Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

Citaat van: Audiofiel op augustus 18, 2010, 14:34:34
De interne DAC is anders en de Parasound heeft geen hoofdtelefoon aansluiting, dus 1 op 1 is het niet. ;)

Op het internet las ik ergens dat C.E.C. deze speler van Parasound heeft overgenomen, wellicht wat aanpassingen heeft gedaan?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

#476
Citaat van: Blue-Eyes op augustus 18, 2010, 15:32:12
Op het internet las ik ergens dat C.E.C. deze speler van Parasound heeft overgenomen, wellicht wat aanpassingen heeft gedaan?

Op het internet? Op dit forum zeker? ;D

Zoek de verschillen:








Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Richi

Parasound kocht deze speler in bij CEC wat op zijn beurt in de 90er jaren is overgenomen door Sanyo. Zoals Audiofiel al schreef heeft Parasound een aantal aanpassingen aan de interne DAC gedaan.

De CEC schijnt heel kieskeurig te zijn met cd's, maar tot nu toe pakt ie alles.  :smile:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Oh, jongens wat is dit genieten. Nu draait Room Eleven met Six White etc. en wat een rust zit er in het geluid.  :inlove: Lars ligt in de reiswieg te slapen dus ik speel vrij zacht, maar zelfs dan hoor je de rust en volheid van het geluid. Ik had nooit kunnen bevroeden dat een loopwerk zo'n verschil kan maken.   :lookaround: Audiofiel zei het al wel, maar ik ben soms een ietsiepietsie sceptisch...  :blush:

En dat voor vijf tientjes. Daar kan ik dus echt lol van hebben.  :headbanging:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Vanavond is de CEC ingeruild op een zwaar gemodificeerde Parasound CD/P 1000. Louis Raatjes heeft de volgende zaken gemodificeerd: voeding, klok, servomotor, zekeringen, digitale uitgang en nog één of andere ic vervangen door een printje met elco's erop. Vraag me niet hoe het technisch werkt, maar het klinkt nog weer een nivo beter dan de CEC zonder deze modificaties. Je weet niet wat je hoort.

Wat klinkt die speler mooi. Bij Dido hoorden we allebei instrumenten en effecten die we nog nooit hebben gehoord en dat is nog wel onze favoriete cd! De instrumenten klinken mooier uit, de achtergrond is zwarter en de detaillering is toegenomen terwijl de klank niet analytisch wordt. Een heel knappe prestatie en het geld dubbel en dwars waard.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Bijgaand foto's van de ongemodificeerde CEC CD-2100 die ik heb ingeruild op de gemodificeerde Parasound CD/P-1000.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Hee Richard, gefeliciteerd met je aanwinst. Nu heb je de speler én de DAC in ArtSpeak mods. Mooi setje zo.

Omdat je toch met foto's in de weer bent, hier mijn vroegere exemplaren:


De door mijzelf gemodificeerde CEC-2100 (zoek de 7 verschillen)


De door Louis gemodificeerde CDP-1000 waar ik een tijdje mee heb gedraaid. Hier zit een Peter van Willenswaard klokje in.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nahpets

Die M&G moet er toch echt eens van gaan komen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Richi

Hey Arjen, bedankt voor de foto's. Altijd interessante naslag voor hier op het forum.

Ja, Stephan, het wordt inderdaad echt tijd voor de M&G. Het gaat er van komen!!!
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Nahpets op oktober  7, 2010, 11:13:19
Die M&G moet er toch echt eens van gaan komen.

Vanavond heb ik twee nieuwe data op afspreken.nl gepost: 4 en 18 december. Wat mij betreft gaat het er nu echt van komen!  :smile:

Groet,
Richard
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Nahpets

Oef, zie dat ik nog niet gereageerd heb.

