Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

scrutinizer

#1125
Het iemand in zijn eigen topic bagatelliseren over zijn kennis en beleving zonder daar onderbouwing aan te geven roept vragen op.....
Voor jou om te beantwoorden :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: scrutinizer op februari  2, 2018, 15:15:37
Begrijp uit Hans zijn woorden dat

Hans zijn woorden begreep ik ook wel. In tegenstelling tot de jouwe...

Ik constateer, stel erg weinig.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: scrutinizer op februari  2, 2018, 15:21:40
Iemand in zijn eigen topic bagatelliseren over zijn beleving zonder daar onderbouwing aan te geven wil ik hierin wel toevoegen... ;)

Ah, het bekende olie op het vuur.

Goei bezig hoor!

:clapping:

Richi

Ach jongens, het gaat ook in hoge mate om semantiek. Ik zit er niet zo mee. Misschien is het leuk om een keer bij ons thuis af te spreken als de set staat en ingespeeld is, om te zien hoe het dan klinkt? Lijkt mij in ieder geval erg leuk.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Richi op februari  2, 2018, 15:16:26
Ja, dat is wat iedereen zegt. We gaan het wel beleven.

Bijzonder, veel sterkte de komende tijd... Lijkt me niet echt leuk als je weet dat je pas over maanden echt kan genieten van je nieuwe speakers...

:unhappy:

Ohja, welk nummer van Adele wat het over?

Richi

Citaat van: Baardmannetje op februari  2, 2018, 15:28:49
Bijzonder, veel sterkte de komende tijd... Lijkt me niet echt leuk als je weet dat je pas over maanden echt kan genieten van je nieuwe speakers...

:unhappy:

Ohja, welk nummer van Adele wat het over?
Oh, maar ik geniet er wel van hoor. Anders had ik er niet zoveel pegels aan uitgegeven. Het is meer een kwestie van fine-tunen.

En het ging om track 3 van de CD 21: turning tables.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Richi op februari  2, 2018, 15:27:41
Ach jongens, het gaat ook in hoge mate om semantiek. Ik zit er niet zo mee. Misschien is het leuk om een keer bij ons thuis af te spreken als de set staat en ingespeeld is, om te zien hoe het dan klinkt? Lijkt mij in ieder geval erg leuk.

Als de akoestiek op orde is kom ik graag luisteren.

:smile:

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Richi op februari  2, 2018, 15:29:55
Oh, maar ik geniet er wel van hoor. Anders had ik er niet zoveel pegels aan uitgegeven. Het is meer een kwestie van fine-tunen.

En het ging om track 3 van de CD 21: turning tables.

Dank, ik ga straks even luisteren.

Nu eerst met een kleine en de hond even naar buiten!

scrutinizer

Citaat van: Baardmannetje op februari  2, 2018, 15:26:54
Ah, het bekende olie op het vuur.

Goei bezig hoor!

:clapping:

Nee Baard...Is niet mijn doel van deze reactie in tegendeel zelfs.....

Maar ik vind wel dat als je uitspraken doet over zaken als elektronica of akoestiek dat je wel onderbouwt....
En niet de indruk geeft dat je bijvoorbeeld door een viertal panelen en wat DSP aanpassing je DE AKOESTIEK op orde hebt. ;)

Daarmee zeg ik niet dat het niet lekker kan klinken bij jou ..I sabie :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Richi

Citaat van: Baardmannetje op februari  2, 2018, 15:30:23
Als de akoestiek op orde is kom ik graag luisteren.

:smile:
Misschien heb ik nog wat hulp nodig t.z.t. om de akoestiek op orde te krijgen...  :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Citaat van: Richi op februari  2, 2018, 15:29:55
Oh, maar ik geniet er wel van hoor. Anders had ik er niet zoveel pegels aan uitgegeven. Het is meer een kwestie van fine-tunen.

En het ging om track 3 van de CD 21: turning tables.

Volgens mij heeft Raphie al iets over die cd gezegd. Als de rest gewoon prima klinkt dan weet je in ieder geval dat je niet verder hoeft te zoeken in je set....toch ?

Over de voeding....even extreem een prut voeding zal moeite hebben met de impedantie dips. Zeker wanneer deze laag zijn. Zit hem dan voornamelijk in het laag, vraagt veel stroom, moet en geleverd kunnen worden en stabiel zijn. De Kennie was volgens mij een versterker met een uitstekende voeding. Evenzo als de Hypexen die ik heb gehad.

Maar worden er echt nog versterkers gemaakt met prutvoedingen ? Of zijn de specs die aangegeven worden van de versterkers overdreven en niet overeenkomstig met wat de versterker daadwerkelijk presteert ?

Citaat van: scrutinizer op februari  2, 2018, 15:21:40
Het iemand in zijn eigen topic bagatelliseren over zijn kennis en beleving zonder daar onderbouwing aan te geven roept vragen op.....
Voor jou om te beantwoorden :)

Nou dat bepaalt een ieder lekker voor zichzelf toch ? Als jij alleen maar in je handjes wilt klappen en tussendoor aangeven dat anderen (zonder direct te zijn) geen kennis hebben kan je jezelf ook afvragen wat het nut van het laatste is.

Citaat van: Richi op februari  2, 2018, 15:39:43
Misschien heb ik nog wat hulp nodig t.z.t. om de akoestiek op orde te krijgen...  :hehe:

Als je er geen behoefte aan hebt moet je het zeker niet doen. Ieder zijn ding.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

#1136
Citaat van: chansig op februari  2, 2018, 15:41:12


Nou dat bepaalt een ieder lekker voor zichzelf toch ? Als jij alleen maar in je handjes wilt klappen en tussendoor aangeven dat anderen (zonder direct te zijn) geen kennis hebben kan je jezelf ook afvragen wat het nut van het laatste is.

Als je er geen behoefte aan hebt moet je het zeker niet doen. Ieder zijn ding.

Gr. Hans

Ik vraag onderbouwing van een stelling.
Is er iets dat ik stel anders dan een vraag, Hans?

Trek je even terug met Baard en kom met antwoord? ;D


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Baardmannetje op februari  2, 2018, 15:31:24
Dank, ik ga straks even luisteren.

Net geluisterd, een berg compressie inderdaad... En dat kan flink hard klinken.

chansig

Citaat van: scrutinizer op februari  2, 2018, 15:50:24
Ik vraag onderbouwing van een stelling.
Is er iets dat ik stel anders dan een vraag, Hans?

Trek je even terug met Baard en kom met antwoord? ;D 

Ik bemoei me graag overal mee...en zeker met Baard.  :D

Daarnaast doe je ook een uitspraak op betrekkingsniveau en volgens mij is dat een algemene.

Gr. Hans



Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: scrutinizer op februari  2, 2018, 15:35:31
Maar ik vind wel dat als je uitspraken doet over zaken als elektronica of akoestiek dat je wel onderbouwt....
En niet de indruk geeft dat je bijvoorbeeld door een viertal panelen en wat DSP aanpassing je DE AKOESTIEK op orde hebt. ;)

Dat iemand jou een indruk geeft ligt toch vooral bij jou. Je hoort mij niet zeggen dat ik iets op orde heb.

Maar waarom dat verborgen denigrerende toontje weer? Dat is toch niet nodig?

En... I sabie?

chansig

Citaat van: Baardmannetje op februari  2, 2018, 16:35:12
Net geluisterd, een berg compressie inderdaad... En dat kan flink hard klinken.

Tijd voor andere versterkers dan maar.  :D

Ik ga me niet kwellen met Adele. Misschien als ik wat drank op heb.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Richi op februari  2, 2018, 15:39:43
Misschien heb ik nog wat hulp nodig t.z.t. om de akoestiek op orde te krijgen...  :hehe:

Ik weet wel wat mensen met verstand van zaken.

8)

chansig

Citaat van: Baardmannetje op februari  2, 2018, 15:30:23
Als de akoestiek op orde is kom ik graag luisteren.

:smile:

Lijkt mij leuk en gezellig.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: Baardmannetje op februari  2, 2018, 16:38:22
Dat iemand jou een indruk geeft ligt toch vooral bij jou. Je hoort mij niet zeggen dat ik iets op orde heb.

