Kan naast TV ook speler getuned worden?

Gestart door Mike Philippens, februari 7, 2003, 02:11:15

Vorige topic - Volgende topic

Mike Philippens

Ik denk dat ik mijn TV een keer ga laten ISF-en, maar nu heb ik net een nieuwe DVD speler gekocht (Pioneer DV-757Ai) en deze heeft een flink aantal video fijnafstemmingsmogelijkheden. Je kunt zwart en wit nivo instellen en weetikwat allemaal. Teveel om op te noemen. Nou gaat een ISF calibratie om de TV en dat is natuurlijk prima, maar om het uiterste uit het systeem te halen zou de speler ook meegenomen moeten worden.
Doen jullie dat ook in het kader van zo'n afstelling of moet dat apart aangevraagd worden? En wat doet dat met de prijs, gesteld dat de calibratie in een tour gebeurt?

J.A.F._Doorhof

In principe laten we alles in de speler op 0 of in het midden staan.
TENZIJ we in de problemen komen, met bepaalde spelers wil vooral de scherpte wel eens een probleem geven, maar normaliter blijft alles standaard staan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Mike Philippens

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari  7, 2003, 20:26:27
In principe laten we alles in de speler op 0 of in het midden staan.
Oh...het lijkt mij juist dat je met al die instellingen toch best wel wat kunt, als je weet waar het over gaat tenminste. Heb je die lijst instellingen gezien die je kunt aanpassen?

• Y-nois reduction
  • C-noise reduction
  • Mosquito noise reduction
  • Sharpness high freq
  • Sharpness mid freq
  • Detail
  • White level
  • Black level
  • Black setup (0 IRE of 7.5 IRE)
  • Gamma
  • Hue
  • Chroma level
  • Chroma delay
Of is dit allemaal spielerei? Ik heb er wel een beetje mee gespeeld (er zijn een aantal presets, ook voor CRT) maar het is nogal lastig te beoordelen. Ik dacht dat als jullie met de kennis die jullie hebben en die metertjes hier wel wat mee konden.
Dus eigenlijk wordt mijn vraag dan iets anders: hebben deze instellingen zin? Want op de TV kan je veel minder nauwkeurig de zaak instellen lijkt mij. Deze instellingen wekten bij mij de indruk dat je nog wat verder kon gaan met tweaken.
Zit ik er naast?

J.A.F._Doorhof

Hi,

Het enige dat we af en toe gebruiken is de gamma en de Y/C delay's.
En sommige component uitgangen sturen te heet uit, dus daar wordt dan het whitelevel aangepast.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken