Wie heeft er tijd om bij mij huis advies te geven over afstelling subwoofer?

Gestart door Lusa, april 6, 2007, 01:08:47

Vorige topic - Volgende topic

Lusa

Op dit moment ben ik druk bezig met het afstellen van de Rel q100e subwoofer aangesloten op een Sony 3200ES receiver.
Echter heb ik nog niet helemaal de kennis van hoe alles het beste afgesteld kan worden.

Nu is mijn vraag of er toevallig iemand in de buurt van Purmerend woont die mij advies en tips zou kunnen geven met wat ik het beste zou kunnen doen met opstelling van de speakers en sub en afstelling daarvan.

Koffie etc staat klaar en hoop dat iemand mij verder op weg kan helpen.

hifiman

Attie

Citaat van: Audioloog op april 12, 2007, 15:40:33
Meten is weten  ;)

Meneer Audioloog geeft hiermee aan dat je dit het beste kunt afstellen met een DB-meter.... ;)

hifiman

Citaat van: Attie op april 12, 2007, 15:53:25
Meneer Audioloog geeft hiermee aan dat je dit het beste kunt afstellen met een DB-meter.... ;)
Eigenlijk doelde ik meer op een frequentie versus amplitude meting middels een computer :P Maar met een dB meter kom je ook een heel eind  en dat lijkt me de in dit geval het beste om eens mee te beginnen :)

Attie

Citaat van: Audioloog op april 12, 2007, 15:57:11
Eigenlijk doelde ik meer op een frequentie versus amplitude meting middels een computer :P Maar met een dB meter kom je ook een heel eind  en dat lijkt me de in dit geval het beste om eens mee te beginnen :)

;D inderdaad...

audiotic

Citaat van: Lusa op april  6, 2007, 01:08:47
Op dit moment ben ik druk bezig met het afstellen van de Rel q100e subwoofer aangesloten op een Sony 3200ES receiver.
Echter heb ik nog niet helemaal de kennis van hoe alles het beste afgesteld kan worden.

Nu is mijn vraag of er toevallig iemand in de buurt van Purmerend woont die mij advies en tips zou kunnen geven met wat ik het beste zou kunnen doen met opstelling van de speakers en sub en afstelling daarvan.

Koffie etc staat klaar en hoop dat iemand mij verder op weg kan helpen.

Had je deze al gezien: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=28280.msg365848#msg365848 ?
Trek er maar een paar DAGEN voor uit! Ik was pas na een dikke week tevreden. Maar dan is het ook perfect. Een REL is een eigenzinnig beest. Heeft de Q100E ook een Nutrix input voor directe aansluiting op de speaker terminals? Die zeker gebruiekn. Ken je de perfect handleiding (algemene) van REL? Zo nee kan ik 'm je wel mailen.
Ik woon helaas te ver van je vandaan. maar een keer bellen kan best!
MacMini 650+GB LossLess -> SlimDevices Transporter & Marantz DV8400 VanMedevoort Mod. & Nakamichi ZX7 -> HK AVR 8500 + HK PA2200 SE -> 6 x 780SE, 78C & 2 x REL Strata III

ajbeefde

Citaat van: audiotic op juli 22, 2007, 22:04:30
Had je deze al gezien: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=28280.msg365848#msg365848 ?
Trek er maar een paar DAGEN voor uit! Ik was pas na een dikke week tevreden. Maar dan is het ook perfect. Een REL is een eigenzinnig beest. Heeft de Q100E ook een Nutrix input voor directe aansluiting op de speaker terminals? Die zeker gebruiekn. Ken je de perfect handleiding (algemene) van REL? Zo nee kan ik 'm je wel mailen.
Ik woon helaas te ver van je vandaan. maar een keer bellen kan best!

de REL handleiding staat ook op de pagina van REL zelf.... allerlei tips etc...
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.