Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richi

Citaat van: roland p op januari 20, 2008, 22:15:07
Mooie set!

hoe is de integratie van de arena's met de TD-8?
Oeps, ik had je vraag helemaal over het hoofd gezien. De integratie van de Arena's met de TD-8 is nagenoeg perfect. De klankkleur is vrijwel gelijk en de integratie is daardoor veel beter dan met de Saturn's die ik daarvoor had. Ik ben erg tevreden over de Arena's!
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Mijn website is trouwens bijgewerkt. Op mijn site vind je foto's van al mijn vorige set-ups en natuurlijk ook van mijn huidige set. Je vindt mijn website op www.verhart.eu.

Veel kijk- en leesplezier en als er vragen zijn, dan hoor ik dat graag. (Ik probeer ze dan ook sneller te beantwoorden dan de vraag van Roland P  ;D )
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Via Audiofiel kreeg ik een mooie tip. Als het goed is, leidt dit donderdag a.s. tot een mooie aanschaf...  ;D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Graag gedaan Richard. Ik hoop dat jij krijgt wat ik verwacht. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Ja lekker, ons een beetje in spanning laten...  :P

wil  ;)

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Richi

Vanmiddag heb ik een set door ArtSpeak gemodificeerde Tannoy Dimension TD-8 luidsprekers opgehaald en een Tannoy Dimension TDC center speaker. De hele kamer staat hier nu vol met luidsprekers, je weet niet wat je ziet. Ik moet ze alleen nog aansluiten, dat ga ik zo maar eens even doen. ;D

Nu staat hier dus een volledige Tannoy Dimension surround set. Wie had dat ooit durven dromen? Ik niet in ieder geval. Nieuwwaarde van de luidsprekers is maarliefst EUR 20.195. :o Wel een beetje genant hoor. :-[
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Paulie

WAUW zeg dat is toch zeker geen misselijke combinatie die je daar heb staan. Dat het volstaat kan ik me voorstellen hoor.

Dat wordt intens genieten daar. Dus een ritje richting jou zal ook moeten gebeuren.

Fotoooooooooooooossssssssssssssssss graag :):)
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Audiofiel

Citaat van: Richi op mei 15, 2008, 22:31:29
Vanmiddag heb ik een set door ArtSpeak gemodificeerde Tannoy Dimension TD-8 luidsprekers opgehaald en een Tannoy Dimension TDC center speaker. De hele kamer staat hier nu vol met luidsprekers, je weet niet wat je ziet. Ik moet ze alleen nog aansluiten, dat ga ik zo maar eens even doen. ;D

Ik vind dat je ons forumgenoten op zijn minst verplicht bent om ze aan te sluiten en ons een verslagje te doen van hoe goed de 4G-regel in jouw geval (met die fraaie Tannoy TD8 ArtSpeak) uitpakt.... ::) ;)


Sterker nog, Richard, ik denk dat je gaat schrikken van de integratie en de grootsheid van de surround-bubble. Zelfs zonder de (eigenlijk voorgeschreven) gelijke versterking. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Ja, ja, ff geduld zeg! Ik kom net van zolder om de benodigde kabels te halen. Stelletje ongeduldige figuren! >:D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Paulie

EN HOE KLINKT HET.......


SCHIET NIET OP HOOR :):):)
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Audiofiel

Citaat van: Richi op mei 15, 2008, 22:49:46
Ja, ja, ff geduld zeg! Ik kom net van zolder om de benodigde kabels te halen. Stelletje ongeduldige figuren! >:D

;D ;D


Het was leuk je weer even te zien, Richard. :) De volgende keer gaan we wat langer afspreken en even bijkletsen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

@Audiofiel

Ja, dat zou leuk zijn!

@Paulie

De autosetup loopt nu...
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Peter Gabriel - Play



WAUW! Welke speakers?



Het is net alsof er geen speakers meer in de kamer staan, terwijl de hele kamer vol speakers staat!



Ik zal ff wat foto's maken...
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Citaat van: Richi op mei 15, 2008, 23:14:42
WAUW! Welke speakers?

Het is net alsof er geen speakers meer in de kamer staan, terwijl de hele kamer vol speakers staat!

Dat zei ik toch?  ;D

Citaat van: Audiofiel op mei 15, 2008, 22:42:49
Sterker nog, Richard, ik denk dat je gaat schrikken van de integratie en de grootsheid van de surround-bubble. Zelfs zonder de (eigenlijk voorgeschreven) gelijke versterking. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Paulie

Ik heb korte tijd is mogen draaien met gelijke speakers en dat is een waar genot. De surround bubble wordt zo mooi opgebouwd dat je er kippevel van kunt krijgen.

Geniet ze...
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Richi

En bijgaand de foto's! En nu niet meer zeuren, want nu wil ik genieten! ;)

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

-madison-

 :o érg mooi zeg!!! 8) wat een enorme center ook :-*
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Audiofiel

Citaat van: -madison- op mei 15, 2008, 23:29:25
:o érg mooi zeg!!! 8) wat een enorme center ook :-*


Enorm? Alleen het topmodel van B&W is nog enkele litertjes groter... :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R


Paulie

het wordt alleen tijd dat je je 60 cm plasma is gaat vervangen voor een echte :):)

Ziet er erg mooi uit alleen een uitdaging met de center speaker verwacht ik zo.

Veel luisterplezier.....
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Richi

Ja, zo'n 42" TV lijkt ineens heel erg klein. Ik moet gewoon over de center heenkijken... :-\

Als ik de center op de kast plaats, dan liggen de weergevers precies op de goede hoogte in vergelijking met de fronts. Maar dan moet ik de TV ophangen en komt die zo hoog te hangen. Dat is niet echt fraai en het kijkt niet prettig.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Paulie

dat noemen we een luxe probleem  ;) ;D

zo ik ga slapen. veel luisterplezier.....
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Richi

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

graafke


Joris1971

Wat een joekel he die center, ik weet het want heb hem zelf ook... in een woonkamer komt ie trouwens nog heftiger over dan in een dedicated HT ruimte.