-simsatit's-HT-attic- >> Bass authority .. Sonus Abyssus & Crown Macrotech

Gestart door simsalabim, mei 16, 2007, 20:39:50

Vorige topic - Volgende topic

simsalabim

Citaat van: BjornV op juli 10, 2008, 11:20:55
Even snel gegoogled,

Recenties zien er niet verkeerd uit van dat versterkertje, ben zelf vrij gecharmeerd van mijn ds 4.0 tot nog toe.

Kan ik mij voorstellen ds 4.0 lijkt me ook prima alleen kan ik idd het vermogen hier wel gebruiken, enige is dat deze PA amp helemaal niet ontworpen is voor in de HT..:) en dus ventilatoren heeft die vergelijkbaar zijn met mijn xbox360 OF misschien nog wel erger... AAARGH Wel een leuk extra effect met de helicopter scenes maar voor de romantische scenes is zo een windkracht 10 effect enigszins misplaatst, dat zal dan wel een stille fans mod moeten worden dan...
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

BjornV

Inderdaad dat valt met wat papst fans wel op te lossen.

Wat vind je hiervan:

http://www.hypex.nl/docs/ucd2k%20datasheet.pdf

Stil en power zat.
Meridian 861v4
Meridian G55
Rega P3 24 - Goldenote Babele element
Oppo 103

simsalabim

Ziet er ook goed uit!
Enige is dat ik denk dat ook dat nog wat boven mijn budget zal gaan zijn, ik heb er max 500-650 voor.. 350 is natuurlijk nog beter ;) moeten ook nog 3 speakers gebouwd worden he... :P zal dus wel een langdurig project worden en ja dat heeft alles te maken met financieele mogelijkheden... maar dat is niet erg, heb je wat om naar toe te werken!
Greets,

Martijn_H

Hoi Simon!

Een PA versterker met 2 keer 400 watt 8ohm is precies goed voor de subs, meer mag ook, maar is niet nodig. Als hij maar stabiel is tot 4ohm en een redelijke dempingsfactor heeft.

Met de BK modules haal je al 100dB SPL op 20Hz per sub, als die niet duur zijn kan dat natuurlijk ook! Voor een paar dB meer heb je dan al honderden extra watts nodig.

Opzich bestaat muziek of film ook niet alleen uit sinussen, waardoor je de theoretische 400 watt 8ohm nooit zal gebruiken.

Vraag anders de buren wat zij ervan vinden!  ;D

mvg,

Martijn

daxie

ik ga deze amp kopen om mijn 2 css-sdx 15s aan te sturen:

THE T.AMP TA2400 MK-X, is stabiel op 4ohm, ook stereo aangestuurd, en levert gemeten ongeveer 900 watt aan 4 ohm op 20Hz (bij sinus, dus reeel levert hij nog iets meer). Is qua ontwerp intern gelijk aan een crest.

ik heb ook naar crown en krest en zo gekeken, maar voor subwoofergebruik zijn die overpriced, zelf tweedehands.

voor dit geld is er in onze contreien weinig leuker te vinden.

simsalabim

Citaat van: Martijn_H op juli 10, 2008, 14:02:30
Vraag anders de buren wat zij ervan vinden!  ;D

mvg,

Martijn

He Martijn! jij ook hier?;)

Jou (oude) speakers staan iig lekker te spelen hier:)

ik kan een sync audio versterker kopen met 2x800W op 8 ohm, komt op bijna 600 euro... (wel nieuw)
Er staat wel het een en ander op MP maar ik weet niet echt zoveel van PAversterkers, die jb 1000 is op 't ogenblik iig niet 2de hands te koop.
Greets,

simsalabim

Citaat van: daxie op juli 10, 2008, 14:20:35

THE T.AMP TA2400 MK-X, is stabiel op 4ohm, ook stereo aangestuurd, en levert gemeten ongeveer 900 watt aan 4 ohm op 20Hz (bij sinus, dus reeel levert hij nog iets meer). Is qua ontwerp intern gelijk aan een crest.

ik heb ook naar crown en krest en zo gekeken, maar voor subwoofergebruik zijn die overpriced, zelf tweedehands.

Daar ga ik ook is even naar kijken. thanx Daxie!

simsalabim

Citaat van: daxie op juli 10, 2008, 14:20:35

Voor 325 euro nieuw is dit idd niet duur!!
Weet je of deze ook goed presteert met subwoofer gebruik? - is wel heel interessant zo..
Ff een vraagje die sync audio is klasse h (digitaal?) zou dit de stroomrekening ten goede komen? is ucd enzo bijvoorbeeld energie efficienter?
Greets,

daxie

ja, wordt aangeraden als alternatief voor de behringer ep2500. presteert nog net iets beter.
Is ook inclusief 3 jaar garantie, dus is het gokje waard.

Klasse h is niet digitaal, maar wel efficiƫnter dan klasse A(B). Wel nog niet zo efficiƫnt als een UCD. Maar als je hem niet gebruikt zet je hem gewoon uit.

zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_amplifier#Class_G_and_H

hij wordt inderdaad wel warmer dan klasse D, en dus is actieve koeling wel nuttig. Echter hoe minder hij moet leveren, hoe minder warm hij ook wordt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld klasse A. Daardoor kunnen de ventilatoren vrij traag draaien zodat je ze niet hoort. Bij pa-materiaal wordt echter meestal voor fixed ventilatoren gekozen, die maximaal draaien. Als dat het geval is (ik weet het echter niet bij deze t-amp, dat is beetje afwachten), kan je altijd de ventilatoren vervangen en eventueel hem trager doen draaien. Ik heb het even nagevraagd of de fan speed variabel is

simsalabim

A thanx voor de uitleg  :D
is idd een gokje waard en ik mag aannemen dat de fans vervangen kunnen worden voor bv papst?

