loewe contra ander merken

Started by eddie, February 11, 2003, 17:49:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eddie

zit er veel verschil tussen een loewe breedbeeld en een ander merk zoals sonny enz
hoor vaak dat loewe een goede rep heeft tot het maken
van top tv's praat over de duurde segment tv's ;)

J.A.F._Doorhof

De mooiste TV's zijn inderdaad van Loewe.
Dan voor mij persoonlijk de Pixelplussen van Philips gevolgt door Panasonic.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ibby

Panasonic.

Nou die heb ik hier een staan wat een bocht man.

Ik zou niet zeggen TV, maar DVD is shit man.

Allemaal dunnen lijnen over de linkerkant van mijn scherm zo om de 1 cm.
Zeer irritant bij bepaalde kleuren zoals licht grijs, blauw, bruin en rood.

Heb hem nu 4 weken, maar heb al afspraak gemaakt voor een omruiling.

Maar ja wat moet dan kopen, geen een TV voldoet aan mijn eisen.
Het lijkt of ze tegenwoordig alleen maar rommel maken >:(

J.A.F._Doorhof

Hi,

Heb je je DVD speler op 16:9 staan, en je TV op de breedbeeld stand (dus een echte squeeze en geen tussen stand) ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ibby

Yep,

Voor de zekerheid nog even gecheckt maar de DVD speler staat in 16:9 stand.
Ook de TV in een andere stand maakt niks uit.

Tevens had ik al andere DVD spelers geprobeerd. Dacht eerst dat de mijne kapot was.

Tevens heb ik in de winkels alle Panasonic schermen types 32PL10, 32PL30, 28PL10 en 28PL30 nagelopen met een DVD speler, maar ze hebben het allemaal  >:(

Dit is toch onmogelijk zou je denken dat ze in deze tijd zulke rommel maken.

Heb ook een Philips gehad 2 maanden geleden.
Deze had zo'n irritante piep achteruit de TV komen. En jawel hoor bij alle types in deze serie.  >:(
Die is dus ook al terug gegaan

En dan zeggen de verkopers. Ja jij bent veel te kritisch.
Aan elke TV mankeert wel wat.
Dan zeg ik op mijn beurt: waarom verkoop je ze dan??
Als jullie ze niet verkopen gaan de fabrikanten misschien beter hun best doen i.p.v. rommel te maken  >:(

Ik ben nu al 8 maanden bezig en heb nog geen één TV binnen gehad zonder een mankement.

En dan moet ik consessies doen!!
Rot even gauw op. voor zoveel geld doe ik geen consessies.


J.A.F._Doorhof

Ok,

Dan moet je voor een Loewe gaan, dat is zover ik weet de beste TV op de markt.
En daarna laten calibreren dan ben je denk ik helemaal klaar.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sinterklaasje

Ik heb een Loewe Aconda... afgelopen October 2002 afgeschaft - gecalibreerd en al door Frank. PRIMA toestel!!! Ik moet toegeven dat ik niet zo'n expert ben - zeg maar gerust een leek eigenlijk!

Ik heb vooral veel gelezen op dit forum en ben zelf naar winkels gaan kijken... vooral uit de verhalen die je leest dat mensen 'op de verkeerde manier tvs uitzoeken in een winkel' zijn zowel erg verhelderend als verwarrend. Eenmaal in de winkel ben je toch aan't denken 'kijk ik nu op de juiste manier?'... Ik denk dat 't een mankement van dure aanschaffen persé is.. hoe langer je blijft kijken / luisteren.. des te meer dingen die je ziet/irriteren. Maar uiteindelijk is niets/niemand perfekt...

.. oftewel.. ik ben SUPER tevreden met mijn Loewe en zou 'em ook iedereen aanraden. Het heeft ook zeker geholpen dat de dealer van Loewe ook een supergast was (hij verkocht ook B&O maar ook Philips, JVC etc..)... je moet je er gewoon de tijd voor nemen en op een gegeven moment de knoop doorhakken!

sinterklaasje ;D

Ronaldvb

Ik heb een week of 3 een nieuwe breedbeeld gekocht en ben het met Frank eens, voor mij komt ook de loewe op 1 dan de philips pixelplus dan de panasonic.

voor mij is het de panasonic 28pl30 geworden. (mooi kastje eronder!) klaar.

tot nu toe kan ik geen strepen ontdekken. perfect rustig beeld door ddm van panasonic.

Ronald

Ibby

@ ronalddvb

Wat ik niet snap is dat voor jouw ook Loewe op 1 komt.
Waarom koop je dan geen Loewe  ???

Ik heb vandaag de opdracht gegeven om de Panasonic door BCC weer op te laten halen. En op advies van Frank een Loewe besteld.
Ik heb een aantal types bewonderd en ben gevallen op de Loewe Aventos 3981 ZW Platina.  :P

Zal nog wel even duren voordat ie eris  :'( ,maar tegen die tijd kun je zeker een Calibratie inplannen Frank.
Ik meldt me wel als het zover is.

Trouwens heb je al ervaring met dit type toestel Frank?


Scarp

Dat een bepaald merk op nummer 1 komt betekend nog niet dat je 'm ook koopt. Geld is ook nog een bepalende factor en Loewe is volgens mij niet echt goedkoop.

Trouwens, een panasonic tv heeft een service menu, misschien dat daar iets ingedaan kan worden om die strepen weg te halen.

Ik heb overigens zelf een 32" BB van Panasonic van 3 jaar oud en die heeft alleen wat problemen bij NTSC.

J.A.F._Doorhof

Scarp,

Ook de Loewe heeft een service menu, een zeer uitgebreide zelfs.
Ik ken de modellen inderdaad goed, kom ze regelmatig tegen in de tours.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ibby

@ SCARP

Service menu, je bedoelt die menu's van Contrast, helderheid, enz.

Nou daar heb ik alles al van geprobeerd, blijf het probleem houden.
Als je met je neus op de beeldbuis gaat zitten zie je blokjes die niet meekleuren met bepaalde kleuren.
Van veraf zie je dan dunnen lijnen om de cm op je TV.

Alle Panasonic TV's hebben het, die ik bij de BCC heb gestest. Op JVC en Philips zijn deze lijnen niet aanwezig, Maarja daar springen de tranen je in de ogen bij TV beeld.
Shadowing, logo's of ondertitels die verdwijnen, enz.

@ FRANK

Jij komt deze TV's regelmatig tegen zeg je, wat is nou je ervaring met deze toestellen?

Scarp

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 16, 2003, 12:57:33
Scarp,

Ook de Loewe heeft een service menu, een zeer uitgebreide zelfs.
Ik ken de modellen inderdaad goed, kom ze regelmatig tegen in de tours.

MvrGr.
Frank
Dat geloof ik zeker jah dat die dat hebben.
Maar ik reageerde op de problemen van Ibby, maar ik zie dat die inmiddels al een Loewe heeft besteld.
Ik ben op zich tevreden mijn mijn panasonic, maar het kan altijd beter natuurlijk. Mijn huidige tv is nog goed verder, dus geen reden om te vervangen door iets nieuws.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik vindt de Loewe toestellen bij de betere behoren, zonder twijfel.
Alleen hebben de goedkopere modellen wat last van combing (kleine zwarte streepjes bij snelle bewegingen).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroenskie

Goedendag, ik ondervind wat problemen met eem loewe vitros en hoopte dat iemand mij kan vertellen of dit "problemen" zijn!Of dat dit normaal is.



1 Als ik via de s-video ingang dvd kijk lopen er hinderlijke verticale strepen door het midden van het beeld.

Ze zijn wel de kleur die ze zouden moeten zijn,echter zijn de beeldlijnen een stuk dikker ongeveer 0.5 cm.

Als ik dvd kijk via de scart aansluiting (via svideo kabel >>>>>>verloop svideo scart)heb ik dit probleem niet!



2.bij een zwart stuk in een film is niet alles even zwart!

Er lopen wat minder "zwarte strepen daar het beeld.

hoort dit!



3.Bij een heel wit vlak lijkt het wel of de glasplaat een beetje vies is ,er zijn namelijk wat schaduwachtige vlekken op de witte ondergrond.



Ik hoop dat iemand me kan helpen !!

ps.componet >>>scart is dat het beste op de loewe???

J.A.F._Doorhof

Hi,

Waarschijnlijk heb je een kabel probleem.
Check eens of je kabel niet langs stroomkabels of voedingen loopt.

De vlekken zijn nieuw voor me bij Loewe TV's.

De best mogelijke verbinding is RGB over scart.
OF
Component over scart, het ligt eraan welk component beter is je TV of je DVD player, bij een zeer goed transport zou ik voor RGB kiezen bij een wat mindere DVD player voor component.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

D-san


Grindtegel

Ik heb ook een Panasonic en ben er zeer tevreden mee, maar ook ik heb last van de "schaduwstrepen". Heb hier al een hele tijd geleden een item over geopend (weet alleen effe niet meer waar.

Bij mij zie je de strepen echter alleen als ik NTSC dvd's afspeel (en NTSC spelletjes speel op mijn Gamecube), nooit bij PAL.

In het servicemenu heb ik wat zitten spelen (  ;D ) en het effect is nu een stuk minder (maar nog wel aanwezig).

Aangezien ik dvd vrijwel alleen kijk op mijn projector vind ik de strepen niet zo'n probleem, maar het zou eigenlijk niet mogen.

btw ik heb de TX32PL30
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

RobvE

Quote from: jeroenskie on February 17, 2003, 10:46:48
Goedendag, ik ondervind wat problemen met eem loewe vitros en hoopte dat iemand mij kan vertellen of dit "problemen" zijn!Of dat dit normaal is.

1 Als ik via de s-video ingang dvd kijk lopen er hinderlijke verticale strepen door het midden van het beeld.

Ze zijn wel de kleur die ze zouden moeten zijn,echter zijn de beeldlijnen een stuk dikker ongeveer 0.5 cm.

Als ik dvd kijk via de scart aansluiting (via svideo kabel >>>>>>verloop svideo scart)heb ik dit probleem niet!

2.bij een zwart stuk in een film is niet alles even zwart!

Er lopen wat minder "zwarte strepen daar het beeld.
hoort dit!

3.Bij een heel wit vlak lijkt het wel of de glasplaat een beetje vies is ,er zijn namelijk wat schaduwachtige vlekken op de witte ondergrond.

Ik hoop dat iemand me kan helpen !!

ps.componet >>>scart is dat het beste op de loewe???

Hoi,

Ik heb een Loewe Vitros 6381 die ongeveer dezelfde problemen heeft.

Als je een opname van de lucht ziet en het beeld gaat opzij dan lijkt het net of het beeldbuis aan vlekkerig is. Je zou denken dat het glas aan de buitenkant vies is maar het zit echt van binnen. Dit is zowel bij een DVD als bij TV beeld.

Ook heb ik bij het DVDbeeld, bij donkerbeeld, last van een zwarte verticale streep in het midden van het beeld.

De Vitros is verrijdbaar en dat levert soms spectaculaire beeldvlekken op. Net of de TV beinvloed wordt door een magnetisch veld. In de hoeken van het beeld ontstaan dan kleurvlekken. Op een witte achtergrond zijn deze grijs, bij een blauwe achtergrond zijn deze wit tot geel.

Onder de Vitros heb ik een center "inifinity alpha" liggen. Deze heb ik ook bovenop de TV gehad en dat maakte geen verschil. Ook staan er onder in het meubel nog 2 videorecorders. Op de Vitros staat nog een draadloze Sennheiser koptelefoon T 80 waarvan de adapter onder in de kast ligt waar alle kabels binnenkomen. de Mainspeakers (Quadral Aurum 7) staan ruim op een meter van de Vitros.

De DVD heb ik aangesloten met een 5 mtr lange S-VHS kabel (aan de zijkant van de Vitros AV-S poort) De 3 scarts zijn bezet door de 2 videorecorders en de audio voor de koptelefoon.

Ik hoop ook dat iemand een advies heeft.
Samsung LE46F86B 46" Full HD 100 Hz LCD TV | Beamer Panasonic PT-AE 900E |
Humax iHDR-5050c
Yamaha RX-V 3800 | DVD S 657 | BD-S1900
main Quadral Vulkan MK VI | rear Quadral Aurum 7 | center front Quadral Aurum base II | center rear Quadral Aurum base II | sub Rell 100E

Ibby

Ook aan Loewe mankeert dus toch nog van alles schijnbaar  >:(

Is er dan echt geen TV zonder gebreken meer te krijgen tegenwoordig  ???

jeroenski

hoi Rob,
Jij ook alWat een ellende joh !
Toevallig heb ik net een nieuwe dvd speler,en hoopte stiekem dat het probleem nu over zou zijn.
Helaas het heeft niet mogen baten.
De strepen zijn via S video nog steeds duidelijk waarneembaar.
De enige oplossing die ik heb voor het strepen verhaal is de scart te gebruiken.
Ik heb nog eens contact gehad met LOEWE,duurt ongeveer 3 dagen voordat je eindelijk eens iemand hebt die weet waar ie over praat.
Moet je nagaan ,Ik geef aan dat ik een mogelijkheid heb om splitscreen te activeren,dus dat ik dan ervan uitga dat ze dan weten of ik het Q24 of Q 25 chassis heb .(was het namelijk even kwijt welke het was)
Nou meneer Jeroen "een vitros heeft GEEN mogelijkheid voor splitscreen.
U heeft zeker een anaconda!!
Ik weet toch zeker zelf wel WAT voor Type ik heb gekocht!!!!!!

Hoe dan ook ,ik ben er niet uitgekomen met de mannen van loewe.
Ik wacht tot Frank is geweest,en zal dan hier op het forum vermelden wat Frank zijn bevindingen zijn betreffende de vlekken en de strepen .

Wordt dus vervolgd.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview