Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

XXlerator

#225
Citaat van: Richi op juni 20, 2008, 09:22:53
Op deze foto zie je ook de ArtSpeak luidsprekers. Mijn schoonvader is er helemaal weg van en volgens mij gaat hij wel zo'n setje aanschaffen. De center heb ik uitgeprobeerd en die klinkt heel fraai maar matcht niet met de Tannoys. Audiofiel zei het al...  :-X (maar ik wilde het toch zelf uitproberen en ervaren ;D)

Wow, gisteren zag het er toch een stuk opgeruimder/minder vol uit Richi  :o Ik heb even een korte glimp van je apparatuur mogen opvangen en het ziet er erg strak uit. Al zal het waarschijnlijk nog vele malen beter klinken dan het eruit ziet!   ;D

Richi

LOL  :D  Hij is er zo blij mee, dat is voor mij ook leuk om te horen. Hetzelfde als ik indertijd had toen ik de set kocht. In mijn studententijd kon ik het niet betalen en nu stond hij er toch. Het deed best even pijn om er afstand van te doen, maar als het dan zo goed bevalt, dan is dat wel heel leuk om te horen.

Citaat van: Durk op juni 29, 2008, 11:19:41
;D..

heb je hem verkocht aan een spraakpathaloog of een KNO arts...
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: XXlerator op juni 29, 2008, 12:09:11
Wow, gisteren zag het er toch een stuk opgeruimder/minder vol uit Richi  :o Ik heb even een korte glimp van je apparatuur mogen opvangen en het ziet er erg strak uit. Al zal het waarschijnlijk nog vele malen beter klinken dan het eruit ziet!   ;D
Als we wat meer tijd hadden gehad, dan had ik graag wat laten horen. Mocht je een keer in de buurt zijn (voor je werk of zo) dan ben je van harte welkom om een keer uitgebreid te komen luisteren.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

XXlerator

Citaat van: Richi op juni 29, 2008, 19:20:27
Als we wat meer tijd hadden gehad, dan had ik graag wat laten horen. Mocht je een keer in de buurt zijn (voor je werk of zo) dan ben je van harte welkom om een keer uitgebreid te komen luisteren.

Tja het spelen met de nagellak ging voor, dat begrepen we heel goed hoor  ;) Maar zonder gekheid, als ik een keer in de buurt ben (al dan niet voor werk) kom ik graag een keer luisteren. Bedankt voor het aanbod.

ajbeefde

#229
Citaat van: Moony op juni 15, 2008, 19:40:57
Arjen misschien niet maar een bepaalde meneer uit Almere die de Aragon's ook had heeft ze nu verkocht via een ander forum.......toeval??  ::)

;D

Zat even dit topic door te nemen en moest even reageren op deze onzin "bepaalde meneer uit Almere".

Anyway, hoe bevalt de setup?

Die van mij (Aragon stage one en 2007 voor mr. moony) staat heerlijk te spelen.......

Zag dat je een kabeltje ging fabrieken, nog een schema opgevraagd bij Audiofiel?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Richi

Op dit moment draait 'Silence and I' van Alan Parsons op oorlogssterkte en het is genieten! We zijn vanavond naar zijn live concert geweest en nu moeten we even afkicken. ;D

De set bevalt uitstekend. Maar je hoort ook goed dat we aan een goede CD spelers of loopwerk/dac toe zijn. Deze versterker laat alles horen, zowel positief als negatief. :)

Eerst maar eens een goede DVD speler scoren en dan gaan sparen voor een mooie CD bron.

Groet,
Richard
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Op dit moment staat onze 'oude' Marantz DV-4500 aangesloten als DVD speler en CD loopwerk. De Aragon Stage One doet de digitaal-analoog conversie. En het klinkt helemaal niet beroerd. Natuurlijk kan het beter, maar desalniettemin klinkt het geheel muzikaal en kan ik er van genieten. Ik zit een paar nieuwe CD's te beluisteren die vandaag zijn binnengekomen en het is gewoon genieten. Ik ben zo blij met de Aragon set in combinatie met de identieke Tannoys voor en achter, wat een genot.

