Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

vik

Hoi Richie,

Als ik het goed heb begrepen zijn de CA-**1 altijd de betere versies van Classé eindversterkers. Audiofiel of Kjelt kunnen hier vast wel een antwoord op geven.


Citaat van: Richi op mei 30, 2015, 06:33:38
De afgelopen week heeft zijn tol geëist qua hobby: een baby van 9 weken en een zoon van 4 met een oorontsteking zijn geen ideale ingrediënten om eens lekker muziek te luisteren.  :plain:

Ik heb Stassen wel nog achter de broek aan gezeten. Ze stelde. Voor dat ik naar Venlo kom om de andere frontjes te bekijken. Ik heb gevraagd of ze dat eerst zelf even kunnen doen, zodat ik niet naar hen toe rij om daar vervolgens nog meer slecht afgewerkte frontjes aan te treffen...

Wel ben ik nog een klein experiment met de luidsprekerkabels aangegaan: de AudioQuest FLX SLiP 14/4 is tijdelijk vervangen door Van den Hul Clearwater. Het lijkt wat beter te matchen: er is meer laag dan met de AQ en het klinkt wat minder agressief. Maar ja, ik heb nog niet veel kunnen luisteren, dus misschien (waarschijnlijk?) is het allemaal verbeelding.

De combi Pioneer en Classé bevalt over het geheel genomen uitstekend. De luidsprekers laten wel horen dat ze graag door nog wat betere versterking aangestuurd willen worden. Er is nog veel potentieel.  ;D Dus nu zat ik te denken om op termijn een extra Classé eindversterker aan te schaffen om te bi-ampen. Ik vraag me af of dat exact dezelfde versterker moet zijn. Dit is wat er over in de handleiding van de CAP-151 staat:

all current Classé amplifiers have identical gain, so that this is a perfect match for use with any other current model Classé amplifier

Mag ik daar uit afleiden dat ik er een CA-100, CA-150, CA-151, maar ook een CA-201 of CA-401 aan kan hangen voor het laag? En dat het hoog en laag in balans blijft? Heeft iemand tips en/of ervaringen hiermee? Arjen misschien?  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Audiofiel

#701
Citaat van: Richi op mei 30, 2015, 06:33:38
De combi Pioneer en Classé bevalt over het geheel genomen uitstekend. De luidsprekers laten wel horen dat ze graag door nog wat betere versterking aangestuurd willen worden. Er is nog veel potentieel.  ;D

Niet om je enthousiasme te temperen, maar hoe weet je dat er nog (veel) onbenut potentieel is? Heb je de speakers ondertussen op een andere versterker gehoord?

CitaatDus nu zat ik te denken om op termijn een extra Classé eindversterker aan te schaffen om te bi-ampen. Ik vraag me af of dat exact dezelfde versterker moet zijn. Dit is wat er over in de handleiding van de CAP-151 staat:

all current Classé amplifiers have identical gain, so that this is a perfect match for use with any other current model Classé amplifier

Mag ik daar uit afleiden dat ik er een CA-100, CA-150, CA-151, maar ook een CA-201 of CA-401 aan kan hangen voor het laag? En dat het hoog en laag in balans blijft? Heeft iemand tips en/of ervaringen hiermee? Arjen misschien?  ;)

Alle Classé eindversterkers hebben eenzelfde versterkingsfactor (gain), dus zijn inderdaad te combineren voor bi-amping.

Vergeet niet dat de CAP-151 al een hele goede versterker is en niet makkelijk te kloppen, ook niet als eindversterker. Een CA-100 presteert op gelijk niveau en levert ongeveer hetzelfde vermogen. Een CA-201 is al wat beter. Een CA-401 kopen zou ik niet snel doen. Een set CAM-350 zit op bijna hetzelfde prijsniveau en is nog veel mooier. Hou er wel rekening mee dat dit soort grote versterkers allemaal niet in je kast passen.

@vik Het verschil tussen de CA-xx0 en CA-xx1 modellen is in sommige gevallen alleen cosmetisch (CA-101/151 is identiek aan CA-100/101) en in andere gevallen een nieuw ontwerp (CA-201/301/401 is de betere versie van de CA-200/300/400).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Citaat van: Audiofiel op mei 30, 2015, 10:07:08
Niet om je enthousiasme te temperen, maar hoe weet je dat er nog (veel) onbenut potentieel is? Heb je de speakers ondertussen op een andere versterker gehoord?

Ja, daar heb je een punt. Eigenlijk is dat meer mijn verwachting op basis van mijn ervaring met versterkers en luidsprekers tot nu toe.  :hehe:

Citaat van: Audiofiel op mei 30, 2015, 10:07:08
Alle Classé eindversterkers hebben eenzelfde versterkingsfactor (gain), dus zijn inderdaad te combineren voor bi-amping.

