-simsatit's-HT-attic- >> Bass authority .. Sonus Abyssus & Crown Macrotech

Gestart door simsalabim, mei 16, 2007, 20:39:50

Vorige topic - Volgende topic

simsalabim

Citaat van: Blue-Eyes op februari 10, 2008, 20:57:47
We willen foto's zien!
En gefeliciteerd, ik ben erg benieuwd naar de MIT ervaringen. Mijn ervaring is dat MIT goed matcht op TAG.

De MIT is een hele mooie kabel, deze staat wel weer in de verkoop maar heb nog geen reacties, als ik deze niet verkoop voor wat ik 'm nu aanbied houd ik hem zelf, het is namelijk een hele mooie kabel die wel degelijk iets doet in mijn set, dus beter dan de vls interlinks die ik nu gebruik, ik ga er nog even verder mee experimenteren..
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

BarcoCRT

Hoi Sim,

De zolder wordt steeds mooier bij jou!

Alleen dat plankje, dat dan weer niet in mijn optiek:

Zeker als ik zo veel mooie houtproducten op je zolder zie staan. Notabene stuk voor stuk zelfgemaakt!
Al plannen voor een zwaar gepimpt plankje voor de HD1?

;)
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

simsalabim

Citaat van: BarcoCRT op maart  1, 2008, 12:35:10
De zolder wordt steeds mooier bij jou!

Thanks Reinier! De HD1 is een waardige opvolger voor mijn Barco 808s,heel erg bedankt nog voor jou adviesen, muchos appreciated! 8)

Alleen dat plankje, dat dan weer niet in mijn optiek:

;D ::)

Al plannen voor een zwaar gepimpt plankje voor de HD1?

Ik zal nou wel moeten >:D ;D

tiptop

Mooi opgebouwd zo Simon. Alleen dat plankje idd  ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

BarcoCRT

Citaat van: simsatit op maart  1, 2008, 12:41:56
Thanks Reinier! De HD1 is een waardige opvolger voor mijn Barco 808s,heel erg bedankt nog voor jou adviesen, muchos appreciated! 8)
Graag gedaan.

Citaat van: simsatit op maart  1, 2008, 12:41:56Ik zal nou wel moeten >:D ;D
En maak maar een net verslag van het houtbewerken, wordt erg gewaardeerd hier.

En verder: geniet van je zolder!
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

DJ-Foxx

Citaat van: simsatit op maart  1, 2008, 12:41:56

;D ::)

Ik zal nou wel moeten >:D ;D

maar dat kleedje is echt een big NO NO :o heheh.... mooie pj simon!! :D

BjornV

Hoi Simon,

Ik moet dit vaker gaan lezen , je bent weer goed bezig geweest zeg! Ben erg benieuwd hoe je nieuwe sub ingevuld gaat worden...

grts
Meridian 861v4
Meridian G55
Rega P3 24 - Goldenote Babele element
Oppo 103

simsalabim

Citaat van: BjornV op maart  5, 2008, 22:16:13
Hoi Simon,

Ik moet dit vaker gaan lezen , je bent weer goed bezig geweest zeg! Ben erg benieuwd hoe je nieuwe sub ingevuld gaat worden...

grts

Dat word wel een geinig apperaatje met 2 maal sdx15 (15 inch woofers) met een redelijk beest van een versterker er aan in een LLT behuizing. Dat word dus een 500 liter kast met een br poort van radius 20cm getuned op 15hrz, deze komt achter de gordijnen in de punt dus zie je er ook niets meer van.(en nee al kan je met deze sub qua druk zo een beetje je huis opblazen als je hem volluit zet, hij zal juist heel strak en schijnbaar onaanwezig zijn werk gaan doen, het zal dus niet zoals Interficior zo mooi omschrijft 'een Sjonnieboembox' worden.. ;D)
Hopelijk deze maand beginnen met bouwen.
Greets
p.s. hoe bevalt je av-32 Tag pre-pro?

BjornV

Klinkt erg indrukwekkend!

Ideaal zo weggewerkt zeg, mijn sub is me toch af en toe net ff te groot.. Maar pas je op dat jeje dak niet in 2en blaas?  O0 haha.

De Tag bevalt prima, enige reden tot vervangen zou zijn 1 van de nieuwe formaten te willen ondersteunen of een upgrade vanwege het missen van de 5.1/7.1 ingang. Voorlopig niet dus! Word eerder een nieuw huis en speakers dan dat denk ik.
Meridian 861v4
Meridian G55
Oppo 103

blue-eyes

Citaat van: BjornV op maart  7, 2008, 15:01:27

De Tag bevalt prima, enige reden tot vervangen zou zijn 1 van de nieuwe formaten te willen ondersteunen of een upgrade vanwege het missen van de 5.1/7.1 ingang. Voorlopig niet dus! Word eerder een nieuw huis en speakers dan dat denk ik.

Ik heb de über TAG voor je te koop, met 5.1 ingang en met TMREQ ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

simsalabim

Inmiddels maar weer eens een leuke aanschaf gedaan voor op de ht-attic, een xb360..
Ik heb even een modificering gedaan aan de kabel ingang zodat ik nu met een hoogwaardige hdmi kabel op 1080p speel en een puik surround geluid middels een hoogwaardige toslink heb..
Op het ogenblik GTA4 aan het spelen (hoe kan het ook anders..), mass effect een beginnetje mee gemaakt en dan heb ik ook halo3 en bioshock nog liggen.
Naja ik hoef me niet te vervelen...
Inmiddels heb ik ook de 2 15inch subs staan moet alleen nog een geschikte subamp hebben en dan gaat de LLT ook gebouwd worden en mijn huidige sub de verkoop in.
Al met al word het wel weer leuk(er en leuker ;D)!

