Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Dirk

wat noem je "erg warm"?

'k vind het trouwens wel een beetje vreemd dat die kastjes op maat gemaakt zijn voor deze 2 modules en er dan vooral koelopeningen zitten aan de achterzijde, dus zitten boven de nCore module, terwijl het naar mijn ervaring toch de voedingsmodule is die warmer werd (ik zeg werd, want hier draai ik met de huidige incarnatie op lineaire voedingen)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Richi

Citaat van: Dynky op juli 21, 2016, 18:06:01
wat noem je "erg warm"?

'k vind het trouwens wel een beetje vreemd dat die kastjes op maat gemaakt zijn voor deze 2 modules en er dan vooral koelopeningen zitten aan de achterzijde, dus zitten boven de nCore module, terwijl het naar mijn ervaring toch de voedingsmodule is die warmer werd (ik zeg werd, want hier draai ik met de huidige incarnatie op lineaire voedingen)
Erg warm, als in een graad of 40-50 schat ik na een middag idle in een afgesloten kast met koelopeningen aan de achterzijde bij 27 graden kamertemperatuur.

Als ik het zo opschrijf, is dat misschien wel logisch...  :blush:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Kingpin op juli 21, 2016, 15:46:50
Ligt meestal niet aan een slecht contact maar eerder aan 'verkeerde' aarde waardoor er een potentiaalverschil tussen de aardes ontstaan wat zich uit in brom.
Let even heel goed op hoe de aardes (signaalaarde / randaard) van beide apparaten zijn uitgevoerd, en hoe de aardes onderling zijn verbonden, zeker met een verloop van RCA naar XLR wil dit wel eens heel snel fout gaan.
Ik zal eens nagaan hoe e.e.a. in elkaar is gezet. Met mijn zelfbouw kabels heb ik dit probleem nog nooit gehad.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Bij het in- en uitschakelen hoor ik trouwens regelmatig een flinke plop. Ondanks de vertraging die er op zit voordat de module aangaat (2 seconden of zo). Ik zal eens uitzoeken wanneer dit precies gebeurt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dirk

Citaat van: Richi op juli 21, 2016, 18:38:07
Als ik het zo opschrijf, is dat misschien wel logisch...  :blush:
lijkt me ook. ;D
hier staat alles "open en bloot", dat scheelt natuurlijk wel  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Richi

Citaat van: Richi op juli 21, 2016, 18:40:30
Bij het in- en uitschakelen hoor ik trouwens regelmatig een flinke plop. Ondanks de vertraging die er op zit voordat de module aangaat (2 seconden of zo). Ik zal eens uitzoeken wanneer dit precies gebeurt.
Heb hier nog wat nader onderzoek gedaan naar de plop. Het lijkt toch echt door de RCA>XLR kabel te komen. Als die niet goed zit, gebeuren er rare dingen: een aarde brom of luide ploppen. Zit ie goed, dan schakelt het geruisloos in en uit (zo lijkt het nu).

Dus dan blijven er twee opties over denk ik: ik maak zelf een goede kabel, dat zou dan een zilver kabel worden met de juiste pluggen en aarding, of ik zoek versneld naar een voorversterker met XLR uitgang, wat toch al op de planning staat.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

katwax

Ik heb nog wel een kabel met rca -> xlr van Hypex deze https://www.hypexshop.com/DetailServlet?detailID=3346
Mijn voorversterker had enkel rca out en omdat de spec van Hypex voorschrijven best xlr te gebruiken heb ik deze kabel gekocht.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Richi

Bedankt Katwax, ik hou die kabel even in gedachten. Voorlopig lijkt het goed te gaan met de Ghentaudio kabel.

Gisterenavond hebben mijn zwager en ik tot in de kleine uurtjes zitten luisteren. De versterkers spelen fantastisch, maar zijn wel super eerlijk. Met vlakke jaren 80 opnames klinkt het dun, schel en vlak in geval van echte opnames. Wat ook meespeelt, is dat je zo door opnames 'heen luistert'. Waar andere versterkers zaken verbloemen of een lekker sausje over de muziek gieten, hoor je hier meteen hoe het in elkaar zit.

Ook zwaar gecomprimeerde opnames, zoals vrijwel alle Coldplay albums, vallen genadeloos door de mand. Je hoort het gemis aan dynamiek zo overduidelijk. Schokkend gewoon.

Maar met echt goede opnames ... Wauw! Wat klinkt het dan ontzettend goed. Echt niet normaal hoe fraai een Patricia Barber, Jack Johnson of Roger Waters dan klinkt. De dynamiek, het inzicht, de ruimte, het klinkt voortreffelijk. Roger Water's Amused to Death klinkt zo ongelofelijk goed. Als je je ogen sluit, zit je er middenin. Het geluid zweeft volledig om je heen en de q-sound effecten kloppen helemaal. Wat een bizar mooie beleving.

