Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Richi

Citaat van: dre73 op april 22, 2022, 17:01:44
Als ik het goed begrijp was de Naim de voorversterker?
Dat klopt ja.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

dre73

Ook niet geheel als neutraal te omschrijven toch?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

DofN

Citaat van: Richi op april 22, 2022, 11:33:12
Wat ik hoor, is voor mij een feit. :hehe:

Dat mag, maar wees er voorzichtig mee. Er worden allerlei waarnemingen gedaan die door veel mensen als feitelijk worden aangezien en die later aantoonbaar iets anders laten zien, of niet het vermeende feit.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Rob_Dingen

Citaat van: HcHifi.nl op april 22, 2022, 16:54:08
uit testen blijkt dat hij 2ohm dips ook gewoon prima aankan zonder in enige ademnood te komen..
Die testen zijn altijd staties d.w.z aan een 2 Ohm 4 Ohm of 8 Ohm weerstand.
Een speaker gedraagt zich compleet anders.

Citaat van: DofN op april 22, 2022, 18:12:59
Dat mag, maar wees er voorzichtig mee. Er worden allerlei waarnemingen gedaan die door veel mensen als feitelijk worden aangezien en die later aantoonbaar iets anders laten zien, of niet het vermeende feit.
Voor mij zijn jullie waarnemingen redelijk objectief en betrouwbaar zeker als verschillende personen hetzelfde constateren.
Moet wel zeggen dat je de volumes had moeten kalibreren, dan was het nog betrouwbaarder geweest en niet binnen een dB maar beter.
Hoor makkelijk een dB verschil.

Rob

H&C Hifi

Citaat van: Rob_Dingen op april 22, 2022, 18:20:17
Die testen zijn altijd staties d.w.z aan een 2 Ohm 4 Ohm of 8 Ohm weerstand.

Rob

niet helemaal duidelijk geweest maar speakers die dippen tot rond de 2ohm
Ik heb er hier in de winkel bijv lastige Infinitys op gehad op behoorlijke volumes en dat geeft geen enkel probleem.

Tabcam

Citaat van: HcHifi.nl op april 22, 2022, 18:36:19
niet helemaal duidelijk geweest maar speakers die dippen tot rond de 2ohm
Ik heb er hier in de winkel bijv lastige Infinitys op gehad op behoorlijke volumes en dat geeft geen enkel probleem.
Wat ik begrepen heb, is dat het de combinatie dippen en negatieve fase is die maakt of een luidspreker als "gemakkelijke" of "lastige" belasting door een versterker wordt gezien. Een versterker als een Rotel Michi zal geen krimp geven, andere versterkers kunnen dan niet klinken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Laan

Citaat van: HcHifi.nl op april 22, 2022, 16:54:08
Heb een benchmark eigenlijk nog nooit adem te kort horen komen..
uit testen blijkt dat hij 2ohm dips ook gewoon prima aankan zonder in enige ademnood te komen..
daarnaast is het vermogen ook conservatief opgegeven.

wellicht heeft het ook met de aansturing te maken.. een AHB2 gaat pas echt muziek maken als je de LA4 / dac3 combi er aan gaat koppelen.

Hier kan ik me geheel bij aansluiten. De dac3 heb ik nooit kunnen proberen, maar aanvankelijk heb ik een audio gd M1 buizen vv op de ahb gehad. Enkele weken erna heb ik de LA4 erbij besteld en dat had een hele duidelijke reden en resultaat.

En toch zijn er ook speakers hier die niet lekker klinken op de bench set maar wel op de ayon.
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

Hannibal_

Mooi vergelijk hoor.
De opmerkingen ten spijt, gaan jullie volgens mij geen van allen over 1 nacht ijs.

De verslagen waren trouwens ook best in lijn.

Very cool
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

Citaat van: dre73 op april 22, 2022, 18:08:24
Ook niet geheel als neutraal te omschrijven toch?
Ja hoor, zeker wel.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

dre73

https://www.alpha-audio.nl/review/review-naim-uniti-he-atom-headphone-edition-hoofdzaken/3/

Citaateen open middengebied met veel lucht en verfijning en een vol laag met punch en definitie. Met dank aan de Benchmark natuurlijk. De Naim laat onze Benchmark optimaal presteren

:D :D :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

MAW

#2610
Citaat van: HcHifi.nl op april 22, 2022, 16:54:08
Heb een benchmark eigenlijk nog nooit adem te kort horen komen..
uit testen blijkt dat hij 2ohm dips ook gewoon prima aankan zonder in enige ademnood te komen..
daarnaast is het vermogen ook conservatief opgegeven.

wellicht heeft het ook met de aansturing te maken.. een AHB2 gaat pas echt muziek maken als je de LA4 / dac3 combi er aan gaat koppelen.

Dat geloof ik niet. Ik gebruik zelf al iets van 10 tot 15 jaar Benchmark dac/pre amps. Dat is wel in elk opzicht goede kwaliteit maar ik ben ervan overtuigd dat iedere reguliere goede bron voldoende is als bron bij een Benchmark ahb2 voor een goed resultaat.

Edit: dat klinkt alsof ik wil polariseren trouwens. Maar ik bedoel eigenlijk gewoon te zeggen hoe hoog de kwaliteit van een bron tegenwoordig is. Een dac vd kwaliteit die 20 jaar geleden duizenden euro's kostte kun je nu gewoon kopen voor een paar honderd euro. We overschatten tegenwoordig nogal eens hoe belangrijk een bron is. Het moet wel goed zijn natuurljk, maar met een beperkt budget kun je dat tegenwoordig vrij eenvoudig afdekken.

Ik weet nog hoe blij ik was dat ik een phase 22 geluidskaart bij elkaar had gespaard. Dat was al een goede bron en die had een snr van iets van 110db. Tegenwoordig is dat 125dB oid. Dat is15dB is 2^5 = tientallen malen zo hard als een goede dac van vandaag. En -110dB is dus al onhoorbaar. Om maar even aan te geven hoe ziekelijk goed het tegenwoordig is.
Gr. Martijn

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

#2612
De ontwerper van de LSA Warp 1 (Viet Nguyen, hij doet dit als semi-hobby, hij werkt als engineer bij NASA) is inmiddels ook op de hoogte van onze vergelijkingssessie. Dit is wat hij er over te zeggen heeft:

"Thanks for your comparison - very interesting and I am glad you found Warp-1 great sounding against some very formidable competition! Everyone says the bass on the Warp-1 is outstanding. This must be the result of the implementation. There is no "EQ" or response shaping done. The input buffer uses OPA1656 and OPA1637 balanced driver. The TPA3255 amp board uses NE5532 opamps. What I think is responsible for the bass is the low impedance circuitry: an over spec'd custom 600w SMPS, 2oz copper traces that are double layered and stitched together vias on the PCB for all high current traces, doubled up high current silicone RC drone motor wires for the PSU and speaker output binding posts, and pure copper 8mm diameter Viborg binding posts. Little details like this - together, make a difference in the bass."

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Leuk dat de ontwerper meeleest en reactie geeft :worship:! Ben wel benieuwd hoe de Warp-1 zich op veel efficiëntere luidsprekers gedraagt. De bas was in ieder geval op de Dynaudio Contour 3.4 LE de lekkerste.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Laan

Als het geen EQ is zal het op hoogrendement / gunstig imp. verloop speakers ook goed moeten zijn.
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

Laan

Citaat van: Tabcam op april 24, 2022, 19:55:06
Leuk dat de ontwerper meeleest en reactie geeft :worship:! Ben wel benieuwd hoe de Warp-1 zich op veel efficiëntere luidsprekers gedraagt. De bas was in ieder geval op de Dynaudio Contour 3.4 LE de lekkerste.

Niet om te zeuren hoor, maar dat had ook onderzocht kunnen worden alvorens een dogmatische stelling in te nemen :tounge2:
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

Richi

Ik kom de AHB2 graag een keer bij jou thuis beluisteren Mark. De Fyne Audios zijn volgens mij ook wel heel andere speakers dan de Dynaudios. In het verleden heb ik zelf Tannoys gehad en die dual concentric units klonken zeer open en ruimtelijk. Ik ga er vanuit dat jouw speakers enigszins vergelijkbaar zijn en de Tannoy signatuur dragen?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Laan

Prima om een indruk op te doen van de ahb bij mij, leuk! Eigenlijk zou het ook leuk zijn als je de Warp meeneemt zodat we kunnen bepalen of de uitslag hetzelfde is op de Fyne F703 (8 ohm nominaal en 6 ohm minimaal en 94 dB rendement) Fyne zal best wat op Tannoy lijken. Meer dan op Dynaudio. Zelf heb ik langdurig de Contour 3.0 gehad.

Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

Richi

Citaat van: Laan op april 25, 2022, 13:48:52
Prima om een indruk op te doen van de ahb bij mij, leuk! Eigenlijk zou het ook leuk zijn als je de Warp meeneemt zodat we kunnen bepalen of de uitslag hetzelfde is op de Fyne F703 (8 ohm nominaal en 6 ohm minimaal en 94 dB rendement) Fyne zal best wat op Tannoy lijken. Meer dan op Dynaudio. Zelf heb ik langdurig de Contour 3.0 gehad.
Goed idee. Zie PM voor de mogelijkheden op korte termijn.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Net het eea nog even teruggelezen. A question or two.

De avond ervoor had je de Benchmark al in je set. Had je toen geluisterd met sub ? En waarom ervoor gekozen om de sub uit de set te halen bij de test ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Citaat van: Laan op april 25, 2022, 13:48:52
Prima om een indruk op te doen van de ahb bij mij, leuk! Eigenlijk zou het ook leuk zijn als je de Warp meeneemt zodat we kunnen bepalen of de uitslag hetzelfde is op de Fyne F703 (8 ohm nominaal en 6 ohm minimaal en 94 dB rendement) Fyne zal best wat op Tannoy lijken. Meer dan op Dynaudio. Zelf heb ik langdurig de Contour 3.0 gehad.
Ondanks de Gremlins, wil ik best de Kingpin Tripath ook meenemen, mocht je dat ook interessant vinden :angel:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Laan

Prima, kom je zelf dan ook? Ben wel heel benieuwd of jullie dan tot dezelfde conclusie komen. En zo ja, prima, no hard feelings enz. enz. Ik weet gewoon van mezelf dat ik veel tijd nodig heb om te bepalen of ik een klik heb met iets. En mijn auditief geheugen is niet best vermoed ik.
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

Tabcam

Citaat van: Laan op april 25, 2022, 14:50:20
Prima, kom je zelf dan ook? Ben wel heel benieuwd of jullie dan tot dezelfde conclusie komen. En zo ja, prima, no hard feelings enz. enz. Ik weet gewoon van mezelf dat ik veel tijd nodig heb om te bepalen of ik een klik heb met iets. En mijn auditief geheugen is niet best vermoed ik.
Ja, als het organisatorisch te regelen is zeker! Mijn auditief geheugen en de wisselsnelheid zal ook mij parten spelen, zeker bij kleine verschillen :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Laan

Leuk! Volgens mij kan Richi volgende week maandag, als jij ook kan zou mooi zijn. Anders moeten we het even verschuiven. Ik zal jullie playlist opzoeken en alvast meervoudig beluisteren. En dan gaan we het beleven!  :colgate:
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

Richi

#2624
Wat een goed nieuws allemaal.  :inlove:  En als slagroom op de taart, kreeg ik vandaag bericht van Dynaudio dat ze alvast een nieuwe amp voor de sub opsturen en dat ik de defecte terug mag sturen.  :clapping:

Nu eens ff kijken hoe ik die amp uit de sub krijg. Zal wel de hele plate-amp zijn. Denk ik...

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a