Incognito uit de anonimiteit: Ht met B&W en Primare

Gestart door Incognito, mei 1, 2007, 21:06:16

Vorige topic - Volgende topic

Incognito

Citaat van: TheSpeedSkater op mei  8, 2007, 12:57:41
Dan zal ik extra voorzichtig zijn met de Avatar, want die staat nu nog hier ;D

Haha, zolang je de conussen maar niet in gaat drukken komt t vast wel goed :P. Kan je een beetje omschrijven waar je m op vindt lijken en waarom je hem zo goed vindt?

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Incognito

Citaat van: Kef-mania op mei  8, 2007, 12:59:12
sorry maar dat is mijn plek ;D

Haha, maareh, op de goede plek zitten bij Electrostaten; ik denk dat je dan bedoelt dat je dan een mooi geluidsbeeld hebt. Dat kunnen electrostaten ook zeker. Ik bedoel meer dat ik ze gewoon iets te lief en te zacht vind, tenminste; de electrostaten die ik tot nu toe gehoord heb (en ze zijn vaak een beetje lelijk :P).

TheSpeedSkater

Citaat van: Incognito op mei  8, 2007, 12:58:41
Haha, zolang je de conussen maar niet in gaat drukken komt t vast wel goed :P. Kan je een beetje omschrijven waar je m op vindt lijken en waarom je hem zo goed vindt?
Ga eerst maar lekker luisteren, wanneer ga je?

Als je toch benieuwd bent naar de speakers, kun je hier mijn verslag lezen.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=30588.500
Ergens verderop in mijn topic staat deel twee van mijn luistersessie bij Bjorn thuis.

Citaat van: Incognito op mei  8, 2007, 13:04:13
Haha, maareh, op de goede plek zitten bij Electrostaten; ik denk dat je dan bedoelt dat je dan een mooi geluidsbeeld hebt. Dat kunnen electrostaten ook zeker. Ik bedoel meer dat ik ze gewoon iets te lief en te zacht vind, tenminste; de electrostaten die ik tot nu toe gehoord heb (en ze zijn vaak een beetje lelijk :P).

Het laatste zou goed kunnen. Ik vind ze ook niet moeders mooiste. Maar dat terzijde.
Ik was wel heel erg onder de indruk van de Martin Logan speakers. Maar het nadeel is dat als je niet op de sweetspot zit het een stuk minder klinkt. Als ik thuis muziek luister loop ik ook vaak door het huis heen oid, dan moet het overal goed klinken. Niet alleen op het mooiste plekje.
Natuurlijk heb je dit ook met een gewone speaker, maar wel een heel stuk minder. Voor mij een reden om niet voor een electrostaat te gaan.

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

LittleNinja

Hey Incognito!!!  :D

Je hebt die kamer zwaar bewapend zeg!!  :o  8)

Erg dik allemaal en lekker relaxed die balkon er aangesloten!!

TOF!  ;D
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

LexiconLogan

sorry hoor molle maar ga jij eens heel snel terug naar je oude ''jesus''
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

R

Wat is dat voor "broke-ass mount me"  avatar :P

Citaat van: molle op mei  8, 2007, 15:23:12
Leuke ruimte heb je daar hoor 8) Feli ;)

Jean Sibelius

Citaat van: Incognito op mei  8, 2007, 12:30:52
Living Voice Auditorium en Avatar en Wilson Benesch Square 2. Ik ben zeer benieuwd, met name naar de Living Voice's
Afgaande op jouw muziekvoorkeur, denk ik dat je helemaal weg bent van de Living Voice!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

LexiconLogan

Jean Sibelius

Citaat van: Kef-mania op mei  8, 2007, 16:56:39
welke muziek is dat?
Lekker fris en muzikaal (maar misschien kan Lucas dat nog beter onderbouwen)
Ik kan me in ieder geval nog Zuco 103, Red Hot Chilli Peppers en New Cool Collective herinneren.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

molle

Gat in de cultuur zeker ::) Appocalyps Now ja. Brokeback Mountain(Gayparade ::)) ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

LexiconLogan

ja dat zal allemaal best Molle maar nu weer terug naar Jesus ;)

molle

Citaat van: Kef-mania op mei  8, 2007, 17:08:05

"You said it, man" ;D

TheSpeedSkater

Citaat van: Kef-mania op mei  8, 2007, 17:08:05
Where's the fucking money Lebowski?  ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

LexiconLogan

Berserker

Leuk dat je nu ook je eigen topic hebt waarin je set + ruimte gepresenteerd wordt!  ;D

Ik ben van plan dit ook binnenkort te doen, maar er zit voorlopig geen haast achter. Ziet er gaaf uit. Je hebt inderdaad lekker veel m2 tot je beschikking. Ziet er goed uit allemaal. Veel plezier met de set, en eventuele upgrades in de toekomst.

Momenteel thuisbioscoop-loos.......Slechts enkele componenten over: NAD M25 | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

Incognito

Citaat van: Incognito op mei  8, 2007, 09:45:21
Ik heb vorige week de Master Contemporary C over de vloer gehad. Prachtige speaker, het hoog en het laag van deze speaker zijn geweldig. Alleen hij heeft twee nadelen, 1. hij heeft niet de impact die ik gewend ben van mijn B&W's. Nu weet ik dat B&W wat bombastisch klinkt, dat hoeft voor mij niet persé, maar de Contemporary C klinkt voor mij meer naar een boekenplank speaker. In de winkel had ik daar geen last van; dat zal vast veroorzaakt worden door de aansturing van de speakers (Audio Research, totaal incl. bekabeling ongeveer €40.000) en de diffusers die in de ruimte geplaatst waren. Daardoor komen de speakers denk ik helemaal los en zetten ze een veel groter beeld neer in mijn kamer. Maar goed, ik denk dat het uitgangspunt moet zijn dat de speakers nu al super klinken (Primare is toch ook best leuk vind ik) en dat het alleen maar beter wordt als ik nog verder ga upgraden. De Master Contemporary C kwam in mijn set nu helaas niet helemaal 100% uit de verf zoals ik hoopte.

Nou, even een update. Ik heb de Master Contemporary C gisteren teruggebracht en de verkoper was totaal verbaasd over mijn bevindingen. Hij heeft de speaker daar in de winkel nog een keer geplaatst (met mijn eigen set, alleen andere cd-speler) en het was weer helemaal zoals ik voorheen heb gehoord voordat ik ze thuis had. Hij komt nu binnenkort zelf de speakers plaatsen en even kijken wat de manco is in mijn set waardoor ze hier niet zo presteerden als in de winkel. Echt zeer raar, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt! Ik ben benieuwd! In de winkel spelen ze echt als een droom! To be continued wat dat betreft dus :)

Citaat van: Berserker op mei  8, 2007, 17:15:35
Leuk dat je nu ook je eigen topic hebt waarin je set + ruimte gepresenteerd wordt!  ;D
Ik ben van plan dit ook binnenkort te doen, maar er zit voorlopig geen haast achter. Ziet er gaaf uit. Je hebt inderdaad lekker veel m2 tot je beschikking. Ziet er goed uit allemaal. Veel plezier met de set, en eventuele upgrades in de toekomst.

Thanks! Ik ben ook benieuwd waar jij nu zit met je set, maar goed, dat zal binnenkort wel langskomen verwacht ik dan :D

Citaat van: Jean Sibelius op mei  8, 2007, 17:01:12
Lekker fris en muzikaal (maar misschien kan Lucas dat nog beter onderbouwen)
Ik kan me in ieder geval nog Zuco 103, Red Hot Chilli Peppers en New Cool Collective herinneren.

Nog een paar andere voorbeeldjes van mijn muzieksmaak; Imogen Heap, Zero7, Kings of Convenience, The Whitest Boy Alive, Donovan Frankenreiter, das allemaal misschien niet super bekend, maar bijvoorbeeld Seal en Gabriel Rios vindt ik ook erg leuke muziek. Opzich allemaal vrij fris en muzikaal inderdaad :P.

Citaat van: molle op mei  8, 2007, 15:23:12
Leuke ruimte heb je daar hoor 8) Feli ;)
Citaat van: LittleNinja op mei  8, 2007, 13:25:51
Hey Incognito!!!  :D
Je hebt die kamer zwaar bewapend zeg!!  :o  8)
Erg dik allemaal en lekker relaxed die balkon er aangesloten!!
TOF!  ;D

En wederom thanks :P :)

wil

Citaat van: Incognito op mei  9, 2007, 10:51:46
Nou, even een update. Ik heb de Master Contemporary C gisteren teruggebracht en de verkoper was totaal verbaasd over mijn bevindingen. Hij heeft de speaker daar in de winkel nog een keer geplaatst (met mijn eigen set, alleen andere cd-speler) en het was weer helemaal zoals ik voorheen heb gehoord voordat ik ze thuis had. Hij komt nu binnenkort zelf de speakers plaatsen en even kijken wat de manco is in mijn set waardoor ze hier niet zo presteerden als in de winkel. Echt zeer raar, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt! Ik ben benieuwd! In de winkel spelen ze echt als een droom! To be continued wat dat betreft dus :)
Ben benieuwd of ze het idd zo krijgen als in de winkel. Je gaf aan dat de versterking en bekabeling van hoge orde was in de winkel. Toch is jouw Primare niet beroerd en mag toch best een mooie losse sound geven. Laat de diagnose van de Rhapsody-doktoren maar horen :)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Incognito

Hoi Wil,

Nou, de Masters zijn hier inmiddels alweer weg. Toch had die kerel wel gelijk. Natuurlijk wel met wat geleende bekabeling (maar die had ik eerst ook van hem mee gekregen).

Nadat hij ze gepositioneerd had klonken ze werkelijk fantastisch. De speakers hadden echter twee nadelen waarom ik ze toch niet gekocht heb. 1. Ze hebben geen enorme drive in de lage regionen, wat ik wel enigszins (toch wel in andere kwaliteit) gewend ben van mijn huidige speakers. 2. Bij flinke bas op een flink volume komen de speakers soms tegen hun maximale uitslagpunt aan en geven dan vervelende plop-geluiden. Niet alleen slecht voor de speaker, maar ook heel vervelend.

Op die punten na toch echt een speaker om aan te bevelen. Echt zeer gelaagd en ruimtelijk. Zet een prachtige afbeelding neer. Ook het hoog is heel mooi sprankelend (maar nooit scherp). Het laag heeft veel detail, maar is dus niet zo pittig.

Ik ga vanmiddag een paar B&W N803 ophalen dat ik voor een mooie prijs heb weten te bemachtigen. Mijn huidige speakerset staat daarom bij deze te koop (zie verkoopafdeling van dit forum).

Deze N803 heb ik altijd al mooie speakers gevonden en zo kan ik in de tussentijd mooi rondsnuffelen of ik misschien toch iets anders zou willen.

Groetjes,

Lucas

kippekop

Citaat van: Incognito op juni 10, 2007, 13:05:53
Hoi Wil,

Nou, de Masters zijn hier inmiddels alweer weg. Toch had die kerel wel gelijk. Natuurlijk wel met wat geleende bekabeling (maar die had ik eerst ook van hem mee gekregen).

Nadat hij ze gepositioneerd had klonken ze werkelijk fantastisch. De speakers hadden echter twee nadelen waarom ik ze toch niet gekocht heb. 1. Ze hebben geen enorme drive in de lage regionen, wat ik wel enigszins (toch wel in andere kwaliteit) gewend ben van mijn huidige speakers. 2. Bij flinke bas op een flink volume komen de speakers soms tegen hun maximale uitslagpunt aan en geven dan vervelende plop-geluiden. Niet alleen slecht voor de speaker, maar ook heel vervelend.

Op die punten na toch echt een speaker om aan te bevelen. Echt zeer gelaagd en ruimtelijk. Zet een prachtige afbeelding neer. Ook het hoog is heel mooi sprankelend (maar nooit scherp). Het laag heeft veel detail, maar is dus niet zo pittig.

Ik ga vanmiddag een paar B&W N803 ophalen dat ik voor een mooie prijs heb weten te bemachtigen. Mijn huidige speakerset staat daarom bij deze te koop (zie verkoopafdeling van dit forum).

Deze N803 heb ik altijd al mooie speakers gevonden en zo kan ik in de tussentijd mooi rondsnuffelen of ik misschien toch iets anders zou willen.

Groetjes,

Lucas

Hey lucas!

Nooit in je topic gepost, slecht he?? Gaaf dat je de 803's hebt gekocht... ook al vonden we de 803's een beetje tegen vallen in de winkel, we weten allebei dat b&w gewoon heerlijke speakers maakt. Ben nog steeds niet helemaal gecharmeerd van het hoog... maar met je primare zal dat ook wel een stuk beter gaan dan op mijn yamaha yoko setje ;)

Laat maar even weten als je ze binnen hebt dan spreken we weer af :)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Jean Sibelius

Ondertussen al tijd voor een update in dit topic? :D
The Confidence Mansion

graafke

Martin_M

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Audiofiel

Volgens mij is Lucas druk bezig.... en zoekende naar de volgende upgrade... :)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.