Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Richi

Ik zal hier mijn bevindingen plaatsen.

Waar blijft die bezorger nu toch?  :P
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

clockwork

Is-ie er nu nog steeds niet?  :wacko:

:popcorn:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Richi

Nou, hij staat er hoor! Vanmiddag rond 17 uur bezorgd en meteen aan het stroom gehangen in de kast die ik er gisterenavond al voor had uitgeruimd. Vanwege de kinderen lukte het net pas om even voor het eerst te luisteren, tijdens een commercial in K3 zoekt K3.  :nopompom:

Maar binnen een minuut werd al duidelijk dat dit een heerlijke match is! Wat een retestrak laag. Schitterend midden en hoog. Heel relaxed weergave, maar wel heerlijk helder. Eigenlijk net als de Classé, maar dan met meer druk in het laag. Precies waar ik op hoopte. Nu nog even K3 afkijken en dan lekker luisteren.  :tounge:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Raphie

#728
Citaat van: Richi op oktober 16, 2015, 21:17:48
Nou, hij staat er hoor! Vanmiddag rond 17 uur bezorgd en meteen aan het stroom gehangen in de kast die ik er gisterenavond al voor had uitgeruimd. Vanwege de kinderen lukte het net pas om even voor het eerst te luisteren, tijdens een commercial in K3 zoekt K3.  :nopompom:

Maar binnen een minuut werd al duidelijk dat dit een heerlijke match is! Wat een retestrak laag. Schitterend midden en hoog. Heel relaxed weergave, maar wel heerlijk helder. Eigenlijk net als de Classé, maar dan met meer druk in het laag. Precies waar ik op hoopte. Nu nog even K3 afkijken en dan lekker luisteren.  :tounge:
Told u! :D die Classé is zo traag als dikke stroop in het laag, enjoy!
JBL PRX Power!

Richi

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

De vrouw en kinderen liggen inmiddels op bed, dus nu even lekker rustig luisteren. De eerste indrukken zijn echt heel goed ook al speel ik nu vrij zacht. Er zit meer 'druk achter' en de gelaagdheid in de lage tonen is veel beter. De Classé speelt als voorversterker. Voornamelijk vanwege het gebruiksgemak. Ik ben wel benieuwd hoe de SDS direct op de Hugo speelt. Maar dat is voor een andere keer. Nu eerst even lekker luisteren.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Raphie

#731
Citaat van: Richi op oktober 16, 2015, 23:37:21
De vrouw en kinderen liggen inmiddels op bed, dus nu even lekker rustig luisteren. De eerste indrukken zijn echt heel goed ook al speel ik nu vrij zacht. Er zit meer 'druk achter' en de gelaagdheid in de lage tonen is veel beter. De Classé speelt als voorversterker. Voornamelijk vanwege het gebruiksgemak. Ik ben wel benieuwd hoe de SDS direct op de Hugo speelt. Maar dat is voor een andere keer. Nu eerst even lekker luisteren.
Classé er lekker tussenuit halen, valt er nog een deken weg.
Wanneer ik ooit mijn SB-301 zou weg doen om naar Class D terug te gaan voor verbruik en warmteafgifte, dan is de Class D Audio mijn directe keuze, geen twijfel mogelijk, wat een goede versterkers zijn dit.
JBL PRX Power!

Richi

Ja, maar in dat geval zou ik voor een Chord Hugo TT willen gaan. Dan heb je de klank van de Hugo (en nog wat beter), maar met het gemak van een afstandsbediening en ook met XLR aansluitingen.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Raphie

Citaat van: Richi op oktober 17, 2015, 10:41:38
Ja, maar in dat geval zou ik voor een Chord Hugo TT willen gaan. Dan heb je de klank van de Hugo (en nog wat beter), maar met het gemak van een afstandsbediening en ook met XLR aansluitingen.
koop nou gewoon een OPPO BDP-105, mooie sabre32 dacs, de perfecte pre bij deze EV
JBL PRX Power!

clockwork

Dit klinkt allemaal erg bemoedigend.  :headbanging:

Heb je de gewone versie gekozen of die met de upgraded power supply? En heb je hem rechtstreeks in de VS besteld of zijn er ook Nederlndse leveranciers?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

chansig

Mooi dat het een geslaagde actie is geweest. Veel plezier ermee. Zien er zeker mooi uit.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

eMVe

CitaatJa, maar in dat geval zou ik voor een Chord Hugo TT willen gaan. Dan heb je de klank van de Hugo (en nog wat beter), maar met het gemak van een afstandsbediening en ook met XLR aansluitingen.
Citaat van: Raphie op oktober 17, 2015, 10:48:47
koop nou gewoon een OPPO BDP-105, mooie sabre32 dacs, de perfecte pre bij deze EV
Interessante gedachten; ik heb nu een 105 als cd-speler, streamer en voor Tidal, bevalt op zich erg goed, maar ik ben ook wel heel benieuwd wat een Chord dac nog aan verbetering op zou gaan leveren, waarbij de 2Qute qua prijs het meest voor de hand liggend zou zijn en de Hugo TT qua mogelijkheden.

Raphie

OPPO als pre werkt supergoed, heb je geen andere DAC meer bij nodig hoor ;)
JBL PRX Power!

katwax

Je kan nu tal van wegen in slaan met Klasse D als eindbak.
Enkel de Hugo als pre en dac, dit zou toch al vrij goed moeten klinken.
Een pre met buizen is ook een optie
...

Btw heb ik al gezegd, told you?  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Richi

Citaat van: katwax op oktober 17, 2015, 13:19:42
Je kan nu tal van wegen in slaan met Klasse D als eindbak.
Enkel de Hugo als pre en dac, dit zou toch al vrij goed moeten klinken.
Een pre met buizen is ook een optie
...

Btw heb ik al gezegd, told you?  ;D
Dit geeft inderdaad veel flexibiliteit en daarom gaat de Classé ook niet weg.

En ja, je had inderdaad gelijk. Bedankt voor je advies!
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Raphie op oktober 17, 2015, 13:16:24
OPPO als pre werkt supergoed, heb je geen andere DAC meer bij nodig hoor ;)
Als je de Chord Hugo hebt gehoord, dan denk ik dat je je mening zal bijstellen. De klank en timing van de Hugo is echt bijzonder. Daar kan de Oppo niet tegen op.  >:D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: chansig op oktober 17, 2015, 11:12:28
Mooi dat het een geslaagde actie is geweest. Veel plezier ermee. Zien er zeker mooi uit.

Gr Hans
Dank je. Zelfs Ludwigradio.com best of 80s klinkt levendiger en mooier. Ben er echt heel blij mee. Het is een uitstekende match met de Pioneers.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: clockwork op oktober 17, 2015, 11:03:29
Dit klinkt allemaal erg bemoedigend.  :headbanging:

Heb je de gewone versie gekozen of die met de upgraded power supply? En heb je hem rechtstreeks in de VS besteld of zijn er ook Nederlndse leveranciers?
Alleen rechtstreeks in de VS te bestellen. Komt nog wel BTW en douane kosten bij, zowel over de aanschafprijs als de verzendkosten.

Ik heb de gewone versie gekozen vanwege budgettaire redenen, maar ben wel benieuwd wat de beter voeding nog doet. Meer headroom aldus Tom, de eigenaar van Class D Audio.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Raphie op oktober 17, 2015, 10:48:47
koop nou gewoon een OPPO BDP-105, mooie sabre32 dacs, de perfecte pre bij deze EV
Nee dus.  ;D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Vanavond de proef op de som genomen en de Hugo rechtstreeks op de Class D Amp aangesloten. Het klinkt inderdaad directer, zoals Raphie al aangaf. Maar er gaat ook wat van de vloeiendheid verloren, zoals Audiofiel al had voorspeld. Vooralsnog lijkt de Classé als Pre met de Class D Amp als eindversterker de ideale combinatie, zowel qua geluid als qua bedieningsgemak.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Een prima geschreven review van de SDS-470C die ook accuraat is in het beschrijven van de klank van deze versterker:

http://www.audiocircle.com/index.php?topic=104385.0

Groet,
Richard
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Raphie

Je kan zo iig lekker tunen, ik zou persoonlijk wél Chord zonder Classé iets meer tijd geven.
Luister daar maar eens een week of 2 a 3 naar om jezelf in te spelen, speel nog een beetje met de plaatsing en zet dán de Classé er nog maar eens tussen, zou zo maar kunnen dat je wat je nu omschrijft als "vloeiend" anders gaat ervaren.

De Pre hoeft natuurlijk geen OPPO te zijn, maar een high-end pre/dac met balanced out, zou wel de mooiste oplossing zijn hier, Chord, Benchmark 192 HDR etc.
JBL PRX Power!

Richi

Goed idee Raphie, dat ga ik zeker eens doen. Mijn ervaring is wel dat als ik na een uurtje geen schokkende verschillen hoor, het meestal bij het oude blijft.  ;D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Ik heb dat na 10 seconden dat punt al bereikt. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Citaat van: chansig op oktober 18, 2015, 12:18:02
Ik heb dat na 10 seconden dat punt al bereikt. :D

Gr Hans
Nou ja, ik eigenlijk ook, maar dan twijfel ik nog een uurtje of het echt wel zo is.  :hehe:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a