Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

chansig

Citaat van: Richi op oktober 19, 2015, 09:07:06
Nou ja, ik eigenlijk ook, maar dan twijfel ik nog een uurtje of het echt wel zo is.  :hehe:

Precies.....daarom dat ik binnen een aantal seconden wel verschil wil/hoop te horen. Tijdens mijn laatste vergelijk (netwerkkabels, verschil ja dan nee), viel het voor mij in de eerste seconden direct op. Door een redelijk directe terugschakeling van de ene kabel naar de andere (waarbij ik niet wist welke kabel er speelde) viel ook de 2e en derde keer het verschil mij op. Dan is een keus wat mij betreft makkelijker te maken.

Wanneer ik na een uur nog zou twijfelen..mwahhh..dan denk ik niet dat er een verschil is en gaan er mogelijk andere processen van invloed zijn op je te nemen beslissing.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Dat twijfelen ligt meer aan mijzelf hoor. Het verschil is wel degelijk goed hoorbaar. Vooral het laag is veel fijner nu.  O0
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

devkon

Congrats met je nieuwe aanwinst en goed om te horen dat ie goed bevalt   :clapping:

Ik heb mijn Audiolab M-DAC L2 rechtstreeks aan de Class D Audio aangesloten, balanced. Werkt prima en ben er erg tevreden over. Gewoon een simpele opzet met goede componenten.

Twijfel is me ook zeker bekend, maar meestal datgene wat het eerste in je opkomt blijkt 'waar' te zijn  ;)
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Richi

Zit nu te luisteren naar The Nightfly van Donald Fagen. De DSD uitvoering vanaf de Mac Mini met Audirvana. Het klinkt heerlijk strak en open. Ik vind het echt onvoorstelbaar wat deze relatief goedkope eindversterker neerzet. Hij laat feilloos horen welke opnames goed zijn en welke minder, met name jaren 80 opnames hebben nog wel eens de neiging wat 'dun' te klinken. Dat wordt nu niet meer verbloemd.  :smile:

Oh ja, en ondertussen ben ik natuurlijk druk aan het werk!  :thumbs-up:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Een paar foto's omdat het er zo fijn bij staat.  :hehe:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Gisteren in Oslo gespeeld met de nieuwe Chord Mojo. Wat een leuke kleine DAC en wat klinkt dat ding goed zeg! Een Squeezebox als bron en een vintage Marantz versterker aan Nubert luidsprekers. Het klonk echt lekker.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

RubenV.

Citaat van: Richi op oktober 22, 2015, 09:20:58
Gisteren in Oslo gespeeld met de nieuwe Chord Mojo. Wat een leuke kleine DAC en wat klinkt dat ding goed zeg! Een Squeezebox als bron en een vintage Marantz versterker aan Nubert luidsprekers. Het klonk echt lekker.

Gaaf  8) Ik heb op head-fi gelezen dat deze niet veel onder zou doen voor de Hugo (buiten het missen van verschillende aansluitingen). Wat is jouw indruk hiervan?

Ik ben nog steeds tevreden met mijn Hugo. Als ik nu de keuze zou hebben tussen beide zou ik denk ik toch weer voor de Hugo gaan.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Gast001

Citaat van: Richi op oktober 22, 2015, 09:20:58
Gisteren in Oslo gespeeld met de nieuwe Chord Mojo. Wat een leuke kleine DAC en wat klinkt dat ding goed zeg! Een Squeezebox als bron en een vintage Marantz versterker aan Nubert luidsprekers. Het klonk echt lekker.
Best een lange reis om even met een DAC te spelen ;D

Gast001

Citaat van: RubenV. op oktober 22, 2015, 11:46:08
Gaaf  8) Ik heb op head-fi gelezen dat deze niet veel onder zou doen voor de Hugo (buiten het missen van verschillende aansluitingen). Wat is jouw indruk hiervan?

Dan is het prijsverschil wel fors.

