Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Richi

Citaat van: SV..S op juni 10, 2020, 10:19:42
Een werkkamer met playstation en tv! Zo, leuk werk heb je ;D
Haha, was dat maar zo. Maar ik kijk er fijn op uit vanaf mijn werkplek.  ;D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Leeuwarden

Wat is dat voor kast aan de rechterkant?

Richi

Citaat van: Leeuwarden op juni 10, 2020, 11:32:28
Wat is dat voor kast aan de rechterkant?
Dat is de Ikea Kallax in grijs/houteffect. Mijn vrouw heeft daar de spullen van de praktijk in staan. We hebben er drie gekocht die op elkaar gestapeld staan. Dat kan hier prima omdat het plafond zo hoog is.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Leeuwarden

Thanks, ziet er goed uit. Ben zelf ook op zoek naar kast namelijk...

Richi

Ik vond het wel weer eens tijd voor een kleine 'Niels update'. Vrijdag a.s. krijgt hij zijn laatste chemo. Dan zijn we ruim 100 chemo behandelingen verder in twee jaar tijd. Daarna nog een operatie om zijn PAC eruit te halen (aanprik kastje die onder zijn huid zit) en dan beginnen de reguliere controles. In eerste instantie om de drie weken en dat neemt af naar mate het beter gaat met Niels. Bij de laatste beenmergpunctie zijn er geen kankercellen meer gevonden, dus dat is een goed startpunt. Volgens de oncoloog zal de chemo na zes weken uit zijn lijf zijn verdwenen en dan hopen we de 'echte en ongefilterde' Niels te zien die we sinds juni 2018 niet meer gezien hebben. Toen was hij drie jaar oud en nu vijf. Dus het is natuurlijk ook een heel ander kind geworden in die tijd, hij is immers bijna twee keer zo oud aan het einde van de behandeling.

Op dit moment heeft hij nog diverse bijwerkingen van de chemo behandelingen, maar niets onverwachts gelukkig. Het is pittig (zal jullie de details besparen) maar wel redelijk constant en voorspelbaar op dit moment. En dat is ook wat waard, hoe gek dat ook klinkt misschien. Niels heeft gelukkig steeds meer goede momenten en zijn energieniveau is zichtbaar toegenomen de afgelopen maanden. Getuige onderstaande foto die vandaag is gemaakt op school.  :D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

MarkD

Mooie berichten Richard, blijf positief en een bron van kracht voor Niels. Geniet van de mooie momenten!
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Nahpets

Goede vooruitzichten, heel fijn om te lezen.

Hopelijk verdwijnen de bijwerkingen snel, en allemaal.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

LS2

Licht aan het einde van een lange tunnel die jullie volgens mij met jullie liefde en doorzettingsvermogen toch relatief mooi hebben versierd.

Bedankt voor de update
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

Tabcam

Poeh, dat is bijna elke week :nopompom:. Blij dat de bijwerkingen binnen verwachtingen zitten en gun jullie alle rust na deze beproeving.

En altijd leuk als je zo'n ventje ondanks alles nog steeds kan zien genieten, leuke foto!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

SV..S

Tjonge, wat een heftige en bewogen "reis" heeft jullie gezin de afgelopen 2 jaar gemaakt!
Hopelijk komen jullie nu in rustiger vaarwater!




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Richi

Citaat van: TabCam op juni 15, 2020, 23:28:50
Poeh, dat is bijna elke week :nopompom:.
Ja, het is onvoorstelbaar wat zo'n kind aankan:
- één blok van vier weken met vier dagen per week chemo bij de start van de behandeling
+ wekelijks Methotrexaat chemo intraveneus (= via infuus)
+ elke derde week daarbij Vincristine chemo intraveneus plus 5 dagen Dexamethason (bijnierschorshormoon)
+ dagelijkse chemo Mercaptopurine 2 jaar lang
+ allerlei medicijnen om de bijwerkingen tegen te gaan zoals antibiotica, pijnstilling, obstipatie, etc.

Het zal wennen zijn als we geen medicatie meer hoeven te geven. De antibiotica gaan nog 3 maanden na de behandeling door, maar dat zou het dan moeten zijn. De neussonde hopen we er dus vrijdag uit te kunnen halen. De antibiotica gaan dan door de yoghurt.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Om een idee te krijgen wat er zoal aan medicatie gegeven moest worden. Dit was de ochtendgift een paar maanden geleden. Echt bizar. Maar ja, zonder dit alles was het einde oefening. Dan ben je toch maar gelukkig dat je in Nederland geboren bent...
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

blue-eyes

Dat zijn positieve berichten, fijn te lezen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin!!!

Goed om te lezen dat het zoveel beter gaat  :thumbs-up: :thumbs-up:
mainly British stuff

J o e p

Man o man, hoop dat het voor jullie nu eens echt mee gaat zitten. Sterkte!
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Focal Chora 826.

Richi

Bedankt allemaal! We gaan er vanuit dat het vanaf hier alleen maar beter kan gaan.  :smile:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Fr@nk

Spoedig herstel man!
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Richi

En tussendoor weer een beetje met de set aan het rommelen geweest. Ik heb de NAP200 eindversterker er een weekje tussenuit gehad. Wat opviel is dat het geluid meer coherent werd: stemmer klonken lekkerder en meer laag. Gisterenavond heb ik de NAP200 er weer tussen geplaatst, maar dat klonk als een natte krant. Vanochtend was ie weer op temperatuur en heb ik nog even zitten luisteren. Het klinkt strakker met de NAP200 ertussen, maar stemmen klinken toch minder lekker dan via de Atom en het laag klinkt ook heel anders. Als je zou meten, dan zal de NAP200 beter meten in onze kamer vermoed ik, maar via de Atom klink het dan wel minder 'audiofiel' maar wel erg lekker. Dus vooralsnog blijft de NAP200 er tussenuit omdat - en ik weet niet hoe ik dat anders moet omschrijven - het geluid wel coherenter klinkt. Het totaalplaatje klopt gewoon beter op de een of andere manier, hoewel ik zeker hoor dat de NAP200 instrumenten beter scheidt.

Misschien wordt het toch tijd voor een Naim Uniti Nova voor beneden en dan de Atom naar zolder. Hoewel ik stiekem ook wel heel benieuwd ben naar wat een NAD M33 zou doen op de Dynaudios. Tot die tijd geniet ik lekker van de Atom.  ;D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Mocht je weer bezoek kunnen ontvangen neem ik graag de Purifiversterker voor je mee. Zeker met een Naim voorversterker verwacht ik dat je het beste van beide werelden krijgt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Citaat van: TabCam op juni 20, 2020, 13:06:40
Mocht je weer bezoek kunnen ontvangen neem ik graag de Purifiversterker voor je mee. Zeker met een Naim voorversterker verwacht ik dat je het beste van beide werelden krijgt.
Dat had ik ook al bedacht. Met de nCores had ik ook heel goede ervaringen en de Naim als voorversterker met nCores of Purify eindversterking, dat kon inderdaad wel eens een heel fijne match zijn. Je bent van harte welkom als je zin hebt om een keer langs te komen. We zijn nog wel voorzichtig, maar zeker niet meer zo bang als in het begin nu we weten dat kinderen er veel minder vatbaar voor zijn.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Vandaag heb ik met een vriend luidsprekers beluisterd bij WifiMedia. Dat was erg leuk. Ik had hun nieuwe winkel, ik bedoel Experience Center, nog niet gezien. Dat is mooi geworden zeg!

We hebben de Elac Navis ARF-51 beluisterd. Een actieve luidspreker ontworpen door Andrew Jones waar ik al lang nieuwsgierig naar was. Door alle omstandigheden was het er nooit van gekomen om er naar te luisteren. Het was een mooie ervaring. Prachtige luidsprekers om te zien, maar ik hoorde er minder in terug van mijn Pioneers dan ik had gehoopt. En ik ben toch wel verslingerd geraakt aan de Dynaudio sound, dat merkte ik ook snel.

Daarna de Kii Three beluisterd in de maximale uitvoering. Erg strak, zoals ik ze vaker heb gehoord. Je hoort als het ware de controle, heel bijzonder. De laagweergave viel me wat tegen, maar ze moesten blijkbaar nog goed op de ruimte ingeregeld worden.

Op de apparatuur zal een AudioQuest Niagara 1200 power conditioner. De vriend die mee was, heeft een Niagara 5000 en dat deed in zijn set prachtige dingen. Meer rust, meer dynamiek en een nog opener weergave. Lang verhaal kort: ik heb een 1200 meegenomen om thuis te proberen. En het is een blijvertje. Veel Naimies schuwen power conditioners op hun apparatuur, maar de AudioQuest Niagara 1200 heeft op de Atom hetzelfde effect. Het is een heel fijne uitbreiding en een blijvertje!

In het verleden heb ik de Niagara 1000 geprobeerd en die bood in mijn setup toen (met de nCores) weinig voordelen, maar met de Atom is het een flinke stap. Ben er blij mee.  8)
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Klinkt als een leuke luistersessie en bevestiging van je eigen keuzes is zeker niet verkeerd.

Dat van de NCores en een netfilter kan ik wel plaatsen. Heb het ook met de Purifiversterker. Vermoed dat het door de Hypexvoeding komt. Je kan ook.altijd de eindversterker los van het netfilter plaatsen en kijken of dat beter is.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Morgen verwacht ik de Alientek D8 versterker met ingebouwde DAC. Inclusief inklaringskosten 130 euro. Een experiment voor op zolder. Ik heb een Raspberry PI 4 gekocht waar Ropieee XL op wordt geinstalleerd (als morgen de SD kaartjes ook binnen komen) en dan wordt de PI via USB aangesloten op de Alientek.

Op dit moment speelt op zolder een Denon AVR en dat bevalt - na inregelen via Audessey - best goed. Niet op Pure Direct, dan klinkt het maar magertjes, maar op Matrix (ik speel stereo) is het goed te pruimen. Ik ben heel benieuwd hoe de Alientek het gaat doen in vergelijking met de Denon. We gaan het beleven.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Inmiddels speelt er muziek via de Raspberry PI op zolder (mijn werkkamer). Het pad ziet er ongeveer als volgt uit:

Mac Mini met Roon > Raspberry PI met Volumio > Denon AVR-2113 via HDMI. Het klinkt best goed en de Denon pakt tot 192Khz wat ik zo zie, want DSD bestanden worden automatisch omgezet naar PCM 176.4 Khz. Het werk bijzonder goed en probleemloos. Dat had ik eigenlijk niet verwacht.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

En wat te denken van onze kleine man, nu zonder de sonde en vrij van chemo?!  :inlove:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a