BjornV

Zooo dat is een zware jongen voor dat geld zeg.. Weer een link bij de collectie :)
Meridian 861v4
Meridian G55
Oppo 103

simsalabim

Citaat van: BjornV op juli 10, 2008, 15:14:58
Zooo dat is een zware jongen voor dat geld zeg.. Weer een link bij de collectie :)

;D Jij bent toch al voorzien

BjornV

Dat klopt helemaal Sim, maar mijn normale sub blijft ook als het goed is.

Even kijken hoe ik dit allemaal ga doen...
Meridian 861v4
Meridian G55
Oppo 103

daxie

voor de geinteresseerden, de thomson amp heeft temperatuursafhankelijke ventilatoren

simsalabim

Citaat van: daxie op juli 12, 2008, 20:09:23
voor de geinteresseerden, de thomson amp heeft temperatuursafhankelijke ventilatoren

Is dat die T Amp? (T.AMP TA2400 MK-X)
of is dat weer een ander?
Greets,

Interficior

Ach. Van temperatuursafhankelijk ben ik nooit zo'n fan (;D) geweest. Hij moet gewoon ten alle tijden stil zijn. Als het gewone 12V aansluitingen zijn kun je hem voor totaal onaudiofiele prijzen stil krijgen. Bovendien hoef je die fans ook niet zo hard te laten draaien omdat je toch geen PA hebt die de hele tijd loopt te knallen. Wellicht kun je zelfs de fans er helemaal uitslopen. Ding loopt vrijwel altijd toch uit zijn neus te eten.
Take it or lease it

simsalabim

Citaat van: Interficior op juli 13, 2008, 17:40:45
Ach. Van temperatuursafhankelijk ben ik nooit zo'n fan (;D) geweest. Hij moet gewoon ten alle tijden stil zijn. Als het gewone 12V aansluitingen zijn kun je hem voor totaal onaudiofiele prijzen stil krijgen. Bovendien hoef je die fans ook niet zo hard te laten draaien omdat je toch geen PA hebt die de hele tijd loopt te knallen. Wellicht kun je zelfs de fans er helemaal uitslopen. Ding loopt vrijwel altijd toch uit zijn neus te eten.

;D ;D

Martijn M

De amp die op 'mijn' subs staat is dus zo'n JB Systems PS1000. Die levert 650 watt per kanaal aan 8 ohm. Dit is voldoende om flink te blazen, maar ik heb 'm wel eens in de clip gedreven. Als je dus echt elk laatste beetje geluidsdruk uit de woofers wilt halen, mag 't nog wat meer hebben. Ik kan je echter wel zeggen dat dat gekkenwerk is. Als je de woofers tot aan hun xmax wilt gebruiken, kun je eigenlijk beter grotere woofers nemen  ;). Voor gewoon keihard draaien, heb je echter meer dan genoeg aan twee van deze subs met een paar honderd watt om ze te voeden.
Dutch & Dutch

simsalabim

De T.amp TA2400 MK X heb ik van het weekend eens even ingebouwd in mijn A/V meubel 8)
Daar het onderste gedeelte van mijn zelfgebouwde A/V meubel volledig uit 30 mm mdf bestaat, de T.amp 25 kg schoon aan de haak is, en op een plank van 40 mm mdf (had ik nog over ;)) staat die weer op rubber 'zwevend' is gemonteerd :P ;D weegt het onderste gedeelte nu toch zo een 50 a 60 kilo een maat van me moest mij dan ook even helpen dit gevaarte weer op zolder te krijgen :P
Nu nog even Papst fans regelen en interlinks maken voor tussen processor, filter en T.amp en 2 x 18" subs :P ja valt niet mee zo een hobby;D

Mijn MIT digital reference is inmiddels verkocht, ik mag aannemen dat mijn TAGMclaren DVD32FLR aan de prijs waar ik hem te koop voor heb staan nu toch ook wel eens de deur uit gaat ende ook mijn sub zal hier niet lang meer staan mag ik zo aannemen.. en dat alles om mijn 2 x 18" subwoofers en de nog te bouwen centerspeaker te gaan bekostigen die dus exact hetzelfde moet gaan worden als de fronts :D.

simsalabim

:)

El Penumbra

Die is eeeeuh...... groot.  :o
TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

simsalabim

Citaat van: El Penumbra op augustus 13, 2008, 20:27:42
Die is eeeeuh...... groot.  :o

De amp zelf valt wel mee hoor..

Fototje;

Martijn M

Dat wordt een imposante set! Ik ben benieuwd. Welke luidsprekers gebruik je vooralsnog als achterkanalen?
Twee keer 650 watt uit 25 kg is best netjes. Mijn amp is nog 10 kg zwaarder :-\.
Dutch & Dutch

simsalabim

Citaat van: keyser op augustus 14, 2008, 11:40:58
Dat wordt een imposante set! Ik ben benieuwd. Welke luidsprekers gebruik je vooralsnog als achterkanalen?
Twee keer 650 watt uit 25 kg is best netjes. Mijn amp is nog 10 kg zwaarder :-\.

Nu nog mijn peerless, maar dat gaan bijpassende rears nog worden, even onderzoeken nog welke dat precies gaan worden..
Zo langzamerhand word mijn set redelijkerwijs kompleet, ik zou uiteindelijk alleen nog een blu-ray speler willen en dan is dit voorlopig wat het is. (waarschijnlijk:))

El Penumbra

Citaat van: simsatit op augustus 13, 2008, 20:36:50
De amp zelf valt wel mee hoor..

Fototje;

Ja, ik zie het nu ook. Ik had maar weer half gekeken en dus niet gezien dat je de amp had ingebouwd..... :-[
TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta