Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

chansig

Citaat van: HuubF op mei 31, 2022, 10:24:11
Je mist toch mijn punt een beetje. De dubbele bodem die ik bedoel zit hem meer in de nooit aflatende drang om in topics van anderen te peuren en trekken met een boodschap die in mijn ogen altijd hetzelfde is.

Een beetje de Hollandse ziekte om vooral tegen dingen te zijn. Dat is gemakkelijker want om ergens tegen te zijn heb je minder tekst nodig.

Terwijl een forum er toch voornamelijk is om ervaringen uit te wisselen.

Ah dan hebben we een andere betekenisgeving aan dubbele boodschap en vilein.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

kermy

Citaat van: Richi op mei 31, 2022, 11:30:07
Waarom gaat dat te ver? Het zijn toch anderen die mijn (en andermans) plezier hier verpesten? Ik doe dat niet zelf.
Ik ben 3 keer begonnen aan een reactie hierop. Uiteindelijk heb ik toch besloten te reageren...

Die subjectieve en halve waarheden zoals jij ze noemt, dat zijn MIJN ervaringen en zo is het ook opgeschreven. Iedereen mag daar iets van vinden, maar ga niet zeggen dat mijn ervaringen niet kloppen. Want dan gaat men precies doen wat mij wordt verweten: subjectieve en halve waarheden verkondigen. En daar was het toch allemaal om begonnen?

Groet,
Richard

Ik denk dat je reactie nu precies aangeeft waarom het fout gaat, de zaken die je aanhaalt zijn hierboven meerdere keren langsgekomen. Beauty is in the eye of the beholder, zo ook jouw perceptie van mensen die je dwars zitten.

En als iemand zaken wil posten, en daar achtereenvolgens geen reacties op wenst, dan gewoon topic maken, en dan gelijk dichtgooien, geen discussie, geen ellende, maar ook geen forum natuurlijk.

Ik zie ook iedere keer weer de link gelegd worden, door Rob Dingen, tussen ter discussie stellen en het ridiculiseren van mensen en hun bevindingen, volgens mij is die link er niet. En als iemand die wel ervaart, zie de hierboven beschreven remedie.


Met vriendelijke groet,

Kermy

chansig

#2827
Citaat van: Richi op mei 31, 2022, 11:30:07
Waarom gaat dat te ver? Het zijn toch anderen die mijn (en andermans) plezier hier verpesten? Ik doe dat niet zelf.

Groet,
Richard

Jazeker, dat doe jezelf. Dat anderen hier invloed op kunnen hebben is helemaal waar. Maar ook dat bepaal jezelf.

Een mooi voorbeeld is dat wanneer iemand compleet onbekend met uitscheld. Dan loop ik door, of ik scheld terug, of ik begin te lachen etc. Maar het zal me niets doen. Behalve verbazing oid. Wanneer mijn vrouw dezelfde woorden zou gebruiken dan gebeurt er echt wel wat anders bij mij.

Citaat van: Richi op mei 31, 2022, 11:30:07

Die subjectieve en halve waarheden zoals jij ze noemt, dat zijn MIJN ervaringen en zo is het ook opgeschreven. Iedereen mag daar iets van vinden, maar ga niet zeggen dat mijn ervaringen niet kloppen.

Groet,
Richard

Hetgeen wat klopt is dat het jouw ervaringen zijn. Of ze kloppen zou de discussie niet moeten zijn of worden. Maar dat gebeurt wel vaak. Op het moment als er geschreven wordt dat versterker A een technische mismatch is met speaker B, dan gaat het, wat mij betreft niet meer over ervaringen. Maar over ervaringen die verklaard worden door. En of dat dan klopt ? Vaak kan ik dat niet beoordelen.

Maar volgens mij wordt het daar dan ingewikkeld: mensen voelen zich niet gehoord, gelezen, gezien, serieus genomen, moeten anderen de les lezen dat ze niet slim genoeg zijn, geen goede stroom hebben, niet durven blind te testen, maar eens moeten gaan meten etc.

Ergens allemaal heel voorspelbaar. Iets wat zo voorspelbaar is vind ik makkelijk om van me af te laten glijden. Je ziet het aankomen.

Vanochtend in een pm naar iemand: Het wat draai ik voor muziek is volgens mij 1 van de langst lopende topics met in verhouding de minste posts. En dat voor een muziekforum..tenminste.  :D

Maar goed, post je ervaringen, laat mensen die, wat jouw betreft, zeuren lekker zeuren. En post je ervaringen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jellejanssen

Duidelijk in kamp Richi hier.

Lekker van jezelf afschrijven en meningen geven en de ander er van beschuldigen dat ze geen mening opschrijven en dat het daarmee niet klopt 🤦🏽

"Op het moment als er geschreven wordt dat versterker A een technische mismatch is met speaker B, dan gaat het, wat mij betreft niet meer over ervaringen. Maar over ervaringen die verklaard worden door. En of dat dan klopt ? Vaak kan ik dat niet beoordelen."

Ja, dat is jou mening en niet die van hem. Nou en, laat em. Of geef jou mening, maar ga hem nou niet veroordelen... hij respecteert in zoverre jou mening toch ook. Zie niet in waar Richi hier wat "verkeerd" doet

"En als iemand zaken wil posten, en daar achtereenvolgens geen reacties op wenst, dan gewoon topic maken, en dan gelijk dichtgooien, geen discussie, geen ellende, maar ook geen forum natuurlijk."

Nou en, als hij dat wenst, laat em. Of als eerder gezegd, geef jou mening met respect en ga niet oordelen over een ander.

Waarom moeten we altijd wat zeggen en onze uitten. Als t je niet interesseert of je mag iemand niet, laat t dan, ga t niet opzoeken. En ga dan al helemaal niet de ander bekritiseren en veroordelen. Beschuldigen over iets wat je zelf opzoekt... jammer

Zymotic

Ik wil ook wel even reageren als moderator zijnde, aangezien de bal ook naar ons gekaatst wordt. We proberen het forum zo vrij en gezellig mogelijk te houden en daarbij niet al te streng te zijn. Natuurlijk zijn er wel posts waarvan ik denk dat ze net op het randje zijn of dat ik de opmerking geen toegevoegde waarde vind hebben. Maar deze posts overtreden ook vaak de regels niet. Een andere mening (hoe stellig ook) mag natuurlijk geuit worden op een forum, anders zou het ook geen forum meer zijn. Zolang het dus maar binnen de regels is. Dus bv niet op de man spelen, schelden, iemand belachelijk maken, etc. Gewoon met respect voor elkaar. Waarbij we ook niet al te lange tenen moeten hebben en zo nu en dan beseffen dat het maar een "forum" is.
Daarbij lezen we als moderators natuurlijk ook niet alles. Worden de regels overtreden dan graag de RTM gebruiken zodat het onze aandacht krijgt.

Het zou jammer zijn als je zou vertrekken Richi, maar als je geen plezier meer haalt uit het forum dan snap ik je keuze. Het moet namelijk vooral een leuke plek zijn voor iedereen om over onze hobby te kunnen praten.

Rob_Dingen

Citaat van: kermy op mei 31, 2022, 12:22:34

Ik zie ook iedere keer weer de link gelegd worden, door Rob Dingen, tussen ter discussie stellen en het ridiculiseren van mensen en hun bevindingen, volgens mij is die link er niet.

Met vriendelijke groet,

Kermy

Dat is er wel heel duidelijk, en misschien heb je het zelf niet in de gaten.
Op het moment dat jij een uitspraak doet over een luistersessie waar je zelf niet bij bent geweest en ook geen enkel ander bewijs hebt om hun uitspaken te veroordelen als halve waarheden, hoe noem je dat dan.
Een objectief onderbouwd verhaal?

Rob

Tabcam

#2831
Citaat van: Zymotic op juni  1, 2022, 12:26:14
Ik wil ook wel even reageren als moderator zijnde, aangezien de bal ook naar ons gekaatst wordt. We proberen het forum zo vrij en gezellig mogelijk te houden en daarbij niet al te streng te zijn. Natuurlijk zijn er wel posts waarvan ik denk dat ze net op het randje zijn of dat ik de opmerking geen toegevoegde waarde vind hebben. Maar deze posts overtreden ook vaak de regels niet. Een andere mening (hoe stellig ook) mag natuurlijk geuit worden op een forum, anders zou het ook geen forum meer zijn. Zolang het dus maar binnen de regels is. Dus bv niet op de man spelen, schelden, iemand belachelijk maken, etc. Gewoon met respect voor elkaar. Waarbij we ook niet al te lange tenen moeten hebben en zo nu en dan beseffen dat het maar een "forum" is.
Daarbij lezen we als moderators natuurlijk ook niet alles. Worden de regels overtreden dan graag de RTM gebruiken zodat het onze aandacht krijgt.