Greets!

BjornV

Hoi Simon,

Ja, de 2e versterker ervoor is in ieder geval alvast onderweg hiernaartoe geloof ik. Nog even bedenken hoe en wat. Huidige sub bevalt goed hoor, maar is een beetje groot. Denk dat die voor toekomstige apparte HT plannen op de plank komt te liggen. 2x ds 4.0 aanwezig , dus mischien 2x sdx15 ofzo :)

Jij je 15's al geprobeerd met je huidige amp?

Tevens Tag weggedaan en Lexicon mc-8 voor terug gekomen , erg mooi spul dat.

grts!
Meridian 861v4
Meridian G55
Oppo 103

simsalabim

Citaat van: BjornV op juni 28, 2008, 12:24:16
Hoi Simon,

Ja, de 2e versterker ervoor is in ieder geval alvast onderweg hiernaartoe geloof ik. Nog even bedenken hoe en wat. Huidige sub bevalt goed hoor, maar is een beetje groot. Denk dat die voor toekomstige apparte HT plannen op de plank komt te liggen. 2x ds 4.0 aanwezig , dus mischien 2x sdx15 ofzo :)

Jij je 15's al geprobeerd met je huidige amp?

Tevens Tag weggedaan en Lexicon mc-8 voor terug gekomen , erg mooi spul dat.

grts!

Klinkt goed Bjorn!

Jij hebt nu toch ook een hele gave set zo!
Die mc8 lijkt me idd ook heel cool..
Qua subs heb je ook plannen dus, ben zeer benieuwd, als ik ga bouwen zal ik hier ook wel ff wat fototjes posten, mijn 15's heb ik nu nog in de doos staan, eerst ff mijn sub in de verkoop en dan gaan bouwen.
De versterking van mijn sub gaat waarschijnlijk 2 x bk450w worden en dan de bassmanagement met de tag roomeq afstellen. Is waarschijnlijk net genoeg 2 x 450 watt 4 ohm..

Greets

BjornV

Sim,

Toch even benieuwd wat voor speakers er voor terug komen... Vertelvertel.

grts
Meridian 861v4
Meridian G55
Oppo 103

simsalabim

Citaat van: BjornV op juli  9, 2008, 16:31:27
Sim,

Toch even benieuwd wat voor speakers er voor terug komen... Vertelvertel.

grts

OKEE....

simsalabim

;D ;D   ....   Ze zijn er al ... ;)

En ik ben er blij mee, gebouwd door een gerespecteerd zelfbouwer, en voornamelijk door mij gekocht om het feit dat ze; A- perfect gefilterd zijn 8) B- Fantastisch klinken 8) C- degelijk en stevig gebouwd zijn 8) en D- dat ik nu ook weer aan de slag moet want er gaat een identieke center bij komen en twee bijpassende rears.. :P :P ;D

En ohja had ik al verteld dat ze fantastisch klinken ::) er komen trouwens ook nog twee bijpassende 18" subs bij 8)
De css sdx15 gaan de verkoop in. (net zoals heel veel andere zaken in mijn set zoals je wellicht gezien hebt, en zoals je wellicht ook wel begrijpen kunt....)

simsalabim

Units zijn Accuton C89 en Accuton C12 en als laag mid Seas Excell W22
en er komen dus nog 2 18" BMS 18N850 woofers bij.
Het word dus nog heel wat bouwen :D ook leuk!
De speakers staan nu in de hamerslag, ik ga ze schuren en overschilderen zodat alle speakers exact hetzelfde worden en het word satijn zwart.
Greets,

HTip

Leuke plannen heb je :D Mooie speakers, zeker als je identiek gaat afwerken 8)

Heb je ook al iets aan je "plankje" gedaan? ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

BjornV

Oke,

Dat ziet er nice uit  8) ben ook erg benieuwd hoe dat klinkt!

Heb je al amps voor die subs dan? Er staan Crowns k2's  op marktplaats voor tijdelijk mischien even? Mooie combi zo joh, die drivers.

Al klanten voor je CSSjes?

grts en succes met je nieuwe aanwinsten!
Meridian 861v4
Meridian G55
Oppo 103

simsalabim

Citaat van: BjornV op juli 10, 2008, 09:43:36
Heb je al amps voor die subs dan? Er staan Crowns k2's  op marktplaats voor tijdelijk mischien even?

ff google wat voor amp dat is, ik heb namelijk nogal wat power nodig..

simsalabim

hmmm ok 500 wat op 8 ohm, zou genoeg kunnen zijn .. al zou het zelfs wel wat meer mogen wezen, ik weet alleen niet wat de prijs doet voor zo een crown, vast niet heel goedoop en op 't ogenblik is de geldkraan enigszins droog... :P ;D

BjornV

Je moet wel aardig blij zijn met je WAF :D
Meridian 861v4
Meridian G55
Oppo 103

simsalabim

Die crown gaat echt te duur zijn met zijn nieuwprijs boven de 2000 euro... ik dacht meer aan een PA bak van 2de hands 350 euro of zo ;)

simsalabim

Zoiets als deze;

JB SYSTEMS PS1000; 2x 1000Watt PA Amp,

BjornV

Even snel gegoogled,

Recenties zien er niet verkeerd uit van dat versterkertje, ben zelf vrij gecharmeerd van mijn ds 4.0 tot nog toe.
Meridian 861v4
Meridian G55
Oppo 103