Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

De voorversterker wordt niet warm door de eindversterker, maar inderdaad door zichzelf (stanby modus is 2/3 van het stroomverbruik, wat op zich juist heel positief is voor het geluid ;)). Uiteraard wordt de voorversterker wel warmer door de eindversterker er onder. Want hoewel deze minder opwarmt dan de voorversterker (echt waar Bjorn!), zal het beetje warmte wat hij ontwikkeld toch altijd naar boven stijgen en dus de voorversterker nog ietsje extra opwarmen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Gisteren heb ik twee zelfbouw digitale interlinks op basis van zilverkabel en zilver bulletplugs in elkaar gezet (of eigenlijk afgemaakt, want ik was er een jaar of drie geleden al mee begonnen). Wat een verschil met de dropveter die tot nu toe tussen de CD speler en de prepro hing. ::) En ook de DVD speler is nu via zo'n digitale interlink aangesloten en niet langer via een optische Van den Hul kabel. Ik ben zeer tevreden over het resultaat.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Zaterdag hebben we bij ArtSpeak de 22.28 luidsprekers beluisterd die mogelijk onze Tannoys gaan vervangen. De luistersessie was interessant en leerzaam. Mooie luidsprekers die qua karakter aardig in de buurt komen van onze Tannoys (iets meer detail, iets minder body), maar qua design beter in ons (gewijzigde) interieur passen. Het hangt af van de 'package deal' of dat we gaan inruilen, gaan verkopen of besluiten nog even te wachten. Ik moet nog een prijsopgave krijgen voor 4 identieke speakers incl. nieuwe bekabeling. Maar het lijkt er wel op dat de Tannoys het veld gaan ruimen.

We hebben gespeeld met twee bronnen: een Sony SACD 555 ES en een CEC 5100 loopwerk met PS Audio DAC (allen gemodificeerd). De loopwerk/DAC combinatie had veruit onze voorkeur in termen van rust en breedte in het geluid. Wat een geweldig geluid komt er uit zo'n loopwerk/DAC combi.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Joris1971

Citaat van: Richi op augustus 25, 2008, 17:23:36
Zaterdag hebben we bij ArtSpeak de 22.28 luidsprekers beluisterd die mogelijk onze Tannoys gaan vervangen. De luistersessie was interessant en leerzaam. Mooie luidsprekers die qua karakter aardig in de buurt komen van onze Tannoys (iets meer detail, iets minder body), maar qua design beter in ons (gewijzigde) interieur passen. Het hangt af van de 'package deal' of dat we gaan inruilen, gaan verkopen of besluiten nog even te wachten. Ik moet nog een prijsopgave krijgen voor 4 identieke speakers incl. nieuwe bekabeling. Maar het lijkt er wel op dat de Tannoys het veld gaan ruimen.

We hebben gespeeld met twee bronnen: een Sony SACD 555 ES en een CEC 5100 loopwerk met PS Audio DAC (allen gemodificeerd). De loopwerk/DAC combinatie had veruit onze voorkeur in termen van rust en breedte in het geluid. Wat een geweldig geluid komt er uit zo'n loopwerk/DAC combi.


Dit heb ik al meer gelezen...

ajbeefde

Citaat van: Joris1971 op augustus 25, 2008, 17:54:08
Dit heb ik al meer gelezen...

Wat heb jij meer gelezen?

Deze man is serieus aan het kijken om z'n mooie set up nog mooier te maken, wat is daar mis mee?

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Joris1971

#255
Citaat van: ajbalmere op augustus 25, 2008, 19:08:26
Wat heb jij meer gelezen?

Deze man is serieus aan het kijken om z'n mooie set up nog mooier te maken, wat is daar mis mee?



Ik bedoelde het stuk tekst wat erboven stond, dat stuk had ik al in een ander topic van Richi gelezen.
Volgens mij in zijn prijsbepaling Tannoy 5.0 topic.

ajbeefde

Citaat van: Joris1971 op augustus 25, 2008, 19:28:03
Ik bedoelde het stuk tekst wat erboven stond, dat stuk had ik al in een ander topic van Richi gelezen.
Volgens mij in zijn prijsbepaling Tannoy 5.0 topic.

ok...  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

frank2

als ik zo'n investering zou doen in 4 gelijkwaardige speakers dan hoop ik toch dat je ze eerst eens rustig 4 weken thuis kunt beluisteren en pas hoeft te beslissen. Je hebt met een loopwerk+dac geluisterd en dat zal toch anders klinken dan je huidige cd speler. Of je moet net een andere aanmerkelijk betere cd speler gekocht hebben, er zijn cd spelers die zeer goed spelen maar vaak gaat dan zo'n aparte DAC toch voor beter geluid zorgen (even algemeen zeggend)
Overigens zou ik toch even verder kijken angezien ik lees interessant em leerzaam en beter detail maar minder body. Ik zou dus gaan zoeken naar speakers die in ieder geval net zo veel body hebben, anders ga je straks heletijd denken oh de tannoy klonk zo en zo dat mis ik nu wel met deze muziek....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Richi

Citaat van: Joris1971 op augustus 25, 2008, 19:28:03
Ik bedoelde het stuk tekst wat erboven stond, dat stuk had ik al in een ander topic van Richi gelezen.
Volgens mij in zijn prijsbepaling Tannoy 5.0 topic.
Klopt, maar vanwegen een ijverige moderator in de prijsbepaling sectie zet ik de discussie hier maar voort. ;)
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: frank2 op augustus 25, 2008, 20:33:37
als ik zo'n investering zou doen in 4 gelijkwaardige speakers dan hoop ik toch dat je ze eerst eens rustig 4 weken thuis kunt beluisteren en pas hoeft te beslissen. Je hebt met een loopwerk+dac geluisterd en dat zal toch anders klinken dan je huidige cd speler. Of je moet net een andere aanmerkelijk betere cd speler gekocht hebben, er zijn cd spelers die zeer goed spelen maar vaak gaat dan zo'n aparte DAC toch voor beter geluid zorgen (even algemeen zeggend)
Overigens zou ik toch even verder kijken angezien ik lees interessant em leerzaam en beter detail maar minder body. Ik zou dus gaan zoeken naar speakers die in ieder geval net zo veel body hebben, anders ga je straks heletijd denken oh de tannoy klonk zo en zo dat mis ik nu wel met deze muziek....
Ja, het thuis luisteren is bij ons ook wel een punt van overweging, maar dat wordt wel geregeld. Gelukkig kunnen we tegenwoordig aardig door een installatie of luisterruimte heen luisteren. Het karakter van de luidsprekers is ons wel duidelijk geworden. En dat sprak ons wel aan. Thuis luisteren zal inderdaad de laatste bevestigin geven die we zoeken. Ik ga de Tannoys niet weg doen tenzij ik er 100% zeker van ben dat het geen stap terug is. En daarom doen we er ook 'zo lang' over om een besluit te nemen. ;) Een paar jaar geleden hadden de Tannoys allang te koop gestaan, tegenwoordig denk ik er wat langer over na. :P
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Bij deze weer een kleine update. De Tannoys staan te koop. Mits ik ze tegen een goede prijs kan verkopen, gaat de upgrade door, zo niet, dan blijven ze lekker staan. ;D

En ik heb een 2e hands Oppo DV-971H aangeschaft voor weinig. De Marantz DV-4500 heeft geen HDMI uitgang en dat vond ik toch teveel afbreuk doen aan de beeldkwaliteit. Met de Oppo is de beeldkwaliteit weer op pijl. 8) Als de Oppo blu-ray/sacd speler uitkomt, dan gaan we die waarschijnlijk aanschaffen. Mogelijk gaat de DV-971H dan dienst doen als CD loopwerk. Maar dan zal ik 'm waarschijnlijk wel eerst laten modificeren door ArtSpeak. Naar verluidt is een gemodificeerde DV-971H zeer geschikt als CD loopwerk.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Vandaag eindelijk tijd gevonden om mijn website weer eens bij te werken. De laatste foto's staan op: www.verhart.eu
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ajbeefde

Citaat van: Richi op november  2, 2008, 15:25:56
Vandaag eindelijk tijd gevonden om mijn website weer eens bij te werken. De laatste foto's staan op: www.verhart.eu

Aragon, mooi he?  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Richi

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Richi op oktober 23, 2008, 11:14:29
Bij deze weer een kleine update. De Tannoys staan te koop. Mits ik ze tegen een goede prijs kan verkopen, gaat de upgrade door, zo niet, dan blijven ze lekker staan.

De Tannoys blijven. Gaandeweg ze langer te koop stonden, kreeg ik steeds meer twijfels. Helemaal nu ik heb gehoord wat alleen een ander loopwerk nog kan doen, laat staan een nieuwe DAC. Dus hebben we vandaag toch besloten (nadat een geïnteresseerde voor de tweede keer belde voor een afspraak) het bij de huidige setup te laten.

Wensen op termijn zijn:
- een andere tuner, bv. Marantz ST-15
- Oppo loopwerk laten modificeren
- aanschaf van losse stereo DAC

Tot die tijd blijven we lekker genieten van de huidige setup.  :)
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

De set is vrijwel ongewijzigd gebleven de afgelopen tijd. We spelen nog altijd met veel plezier met de Tannoys. Ach, het zal nog wel mooier kunnen, maar we zijn nog zeer tevreden met het geluid in combinatie met de Aragon set.