18 dec gaat sowieso niet lukken. voor zaterdag as heb ik een aanvraag bij de baas liggen of ik buiten mag spelen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Richi

Het gaat januari worden, nog even data plannen.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Nou, januari is ook al weer bijna voorbij. Maar de kleine jongen (nu 5 maanden) stuurt ons huishouden nog flink overhoop. :ph34r: Ach, over een tijdje komt er wel weer rust moet je maar denken.

Aan deze kant is er weinig nieuws te vermelden, behalve dat we nog regelmatig genieten van onze set. Zowel over stereo als surround ben ik heel tevreden.

Een mooie blu-ray speler is nog steeds een wens. Eigenlijk gaat de voorkeur uit naar een Philips BDP-9600 (want die heeft lip-sync), maar ook de nieuwe Cambridge Audio 751BD die net is aangekondigd op de CES lijkt me erg mooi. Maar eens zien of er dit jaar wel wat overblijft van het vakantiegeld en er eindelijk een blu-ray kan worden aangeschaft. ;D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ajbeefde

Waarom heb je lip sync nodig? Daar heb je geen last van indien je de br speler analoog aansluit.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Joris1971

Citaat van: ajbeefde op januari 21, 2011, 20:41:20
Waarom heb je lip sync nodig? Daar heb je geen last van indien je de br speler analoog aansluit.

Ik heb een denon blu ray speler, ook analoog aangesloten.
Bij sommige blu Ray's moet ik de lipsync aanpassen.

ajbeefde

Citaat van: Joris1971 op januari 21, 2011, 20:59:13
Ik heb een denon blu ray speler, ook analoog aangesloten.
Bij sommige blu Ray's moet ik de lipsync aanpassen.

Ik heb er een +150 staan en heb er geen bijstaan waarbij ik dit probleem heb gehad.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Richi

Volgens mij heb ik een lip-sync nodig omdat mijn TV zo'n 70ms nodig heeft om het beeld te berekenen. Op de satelliet ontvanger lopen beeld en geluid niet synchroon als ik de audio delay op 0ms zet. Vandaar dat ik verwacht dat ik een lip-sync functie nodig heb.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ajbeefde

Citaat van: Richi op januari 22, 2011, 20:52:08
Volgens mij heb ik een lip-sync nodig omdat mijn TV zo'n 70ms nodig heeft om het beeld te berekenen. Op de satelliet ontvanger lopen beeld en geluid niet synchroon als ik de audio delay op 0ms zet. Vandaar dat ik verwacht dat ik een lip-sync functie nodig heb.

Philips BR speler in de tussentijd al bekeken?   Wordt lovend op het net over de 9600 gesproken....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Richi

Wel naar gekeken, maar door budgetaire problemen nog niet tot aanschaf over kunnen gaan. Helaas.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Een nieuwe aanschaf: Samsung BD-P1500, alweer een paar weken geleden. DTS downmix klinkt prima, maar wil toch graag naar ongecomprimeerde HD audio.

En vandaag eindelijk tijd gevonden om mijn site bij te werken: http:\\www.verhart.eu
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ajbeefde

Citaat van: Richi op mei 23, 2011, 00:25:02
Een nieuwe aanschaf: Samsung BD-P1500, alweer een paar weken geleden. DTS downmix klinkt prima, maar wil toch graag naar ongecomprimeerde HD audio.

En vandaag eindelijk tijd gevonden om mijn site bij te werken: http:\\www.verhart.eu

Deze speler 5.1 analoog aansluiten op de Stage One moet prima werken  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Richi

Ware het niet dat de Samsung geen analoge 5.1 uitgang heeft.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Joris1971

Citaat van: Richi op mei 23, 2011, 12:26:22
Ware het niet dat de Samsung geen analoge 5.1 uitgang heeft.

dan kan het alleen maar via HDMI

Richi

Yep, en die heeft de Stage One weer niet. Dus vandaar dat ik nog een keer een speler met een mooie 5.1 analoge uitgang op de kop wil tikken.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a