer de zelfde schuine daken, zoals je ziet onderaan heb ik zelf met noppenschuim lopen experimenteren, maar vraag me zelf ook af wat nou de beste akoestiek verbetering oplevert :D

;)

Joris1971