Het bizarre is, dat als je de Classé er tussenuit haalt en de Chord Hugo rechtstreeks aan de eindversterkers hangt, je wint in transparantie, definitie en muzikaliteit, maar dat je ook inlevert op plaatsing, ruimtelijkheid en het wordt wat rommeliger. Ja, het toevoegen van een component maakt het allemaal minder rommelig. Dat gaat volledig tegen mijn logica in.

Over het geheel genomen, klinkt het met de Classé toch echt beter. Dat had ik dus niet verwacht. Het sterkt me wel in mijn mening dat een Classé CP-50 of CP-60 een hele mooie toevoeging zou zijn in mijn set.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

katwax

Dat is het nadeel van "betere" componenten te gebruiken, dat slechte opnames nog slechter klinken, ik vraag mij soms af met wat voor apparatuur sommige hun opnames beluisteren voor ze deze uitbrengen.
Het feit dat het zo neutraal is geeft je volledige vrijheid mbt de voorversterker natuurlijk. Je zou is kunnen luisteren naar een Chord voorversterker, wat ik mooi vond klinken was een Leben voorversterker.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Richi

Ja, de Chord Hugo TT is ook een optie, maar ik wil mijn analoge bronnen ook nog blijven gebruiken. Wat je zegt, was ook onze conclusie: de voorversterker gaat de klankkleur in belangrijke mate bepalen, samen met de bron natuurlijk.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Citaat van: Richi op juli 23, 2016, 10:47:48
Het bizarre is, dat als je de Classé er tussenuit haalt en de Chord Hugo rechtstreeks aan de eindversterkers hangt, je wint in transparantie, definitie en muzikaliteit, maar dat je ook inlevert op plaatsing, ruimtelijkheid en het wordt wat rommeliger. Ja, het toevoegen van een component maakt het allemaal minder rommelig. Dat gaat volledig tegen mijn logica in.

Over het geheel genomen, klinkt het met de Classé toch echt beter. Dat had ik dus niet verwacht. Het sterkt me wel in mijn mening dat een Classé CP-50 of CP-60 een hele mooie toevoeging zou zijn in mijn set.

Klinkt heel herkenbaar. De Classé is vooral natuurlijk en ruimtelijk, klopt meer en de Hugo gaat meer de analytische kant op. Heeft ook mede te maken met een goede voorversterker. De Hugo is natuurlijk een mini-mini-voorversterker tegenover de Classé met veel betere componenten en voeding. Dan is een extra apparaat in de keten niet per se slechter. Ik heb wel eens 2 Classé voorversterkers achter elkaar geschakeld om te kijken of er verlies was door het extra component en eerlijk gezegd kon ik dat niet horen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

katwax

Citaat van: Richi op juli 23, 2016, 14:11:10
Ja, de Chord Hugo TT is ook een optie, maar ik wil mijn analoge bronnen ook nog blijven gebruiken. Wat je zegt, was ook onze conclusie: de voorversterker gaat de klankkleur in belangrijke mate bepalen, samen met de bron natuurlijk.
Ik ben van mening dat een bron ook zo weinig mogelijk klankkleur mag bijdrage in het geheel, de bron moet zo nauwkeurig mogelijk alle data die aanwezig is doorgeven aan de voorversterker zonder er zelf iets aan toe te voegen. Dat is mijn mening natuurlijk :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Richi

Citaat van: katwax op juli 23, 2016, 22:51:56
Ik ben van mening dat een bron ook zo weinig mogelijk klankkleur mag bijdrage in het geheel, de bron moet zo nauwkeurig mogelijk alle data die aanwezig is doorgeven aan de voorversterker zonder er zelf iets aan toe te voegen. Dat is mijn mening natuurlijk :)
Dat ben ik met je eens. Toen ik dit schreef, dacht ik eigenlijk aan de tuner en cd speler die beide een wat warmere klank signatuur hebben, wat dan weer maakt dat het geheel niet over analytisch gaat klinken in combinatie met de nCores.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

#838
Citaat van: Audiofiel op juli 23, 2016, 17:27:24
Klinkt heel herkenbaar. De Classé is vooral natuurlijk en ruimtelijk, klopt meer en de Hugo gaat meer de analytische kant op. Heeft ook mede te maken met een goede voorversterker. De Hugo is natuurlijk een mini-mini-voorversterker tegenover de Classé met veel betere componenten en voeding. Dan is een extra apparaat in de keten niet per se slechter. Ik heb wel eens 2 Classé voorversterkers achter elkaar geschakeld om te kijken of er verlies was door het extra component en eerlijk gezegd kon ik dat niet horen. ;D
Ja, dat een goede voorversterker geen verlies geeft, dat kan ik nog bevatten. Maar dat een goede voorversterker het geluid verbeterd, dat had ik niet verwacht. De Hugo heeft één set RCA aansluitingen en rechtstreeks op de eindversterkers doen die het dus op sommige aspecten beter (flow en precisie) maar op andere aspecten slechter dan via de voorversterker (ruimtelijkheid en klankkleur).

Je had het me al eens gezegd, maar toch vond ik het verrassend.  ::) Hoe dan ook, het sterkt me wel in het gevoel dat een nog betere voorversterker minder achterhoudt en meer verbeterd.  8)

Zou naast een Classé CP-50 of CP-60 een Mark Levinson 38s een geschikte optie zijn?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kingpin

Citaat van: Richi op juli 23, 2016, 10:47:48
Gisterenavond hebben mijn zwager en ik tot in de kleine uurtjes zitten luisteren. De versterkers spelen fantastisch, maar zijn wel super eerlijk. Met vlakke jaren 80 opnames klinkt het dun, schel en vlak in geval van echte opnames. Wat ook meespeelt, is dat je zo door opnames 'heen luistert'. Waar andere versterkers zaken verbloemen of een lekker sausje over de muziek gieten, hoor je hier meteen hoe het in elkaar zit.

Ook zwaar gecomprimeerde opnames, zoals vrijwel alle Coldplay albums, vallen genadeloos door de mand. Je hoort het gemis aan dynamiek zo overduidelijk. Schokkend gewoon.

Maar met echt goede opnames ... Wauw! Wat klinkt het dan ontzettend goed. Echt niet normaal hoe fraai een Patricia Barber, Jack Johnson of Roger Waters dan klinkt. De dynamiek, het inzicht, de ruimte, het klinkt voortreffelijk. Roger Water's Amused to Death klinkt zo ongelofelijk goed. Als je je ogen sluit, zit je er middenin. Het geluid zweeft volledig om je heen en de q-sound effecten kloppen helemaal. Wat een bizar mooie beleving.

Het bizarre is, dat als je de Classé er tussenuit haalt en de Chord Hugo rechtstreeks aan de eindversterkers hangt, je wint in transparantie, definitie en muzikaliteit, maar dat je ook inlevert op plaatsing, ruimtelijkheid en het wordt wat rommeliger. Ja, het toevoegen van een component maakt het allemaal minder rommelig. Dat gaat volledig tegen mijn logica in.

Over het geheel genomen, klinkt het met de Classé toch echt beter. Dat had ik dus niet verwacht. Het sterkt me wel in mijn mening dat een Classé CP-50 of CP-60 een hele mooie toevoeging zou zijn in mijn set.
Ik ben benieuwd of je dit 'lang' uithoud (luistermoeheid).
Detail is tot op zekere hoogte mooi, maar het moet niet de overhand hebben.
Het is als met een plaatje, soms worden deze zo scherp afgebeeld dat het niets meer heeft met de werkelijke situatie.

Zo is dat ook met muziek, zeker heden ten dage klinkt bv een hihat niet als een hihat maar als een gesamplede ping (als je begrijpt wat ik bedoel).
Hoe klinkt deze setup nu met bijvoorbeeld een ruig blues/rock nummer, kan je daar een heel album mee uitluisteren of wordt alles "te" afgebeeld, ik neem bewust blues/rock even ter voorbeeld omdat maar weinig sets dit echt goed kunnen weergeven.
Je haalt "Coldplay" er al bij, dat was je al opgevallen. Tingeltangel muziek klinkt zelfs op een Squeezeradio wel goed.

Zoals eerder ook werd aangehaalt, kan de voorversterker wonderen doen. De NCores zijn van nature al heel gedetailleerd, je zou ook eens naar een buizenvoorversterker kunnen kijken, de combi kan met de juiste buizen hemels klinken.
Wel een mooi project !
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

katwax

Citaat van: Kingpin op juli 25, 2016, 15:23:09
Zoals eerder ook werd aangehaalt, kan de voorversterker wonderen doen. De NCores zijn van nature al heel gedetailleerd, je zou ook eens naar een buizenvoorversterker kunnen kijken, de combi kan met de juiste buizen hemels klinken.
Wel een mooi project !
Buizen met nCore eindversterking is zeker mooi, maar je moet wel van het "buizensausje" houden :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Richi

Tja, buizen. Ik heb er een soort - overigens nergens op gebaseerde - aversie tegen. Het voelt ouderwets en achterhaald. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik op de High End in München wel een paar heel mooie buizen sets heb gehoord. Ik zal er nog wel niet aan toe zijn of zo.  ;D  Net zoals ik lang niet aan streaming wilde.  :D

Die luistermoeheid valt wel mee. Ik heb wel een paar aanpassingen gedaan. De eindversterkers staan nu verder uit elkaar en er liggen flinke dempers onder. Op dit moment draait Massive Attack met Blue Lines (96Khz HDTracks versie) en dat klinkt wel heel erg goed.