Het zou jammer zijn als je zou vertrekken Richi, maar als je geen plezier meer haalt uit het forum dan snap ik je keuze. Het moet namelijk vooral een leuke plek zijn voor iedereen om over onze hobby te kunnen praten.
Respect voor elkaar zie ik vaak met voeten getreden evenals steken onder water en cynische opmerkingen. Die RTM knop heeft als gevolg dat men zegt hou het rustig. Ik betwijfel op het echt helpt. Er zijn daardoor waarschijnlijk veel meer forumleden die niks meer zeggen dan degenen die het gemakkelijk van zich af laten glijden. Gevolg, het is het geen forum waar iedereen welkom is. Just my 2ct.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Zymotic

Als het merendeel van het forum wilt dat we strenger gaan modereren, dan willen we daar best naar luisteren. Misschien meteen een idee om de regels wat aan te scherpen.

Ralf67

Waar baseer je op dat het merendeel dit wenst ?

HuubF

Citaat van: Ralf67 op juni  1, 2022, 19:11:07
Waar baseer je op dat het merendeel dit wenst ?

Het woordje 'Als' wil zeggen dat het mogelijk nog moet worden geturft.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67


chansig

Ja laten we gaan turfen!!!!!

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op juni  1, 2022, 19:22:35
Ja laten we gaan turfen!!!!!

Gr. Hans

Van mij hoeft het niet. Je krijgt dan een soort VAR effect. Niet minder discussies maar wel over onbelangrijker zaken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

We zijn het eens.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Citaat van: HuubF op juni  1, 2022, 19:30:34
Van mij hoeft het niet. Je krijgt dan een soort VAR effect. Niet minder discussies maar wel over onbelangrijker zaken.
Onbelangrijker als welke zaken ;D

Citaat van: Zymotic op juni  1, 2022, 18:58:27
Als het merendeel van het forum wilt dat we strenger gaan modereren, dan willen we daar best naar luisteren. Misschien meteen een idee om de regels wat aan te scherpen.
Van mij hoeft dat ook niet.
Maar dan zullen zoals je hier kunt lezen zeker mensen weggaan of niet posten.
Ze zijn bijv niet allemaal zo sterk als HuubF en Frank2.

Rob

WillyP

Suggereer je nu echt dat mensen die hier weggaan omdat ze het zat zijn "niet zo sterk zijn"? Of bedoel je iets anders?

WillyP

Rob_Dingen

Is inderdaad niet zo'n goede omschrijving als je het zo leest .
Ik bedoel daarmee natuurlijk dat Huub en Frank er goed tegen kunnen.
En anderen niet, of hebben daar helemaal geen zin in, dat heeft verder niets met sterk te maken inderdaad.

Rob

Mediator

#2842
Het punt is denk ik een beetje dat je vrienden ook kritisch kunnen zijn. Maar die zijn dat op een nettere en respectvolle manier. Dit soort manier van omgang is op fora ver te zoeken. Dat iemand daar op af knapt kan ik heel goed begrijpen. Allerhande discussie brengt dan alleen maar negativiteit zoals Richi aangeeft die je alleen maar energie kost. Dat je daar op een gegeven moment klaar mee bent tja laten we dat dan maar een keuze noemen die ieder voor zich moet maken. Maar dat er al velen zijn afgehaakt is mij duidelijk en dat zegt mij in ieder geval genoeg. Als ik morgen zonder fora zou moeten: prima! Maar zonder vrienden is een ander verhaal. Dat illustreert een beetje het verschil. En dan zeg ik niet dat we allemaal vrienden moeten zijn. Maar op een nettere manier kritisch en respectvol met elkaar omgaan.

chansig

Nog even en men zegt dat het hier een respectloze bende is.

Wat mij betreft is er nu een groepje bezig iets te creeeren wat er niet is. Of een beeld te creeeren dat het aan een bepaalde groep/slag mensen ligt. Naar.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jellejanssen

Citaat van: chansig op juni  2, 2022, 08:18:02
Nog even en men zegt dat het hier een respectloze bende is.

Wat mij betreft is er nu een groepje bezig iets te creeeren wat er niet is. Of een beeld te creeeren dat het aan een bepaalde groep/slag mensen ligt. Naar.

Gr. Hans

Dus er ligt niets bij/aan de groep waarvan het andere groepje van zegt dat ze met het gedrag klaar zijn? En dan nog, als het hun mening is, laat ze. Nu vorm en articuleer je een mening die misschien (waarschijnlijk) helemaal niet waar is. Daarna geef je wel je eigen mening en vind je dat naar, maar een ander mag dat niet zeggen (wat ze niet eens doen, maar dat denk je volgens je eigen woorden) want dan is het naar .... Zou toch eens in de spiegel gaan kijken hoor...

chansig

Citaat van: jellejanssen op juni  2, 2022, 08:28:42
Dus er ligt niets bij/aan de groep waarvan het andere groepje van zegt dat ze met het gedrag klaar zijn? En dan nog, als het hun mening is, laat ze. Nu vorm en articuleer je een mening die misschien (waarschijnlijk) helemaal niet waar is. Daarna geef je wel je eigen mening en vind je dat naar, maar een ander mag dat niet zeggen (wat ze niet eens doen, maar dat denk je volgens je eigen woorden) want dan is het naar .... Zou toch eens in de spiegel gaan kijken hoor...

Van mij mag iedereen zeggen wat hij wil. Daarbij weet ik meer dan prima waar mijn gedrag niet oke is en waar wel. Dat ik zeg dat wat ik nu vindt/zie gebeuren naar vindt, zegt dus niets over dat een ander dit niet mag zeggen. Want dan zou ik dat wel zeggen.

He...en mijn ervaring/mening. Dus geen waarheid.

Ik ben erg van het leef en laten leven....maar wel 2 kanten op. De regels van het forum bepalen wel wat wel en niet oke is.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

#2846
Volgens mij zijn er in de afgelopen jaren al een paar prima (eloquente)  posters met veel kennis weggegaan van dit forum omdat ze geen zin meer hadden in de weerstand die ze continue kregen wanneer ze feit en fictie in audioland van elkaar onderscheidden, waarop heel gevoelig werd (en wordt) gereageerd. In één richting wijzen dat het aan "een specifiek groepje" ligt dat bepaalde mensen uit een ander groepje weggaan.. Is nogal beperkt.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kempenaartjes

Dan nog baal ik ervan als mensen veel moeite nemen hun hobby uitgebreid te testen/beleven en dit in hun topic te omschrijven, dat dit lomp afgekapt wordt met 1 zin of icoontjes.

Zelf ben ik geen schrijver en lees graag ervaringen waarin een persoon zijn passie ( lees audiofiele hobby) omschrijft.
Als ik steeds pagina's verder moet scrollen om on topic te kunnen lezen, dan vergaat mijn leesplezier.
Zeker als ik merk dat sommigen er plezier uithalen om de topichouder onderuit te willen halen.

Daarom reageer ik zelden. Proef ik een verziekte sfeer? Tabee dan.
Er zal dan geturft worden als gevoel van een winnaar.

Jammer dat deze topic van Richie, die er zoveel passie in verwoord, hiervoor misbruikt wordt.


chansig

Wie weet levert het op dat er zaken gezegd worden die Richie doen besluiten dat.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

#2849
De olifant in de kamer is dat er een groep is die grote moeite doet om het juiste kabeltje te vinden voor (altijd) de allerlaatste finishing touch en een groep die geen noemenswaardig verschil constateert als er een compleet ander geluidssysteem het huis is binnengedragen.

De ene groep vindt de andere hysterisch. De andere groep vindt van de ene dat ze kamelenpeop in de oren hebben. Hoe kun je tenslotte geen verschil horen als je je hele set op de schop gooit?

Htforum is aantrekkelijk omdat je je ervaringen zonder veel gedoe kunt delen. Ik zou zeggen: als er iemand tussen zit die niet bijdraagt aan de ervaring die gedeeld wordt, of het nou akoestiek is of een kabeltje, ga er dan niet te veel op in. Dat hebben we in 2012, 2015, 2019 en 2021 ook al eens afgesproken.

En tenslotte: het voordeel van internet is dat ervaringen vanzelf in het juiste perspectief worden geplaatst als je een search doet. Die ene ervaring die jij onterecht vindt wordt dan overspoeld door ervaringen waar je het wel mee eens bent. Of niet... dan (alert) heb je mogelijk ongelijk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)