Richi

Citaat van: RubenV. op oktober 22, 2015, 11:46:08
Gaaf  8) Ik heb op head-fi gelezen dat deze niet veel onder zou doen voor de Hugo (buiten het missen van verschillende aansluitingen). Wat is jouw indruk hiervan?
Dat vind ik lastig om te zeggen, want ik heb de Mojo op een totaal andere set gehoord. De karakteristieken van de Hugo hoorde ik wel terug: warmte, detail, goede timing en dynamiek. Het zou inderdaad maar zo kunnen dat ze dicht bij elkaar liggen. Het ding speelde probleemloos en de automatische ingangskeuze vind ik wel een verbetering boven de Hugo. Daarentegen wordt de Mojo wel warmer dan de Hugo. Dat lijkt me voor stationair gebruik niet zo handig, zeker in mijn situatie waar de Hugo 24/7 aan staat.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: okeoke op oktober 22, 2015, 16:09:54
Best een lange reis om even met een DAC te spelen ;D
Haha. Ach, ik moest er toch zijn. Nu gelukkig weer lekker thuis op de eigen set een muziekje luisteren.  :inlove:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: okeoke op oktober 22, 2015, 16:10:42
Dan is het prijsverschil wel fors.
Ja, 600 om 1800 is een fors verschil. Mijn maatje in Oslo had mazzel, want hij werd niet aangeslagen voor invoerrechten en belastingen. Dus hij had hem voor 350 GBP netto in huis.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Net trouwens even geprobeerd te bi-ampen met de Classé op het hoog en de SDS op het laag. Maar de homogeniteit was totaal zoek. Je hoorde echt twee versterkers spelen die niet lekker op elkaar aansloten. Ik had even zin om te knutselen.  :D Nu toch weer terug naar de Classé als pré en de SDS als eindversterker. Single wire via Audioquest flx slip 14/4 naar de Pioneers.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Na een week met de Class D Audio eindversterker ben ik toch wel heel tevreden met het resultaat. De eindversterker speelt voorbeeldig en zonder problemen (geen plops bij in- en uitschakelen e.d.). De combi met de Classé als voorversterker pakt erg goed uit. Door de gain op de eindversterker terug te schroeven, kan ik nu het volume van de tuner beter regelen. De CD speler speelt ongeveer even luid. Het volume op de Hugo is nu aangepast aan het volume van de tuner en cd speler, waardoor alle bronnen nu op hetzelfde volume spelen.

Wel heb ik nog één verandering in de set aangebracht en wel in de bekabeling. De zilveren zelfbouw interlinks die ik in gebruik had, speelden erg fijn op de Aragon in combinatie met de Tannoys, maar geven nu wat te weinig laag door voor deze setup. Daar kwam ik achter toen ik de zilveren interlink tussen de voor- en eindversterker verving door een Eichmann Express 6 die ik nog had liggen. Deze heb ik afgelopen voorjaar van Huubf overgenomen, die ze weer van Pinda13 had. Deze interlink geeft een zeer mooi geluid in mijn set. Het laag is voller en toch strak, het midden klinkt fraai open en ook de staging is uitstekend. Het hoog valt iets eerder af, maar dat hoor ik op mijn leeftijd toch nauwelijks meer.  :tounge2:

Van Pinda13 neem ik nog een Eichmann Express 6 interlink over voor tussen de DAC en de voorversterker. En ITC had nog 10 meter kabel van de rol liggen waarvan ik met de bullet pluggen die ik nog heb liggen, een paar mooie interlinks kan maken voor het aansluiten van de tuner, CD speler en TV.

Kortom, het klinkt echt heerlijk hier. Voor nu - tot het virus weer toeslaat - ben ik super tevreden met de klanken hier in huis.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

devkon

Heb je nog wat gespeeld met de gain van de Class D audio? Ik had 'm op 50% staan, maar toen ik 'm op 100% had gezet, kreeg ik er heel wat dynamiek voor terug. Als ik dat eerder had geweten  :angel:
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Richi

Citaat van: devkon op november 16, 2015, 16:09:31
Heb je nog wat gespeeld met de gain van de Class D audio? Ik had 'm op 50% staan, maar toen ik 'm op 100% had gezet, kreeg ik er heel wat dynamiek voor terug. Als ik dat eerder had geweten  :angel:
Hij staat op minder dan 50% op dit moment en de dynamiek is fantastisch. Het geluid op lage volumes is nog steeds heel dynamisch. Misschien maar eens kijken of 100% in mijn geval nog verschil maakt.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

De laatste weken ben ik weer wat aan het 'fine tunen' geweest. De zilveren en Eichmann interlinks zijn vervangen door Van den Hul Integration tussen voor- en eindversterker en tussen DAC en voorversterker. Tussen de tuner zit nu een Van den Hul The Name interlink. Tussen de CD speler en de DAC zit een Van den Hul Triaxial Professional die ik nog had liggen. De Audioquest luidsprekerkabel is vervangen door een Van den Hul Clearwater.

Alle veranderingen zijn stap voor stap gedaan, door steeds te kijken of de wijziging ook echt een verbetering bracht. Tenslotte zijn de luidsprekers ietsje verder naar binnen gedraaid en heb ik ze nog iets verder naar voren gekanteld. De laatste twee wijzigingen geven iets meer focus en een wat helderder midden. Het zijn allemaal kleine aanpassingen, maar overall ben ik heel erg tevreden met hoe het nu klinkt.

Uiteraard zijn er altijd beperkingen, in mijn geval denk ik dat de Classé die ik nu gebruik als voorversterker op dit moment de zwakste schakel is. Maar het maakt wel muziek nu! En ik ben dus huiverig om een andere voorversterker in te zetten. Misschien als ik op termijn een mooie Classé CP-50 of CP-60, of misschien wel een CP-500, CP-700 of CP-800 kan uitproberen, dat ik versteld sta van de verbetering. Maar misschien ook wel niet.

Gisterenavond heb ik nog een paar uur naar de CP-800mkII en CA-2300 van mijn buurman zitten luisteren en daar klinken mooie opnames echt super, maar slechtere opnames vallen door de mand. En dat is bij mijn set niet het geval. Dus 'elk voordeel, heb zijn nadeel' vermoed ik. Nu moet ik erbij zeggen dat zijn Dynaudio Confidence C2 niet echt mijn smaak zijn. Hij wil niet slepen met zijn apparatuur en mijn luidsprekers wegen 60kg dus hebben we zijn Classé versterking nog niet op mijn luidsprekers gehoord.

De aanschaf van Roon was de andere grote verandering de afgelopen tijd. Wat een super software voor het afspelen van je muziek is dat. Wauw. Ik luister nu naar het genre 'Dream Pop' en ik hoor nummers voorbij komen (uit mijn eigen bibliotheek) waarvan ik niet eens meer wist dat ik ze had. Echt heel bijzondere software die fantastisch werkt op mijn Mac Mini in combinatie met de Chord Hugo.  :worship:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: devkon op november 16, 2015, 16:09:31
Heb je nog wat gespeeld met de gain van de Class D audio? Ik had 'm op 50% staan, maar toen ik 'm op 100% had gezet, kreeg ik er heel wat dynamiek voor terug. Als ik dat eerder had geweten  :angel:
Hier heb ik ook nog mee zitten spelen, maar ik verlies zoveel 'regelbereik' op mijn Classé als ik hem op 100% zet, dat ik hem weer heb teruggeschroefd naar 50% of zo. Ik heb nog wel zitten luisteren, maar ik hoor ook geen verschil in dynamiek (gelukkig!).

De Classé kan geloof ik tot 60 met stappen van .5 en nu speel ik altijd tussen 0.5 en 10.0 dus dat biedt voldoende regelbereik.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Richi op oktober 27, 2015, 13:22:05
Van Pinda13 neem ik nog een Eichmann Express 6 interlink over voor tussen de DAC en de voorversterker. En ITC had nog 10 meter kabel van de rol liggen waarvan ik met de bullet pluggen die ik nog heb liggen, een paar mooie interlinks kan maken voor het aansluiten van de tuner, CD speler en TV.
De Eichmann interlinks staan dus te koop, omdat de match met Van den Hul beter is in mijn set.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

devkon

Citaat van: Richi op januari 12, 2016, 11:41:44
Hier heb ik ook nog mee zitten spelen, maar ik verlies zoveel 'regelbereik' op mijn Classé als ik hem op 100% zet, dat ik hem weer heb teruggeschroefd naar 50% of zo. Ik heb nog wel zitten luisteren, maar ik hoor ook geen verschil in dynamiek (gelukkig!).