Vergeet niet dat de CAP-151 al een hele goede versterker is en niet makkelijk te kloppen, ook niet als eindversterker. Een CA-100 presteert op gelijk niveau en levert ongeveer hetzelfde vermogen. Een CA-201 is al wat beter. Een CA-401 kopen zou ik niet snel doen. Een set CAM-350 zit op bijna hetzelfde prijsniveau en is nog veel mooier. Hou er wel rekening mee dat dit soort grote versterkers allemaal niet in je kast passen.

Dat is een goede opmerking: het moet wel in de kast passen. Waarschijnlijk wordt de kast over niet te lange tijd vervangen door een wand, waarin TV en apparatuur worden weggewerkt, maar dan nog moet het er in passen. Als ik het goed begrijp, zou ik dus kunnen uitkijken naar een mooie zilveren CA-100 of CA-201. Op MP staat een CA-101 en dan de versie zonder de beugels aan de voorkant, maar met de zwarte zijkanten. Volgens mij past die wel in onze kast.

Als je schrijft dat een CA-201 mooier is, waar doel je dan op? Stel dat ik de extra versterker op het laag ga inzetten, levert een CA-201 dan meer power of een strakker laag?
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Citaat van: Richi op mei 30, 2015, 12:36:40
Als je schrijft dat een CA-201 mooier is, waar doel je dan op? Stel dat ik de extra versterker op het laag ga inzetten, levert een CA-201 dan meer power of een strakker laag?

Dan heb je een strakker laag en ook meer power.

De CA-201 is wel groter: 48.2 x 47 x 19.7 cm dan de CA-101: 48.26cm x 36.20cm x 13.97cm. De CAP-151 is 48.2 x 43.2 x 12.7 cm. Dus qua diepte zal de 201 wel lastig worden in je kast. De CA-101 past er zonder problemen in.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

de Pio's lusten wel wat, ik heb nog steeds m'n SB-301 erop, een dikke A/B 200w/8ohm minimaal is wel een must hoor. Wil je een beetje rust in het signaal.
JBL PRX Power!

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

wil

Heel mooie ontwikkeling de laatste maanden. Vooral de overstap van de Tannoys naar de Pioneers is opmerkelijk, ik had niet verwacht dat het een upgrade zou betekenen, maar eerder een side-step. Maar ik ken de Pioneers niet, dus geen oordeel.
Denk je dat meer power je echt verder gaat brengen? Maw. is er sprake van onrust? Of zoek je meer muzikaliteit, beleving, gevoel, dat wat je beschreef toen je overstapte naar de Classé met de MacMini er nog aan? Dan zou je toch weer eerder in het brongedeelte (evt bekabeling) en voorversterking moeten gaan zoeken naar de beleving. Buizen misschien?  :P
Spannende zoektocht verder  :)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Richi

Citaat van: wil op mei 30, 2015, 18:51:42
Heel mooie ontwikkeling de laatste maanden. Vooral de overstap van de Tannoys naar de Pioneers is opmerkelijk, ik had niet verwacht dat het een upgrade zou betekenen, maar eerder een side-step. Maar ik ken de Pioneers niet, dus geen oordeel.
Denk je dat meer power je echt verder gaat brengen? Maw. is er sprake van onrust? Of zoek je meer muzikaliteit, beleving, gevoel, dat wat je beschreef toen je overstapte naar de Classé met de MacMini er nog aan? Dan zou je toch weer eerder in het brongedeelte (evt bekabeling) en voorversterking moeten gaan zoeken naar de beleving. Buizen misschien?  :P
Spannende zoektocht verder  :)

wil
Hoi Wil,

Wat ik merk, is dat de stappen kleiner worden als je in de top van de luidsprekers beland. Het is wel degelijk een upgrade, maar dan niet zo zeer op het vlak van afbeelding of ruimtelijkheid, maar wel qua gelaagheid. De Pioneers zijn neutraler of analytischer dan de Tannoys, maar dan zonder kil of afstandelijk te worden. Met gelaagdheid bedoel ik dat je de instrumenten beter afzonderlijk kan volgen. Met name in het laag hoor ik nu echt gelaagheid die ik eerder niet hoorde. De Tannoys doen niets fout, maar de Pioneers doen gewoon meer goed.