Qua loopwerk ben ik er nog niet uit. Ik overweeg de aanschaf van een Marantz DV-7001 omdat dat volgens mij een top DVD speler is die voorlopig prima als CD loopwerk kan dienen. Aan de andere kant is het misschien niet (meer) verstandig zoveel in een DVD speler te investeren nu bluray in aantocht is. Audiofiel heeft al geopperd dat ik beter een Oppo kan aanschaffen om de komende tijd te overbruggen. Waarschijnlijk heeft hij gelijk (zoals zo vaak), maar ik vind het zo'n lelijk ding. Ach, het oog wil ook wat bij mij en zo'n Marantz DV-7001 past perfect bij de Aragon set. Aan de andere kant: de set staat in een kast, dus 'why bother'. ;)

Waarschijnlijk blijf ik nog een tijdje met de DV-4500 spelen en wacht ik maar eens af welke bluray spelers met ingebouwde converters er rond september op de markt komen. Dan begint immers weer het nieuwe 'audioseizoen'.

Tot die tijd kan ik in ieder geval genieten van heerlijk stereo en surround geluid vanuit één set. Het lijkt erop dat de 'Richi stereo en surround integratie queste' ten einde begint te komen!

Mission accomplished?
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

simsatit

Cool, je bent toch ook al een tijdje op zoek, mooi om dan even 'settle down' te hebben 8)
Genietse!
Greets,
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Richi

Ja, dat is een heerlijk gevoel. Ik heb aardig wat apparatuur versleten de afgelopen jaren. Dan weer stereo, dan weer surround, dan weer stereo met een beetje surround. ;) Eindelijk een mooie combi gevonden die zowel in stereo als surround op mijn 'minimum-nivo' speelt, nog veel meer dan dat zelfs. Genieten dus.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ajbeefde

Citaat van: Richi op juli  9, 2008, 23:36:22
Ja, dat is een heerlijk gevoel. Ik heb aardig wat apparatuur versleten de afgelopen jaren. Dan weer stereo, dan weer surround, dan weer stereo met een beetje surround. ;) Eindelijk een mooie combi gevonden die zowel in stereo als surround op mijn 'minimum-nivo' speelt, nog veel meer dan dat zelfs. Genieten dus.

Mooi man !!

Ik geniet ook van de Aragon set.... ga denk ik 1 dezer maanden op zoek naar nwe luidsprekers om het geheel nog mooie te maken (te laten klinken).
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Richi

Op dit moment staat de Kenwood DP-4090 van mijn vader te spelen als loopwerk aangesloten via coax digitaal met een dropveter. Dat klinkt heel fraai. Ik ga me binnenkort eens even een goede digitale interlink in elkaar zetten op basis van zilverkabel, eens kijken hoe dat presteert. Ik heb nog Silver Bullit pluggen liggen volgens mij. Hoe dan ook, het is een mooi eenvoudig en stil loopwerk. Het kan best wel zijn dat ik hier voorlopig eens mee speel. In eerste instantie wil ik gaan kijken naar een goede DAC en evt. nog naar een ander loopwerk. Maar dat ga ik op mijn gemak maar eens beluisteren.

Eventueel kan ik de speler van mijn vader overnemen. Ik denk dat ik hem ga ruilen tegen mijn Akai GX-75 cassettedeck. Mijn vader speelt nog regelmatig cassettes namelijk. ;D

De Marantz DV-7001 is van de baan, want er zijn mij teveel geruchten dat Marantz met een BluRay opvolger komt in dezelfde prijsklasse. Wat ik eigenlijk zoek is een multi-formaat speler die bluray/dvd/sacd speelt en analoge uitgangen heeft met interne decoders voor deze en de high-def formaten, zodat ik de speler via de analoge meerkanaals ingang kan aansluiten op de Stage One. Maar eens even afwachten wat er de komende maanden geintroduceerd gaat worden door de verschillende merken.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Mijn set bestaat op dit moment uit:

  • Aragon Stage One processor/voorversterker
  • Aragon 2005 eindversterker
  • Kenwood DP-4090 loopwerk
  • Marantz DV-4500 DVD speler
  • Technics ST-G70 tuner
  • REL Strata 5 subwoofer
  • Tannoy Dimension TD-8 luidsprekers

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

We hebben een boekenkast geplaatst aan de achterzijde. Bijgaand foto's van de oude en nieuwe situatie.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

De Aragon-set ziet er bijzonder fraai uit in je Pastoe kast. Het past(oet) ook precies! ;D

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

kermy

#240
Beste Richi,

Hoe heb je de koeling gewaarborgd van de Aragon's, want zoals audiofiel al aangaf "het past precies", of worden deze apparaten niet zo warm?
Met vriendelijke groet,

Kermy

Audiofiel

Deze worden - in tegenstelling tot de pre-Klipsch modellen - niet of nauwelijks warm. Desondanks zullen ze wel een beetje warmte produceren, maar als er achter een mogelijkheid is dat het weg kan zal het geen kwaad kunnen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Wat ik niet had verwacht, is dat de voorversterker veel warmer wordt dan de eindversterker. In de kast zitten ventilatieopeningen aan de achterzijde, maar desalniettemin laat ik de kast toch altijd openstaan zodat de warmte er goed uit kan. Als je de kast dichtdoet en een hele dag speelt (bv. met de radio aan) dan wordt de voorversterker behoorlijk warm doordat de warmte niet goed wegkan. Het maakt daarbij niet uit of je hard of zacht speelt. Vandaar dat ik de kast altijd laat openstaan, dan wordt de apparatuur niet warm, en het ziet er ook nog eens mooi uit. :D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

De voorversterker gebruikt zo'n 23W in standby mode. Dat hij warmer wordt dan de eindversterker is logisch, aangezien het bovenste apparaat meestal het warmste wordt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Kan je de processor niet onder de eindversterker zetten?

Audiofiel

Dat ziet er niet echt mooi uit... :-X 

Bovendien verschuif je het probleem, want dan wordt de eindversterker het warmste. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Natuurlijk verschuif je het probleem, maar de eindversterker wordt zoiezo het warmst.
Alleen zorg je ervoor dat de processor er minder onder te leiden heeft...

Verder kan je zoiezo dit soort apparaten beter echt apart zetten.

Citaat van: Audiofiel op juli 26, 2008, 15:28:08
Dat ziet er niet echt mooi uit... :-X 

Bovendien verschuif je het probleem, want dan wordt de eindversterker het warmste. ;)

MartijnR

Citaat van: Richi op juli 26, 2008, 12:31:01
We hebben een boekenkast geplaatst aan de achterzijde. Bijgaand foto's van de oude en nieuwe situatie.

Mooi hoor die nieuwe kast, lekker strak. Groot verschil qua uiterlijk met de oude kast. Knapt er aardig van op. De kast met de apparatuur is ook niet verkeerd. Ik hebt iets vergelijkbaars staan, maar dan in zijdeglans. Probleem is inderdaad dat de apparatuur aardig warm kan worden. Dus met de deurtjes open spelen dan maar.

mvrgr.
Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Richi

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: bmateijsen op juli 26, 2008, 15:33:12
Natuurlijk verschuif je het probleem, maar de eindversterker wordt zoiezo het warmst.

Dat is dus bij deze set niet het geval. Vanmiddag was ik in de tuin aan de gang en heb ik op luid volume Robbie Williams - Live at Knebworth gedraaid in surround. Dat is een concert van 2,5 uur. De eindversterker was net van het koude af en de voorversterker is net zo warm als altijd. Hij lijkt iets warmer te zijn wanneer ie aanstaat, maar zelfs in standby blijft de voorversterker lekker warm.

Volgens mij wordt de voorversterker niet warm van de warmte die de eindversterker afgeeft. Als je voelt bovenop de eindversterker, dan is de topplaat net van het koude af, terwijl de onderkant van de voorversterker warm aanvoelt.

Het is gelukkig geen extreme hitte die er vanaf komt, maar ik vind het wel opmerkelijk.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a