Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Richi

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

katwax

Bij de ucd modules staat dit vermeld dat je ze best kan vastmaken aan een heatsink, de nCore modules zijn niet voorzien om vast te maken aan een heatsink en staat er ook niet bij vermeld.
Ik had een dual mono in een kast die onderaan en bovenaan voorzien was van een rooster en deze stond ook altijd aan, nooit problemen mee gehad.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kingpin

Ik weet niet hoe de ncores eruit zien of gekoeld moeten worden.
Maar ik gebruik bij het monteren van heatsink 'altijd' Artic Silver.
Het is hetzelfde als een CPU met de koeler monteren, wanneer er niets tussen zit werkt het maar nihil, de Artic Silver zorgt ervoor dat de de kleine oneffenheden worden opgevuld zodat 1 spiegeloppervlak wordt gecreëerd zodat de overgang beduidend meer warmte kan transporteren.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Richi

Ga eens even Googlen...
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

En besteld. Evenals solid core silver kabel 0.8mm voor de luidsprekerdraden in de versterkers.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Gisteren zijn de SMPS600 en NC400 onderdelen binnen gekomen. Wat zien die er netjes uit zeg!  8) Wel leuk hoor, dat dit soort technologie in Nederland is ontwikkeld. Ik kan niet wachten om het spul in elkaar te gaan zetten. Maar eerst moeten vandaag de koelpasta en de zilverdraad nog binnen komen.

Ik zal foto's maken van het assemblage proces (waarschijnlijk aankomend weekend) en die hier posten.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

RubenV.

Citaat van: Richi op juli 20, 2016, 07:49:19
Gisteren zijn de SMPS600 en NC400 onderdelen binnen gekomen. Wat zien die er netjes uit zeg!  8) Wel leuk hoor, dat dit soort technologie in Nederland is ontwikkeld. Ik kan niet wachten om het spul in elkaar te gaan zetten. Maar eerst moeten vandaag de koelpasta en de zilverdraad nog binnen komen.

Ik zal foto's maken van het assemblage proces (waarschijnlijk aankomend weekend) en die hier posten.

Tof! Ik kijk al uit naar de foto's  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Kingpin

Mooi bezig!
Koelpasta dun aanbrengen. Met bv een creditcard strak strijken of gewoon een goede druppel aanbrengen en aandraaien aan de heatsink.
Even opletten dat de pasta geen contact maakt met de elektronica onderdelen, hoewel ze zeggen dat het niet geleidend is zitten er toch microscopische metaal deeltjes in (heb het al eens meegemaakt en proefondervindelijk nagebootst).
Suc6
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Richi

Bedankt voor de tip, ga er op letten.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Nou, het is allemaal gelukt. Ze staan te spelen! Het was even goed opletten af en toe, maar ik ben erg tevreden over het resultaat. Ze zien er prachtig uit en er komt geluid uit. :)
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

katwax

Citaat van: Richi op juli 21, 2016, 00:49:15
Nou, het is allemaal gelukt. Ze staan te spelen! Het was even goed opletten af en toe, maar ik ben erg tevreden over het resultaat. Ze zien er prachtig uit en er komt geluid uit. :)
:pompom:

En is het wat je ervan verwacht?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Richi

#811
Nou, dit valt toch helemaal niet tegen! Retestrakke laagweergave, mooi open, transparant, ruimtelijk en mooi in balans. Even wat verschillende muziek gespeeld, van Madonna, via Dire Straits, Dido en Eva Cassidy tot aan Elbow. Het klinkt allemaal erg strak en fijn. Maar zeker ook niet te analytisch. De Classé speelt nu als voorversterker. De eindversterkers zijn met een Ghent Audio RCA>XLR aangesloten op de Classé. Morgen maar eens proberen hoe de Hugo het doet als voorversterker.

En nog een paar foto's van het assemblage process.












Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: katwax op juli 21, 2016, 01:16:09
:pompom:

En is het wat je ervan verwacht?
Euhm, ja. Eigenlijk wel. Ik kan nog niet hard spelen want de familie ligt te slapen, maar de weergave is ontzettend helder zonder schel te zijn. Het laag is errug strak en dat vind ik heel mooi. De ruimtelijkheid is vergelijkbaar met de Classé, waar ik heel blij mee ben.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Toch nog even de eindversterkers rechtstreeks aan de Chord Hugo gehangen. Dat gaat nog even een stap verder zeg! Wauw, wat een detail en diepte wordt er nog toegevoegd in vergelijking met weergave via de Classé. Madonna's Ray of Light speelt nu en bij Candy Perfume Girl hoor ik toch echt ineens de effecten veel beter. Maar zonder dat het geluid opdringerig wordt gelukkig. Erg fijn.  8)
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

katwax

#814
Heb de Hugo ook nog overwogen toen ik nog niet actief speelde, maar wou mijn buizen voorversterker niet weg doen toen. Kan me dus best voorstellen dat het een leuke combinatie is.
Mijn ervaring met nCore is dat hij alles mooi onder controle heeft en dus zeer strak, tevens zeer neutraal van klank -> voorversterker mag hier zijn ding doen :)

Trouwens je kan er echt luid mee gaan, ze zijn super snel en houden de controle ook bij hogere volumes, denk dat je er nog veel plezier aan gaat hebben. Het feit dat je ze zelf gebouwd hebt geeft toch een lekker gevoel dan :)

Had je hiervoor ook al geen classe D eindversterking? Is de nCore een stapje verder naar jouw gevoel? Natuurlijk staat het nog maar net in elkaar dus is misschien beetje vroegtijdig om al conclusies te trekken.

Ze passen trouwens zeer mooi bij de rest van je set.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Richi

Het staat nog maar net inderdaad, maar de nCore gaat verder dan de Class D Audio SDS-47C die ik hiervoor had. Die was wat warmer qua klank. In combinatie met de Classé (en ook de Hugo) speelt dit echt mooier.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kingpin

Ziet er goed uit !
Mooi dat alles gelukt is, veel luisterplezier.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

knubbe

Mooi hoor  :inlove: Veel luisterplezier !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Richi

Bedankt! Zit nu een vergadering voor te bereiden met Joël Grare op de achtergrond. Het klinkt echt hemels. De Classé is zeer goed, maar dit is net een tandje strakker en dynamischer.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

#819
De Ghentaudio RCA>XLR interlinks zijn maar van matige kwaliteit. De RCA pluggen klemmen niet goed, waardoor je snel last hebt van een aarde brom. Ik dacht eerst dat het aan één van de mono blokken lag, maar kwam er al snel achter dat het (gelukkig) in de kabel zat. Maar ja, 13$ voor een 1.5m RCA>XLR kabel is natuurlijk ook heel niet erg duur.  :tounge:

Desalniettemin klinkt het heel behoorlijk. Ik ga binnenkort een keer solid core zilveren XLR-XLR kabels maken voor als de CAP-151 wordt vervangen door een 'echte' voorversterker. Daar valt nog veel winst te behalen. Dat hoor je wel als je de Chord Hugo direct aan de eindversterkers hangt. Toch maakt de Classé ook heel mooi muziek, maar er komt net een soort laagje overheen. Maar dat verwachtte ik al, dus daarom ben ik voorzichtig naar het uitkijken naar een mooie zilveren CP-50, CP-60 of CP-65. En misschien wel een CP-500, CP-700 of CP-800 zelfs. De set verdient inmiddels wel een betere voorversterker.

Maar alles op zijn tijd. Het klinkt echt heel erg fijn en je moet altijd wat te wensen overhouden!
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Maikel_audionerd

Complimenten, die heb je mooi gebouwd zeg  :thumbs-up:
Geniet ervan
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

RubenV.

#821
Mooi gebouwd die Ncore's  8) Ik ben benieuwd of je nog veel verandering gaat merken. Ik lees in het ncore topic op diyaudio dat sommige mensen na enkele honderden uren inspelen 'm beter vonden klinken. Ik heb dit zelf nog nooit ervaren, dat inspelen. Ik ben benieuwd of je er iets van gaat merken.

Citaat van: Richi op juli 21, 2016, 15:19:41

Desalniettemin klinkt het heel behoorlijk. Ik ga binnenkort een keer solid core zilveren XLR-XLR kabels maken voor als de CAP-151 wordt vervangen door een 'echte' voorversterker. Daar valt nog veel winst te behalen. Dat hoor je wel als je de Chord Hugo direct aan de eindversterkers hangt. Toch maakt de Classé ook heel mooi muziek, maar er komt net een soort laagje overheen. Maar dat verwachtte ik al, dus daarom ben ik voorzichtig naar het uitkijken naar een mooie zilveren CP-50, CP-60 of CP-65. En misschien wel een CP-500, CP-700 of CP-800 zelfs. De set verdient inmiddels wel een betere voorversterker.

Maar alles op zijn tijd. Het klinkt echt heel erg fijn en je moet altijd wat te wensen overhouden!

Ik kan de Classé Omega pre ook aanbevelen. Ipv. een laagje over de muziek, kreeg ik er met deze pre meer dynamiek, microdetail en een grotere soundstage voor terug ipv. de dCS Paganini rechtstreeks op de amp. Volgens mij heeft/had Audiofiel er ook nog eentje te koop.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Kingpin

Citaat van: Richi op juli 21, 2016, 15:19:41
De Ghentaudio RCA>XLR interlinks zijn maar van matige kwaliteit. De RCA pluggen klemmen niet goed, waardoor je snel last hebt van een aarde brom.
Ligt meestal niet aan een slecht contact maar eerder aan 'verkeerde' aarde waardoor er een potentiaalverschil tussen de aardes ontstaan wat zich uit in brom.
Let even heel goed op hoe de aardes (signaalaarde / randaard) van beide apparaten zijn uitgevoerd, en hoe de aardes onderling zijn verbonden, zeker met een verloop van RCA naar XLR wil dit wel eens heel snel fout gaan.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Richi

Citaat van: Maikel_audionerd op juli 21, 2016, 15:25:12
Complimenten, die heb je mooi gebouwd zeg  :thumbs-up:
Geniet ervan
Dank je!  :blush:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

#824
Citaat van: RubenV. op juli 21, 2016, 15:42:20
Mooi gebouwd die Ncore's  8) Ik ben benieuwd of je nog veel verandering gaat merken. Ik lees in het ncore topic op diyaudio dat sommige mensen na enkele honderden uren inspelen 'm beter vonden klinken. Ik heb dit zelf nog nooit ervaren, dat inspelen. Ik ben benieuwd of je er iets van gaat merken.

Ik kan de Classé Omega pre ook aanbevelen. Ipv. een laagje over de muziek, kreeg ik er met deze pre meer dynamiek, microdetail en een grotere soundstage voor terug ipv. de dCS Paganini rechtstreeks op de amp. Volgens mij heeft/had Audiofiel er ook nog eentje te koop.
Ze hebben er nog maar een paar uurtjes op zitten, dus wie weet worden ze nog beter. Ik vind ze overigens wel erg warm worden.

Ik zal eens bij Arjen navragen wat hij nog in zijn schatkelder heeft staan.  :colgate:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a