Maar waarom dat verborgen denigrerende toontje weer? Dat is toch niet nodig?

En... I sabie?

Is niet verborgen..... ;D
Comes with the trade.

Maar gezien jullie in vele topics op of aanmerkingen hebben zonder deze te onderbouwen mag ik hier vragen over stellen toch?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Of ik daar dan antwoord op krijg........ ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

#1145
@Scrut: Van de week stel je ook een vraag, ik geef een een antwoord en vervolgens hoor ik niets meer. 

Overigens hoef je van mij geen diepe onderbouwing te verwachten. Maar dat is volgens mij algemeen bekend. Ik ken mijn beperkingen en beschrijf mijn gedachten, waarvan ik ze niet zeker weet of ze kloppen, ook als dusdanig.

Maar als jij je geroepen voelt om je uitspraken te onderbouwen laat je dan vooral niet tegenhouden door mijn beperkte kennis. Het ringring gebeuren heb ik ook al even gecheckt bij iemand. Die zei alleen: klopt dat het er is, maar geen invloed in het hoorbare spectrum. Ga ik niet doorvragen. In de meantime kom jij ook niet verder dan te stellen dat het er is. Je volgens mij ook de vraag gesteld wat je dan zou horen. Ook geen antwoord op gekregen. In het verleden heb je volgens mij wel eens aangegeven daar ook geen energie meer in te gaan steken. Had je namelijk al heeeeeel erg veel gedaan en werd niet op waarde geschat oid.

Zal als ik de kans krijg het nog eens bij iemand anders navragen. Die laat zich overigens niet tegenhouden door mijn beperkte kennis als het gaat om uitleg geven.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: chansig op februari  2, 2018, 17:19:14
@Scrut: Van de week stel je ook een vraag, ik geef een een antwoord en vervolgens hoor ik niets meer. 

Overigens hoef je van mij geen diepe onderbouwing te verwachten. Maar dat is volgens mij algemeen bekend. Ik ken mijn beperkingen en beschrijf mijn gedachten waarvan ik ze niet zeker weet of ze kloppen ook als dusdanig.

Maar als jij je geroepen voelt om je uitspraken te onderbouwen laat je dan vooral niet tegenhouden door mijn beperkte kennis. Het ringring gebeuren heb ik ook al even gecheckt bij iemand. Die zei alleen: klopt dat het er is, maar geen invloed in het hoorbare spectrum. Ga ik niet doorvragen. In de meantime kom jij ook niet verder dan te stellen dat het er is.

Zal als ik de kans krijg het nog eens bij iemand anders navragen. Die laat zich overigens niet tegenhouden door mijn beperkte kennis als het gaat om uitleg geven.  :D

Gr. Hans

Misschien even terug lezen, Hans.
De antwoorden had ik al gegeven. ;)

Wat een ander vind of wat zijn aanname daarin is is aan hem.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: scrutinizer op februari  2, 2018, 17:11:55
Of ik daar dan antwoord op krijg........ ::)

Wat denk je nou zelf... Je geeft hierboven nota bene toe je denigrerend naar mij op te stellen.

:sigh:

addesmo

Die hele cd van Adele is volgens mij opgenomen voor de oortjes generatie, net als een cd van Amy Winehouse die ik heb. Ondertussen de installatie wel op een niveau dat ik ernaar kan luisteren ;)
Denk dat je met de Dynaudio's toch redelijk analytische speakers in huis hebt gehaald in tegenstelling tot de Pio's. Sterkte met het gewennings proces.

scrutinizer

Citaat van: Baardmannetje op februari  2, 2018, 17:34:20
Wat denk je nou zelf... Je geeft hierboven nota bene toe je denigrerend naar mij op te stellen.

:sigh:

Ik geef aan dat ik niets verborgen heb... ;)
Als jij dit als denigrerend ervaar kan het geen kwaad je eigen teksten in topics nog eens de revue te laten passeren.

Maar je kunt dit natuurlijk aangrijpen als zijnde een argument om geen onderbouwing te geven.   ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....