De hoeveelheid muzikale informatie die naar je hoofd wordt geslingerd is wel veel groter dan ik gewend was. Een pré die de zaak mooi neerzet en in balans brengt is dus wel een vereiste (en dus ook mijn volgende wens).
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Fotootje...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

knubbe

Alweer genoeg van de Hypexxen?  :nopompom:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Richi

Nou, eigenlijk niet. Het is meer een experiment om te zien of er mensen geïnteresseerd zijn in deze versterkers. En ik vond het heel leuk om ze te bouwen, dus lijkt het me leuk om nog een set te bouwen en misschien wat mods toe te passen. (Voor de mensen die zich afvragen waar dit over gaat: ik heb het paartje op marktplaats gezet om te zien of er animo voor is)

Vandaag heb ik de Classé CAP-151 geïntegreerde versterker nog eens goed vergeleken met de nCores eindversterkers. Voor zover dat gaat natuurlijk, want een CAP-151 is natuurlijk geen ideale voorversterker en een Ghentaudio RCA>XLR interlink is ook niet ideaal.

De Classé klinkt super: een prachtig volle klank, met mooi gearticuleerde stemmen, zijdezacht hoog en een redelijk strak en fraai laag. De nCores klinken ook super: heerlijk open, eerlijk, dynamisch en uitgebalanceerd. Het midden is wat terughoudender en het hoog iets minder vloeiend dan bij de Classé. Maar met de juiste opnames klinkt het hemels! Wel hoor je duidelijk de tekortkomingen in je keten èn van slechte opnames. En dat is niet altijd prettig.

De vraag is of ik dat ga oplossen met een betere voorversterker. Mijn gevoel zegt van wel, mits ik een voorversterker kies met een wat ronde warme klank. Vaak wordt een buizen pré aangeraden, maar ik kijk uit naar een Classé CP-50 of CP-60. Ook de Mark Levinson 380s lijkt me een goede match. Het voordeel van die laatste is volgens mij dat de volumeregeling wat idealer verloopt. De Classé CAP-151 staat bij volume 2.0 al hard en ik hoop dat dat beter wordt met een andere pré.

Dus wees gerust: dit experiment is nog niet ten einde!  :pompom:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Trouwens, ik heb ook zwarte frontjes besteld voor de eindversterkers, zodat ik meer vrijheid heb in het optisch matchen van de eindversterkers met eender welke voorversterker die hier komt te staan.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Raphie

Het "volume verloop" zoals je het noemt hangt af v/d input gain v/d EV's ik verwacht niet te veel verschil tussen pre's onderling
JBL PRX Power!

Richi

Citaat van: Raphie op juli 28, 2016, 08:11:50
Het "volume verloop" zoals je het noemt hangt af v/d input gain v/d EV's ik verwacht niet te veel verschil tussen pre's onderling
Ok, dat zou jammer zijn. Wat ik lees is de volume regeling van de Classé wat 'grover' bij lage volumes, waar de ML bijvoorbeeld wat preciezer is met kleinere (0.1db) stapjes. De Chord Hugo laat zich ook veel preciezer regelen qua volume dan de Classé omdat deze een soort 'analoge' volumeregeling heeft. Die volumeregeling is wel digitaal natuurlijk, maar met hele kleine stapjes. Het voelt heel analoog aan.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Raphie

Citaat van: Richi op juli 28, 2016, 10:41:35
Ok, dat zou jammer zijn. Wat ik lees is de volume regeling van de Classé wat 'grover' bij lage volumes, waar de ML bijvoorbeeld wat preciezer is met kleinere (0.1db) stapjes. De Chord Hugo laat zich ook veel preciezer regelen qua volume dan de Classé omdat deze een soort 'analoge' volumeregeling heeft. Die volumeregeling is wel digitaal natuurlijk, maar met hele kleine stapjes. Het voelt heel analoog aan.
nu verwar je een stappenschakelaar met een traploze schakelaar.
heeft niks met digitaal of analoog van doen.  ;)
JBL PRX Power!

Richi

Citaat van: Raphie op juli 28, 2016, 11:31:41
nu verwar je een stappenschakelaar met een traploze schakelaar.
heeft niks met digitaal of analoog van doen.  ;)
Hoe dan ook: ik heb liever traploos!  ;D Mag analoog of digitaal, als ik het maar niet merk en als het maar goed klinkt.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a