De Classé doet het erg lekker, maar ik ben gewoon benieuwd wat er nog meer uit te halen valt. Dus wil ik graag experimenteren met bi-amping en op termijn zal er wel een mooiere voor-eind combi komen te staan hier. Het valt me op dat de Marantz SACD speler nu veel beter presteert dan in combinatie met de Tannoys, dus de match is ook belangrijk. Nu ben ik wat aan het spelen met bekabeling en dat geeft ook verschillen. En ja, de voorversterking doet natuurlijk ook veel. Ach, het is gewoon leuk om te wisselen en uit te proberen. Maar in mijn geval niet vanuit ontevredenheid, maar meer vanuit nieuwsgierigheid.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Mr.M

Leuk om te lezen dit, gelukkig zijn er meer die het doen gewoon uit nieuwsgierigheid....
**UNDER CONSTRUCTION**

Richi

Gisterenavond heerlijk zitten genieten van Friedemann - Voyager in expanse. Lekker met de laptop op de bank nog wat werken met een fijn muziekje op de achtergrond. De vrouw zat buiten, de kinderen lagen op bed. Wat is het leven dan toch goed.  :hehe:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

De set in de woonkamer speelt nog steeds naar grote tevredenheid, maar het werd wel eens tijd voor een upgrade op de werkkamer. Van een Chinees 'klasse D dingetje' naar een mooie vintage Kenwood DA-9010 versterker met ingebouwde DAC plus een Kenwood KT-7020 tuner. Die laatste heb ik al eens eerder gehad, maar verkocht en daarna spijt gekregen. De meest gebruikte bron is de Apple Airport Express die nu via toslink aan de versterker hangt. De Tannoy Saturn S6 luidsprekers hebben nog nooit zo lekker geklonken. 8)

Ik heb de Kenwood set van een liefhebber kunnen overnemen. Zowel de versterker als de tuner zijn als nieuw. Heel bijzonder na ongeveer 25 jaar.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Vandaag weer een prachtige luisterervaring bij een vriend: Mac Mini met Audirvana als bron, via een Chord Hugo DAC die ook de voorversterking voor zijn rekening neemt, direct aan een First Watt F3 eindversterker die een paar Klipschhorns aanstuurt. Ik heb die luidsprekers nog nooit zo mooi horen spelen: hemels gewoon.  :wub:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Inmiddels thuis ook aan de slag gegaan en de Hugo nu als voorversterker aan de Classé hangen. De volumeregeling wordt door Audirvana verzorgd, zodat ik toch de afstandsbediening kan gebruiken (de Hugo heeft geen AB). De Hugo hangt rechtstreeks aan de eindversterker van de Classé. Een korte keten dus: Mac Mini > Hugo > Classé EV > Pioneers. Als ik tuner of CD wil luisteren, dan druk ik de 'Separate' knop op de Classé in en dan komt de voorversterker weer tot leven. En het klinkt heerlijk!
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Je volumeregeling vind dan in het digitale domein plaats, dus je verliest daarbij in principe resolutie als je het zachter zet. Hoe ervaar jij het in de praktijk? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Citaat van: Audiofiel op augustus 16, 2015, 08:00:41
Je volumeregeling vind dan in het digitale domein plaats, dus je verliest daarbij in principe resolutie als je het zachter zet. Hoe ervaar jij het in de praktijk? ::)
Dat was mijn angst dus ook in eerste instantie. In de praktijk valt het reuze mee en klinkt het ontzettend goed. Het geluid is ontzettend 'rustig': op hoog volume kan je nog normaal met elkaar praten. Het laag is krachtiger dan via de Classé voorversterker. Het leeft allemaal meer. De Hugo doet het ontzettend goed als voorversterker en de volume regeling via Audirvana werkt in de praktijk ontzettend praktisch.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Na een kleine week ben ik nog steeds erg tevreden met de huidige setup:
- Mac Mini via USB naar Chord Hugo
- Chord Hugo via cinch op de Power Amp ingang van de Classé CAP-151

Als we naar de Mac Mini luisteren, dan doen we dat via de Hugo die dan ook als voorversterker dient. Volume op de Mac Mini (met Audirvana) staat standaard op 100% (dus geen verlies in kwaliteit) en we regelen het volume met de Hugo. Eventueel kan het volume op de Mac Mini via de Remote app worden verminderd, maar dat doen we alleen bij 'casual listening'.

De Marantz CD speler en tuner hangen ook aan de Classé versterker, maar in dat geval maken we dus gebruik van de voorversterker van de Classé. Op deze manier hebben we maximale flexibiliteit en super geluidskwaliteit als we met de Mac Mini en Hugo spelen.

