Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Richi

De little pinkie voeding is inmiddels binnen en speelt samen met de Sony cd speler en de Apple airport express de sterren van de hemel. Veel meer gelaagdheid en definitie in het geluid. gisteren nog even teruggeschakeld naar de Pioneer DVD speler als loopwerk: klinkt volvet maar niet bepaald goed.   :-\
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bottlekiss

Leuk zo'n speler met een 'puck'.
Ben benieuwd naar de klank. Kom weer 'n keer luisteren.

Groeten, Oscar.
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: bottlekiss op november 19, 2009, 00:10:00
Leuk zo'n speler met een 'puck'.
Ben benieuwd naar de klank. Kom weer 'n keer luisteren.

Groeten, Oscar.
Als je niet uitkijkt, ben je te laat: de Sony is zojuist in de verkoop gegaan.

De plannen voor nu zijn:
- Sony eruit
- Pioneer als CD loopwerk
- Streaming via Apple Airport Express (alles is nu lossless geript)
- LG BD-390 aanschaffen voor blu-ray weergave
- dedicated CD-speler op termijn (Marantz SA-KI Pearl? :inlove: )

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bottlekiss

Citaat van: Richi op december 28, 2009, 12:26:16
Als je niet uitkijkt, ben je te laat: de Sony is zojuist in de verkoop gegaan.

De plannen voor nu zijn:
- Sony eruit
- Pioneer als CD loopwerk
- Streaming via Apple Airport Express (alles is nu lossless geript)
- LG BD-390 aanschaffen voor blu-ray weergave
- dedicated CD-speler op termijn (Marantz SA-KI Pearl? :inlove: )

Groet,
Richard

Hoe toevallig, ik ga vanmiddag een LG BD390 halen voor de scherpe prijs van 224 euro. Meteen maar een tweede meenemen?
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

Richi

Blijft een mooie speler die LG, zeker nu de prijs gezakt is naar 209 euro.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Gisteren binnen gekomen, een Sony XDR-F1HD tuner voor FM/AM. Ik had weer zin om mijn DX hobby nieuw leven in te blazen. Deze tuner schijnt een fantastische selectiviteit te bezitten en voor $89 wilde ik dat zelf wel eens proberen. Hij gaat vergeleken worden met mijn Technisch ST-G70 die op zich prima voldoet qua klank, maar qua ontvangst niet het onderste uit de kan haalt in mijn setup.



Nu nog even wachten op de 110v-220v omvormer die hopelijk vandaag binnen komt.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

R


MartijnR

Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Nahpets

#335
DX op Wikipedia

CitaatDX is de afkorting voor 'distance unknown' en is een term die gebruikt wordt in de radiocommunicatie en vooral bij de radioamateurs.

Door de propagatie kunnen radiosignalen (vooral op de korte golf en middengolf) in veel gevallen een heel stuk verder ontvangen worden dan de horizon.

Van dit fenomeen wordt vooral gebruik gemaakt door de radioamateurs, maar ook door omroepstations zoals Radio Vlaanderen Internationaal.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Richi

Ach, ik dacht: laat ik ook eens een duur woord gebruiken. :P Maar eigenlijk bedoel ik dat ik de tuner gebruik om allerlei zenders te ontvangen op de FM en AM band. Deze tuner schijnt zich daar heel goed voor te lenen. Vroeger als kind struinde ik de hele AM en FM band of om te zien welke zenders er te beluisteren waren. Mijn eerste echte kennismaking met de rest van de wereld. ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bottlekiss

Citaat van: Richi op februari 27, 2010, 11:45:44
Nu nog even wachten op de 110v-220v omvormer die hopelijk vandaag binnen komt.

Omvormer?
Komt 't ding uit de States dan?
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

Richi

De tuner komt inderdaad uit de states. De omvormer komt uit Nederland.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bottlekiss

Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

Richi

Na een zeer drukke maar vooral vervelende periode op het werk vandaag eindelijk weer eens tijd gevonden voor wat ouderwets luisterwerk: Heligoland van Massive Attack, Soldier of love van Sade en American V van Johnny Cash. Allemaal nieuw gekocht vanochtend. Heerlijk.

Afgelopen weekend heb ik een optie genomen op de Parasound 2000 ultra DAC van Audiofiel. Dat betekent dat er het een en ander in de verkoop gaat, waaronder de Technics ST-G70 tuner, de V-DAC en de Little Pinkie voeding voor de V-DAC. Een zeer mooie DAC die Parasound die muziek luisteren naar een hoger niveau tilt. En dan nog een keer een heel mooi loopwerk...

In de tussentijd is er nog een Philips SRU-8015 afstandsbediening aangeschaft onder druk van de familie.  :P  Ze hebben behoefte aan duidelijkheid met al die apparaten.

Het blu-ray verhaal laat nog even op zich wachten, maar ik ben er wel uit dat het de Philips BDP-9500 moet gaan worden. Die spreekt mij bijzonder aan vanwege zijn mooie 5.1 analoge circuit voor zijn relatief lage prijs. Zeer geschikt voor modificatie ook...  :devil:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Richi op april 13, 2010, 15:05:35
Afgelopen weekend heb ik een optie genomen op de Parasound 2000 ultra DAC van Audiofiel. Dat betekent dat er het een en ander in de verkoop gaat, waaronder de Technics ST-G70 tuner, de V-DAC en de Little Pinkie voeding voor de V-DAC. Een zeer mooie DAC die Parasound die muziek luisteren naar een hoger niveau tilt. En dan nog een keer een heel mooi loopwerk..
Eindelijk is het zo ver: maandag ga ik de Parasound DAC bij Audiofiel ophalen. De afgelopen tijd heb ik van alles verkocht, waaronder de Technics ST-G70, de V-DAC met voeding en onE reserve HT set Marantz SR/DV-4500. Als loopwerk dient de Kenwood DP-4090. Maar eens kijken hoe dat bevalt.  :lookaround:  Een ander loopwerk kan altijd nog.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

counter

Ik heb zelf inmiddels de Philips 9500 en ik ben dan ook benieuwd welke modificatie je bedoelt en wat zou er dan kunnen verbeteren?
LCD: Philips Aurea 37"; AV-receiver: Denon 3808A;Multispeler: OPPO-BDP-95;Front: Monitor Audio RS8;Center: Monitor Audio RS LCR;Rear: Monitor Audio RS1;NAS/Muziekserver:-Synology 213+;AB: Harmony One

Richi

Citaat van: counter op mei 27, 2010, 18:07:37
Ik heb zelf inmiddels de Philips 9500 en ik ben dan ook benieuwd welke modificatie je bedoelt en wat zou er dan kunnen verbeteren?
Aangezien het audio board van deze speler mooi discreet is opgebouwd, is het zeer geschikt voor verbetering van diverse componenten. Iemand als Louis Raatjes van ArtSpeak kan hier vast hele mooie dingen mee doen. Dit heb ik in het verleden zelf meegemaakt met andere spelers. Je kan altijd een keer met de speler langsgaan en bespreken wat de mogelijkheden zijn. Vaak zijn de resultaten onvoorstelbaar mooi.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

solitaire

Citaat van: Richi op februari 27, 2010, 11:45:44
Gisteren binnen gekomen, een Sony XDR-F1HD tuner voor FM/AM. Ik had weer zin om mijn DX hobby nieuw leven in te blazen. Deze tuner schijnt een fantastische selectiviteit te bezitten en voor $89 wilde ik dat zelf wel eens proberen. Hij gaat vergeleken worden met mijn Technisch ST-G70 die op zich prima voldoet qua klank, maar qua ontvangst niet het onderste uit de kan haalt in mijn setup.

hot-bed voor allerhande modificaties

leuke aanschaf !




Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

counter

ok, ik zou het in gedachten houden. Maar moet ik dan denken aan verbeteringen in audio of ook het video gedeelte?
LCD: Philips Aurea 37"; AV-receiver: Denon 3808A;Multispeler: OPPO-BDP-95;Front: Monitor Audio RS8;Center: Monitor Audio RS LCR;Rear: Monitor Audio RS1;NAS/Muziekserver:-Synology 213+;AB: Harmony One

Richi

Alleen audio. Video is toch al perfect bij deze speler?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: solitaire op mei 27, 2010, 18:22:22
hot-bed voor allerhande modificaties

leuke aanschaf !




Wolf
Mijn iPod touch kan niets met deze link, dus ik kan helaas niet zien waar je naar verwijst. :-(
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

solitaire

Citaat van: Richi op mei 27, 2010, 22:54:45
Mijn iPod touch kan niets met deze link, dus ik kan helaas niet zien waar je naar verwijst. :-(

pod = print-on-demand ? >:D ;)



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a