De Classé kan geloof ik tot 60 met stappen van .5 en nu speel ik altijd tussen 0.5 en 10.0 dus dat biedt voldoende regelbereik.

Heb hier zelf nog eens bij stilgestaan en ik vermoed dat de oorzaak van verschil in dynamiek bij mij ergens anders in zit. Staat los van de Class D Audio.
Mooi dat het allemaal goed klinkt! 
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Richi

En wederom zitten knutselen vanavond: de match met de Van den Hul luidsprekerkabels is echt beter dan met de Audioquest. De laatste speelt erg ruimtelijk en haalt alles mooi uit elkaar, maar het laag komt wat minder nadrukkelijk naar voren dan bij de Van den Hul Clearwater. Die laatste blijft in de set vanwege een betere match.

De Class D eindversterker heb ik maar weer eens afgekoppeld om te horen hoe de CAP-151 het doet als geïntegreerde versterker. En dat speelt toch ook wel heel erg fijn. Anders, minder gedetailleerd en wat ronder, maar wel heel fijn. De Classé maakt toch wel heerlijk muziek.

De Class D gaat een tijdje naar zolder en als ik weer eens zin heb om te knutselen, hangt ie er zo weer tussen.  ;D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Toch weer met de luidsprekerkabels aan de knutsel gegaan: het was nog niet helemaal naar mijn zin. Het klonk wat te geforceerd op de één of andere manier. Inmiddels hangt er een set ArtSpeak Solid Core 2 zilverkabel tussen versterker en luidsprekers. De eerste resultaten zijn veelbelovend: de plaatsing is nog veel beter geworden, instrumenten en stemmen laten zich heel precies aanwijzen. Er zit geen scherpte in de klank, ondanks dat het een zilverkabel is. De dynamiek is enorm, nog wat beter dan met de Van den Hul. De klank is verre van vermoeiend, terwijl er toch veel detail te horen is. Er is ook meer druk in het laag: percussie klinkt meer natuurgetrouw en 'aanwezig'.

Ben blij met deze aanschaf omdat het een zeer goede match blijkt te zijn.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

pvd_66

#772
Grappig te lezen en zo herkenbaar dat je denkt ja dit is het en dat je na verloop van tijd toch weer begint met experimenteren van kabeltjes, eindversterker weg. Altijd lekker bezig zijn  ;D

Vergeten te zeggen, mooie set.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Richi

Dank je!

Ach, het is onderdeel van de hobby. En de 'mental state' beinvloed vaak hoe ik het vind klinken.  ;D

De eindversterker ligt op zolder. Hij hangt er maar zo ineens weer tussen.  :blink:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

En de Class D eindversterker staat nu in Noorwegen bij een collega van me. Hij stuurt er een paartje Nubert Nuvero's mee aan en dat klinkt echt heel fijn. Zijn Chord Mojo gebruikt hij als dac en voorversterker.

Ik ben intussen heel tevreden met mijn set. De combinatie Mac Mini, Roon, Chord Hugo, CAP-151 en S-1EX speelt echt de sterren van de hemel nu ik er een solid core zilveren luidsprekerkabel van ArtSpeak aan heb hangen. Op dit moment speelt Roger Waters met Amused to death en het klinkt zo ongelooflijk open en goed. Niet normaal.

Het gebrekkige laag dat ik ervoer met de Classé, lag echt aan de luidsprekerkabel. De Class D eindversterker compenseerde het een heel eind, maar nu met de juiste luidsprekerkabels is het precies zoals ik het wil hebben: vol, droog, gedetailleerd, rustig en vooral muzikaal.

Ik speel nu een maand met deze luidsprekerkabels en de combinatie met mijn zelfbouw zilveren interlinks is magisch. Er is echt sprake van synergie, magie zo je wilt.

Het kan qua dac en versterking vast nog (veel) beter, maar het maakt zo fantastisch muziek nu. Alles klopt. Zelfs de Q-sound effecten op dit album heb ik nog nooit zo mooi plaatsbaar en duidelijk gehoord.

:music:   :wub:    O0
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a