We hebben enkele weken geleden wel een Vantage 8000s HD satellietontvanger gekocht met een 500GB PVR. Dat werkt geweldig mooi en nu luisteren we ook radio via de satelliet. Het signaal komt op 48khz binnen en de digitaal-analoog conversie wordt door de Aragon Stage One gedaan. En dat klinkt prima! :music:

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ajbeefde

Citaat van: Richi op februari 21, 2009, 17:38:13
De set is vrijwel ongewijzigd gebleven de afgelopen tijd. We spelen nog altijd met veel plezier met de Tannoys. Ach, het zal nog wel mooier kunnen, maar we zijn nog zeer tevreden met het geluid in combinatie met de Aragon set.

We hebben enkele weken geleden wel een Vantage 8000s HD satellietontvanger gekocht met een 500GB PVR. Dat werkt geweldig mooi en nu luisteren we ook radio via de satelliet. Het signaal komt op 48khz binnen en de digitaal-analoog conversie wordt door de Aragon Stage One gedaan. En dat klinkt prima! :music:



Mooi apparaat, heb je een schotel aan het huis?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Richi

Ja, een 80cm met dual-lnb 4 maal uitgevoerd gericht op Astra 1 en 3. Twee van de aansluitingen lopen naar de Vantage zodat we tegelijkertijd kunnen kijken en opnemen.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ajbeefde

Citaat van: Richi op februari 22, 2009, 08:55:25
Ja, een 80cm met dual-lnb 4 maal uitgevoerd gericht op Astra 1 en 3. Twee van de aansluitingen lopen naar de Vantage zodat we tegelijkertijd kunnen kijken en opnemen.

Dus geen gebrek aan kanalen en ontvangst..... ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Richi

Vanmiddag ga ik een Parasound CDP-1000 ophalen. Deze gaat de Kenwood DP-7030 vervangen als CD loopwerk. Het kan ook zijn dat ik 'm analoog ga aansluiten op de Aragon Stage One, mits dat beter klinkt. Op termijn wil ik de voeding (laten) modificeren en er een Tent Labs klok inbouwen.

Tevens ga ik proberen mijn front-luidsprekers weer biwired aan te sluiten, maar omdat de Artspeak luidsprekerkabels die ik gebruik nogal dik zijn, moet ik even zien of het lukt om twee kabels in één luidsprekerterminal aangesloten te krijgen op de Aragon 2005 eindversterker.

Weer een aloude knutselavond vanavond, dus. :blush:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Nahpets

Citaat van: Richi op april  1, 2009, 08:58:24
Vanmiddag ga ik een Parasound CDP-1000 ophalen.

Altijd leuk die upgrades. Mag ik vragen waarom de keuze op deze gevallen is? En niet op de 2000 (dus belt drive) die hier op het forum staat?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Richi

Citaat van: Enno op april  2, 2009, 16:49:11
Altijd leuk die upgrades. Mag ik vragen waarom de keuze op deze gevallen is? En niet op de 2000 (dus belt drive) die hier op het forum staat?
Dat antwoord is heel eenvoudig, deze had ik niet te koop zien staan. :blink:

En ik wilde zonder veel geld uit te geven proberen of een speler zoals de Parasound 1000 een verbetering zou zijn in mijn set. En toen ik bij Arjen informeerde hoe hij over zo'n aanschaf dacht, bleek het zijn reservespeler te zijn. Nou, toen was de keuze snel gemaakt en ben ik woensdag gezellig bij hem langs gegaan om de speler op te halen.

En ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de speler. Hij staat nu analoog aangesloten op de Aragon Stage One en het geluid is helemaal mijn smaak. Dynamisch, warm en niet te analytisch.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Richi

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

#274
Vandaag een Pioneer DV-LX50 overgenomen van NickS. Mooie speler die prachtig bij de PDP-428XD past. Schitterend beeld met een heel mooi stil loopwerk. En ook nog SACD afspelen op de koop toe. Op dit moment draait de Dire Straits Brothers in Arms SACD in meerkanaals (4.1 om precies te zijn) en dat klinkt heel fraai. Ik kan nog niet te hard spelen, want mijn vriendin ligt boven te slapen. :dry:

De Oppo gaat naar mijn schoonvader die een HDMI speler zocht voor bij zijn (nog aan te schaffen) platte TV.

De Pioneer speler dient voorlopig ook als CD loopwerk en SACD speler. Ik overweeg nog de aanschaf van een betere CD speler, mogelijk een Classé CDP-10. Ik heb al wat spelers geprobeerd (Yamaha CD-S1000 en NAD M55) maar dat gaf niet het gewenste resultaat voor stereo weergave en dus gaan we binnenkort de Classé maar eens uitproberen.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a