In Audirvana staan alle geluidsverbeteringen aan, behalve iTunes volumeregeling en iTunes play indicator. Het is gewoon handig als de Remote app werkt zoals het hoort en je kan zien hoever een nummer al afgespeeld is en indien nodig kan je ook het volume bijregelen. De Integer mode staat nu op stand 2 in Audirvana, omdat dat een wat minder analytische klank geeft. En dat vinden we wel mooi (vandaag, kan morgen weer anders zijn  :P )
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Oh, en ik schrijft dit allemaal om dat het echt super goed klinkt!  O0
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Ik vind het ook een heel creatief gebruik van de SSP-doorlus. In plaats van de surround pre-outs gebruik jij hem voor een tweede stereo-ingang. Zo combineer je een geïntegreerde stereoversterker met een losse stereo voorversterker op dezelfde eindtrap. Heel handig. :headbanging:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Audiofiel op augustus 20, 2015, 17:18:44
Ik vind het ook een heel creatief gebruik van de SSP-doorlus. In plaats van de surround pre-outs gebruik jij hem voor een tweede stereo-ingang. Zo combineer je een geïntegreerde stereoversterker met een losse stereo voorversterker op dezelfde eindtrap. Heel handig. :headbanging:
Inmiddels ben ik hier toch weer vanaf gestapt. Niet omdat het niet goed klinkt, want ik vind de Hugo direct op de eindversterker van de Classé toch net wat frisser klinken. Ik denk zelfs wat beter, maar het kan ook een kwestie van smaak zijn natuurlijk. Het probleem zit hem erin dat als je de Hugo direct aan de eindversterker van de Classé hangt, de muting die de voorversterker toepast bij het in- en uitschakelen van de versterker niet werkt op de eindversterker. Als je de Hugo nog (luid) hebt spelen en je zet de eindversterker aan of uit, dan schrik je je rot. En dat hoeft mijn vrouw maar één keer te gebruiken en ze durft de spullen niet meer aan te raken.

Dus vooralsnog speelt de Hugo netjes via Line 1 van de Classé. En dat heeft ook weer zo zijn voordelen, want de volumeregeling van de Classé is echt veel gemakkelijker te bedienen dan de softwarematige volumeregeling van Audirvana.

Over Audirvana gesproken: ik heb iTunes en Audirvana 2.0 nu naast elkaar draaien. Na wat langer luisteren speelt Audirvana (dus zonder iTunes integratie) toch echt lekkerder dan iTunes (dus met Audirvana iTunes integratie). Het klinkt wat vloeiender, maar ja, dat kan natuurlijk ook weer verbeelding zijn.  :angel:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Het probleem zit dus eigenlijk in de volumeregeling (of ontbreken van mute-functie) van de Hugo... dat een eindversterker niet in mute gaat is logisch. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

RubenV.

Citaat van: Audiofiel op september 15, 2015, 08:44:48
Het probleem zit dus eigenlijk in de volumeregeling (of ontbreken van mute-functie) van de Hugo... dat een eindversterker niet in mute gaat is logisch. ::)

Klopt, zodra je de Hugo aan zet staat het volume wiel op "groen". Het is dan ook jammer dat de Hugo steeds weer terug gaat naar dit volume als je het apparaatje opnieuw aan zet. Als je bijvoorbeeld, zoals ik zelf, redelijk gevoelige in-ear-monitoren gebruikt icm. de Hugo dan schrik je je helemaal wezenloos.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Richi

Nu heb ik Hugo 24/7 aanstaan, dus als hij op een laag volume staat, dan blijft dat ook zo. Maar mijn vrouw wil spelen via Line In (volumeregeling via Classé) en ik wil spelen via de Power Amp ingang (volumeregeling Hugo). Als ik vergeet het volume terug te schroeven èn er speelt nog muziek als je de Classé aanzet, dan schrik je je rot.

Tijdens de opwarm periode van de Classé (20 seconden), gaat de voorversterker in mute. Ondanks dat Separate NIET aan staat op dat moment, zal de Classé het signaal dat binnenkomt via de Power Amp ingang laten horen. En als de Hugo dan hard staat, schrik je je rot.

Vast wel logisch allemaal, maar een prima manier om mijn vrouw op het dak te krijgen.   ;D

Dus vandaar nu alleen maar via Line 1 aangesloten, zodat dit niet voorkomt.  :hmmm:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Vandaag hoop ik een Class D Audio SDS-470C in ontvangst te nemen. Ben erg benieuwd hoe deze het gaat doen in onze set.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

clockwork

Citaat van: Richi op oktober 16, 2015, 09:24:14
Vandaag hoop ik een Class D Audio SDS-470C in ontvangst te nemen. Ben erg benieuwd hoe deze het gaat doen in onze set.

Ik ben ook wel erg benieuwd hoe je speakers matchen met klasse D versterking. Wie weet volgt ik je voorbeeld ook wel eens in de toekomst.

   
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling