Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

B-art

#2900
MF A5
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

WillyP

#2901
Aardig stereotorentje 😃. En de luidsprekers mogen er ook zijn.

mijkie

ik zie op de A5 Integrated een pre out zitten, daar zou een sub op kunnen lijkt me
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

B-art

#2903
Ik ga eens in de manual lezen daarvoor
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

De luidsprekers zal ik niet snel vervangen, jij ook niet denk ik Richi
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

#2905
Citaat van: mijkie op juni  5, 2022, 17:16:08
ik zie op de A5 Integrated een pre out zitten, daar zou een sub op kunnen lijkt me

Zou moeten kunnen inderdaad, nooit geprobeerd. Dat zou een oplossing kunnen zijn en kan ik de Sub 6 eens uitproberen. Maar, is het niet zo dat zodra je de pre out aansluit op een andere versterker (in dit geval de sub), de eindversterker van de MF wordt gebypassed en dan de hoofdluidsprekers niet meer worden aangestuurd of zeg ik nu iets raars
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

mijkie

#2906
dan heb je achterop een soort brugje zitten, die van pre-out naar de eindversterker gaat maar, op je MF zie ik dat niet zitten

Even vlug de manual bekeken en is voor een extra versterker, om te kunnen bi-ampen van je speakers, reageert ook op je volume knop en je A5 wordt niet gebypassed

Kortom een mooie plek voor een sub

In je manual, pagina 6 gaat over de pre-out en bi-ampen
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

B-art

#2907
Citaat van: Richi op juni  3, 2022, 18:15:18
On topic dan maar, want dit wil ik graag met jullie delen: ik ben aan het meten geweest, met als uitkomst dat de x-over van de sub van 40Hz naar 80Hz is verhoogd. Dat gaf de beste meetuitkomsten. En het klinkt nog steeds fijn, iets voller in het laag. Zie hieronder beide metingen van 10-200Hz, met x-over op 40Hz en op 80Hz.

Vanaf nu zal ik alleen posten in mijn eigen topic, omdat velen van jullie dat vroegen. Dank daarvoor.

Mvg,
Richard

Wat voor muziek vind jij mooi Richi? Heb je een goede testtrack voor jouw sub die je vaak gebruikt. @allen meer tips zijn welkom voor goede testtracks.

Try this
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Rowdy


Tabcam

Hier ook nog een pasr topics op ons eigen forum:

    Killer bass tracks

    Testmuziek lijstje What Hi*Fi
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

mijkie

Citaat van: Richi op mei 16, 2022, 17:33:05
Bedankt allemaal. Ik heb de sub wel anders afgeregeld. Ik gebruikte de Contour S 3.4 LE preset op de sub om optimaal aan te sluiten bij mijn front luidsprekers, maar daarvoor moest ik het signaal door de sub laten lopen naar de eindversterker. Ik kreeg het met diezelfde instelling op de sub niet goed als ik het signaal niet door de sub liet lopen. Dus dit weekend de stoute schoenen aangetrokken om de sub af te regelen op 45Hz crossover frequentie en daarna het volume op gehoor afgesteld. Dit geeft hetzelfde resultaat qua integratie tussen sub en luidsprekers met als voordeel dat het signaal niet meer door de sub loopt. De DSP van de sub past nu alleen nog de EQ instellingen toe om wat pieken in het laag te dempen.

Dus het is nu zo aangesloten:
- voorversterker direct naar de eindversterker via XLR
- voorversterker direct naar de sub via RCA-XLR
- sub afgeregeld op 45Hz crossover
- als ik beneden volume 20/100 speel, schakelt de sub uit na 20 minuten, maar dat is prima

Zoals sommigen van jullie al schreven, had ik dus net zo goed een sub van een ander merk kunnen kopen. Want ik maak nu geen gebruik meer van de Dynaudio presets. Blijft dat deze sub erg compact is en heel goed klinkt. Plus dat ie optisch goed bij de luidsprekers past.  :D

Ik zou dit ook meenemen in je keuze voor een subwoofer B-art
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

B-art

Hmm dat klinkt een beetje omslachtig en niet optimaal om de sub 6 zo te moeten afregelen. Heb de vraag ook maar even bij mijn dealer Sound Gallery neergelegd. Hij heeft de sub niet in zijn assortiment (bewust?) maar kan hem wel leveren  Hij is meer van de REL subs.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

mijkie

#2912
Citaat van: B-art op juni  5, 2022, 21:21:34
Hmm dat klinkt een beetje omslachtig en niet optimaal om de sub 6 zo te moeten afregelen. Heb de vraag ook maar even bij mijn dealer Sound Gallery neergelegd. Hij heeft de sub niet in zijn assortiment (bewust?) maar kan hem wel leveren  Hij is meer van de REL subs.

Hoeveel lager wil je gaan of hoeveel meer output wil je hebben, je hebt best een knappe sub staan !
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

mijkie

Citaat van: B-art op juni  5, 2022, 21:21:34
Hmm dat klinkt een beetje omslachtig en niet optimaal om de sub 6 zo te moeten afregelen. Heb de vraag ook maar even bij mijn dealer Sound Gallery neergelegd. Hij heeft de sub niet in zijn assortiment (bewust?) maar kan hem wel leveren  Hij is meer van de REL subs.

Ik denk dat dit ook niet gaat lukken bij jou, heb je eigenlijk een voor en eindversterker nodig .......
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

B-art

Mag iets meer output leveren en slam dan de REL. Deze is van 2009. Misschien levert een servicebeurt ook wat op (elcos condensatoren etc na laten kijken)
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

mijkie

Citaat van: B-art op juni  5, 2022, 21:28:42
Mag iets meer output leveren en slam dan de REL. Deze is van 2009. Misschien levert een servicebeurt ook wat op (elcos condensatoren etc na laten kijken)

Ik zou eens, als je wat anders wilt, een beetje in de rondte gaan kijken en luisteren wat andere merken doen maar, ik denk dat er best iets knaps te koop is voor minder
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

B-art

Ja klopt, en REL is erg duur geworden de laatste jaren
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

mijkie

Eigenlijk alle leuke spullen [emoji22]
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

B-art

#2918
Zaterdag met een audio vriend naar Düsseldorf voor een audioshow, eens rondkijken wat er allemaal mogelijk is. Heerlijk.
https://www.highendsociety.de/world-of-hifi-46.html
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Richi

Citaat van: B-art op juni  5, 2022, 17:22:25
De luidsprekers zal ik niet snel vervangen, jij ook niet denk ik Richi
Die kans is klein inderdaad. Of de set Confidence C2 in hoogglans wit van een vriend van mij moet beschikbaar komen. Maar ik vrees dat dat optisch teveel van het goede is in onze woonkamer.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: B-art op juni  5, 2022, 17:35:31
Zou moeten kunnen inderdaad, nooit geprobeerd. Dat zou een oplossing kunnen zijn en kan ik de Sub 6 eens uitproberen. Maar, is het niet zo dat zodra je de pre out aansluit op een andere versterker (in dit geval de sub), de eindversterker van de MF wordt gebypassed en dan de hoofdluidsprekers niet meer worden aangestuurd of zeg ik nu iets raars
We kunnen wel een keer bellen om de mogelijkheden in jouw set te bespreken. Als je niet te ver weg woont, dan wil ik wel een keer met de sub6 langskomen.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

B-art

#2921
Arnhem - Winsum (15 km boven Groningen), wel wat ver. Was onlangs nog voor mijn werk in Arnhem. Mooie stad. Ik wacht nog even af wat mijn dealer kan doen. Voor een meet and greet altijd te porren
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

MAW

Citaat van: Richi op juni  5, 2022, 23:55:01
Die kans is klein inderdaad. Of de set Confidence C2 in hoogglans wit van een vriend van mij moet beschikbaar komen. Maar ik vrees dat dat optisch teveel van het goede is in onze woonkamer.

Ik denk dat de Contour 30 ook echt mooi zou zijn in jouw woonkamer. Zeker met sub 6  8)
Gr. Martijn

Richi

Citaat van: MAW op juni  6, 2022, 14:56:37
Ik denk dat de Contour 30 ook echt mooi zou zijn in jouw woonkamer. Zeker met sub 6  8)
Als ik een stap ga maken, dan wordt het naar de Confidence lijn en dan in hoogglans wit of een andere fraaie kleur, maar geen zwart. Wit past het best bij de sub.  :D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Staaled

Citaat van: Richi op juni  6, 2022, 15:13:45
Als ik een stap ga maken, dan wordt het naar de Confidence lijn en dan in hoogglans wit of een andere fraaie kleur, maar geen zwart. Wit past het best bij de sub.  :D
Confidence. :wub:

Nog steeds een zwak voor. :worship:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)